Оцена Теме:
  • 5 Гласов(а) - 3.4 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ЗАБЛУДЕ И АКТИВНОСТИ АРТЕМИЈЕВЕ СЕКТЕ

.
АРТЕМИЈЕВО РАШЧИЊЕЊЕ. Из архиве


Протојереј мр Велибор Џомић


Један сам од оних који је заступао став да је Свети Архијерејски Сабор СПЦ као највише тело Српске Цркве још у мају могао да донесе одлуку о рашчињењу тадашњег Епископа Артемија. Сабор је тада под председништвом Патријарха Иринеја са пуним правом поступио сходно начелу канонске икономије и донео одлуку о његовом трајном разрешењу са катедре Епископа Рашко-Призренског. Закључио сам да је Сабор на тај начин исказао однос поштовања према његовом епископском раду током прве, али и јасан критички став према бројним пропустима и злоупотребама у његовом архијерејском раду током друге деценије његовог владичанства.


Ондашња саборска одлука се некоме свиђала, а некоме није, али је за све чланове Српске Цркве требало да буде обавезна. Међутим, саборску одлуку су критиковали и својим понашањем дерогирали тадашњи Епископ Артемије и они који су из емотивних, интересних и сличних разлога везани за његову личност. Углавном, о том "случају" су се изјашњавали они који нису ни привирили у саборску и синодску архиву која се мери килограмима када је у питању сада већ монах Артемије. Изјаве, ставови, несувисла и посве нецрквена тумачења разних, намах битних, типова постале су чињенице, а праве чињенице почивају тамо где им је место - у архиви Патријаршије.


Приметно је да начин изјашњавања црквене јавности више није исти. Интернет технологије у једном делу атакују парохије, намесништва и епархије тако што се и слабо упућени верници укључују у јавну дискусију о питањима за која, по канонским правилима, нису надлежни. То, наравно, не утиче на садржај црквених одлука, али отвара више питања за размишљање. Једно је сигурно - све канонске кривице и финансијске злоупотребе рашчињеног Епископа Артемија морају бити обнародоване.


Као што сам у мају ове године тврдио да тадашњи Епископ Артемије очигледно нема намеру да стане у војевању против одлука Синода и Сабора тако и сада, без икакве претенциозности, слободно тврдим да монах Артемије и даље нема намеру да стане у изазивању јавне саблазни кроз његову "борбу за веру". Али, још боље знам да Свети Канони прописују казне и за такве случајеве.


Лицемерна је прича о "анти-екуменизму, анти-глобализму, римском папи, унијаћењу" и свему другоме када је јасно да је екипа око тадашњег Епископа Артемија са његовим знањем и одобрењем злоупотребила огроман новац намењен српској сиротињи, свештеницима, повратницима и светињама на Косову и Метохији. Јасно је да је бившем Епископу Артемију много лакше да скреће тему и прича о "римском папи и екуменизму" него о потрошеним и злоупотребљеним црквеним фондовима, својим приватним рачунима, штампарији, кућама, плацевима, позајмицама сопственој Епархији, неовлашћеном крчмљењу и тајној продаји црквених непокретности итд.


Трагична је жалопојка монаха Артемија коме његови секретари, попут савремених транзиционих менаџера, нису уплаћивали радни стаж, али су зато за Виловског вршили ретроактивне уплате и то из Фонда за гладне на Косову и Метохији!?! Да не говорим о његвој промашеној дипломатији у распону од Медлин Олбрајт и Била Клинтона преко Хашима Тачија и Зане Крејзију до Џима Џатраса. И све то за њега и његове поклонике "није доказано и не постоји", али би да причају измишљену причу о тобожњем "унијаћењу Срба" уз незвано обијање прагова руске амбасаде и прославе педесетогодишњице монашења у краљевачком хотелу испод знака ротарирајанаца!?!


