Оцена Теме:
  • 7 Гласов(а) - 3 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ИСТИНА ЈЕ САМО ЈЕДНА-ВЛАДИКА АРТЕМИЈЕ!!!

Он није ни владика ни монах,а колико знам има и приватну фирму,искрено не знам који ауто вози,али што и да не вози.
Брука је шта владике СПЦ возе,тј.возе их,а од владичанским дворовима и да не причамо,а камоли слике да постављамо!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Одлично, доказао си да је Црква јеретичка, зато је остави на миру и иди за својим слепим вођом.
Одговори

Не идем ја нигде одавде,а мој вођа је Бог Свети!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Из твога речника се то неда приметити.
Одговори

Шта ћу кад не возим лимузину од сто хиљада евра,вероватно би ме тада све разумели!!!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

(07-03-2015, 02:45 PM)смедерево Пише:  Шта ћу кад не возим лимузину од сто хиљада евра,вероватно би ме тада све разумели!!!

За човека који директно слуша Бога, бавиш се врло приземним стварима.

А што се тиче мерцедеса у њима се вози врло мали број владика.
Одговори

ОСВРТ НА КЊИГУ МОНАХА АРТЕМИЈА ПРОТИВ ВЛАДИКЕ ИГЊАТИЈА

Почетком марта 2014 године изашла је нова књига монаха Артемија Радосављевића,
који се у јавности појављује и по самонаденутом називу: епископ рашко-призренски и
косовско-метохијски у егзилу: Одбрана православног исповедања вере од кривоверја проф.
др Игњатија Мидића, епископа браничевског.

Књига је у свом суштинском делу била
састављена још 2008, и достављена четрнаесторици епископа СПЦ, Синоду и Сабору СПЦ,
заједно са пропратним писмом у коме се предлаже да се на Сабору разматра, како тадашњи
епископ Артемије сматра, „неправославно“ учење епископа Игњатија Мидића, професора
догматике на Богословском факултету у Београду. Предлог није прихваћен, и тадашњи
епископ Артемије књигу не публикује, али сада (неко би рекао) када више нема шта да
изгуби, одлучује да је представи широј јавности.
Др Артемије је књигу пропратио и једним ДВД диском на коме су забележена нека
од Мидићевих предавања. Критички метод др Радосављевића је једноставан: Наведе се једна
изјава професора Мидића, а онда се цитирају одломци из „Догматике“ преп. Јустина
Поповића,
у којима су у доброј мери садржани и цитати, односно референце из светих
Отаца. Нема пропратних Радосављевићевих коментара. Цитати треба да буду довољни по
себи, а Јустинова Догматика се претпоставља за врховни ауторитет у питању.
Дакле, већ из методолошког избора се да наслутити на ком нивоу се „расправа“ има
водити. Она није научничко-дијалошког типа. Нигде се не покушава да се разуме противник.
Његове херезе треба уништити ткз. отачким аргументом. Све остало су, како се мени чини
да Радосављевић сматра, западњачки софизми. Игњатије је „избацио“, како се потура теза из
ових фило-артемијевских редова, Јустинову Догматику јер она говори против његових
учења. Наравно да не укључивање неког дела у обавезну литературу, ако је и то тачно, не
значи и избацивање истог или забрана читања. Но, овде смо далеко од сваке
добронамерности.


Сада бих, на основу само два примера илустовао метод који је Радосављевић
применио у побијању Мидићевих ставова. Нећу се расплињати у многобројним
објашњењима, јер ни Радосављевић то није чинио, али ћу настојати да у најкраћем
илуструјем мањкавост оваквог метода, који, да и то напоменем: никада нити од иједног Оца
није био коришћен. Дакле, Артемије пише (поштујем и визуелну презентацију његовог
текста):

Епископ Игњатије:
1. У последњих неколико векова догматика је погрешно посматрана из етичког,
моралног угла. (1-02)
Догматика Православне Цркве:

Свети Григорије Ниски дели целокупно хришћанско учење на два дела: на етички
део и на тачне догмате (eἰj τὸ ἠθικὸν μέρoj καὶ tὴn τῶν δογμάτων ἀκρίβειαν).
Догматика, I, 17: Свети Григорије Ниски, Ерist. 24.3