Пример монаха Артемија је трагичан, али и поучан. Поучан је за сваког православног хришћанина без обзира да ли је лаик, свештеник или епископ. Може човек да се годинама труди, а довољно је само неколико погрешних корака да се све то проспе. Никада не треба заборавити да ће нам Господ судити у ономе у чему нас нађе. У чему ће наћи монаха Артемија - остаје да се види!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

.
ЉУЉАЦИ. Из архиве


Протојереј мр Велибор Џомић


Питомо шумадијско село Љуљаци, смештено на средокраћи пута од Крагујевца до Горњег Милановца, ових дана је без своје заслуге доспело у жижу јавности. Тако се догодило и 1941. године, па и сада, скоро шест деценија касније.


Само је мало бољим познаваоцима српске историје у ХХ веку познато да је један обрачун четника и партизана против немачких окупатора, баш у Љуљацима, у октобру 1941.г. представљао повод за крваву нацифашистичку одмазду у Крагујевцу. У Љуљацима је том приликом убијено 13, а рањено 26 немачких војника. Убрзо је уследила одмазда над ђацима и недужним народом у трагичном "Крагујевачком октобру". Не бих овом приликом отварао још увек спорна питања о броју Крагујевачких Новомученика, али је више него јасно да су комунистички историчари претерали са цифром од седам хиљада стрељаних у Крагујевцу. Не бих овом приликом отварао теме о улози четника, партизана, а посебно љотићеваца у тим данима и догађајима. То за ову прилику није битно. Битно је да се за Љуљаке тада чуло не само у Србији него и шире.


Тако је и овога пута. Љуљаци су ових дана доспели у жижу јавности захваљујући расколничком деловању рашчињеног Епископа Артемија. Он је одабрао ово село да баш из њега, са тридесетак одбеглих калуђера, крене у покушај стварања раскола у срцу Србије. У Цркви Светог Јована Крститеља, задужбини почившег Проте Томислава и протинице Милице Марковић, служио је лажну службу уз лажно представљање. Артемије као трећи рашчињени владика у историји Српске Цркве је најпре у Љуљацима, а потом и преко једне нижеразредне сарајевске телевизије показао оно што је Синоду и Сабору СПЦ одавно и белодано јасно - да се и фактички и формално издвојио из јединства Српске Цркве.


Рашчињени епископ, на жалост, још увек није завршио своју тужну причу на путу без повратка. У 76. години живота је кренуо у духовну вратоломију гору од оне у коју су 1941.г. пошли тадашњи младићи од којих су једни мислили да ће брзо ослободити Србију од немачког окупатора и вратити краља, а други да ће тако помоћи Совјетском савезу, Стаљину и успоставити комунизам у Србији. Трагична "дипломатија" и још трагичнија "политика" рашчињеног епископа је свој завршетак, на жалост, добила у изазивању раскола као греха који, како и сам признаје, "ни мученичка крв не може опрати".


Имао сам прилику да у октобру 1995.г. посетим Љуљаке и то на дан освећења темеља будуће цркве. Дошао сам на позив ктитора који је имао намеру да ту, у срцу Србије, направи старачки дом и гробно место попут Зејтилника за српске емигранте који су од 1941. до 1945.г. остали без дома и Отаџбине. Знам да ктитори нису имали намеру да ту праве расколничко збориште и удомиште за одбегле калуђере. Још боље знам да ктитору ни у примисли није било да на своју ујчевину навлачи проклетство лажне службе и лажног причешћа.

О овом храму и чињеници да он, као и друге цркве и манастири на том простору, припада Епархији Жичкој више од распопских наклапања по медијима сведочи повеља коју је тадашњи Епископ Жички Стефан (Боца) са ктиторима положио у темеље храма. Копија те повеље са потписом епископа и ктирора се и данас чува у архиви Епархије Жичке и представља правни основ да се тај храм врати својој намени.


Остаје да се види докле је рашчињени Артемије спреман да иде у терању своје "истине", али је више него јасно да село Љуљаци, без обзира што га други стављају у жижу збивања на сваких пола века, никада није било ни расколничко, ни распопско, ни раскалуђерско, ни распопско село.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

.
ЦРКВА И РАСКОЛ. Из архиве



Протојереј мр Велибор Џомић


Још увек, али са смањеним интересовањем, медији прате случај рашчињеног Епископа Артемија. Наравно, медији и постоје ради извештавања о свим важним догађајима у друштву, па и о догађајима у и око Српске Цркве. Међутим, то право и обавеза медија не оправдавају бројне непрецизности, нетачности, једностраности, тенденциозности и олаке констатације.


Нетачно је да се рашчињавањем Епископа Артемија због бројних канонских кривица догодио „раскол у Српској Цркви“. Нико неће да примети да је реч о класичном стварању једне нове секте што представља сасвим природни завршетак након вишегодишњег секташког понашања и демонстрирања секташке психологије.


Пре свега, у Српској Цркви се није догодио раскол попут оног у Америци или Македонији. Још мање је упоредив случај рашчињеног Епископа Артемија са случејем рашчињеног Епископа Америчко-Канадског Дионисија 1963. године. Уз Епископа Дионисија су 1963.г. кренули верници, свештеници, мали број монаха, националне организације, изгнани политичари, део четника, а добар део храмова и црквене имовине је, због тамошњих правних прилика, остао под његовом јурисдикцијом. За монахом Артемијем, као што је познато, није кренуо народ са Косова и Метохије, храмови су у власништву Српске Цркве, сво свештенство и највећи део монаштва је веран црквеним одлукама и поретку. Нису невидљиве ни секташке методе Артемијевих следбеника које користе како би придобили вечи број нових жртава – шаљу СМС поруке и мејлове, обијају прагове необавештених домаћина, деле летке и разгледнице са Артемијевим сликама и стварају затворену заједницу „правоверних“!


„Познаваоци прилика“ и „верски аналитичари“ никако нису увидели да случај рашчињеног Епископа Артемија највише личи случају рашчињеног Епископа Западноевропског Дамаскина (Давидовића). Томе довољно иде у прилог и чињеница да управо г. Давидовић данас, након својевремене јавне подршке распопу Дедеићу у Црној Гори, шаље подршку и монаху Артемију док се лажно представља да је православни епископ. При томе, не треба заборавити је Артемије као епископ 2003.г. учествовао у доношењу саборске одлуке о Дамаскиновом рашчињењу. И то на исти начин као што је и Сабор ове године донео одлуку о Артемијевом рашчињењу. Тадашњем Епископу Артемију том приликом није сметало гласање, а Сабор није поредио са Скупштином као што то данас чини покушавајући да се прикаже „невином жртвом у Српској Цркви“.


До мене већ више месеци и од више људи који имају изражено национално осећање стижу гласови њихове забринутости „због раскола који ће досегнути неслућене размере и оставити трајне последице“. Иако поштујем и уважавам многе од тих људи, а посебно поштујем њихову борбу за национално достојанство Срба у времену глобализације и отуђења, сматрам да претерују или, боље рећи, да прегоне у таквим проценама. Разлог за такву забринутост пре свега видим у чињеници да њима није био познат садржај „случаја Артемије“. Затим, такав раскол је немогућ и из напред речених разлога.


Наравно, никоме не може да буде мило нити имамо разлога да будемо срећни и задовољни што је рашчињени Владика Артемије својим вишегодишњим чињењем и нечињењем нанео велику бруку и Српској Цркви и себи. Још је горчије сазнање да он нема намеру да стане у свом духовном суноврату.


Ипак, Српска Црква наставља своју мисију у своме народу сабирајући све духовне потомке Светога Саве на исти начин као што је то кроз векове радила у оваквим, па и много тежим ситуацијама. Цркву чине људи, али је чува Бог.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

.
КАЛУЂЕРСКА ТУЖБА



Протојереј мр Велибор Џомић


Рашчињени епископ, сада монах Артемије из дана у дан тоне све дубље у борби против Српске Цркве и њеног поретка. Његова борба против Српске Цркве је двојака. С једне стране, он не поштује одлуке Сабора, неовлашћено и без благослова служи некакве службе које назива "литургијама", насељава се на туђем имању, мења намену задужбине проте Томе Марковића, лажно се представља као "владика", прави псевдо-црквене сајтове, уверава необавештене људе да је "правоверан" и тврди да је "све нормално" осим што траје "прогон Цркве у Србији". С друге стране, жестоко се упире да те своје "истине" пласира преко било ког медија, али то више и не завређује пажњу.


Само се тако може разумети његова громопуцатељна објава да је суду тужио Митрополита Амфилохија и умировљеног Епископа Атанасија, као и неке медије. Додуше, рат са медијима и новинарима је раније започео, али је пропустио да због истих ствари тужи и медије Српске Патријаршије.


Свако данас има право да се суди пред световним судовима, па и да бира кога хоће, а кога неће да тужи. То право има и монах Артемије као грађанин Србије. И нико му то право не може и не сме ускратити. Међутим, црквена правила изричито забрањују свима који су у било ком црквеном чину, а и монах о коме пишемо је још увек један од таквих, да једни друге предају световним судовима пре него што црквени судови утврде кривицу и кривца казне по црквеним правилима. То је можда најбољи илустратор јавног деловања рашчињеног епископа - у борби за терање своје правде и истине прекрши многа црквена правила, а понаша се као да се то није догодило.


И, када је монах Артемије у питању, поново долазимо до хиљадитог парадокса по реду. Док тврди да се у Србији врши "прогон Цркве" дотле се редовно обраћа државним судовима "државе која гони Цркву", тј. њега и тридесетак његових следбеника. Даље, наводно се бори за "поштовање црквеног поретка и канона", а он их и на овом примеру, као и на десетинама других, безобзирно крши. Тако изгледа "канонско право" у верзији монаха Артемија и двојице његових "канонско-правних саветника".


Елем, монаху Артемију је засметао лични утисак, који је једном дневнику изнео Митрополит Амфилохије. Затим, засметало му и отворено писмо Епископа Атанасија. На Артемију је да одреди шта му смета као човеку и добро је што је барем ту одмах био јасан. Знам да је свима више преко главе "случај Артемије" и терање његове "истине и правде". Из тог угла и посматрам конкретне ставове Митрополита Амфилохија и Епископа Атанасија. Ипак, ради "неверних Тома", и ја сматрам да је да је могло и без тога уз подсећање да није изнета тврдња да се дотични дрогира него лични утисак да дотични изгледа као дрогиран. То је јасно, али нека, по монаховој вољи, о томе реши световни суд.


И пензија овог монаха је доспела до медија. Нико не види да је то први случај да човек у 75. години живота тражи пензију "по закону", а да је хтео по закону онда је то требало да уради још пре 10 година. Артемију треба уплатити радни стаж по закону, иако његови сарадници у жељи да то заврше себи из средстава Фонда за гладне на Косову и Метохији нису завршили и њему и то из редовних црквених буџета и фондова. При томе, прескаче се чињеница да је овај "несуђени пензионер" сваког месеца од Владе Србије, и то ове Цветковићеве, као и Коштуничине, примао апанажу од 1500 евра уз све плаћене трошкове. Искрено, он стаж није ни уплаћивао рачунајући да ће до смрти примати црквене и државне апанаже.


Давно је речено да само истина ослобађа. Зато под хитно треба учинити јавним, и то у факсимилима, све његове малверзације, а посебно све приходе од државе и од Цркве током највеће народне несреће на Косову и Метохији.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

.
На основу 34. и 74. Апостолског канона, 6. канона Другог Васељенског сабора, 12, 18. и 19. канона помесног Картагинског сабора, затим члана 70. тачке 20. и 35б. Устава СПЦ, Свети Архијерејски Синод је 11. фебруара 2010.г. донео одлуку бр. 131 којом се покреће питање утврђивања




КАНОНСКЕ ОДГОВОРНОСТИ


Његовог Преосвештенства Епископа Рашко-Призренског АРТЕМИЈА (Радосављевића), рођеног 15. јануара 1935. године у Лелићу код Ваљева, од оца Веселина и мајке Косане. Монашки чин је примио 20. новембра 1960. године. Богословију и Богословски факултет је завршио у Београду. Од 1964. до 1968. године службовао је у Манастиру Крка као наставник. Потом је отишао у Грчку на постдипломске студије, где је на Атинском Универзитету и докторирао 1976. године. По повратку из Грчке, једну годину је провео као суплент Призренске богословије, а потом је примио управу Манастира Црна Река, где је провео тринаест година и где га је затекао избор за епископа 1991. године. Свети Архијерејски Сабор СПЦ га је изабрао за Епископа Рашко-Призренског. У чин архијереја је хиротонисан 23. јуна 1991. године у Пећкој Патријаршији. Свети Архијерејски Синод СПЦ донео је 11. фебруара 2010.г. одлуку бр. 131 којом је Епископ Артемије разрешен управљања Епархијом Рашко-Призренском до редовног заседања САСабора у мају 2010.г. и то због дугогодишњег неизвршавања, игнорисања или пак само делимичног извршавања одлука САСабора и САСинода; због поступака којим се нарушава јединство СПЦ, а Епархија Рашко-Призренска фактички издваја из њеног састава и поретка; због препуштања целокупног материјално-финансијског пословања Епархије и додељивања највиших црквених одликовања лицима за која су САСабор и САСинод својим одлукама тражили покретање црквено-судских поступака; због неизвршавања архипастирских обавеза у одређеним деловима Епархије; због уношења немира и деоба међу свештенство, монаштво и верни народ, као и због сејања неповерења према Патријарху Српском, извршним телима СПЦ и делу архијереја, као и због придавања себи лидерске политичке улоге и монопола у одбрани Косова и Метохије.

СПЦ

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

.
ИСТИНИ У ОЧИ; ИЗИГРАВАЊЕ МУЧЕНИКА


на мајском заседању Светог Архијерејског Сабора, лета Господњег 2006, донета је – без гласања – једногласна саборска одлука да владика Артемије распусти пљачкашку групу око себе, а вођу исте, протосинђела Симеона, стави под црквени суд.


Артемије је тада ту одлуку изиграо и изиграва је од тада до данас, да би сада трагикомично изигравао „мученика“ и „прогнаника“, „невину жртву“ коју на олтар НАТО-а и Евроамерике приноси нико други него Сабор српских архијереја!

А то је исти Сабор који је епископу Артемију учинио крајње снисхођење да не буде суђен: гласање на Сабору маја 2010. било је само о томе да ли да он иде на суд или у пензију, па је превагнула двотрећинска већина за примену икономије или блажег канонског приступа. Дејан-Симеон Виловски је пак црквено суђен и осуђен на рашчињење, тојест на оно што је требало бити учињено још маја 2006. године.

Владика Атанасије

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

.


Владика Артемије са Билом Клинтоном (у позадини Ибрахим Ругова)

[Слика: klinton.jpg]

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Џамићу - ти ли се то представљаш као Шумадинац????

провидно
Одговори

Не! Ја сам Грешни Милоје. Јок

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

.
ПОКУШАЈ СТВАРАЊА "РАСКОЛНИЧКЕ ЦРКВЕ" И УЗУРПАЦИЈЕ МАНАСТИРА НА СЕВЕРУ КОСОВА ДОЖИВЕО ПОТПУНИ ФИЈАСКО - САЧУВАНО ЈЕДИНСТВО СПЦ

Подсетник 22. Новембар 2010


У раним часовима 20. новембра око 5.30 окончала се дводневна драма, у којој је група од четрдесетак побуњених монаха, следбеника бившег Епископа Артемија, а уз помоћ групе цивила који су дошли са њима, покушала да изврши пуч у Епархији Рашко-призренској и насилним заузимањем манастира стави под контролу Владике Артемија манастире на Северу Косова и Рашкој области. Ово је био јединствен догађај, до сада незабележен у историји Српске Православне Цркве јер није реч о проглашењу раскола од стране активног Епархијског Архијереја, већ о насилној узурпацији Епархије од стране умировљеног Епископа који је уз то још био и под забраном свештенодејства. Захваљујући брзом и савесном реаговању Св. Архијерејског Сабора, који је јуче Епископа Артемија лишио епископског чина, али и присебности и одлучности новоизабраног Епископа Рашко-призренског Теодосија, свештенства, монаштва и верног народа на терену Епархије, избегнута је ситуација која је веома лако могла да има далекосежно негативне последице за СПЦ.