Кад се прочита овај Артемијев утук, он код неупућеног може да изазове егзалтацију,
али ако се чита са разумевањем, и то елементарним, доводи до забуне. Наиме, и Игњатије и
Нисенац говоре једно те исто. Како се онда може привести Григоријев текст у циљу
побијања Игњатијевог става? Григорије, следећи античке филозофе, разликује и дели
дисциплине на ноетичке (теоријске, догматске) и практичне (етичке, моралне). Та одвојеност
етике и теорије је била закон за Старе. Зато су могли да одбаце Аријеву догму иако је овај
био савршеног моралног живота, прави аскета. Зато су могли да не прогласе за светитеља
неког ко је савршено познавао догмате, а био несветог живота. Пожељно је да обе ствари иду
руку под руку, али је то доста ретко. Пошто се ради о одвојеним дисциплинама, и методи
који се користе у њима су различити, као и циљеви за којима се трага. Дакле, не може се
етичка методологија примењивати на догматику. То тврде и Игњатије и Григорије из Нисе.
Иако је ово довољно да покаже каква је ваљаност овог чудног Радосављевићевог
метода, ипак се морам осврнути и на контекст Нисенчевог писма. Оно је упућено јеретику
Ираклиону, који је, како се може наслутити из писма, био узорног живота. Зато Григорије
иде корак даље и аксиолошки дели ове две области: мање штетна по спасење душе је етика.
Човек може и грешити, па се стога ђаво, како настоји да нас убеди Нисенац, стара да уведе
човека у јерес, јер му је (човеку) онда и врлински живот узалудан. Оставља га на миру да
врши Божије заповести јер га је корумпирао у уму.
Дакле, Игњатије и Григорије ће тврдити да је апсолутно непримерено примењивати
методе које се тичу инфериорније науке (етике) на ову узвишенију (догматику). Игњатије,
као и многи виђенији научници из православног света, примећују колико је протестантски и
католички пијетизам контаминирао догматику и колико јој је штете нанео. Но, то је тема за
себе. Ја се задржавам само на овоме како је Григорије „искритиковао“ Игњатија. Такође се не
задржавам ни на осталим Артемијевим аргументима који се тичу ове теме.

Други пример је следећи:
Епископ Игњатије:

Циљ хришћанства није испуњавање заповести Божјих и чување моралног
закона. (1-03)

Артемије на овом месту не приводи ниједног од Отаца, него се лимитира да наведе
из Догматике како се хришћанин бори са смрћу, гресима и ђаволима. Жели да представи
како Игњатије тврди да не треба држати Божије заповести.
Међутим, ми налазимо Игњатијеве речи код св. Серафима Саровског, коме је
Мотовилов поставио питање: Шта је циљ хришћанског живота? Серафим тамо дословно
вели: „Ма колико да су молитва, пост, бдење и сва остала хришћанска дела добра сама по
себи – у њима, ипак, не лежи циљ нашег хришћанског живота... Истински циљ нашег
хришћанског живота састоји се у задобијању или стицању Светога Духа Божијег. А пост, и
бдење, и молитва, и милостиња, и свако дело Христа ради учињено, јесу средства за
задобијање Светога Духа Божијега. Запамтите, баћушка, да само Христа ради учињено добро
дело доноси плодове Духа Светога. Све што се не учини ради Христа, макар и добро, неће
нам донети награде у будућем животу нити ће нам дати благодати Божије у животу
овдашњем“.

Дакле, Серафим, као и Игњатије кажу да циљ хришћанског живота није држање
моралних назора него задобијање Духа Светог. Улазак у Цркву коју сабира Дух. Онда и
понашати се у складу са тим. Но, само практично делање није циљ, него средство. То је
порука ових двојице мислилаца. Никада од Игњатија нисам чуо, а још мање прочитао: Живи
како ти падне на памет; кради, убијај, чини прељубу... Заиста треба бити крајње
„добронамеран“ па на овај начин протумачити речи браничевског. Исти проблем је имао и
св. Августин када је полемисао са пелагијанцима који су на прво место стављали морални
живот. Он их је доводио до лудила павловском тврдњом да је Бог онај који спасава човека, а
не добра дела, и да су она добра само ако их као таква Бог види. Зато је Јулијан Еклански
формулисао, Августину у брк, пелагијанску доктрину у једној реченици: „Човек је независан
од Бога“! (A deo emancipatus homo est).
Пелагијанска јерес, упркос осуди (која се може назрети још на основу Новог завета,
Лк. 17, 10, када се вели: И када све (моралне заповести) испуните, реците да сте залудне
слуге Божије) и на Ефеском, васељенском, сабору остаје жилава и пројављује се у
модификованим формама, јер је блиска људској психи. Много је психолошки лакше
ослонити се на извесно (универзални морални закон), него ишчекивати спасење од другог, па
макар то и Бог био. Психа се кроз извесност конституише. Поверавање је крајње
проблематично. Мора човека да подиђе језа када види да није господар свога бића, свога
трајања. Оно је у неком Другом. Августин пак је све инвестирао у Другом. Зато ће се, иако је
био ванредан психолог, питати на једном месту: Како је могуће да неко више верује у оно
слабо (себе), него у оно јако (Бога)? Ово би била, како ја верујем, Отачка порука, коју еп.
Игњатије верно, али и са драмским, уметничким, елементима, преноси.

О. ЗОРАН ЂУРОВИЋ

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

(07-03-2015, 06:17 PM)aco Пише:  
(07-03-2015, 02:45 PM)смедерево Пише:  Шта ћу кад не возим лимузину од сто хиљада евра,вероватно би ме тада све разумели!!!

За човека који директно слуша Бога, бавиш се врло приземним стварима.

А што се тиче мерцедеса у њима се вози врло мали број владика.

Па не возе сви мерцедесе,ту си у праву,има ту и аудија,бмв,џипова у исто рангу,а тек како живе на владичанским дворовима,док народ пребира по контејнерима,а дали су завет на сиромаштво.куку леле СРБИЈО!

[Слика: 2zxtn3d.jpg]

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Баш се ти бринеш за народ, па га одвајаш од Цркве Христове.
Лицемерно, користиш било шта да нападаш Цркву. јасно је ко ти је инспиратор.
На фотогфији су већином Шкоде, а ти привиђај џипове колко хоћеш.

Владике имају своје обавезе и често у току једног дана морају да стигну на више места у одређено
време. Нормално је да имају пристојан ауто, јер често путују и ђакон и чтечеви.
Ти аутомобили су у служби народа и епархије. А ти можеш да шиштиш на свеца колко оћеш.
Шкода и није неки луксуз.
Има неколико мерцедеса, и ја им замерам за то. Мало је то ромски, а и мерцедес је прилично кварљив ауто и скупо је одржавање.
Кад би возили стојадина ти би им опет нашао ману, јер су ти очи зле и виде зло!

Пошто све пратиш, кажи нам који се владика возу у најлошијим колима.

Мало и поши о Артемијевом audi allroad, и Милојевом Тариегу, а можеш и о
џиповима Патролима које возе "прогнани" "монаси".
Чак и "прогнана" Јелена бивша вазнесењска већ деценију вожи скупе џипове,
а друге осуђује као да незна шта вози.
Пиши мало и о томе, немој бити пристрастан.
Одговори

Друга недеља поста у Нишу

Ја сам врата; ако ко уђе кроза ме спашће се (Јн. 10, 9). Исто Господ говори и на другом месту: Нико не долази Оцу осим кроз мене (Јн. 14, 6). И још једном то потврђује када каже: Без мене не можете чинити ништа (Јн. 15, 5). Све вредно што у себи има Хришћанин, који је сав у Христу, добија једино од Христа. Његово оправдање је од Христа, и тело његово – такође је Христово. Онај ко се спасава, спасава се због тога што је обучен у Христа.
Само у таквом стању он може да приђе Оцу. Ми смо отпали од Бога и зато смо изазвали гнев према себи. (Суђење по) правди Божијој одступа од нас и милост се Његова пружа ка нама и прима нас, који се приближавамо, само ако се приближавамо Њему у Христу и Христом. Печат Христов се отискује на целој природи Хришћанина. Онај ко га носи поћи ће усред сенке смрти и неће се уплашити зла.

На празник Светог Григорија Паламе, у другу недељу Часног поста, Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски у Егзилу Г.Г Артемије, служио је Свету Архијерејску Литургију у Нишу, уз саслуживање свештеномонаха и свештенођакона Епархије.

У својој беседи Владика је рекао:

Јесте чули браћо сестре, зар нисте чули да је почео трећи светски рат? И то пре две недеље. Онда када смо ушли у Свети Велики пост. То је рат другачији од оних који су раније вођени и који људи између себе воде. Каже Апостол Павле: „Наш рат није са телом и крвљу, већ са духовима таме и духовима злобе испод неба“. Наш рат је против злих сила демонских и против њиховог порода, греха и смрти. То је оно што је почело пре две недеље, у тај рат ми смо сви мобилисани и стари и млади и женско и мушко. Јер се боримо за нашега Небескога цара Господа Христа и за спасење наше душе. Тај рат је браћо и сестре неопходан за свакога онога који верује у Господа Христа, који жели да наследи Царство небеско и живот вечни, који је Господ донео са неба на земљу.