ЗАУЗИМАЊЕ МАНАСТИРА ДУБОКИ ПОТОК

Покушај пуча у Епархији започео је у четвртак вече, 18. новембра у 20.30 часова када је бивши Епископ Артемије са групом својих побуњених монаха, без знања Св. Архијерејског Сабора (који је био у заседању), Администратора Епархије Митрополита Амфилохија и Епископа Теодосија насилно заузео манастир Дубоки Поток на северу Косова и онемогућио игумана манастира протосинђела Ромила да слободно обавља своје канонске дужности. Игуман Ромило је од стране следбеника одметнутог Владике пуна два дана био изложен шиканирању, физичким претњама и вербалним увредама јер је одбио да се прикључи расколницима. У кривичној радњи узурпације манастира који је власништво СПЦ, поред одбеглих монаха учествовала су и четири клирика Епархије Сремске (из манастира Шишатовац). Реч је о игуману Шишатовца јеромонаху Варсануфију, јерођаконима Дамјану и Матеју као и монаху Паладију који су напустили свој манастир. Приликом насилног упада у манастир заједно са следбеницима бившег Владике Артемија, у овај објекат СПЦ упало је и тридесетак припадника тзв. Српског националног већа КИМ на челу са "самозваним српским лидерима" Миланом Ивановићем и Драганом Велићем.


Преко антицрквених сајтова и медија одмах је објављено да ће „Владика Артемије лично као канонски Епископ Рашко-призренски наредног дана служити Св. Литургију" у овом манастиру и поред забране свештенодејства под којом се налази од 14. октобра ове године. Владика Артемије је одмах преко антицрквених гласила објавио да је „припремио и акт којим обавештава подручно свештенство и монаштво, као и ширу јавност и релевантне институције, да одбацује све претходне одлуке незаконитих и неканонских администратора Епархије Рашко-призренске, који су били постављани одлукама Синода". Овом објавом бивши Владика је отворено објавио да ступа у раскол са СПЦ, што ће наредног дана јавно и констатовати Патријарх Српски са Сабором Архијереја.


ЛИТУРГИЈА У ТРПЕЗАРИЈИ И ПОРЕД ЗАБРАНЕ СВЕШТЕНОДЕЈСТВА

У раним јутарњим часовима 19. новембра бивши Епископ Артемије је захтевао од игумана Ромила да му преда кључ од манастирског храма, што је о. Ромило одлучно одбио, рекавши да дугује послушност само Митрополиту Амфилохију и новоизабраном Епископу Теодосију. Оцу Ромилу је потом претило неколико одбеглих монаха-узурпатора, док му је монах Кипријан Кељевић одузео два мобилна телефона, кључ од келије и кључ од аутомобила. Иако је Литургија најпре припремана у порти, због кише је одлучено да се ипак служи у трпезарији конака, додуше са закашњењем од једног сата, па је Литургија почела око 8.00 часова. Владика је служио Св. Литургију противно црквеним канонима са 11 својих одбеглих клирика (који су и сами од Црквеног суда већ или рашчињени или под вишегодишњим забранама свештенодејства). Литургији у манастирској трпезарији је присуствовало око тридесетак одбеглих монаха и монахиња, као и 50так верника (већином следбеника Владике, већином из уже Србије, који га редовно посећују у манастиру Шишатовац). После Литургије Владика се обратио присутнима беседом у којој је објавио да се „вратио у Епархију да преузме управу као канонски Епископ да у њу поврати поредак, мир и јединство". Службу коју је управо завршио, упоредио је са „ранохришпћанским катакомбним службама". Био је то отворено расколнички поступак, којим су узурпатори канонске територије