Инфо служба

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Распоред богослужења за васкршње празнике

РАСПОРЕД БОГОСЛУЖЕЊА
У ЕПАРХИЈИ РАШКО – ПРИЗРЕНСКОЈ
И КОСОВСКО – МЕТОХИЈСКОЈ У ЕГЗИЛУ

ВЕЛИКИ ЧЕТВРТАК
ЛИТУРГИЈА СВ. ВАСИЛИЈА ВЕЛИКОГ У 09.00 ЧАСОВА (СА ВЕЧЕРЊЕМ)
У 17.00 ЧАСОВА ЈУТРЕЊЕ СА 12 ЕВАНЂЕЉА

ВЕЛИКИ ПЕТАК
У 07.00 ЧАСОВА ЦАРСКИ ЧАСОВИ
У 15.00 ЧАСОВА ВЕЧЕРЊЕ СА ИЗНОШЕЊЕМ ПЛАШТАНИЦЕ
У 18.00 ЧАСОВА СТАТИЈЕ

ВЕЛИКА СУБОТА
ЛИТУРГИЈА СВ. ВАСИЛИЈА ВЕЛИКОГ У 07.00 ЧАСОВА

ВАСКРС
ПОЧЕТАК У 00.00 ЧАСОВА (ПОНОЋ)
У 16.00 ЧАСОВА ДЕВТЕРО ПАСХА


ВАСКРСНИ ПОНЕДЕЉАК
ЛИТУРГИЈА У 09.00 ЧАСОВА

ВАСКРСНИ УТОРАК
ЛИТУРГИЈА У 09.00 ЧАСОВА

Распоред богослужења за Васкршње празнике :
Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски у Егзилу Г.Г Артемије, служиће:
- Литургију на Велики четвртак у Барајеву
- Вечерње службу са читањем 12 јеванђеља у Љуљацима.
- Велики Петак у Љуљацима
- Пасху и Девтеропасху у Љуљацима
- Други дан Васкрса у Лозници
- Трећи дан Васкрса у Леушићима

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Тачније- Расколничка ''богослужења''!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Таква епархија не постоји, нити је нека Православна Црква признаје нити сматра за своју.

То су расколници и не могу имати "богослужења" јер су расчињени.

Они нажалост служе непријатељима Православља и Србског народа, покушавајући да ослабе Цркву
и распуде народ.

Чувајте се!

О Артемијевим расколницима:
Раскол који се помиње је онај који бивши владика Артемије нажалост прави са "бившим" удбашима. Њихово деловање иде у два главна правца:
1. Напади на Цркву по свим основама, користи се сваки најмањи повод да се Цркве љага пред народом. (активнији су доста од титоваца у своје време).
2. Пошто су "доказали" да Црква није Црква, онда покушавају да створе своју цркву, до сада су отворили око 30 "манастира" и "цркава" широм Србије и тако стварају паралелну "црквену" структуру.

Поставља се питање коме је сад у интересу да народ одваја од Цркве, као јединог обједињујућег фактора Српског народа.
Онима који желе добро нашем народу, сигурно није интерес да га одвајају од Цркве.
А коме је интерес? Па свим нашим непријатељима и ђаволу.
Иначе расколници исповедају исту веру као и Православни, али њихова погубнос је што одвајају од Цркве и спасења.
И да подсетима ван Цркве нема "владика" и "свештеника".
Само одлучујемо на чијој ћемо страни бити.
Одговори

БЕЗАКОЊЕ СИНОДА И САБОРА
Епископ Артемије (Радосављевић) постављен је за Архијереја Епархије рашко-призренске и косовско-метохијске 1991. године.

Безаконом и неканонском одлуком Синода СПЦ суспендован је са места епархијског Архијереја у фебруару 2010. године.

Маја 2010. године трајно уклоњен одлуком СА Сабора СПЦ са управе Епархије рашко-призренске.

Неканонском одлуком СА Сабора СПЦ, без саслушања и суђења, у одсуству, лишен је епископског чина у новембру 2010. године.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 6 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним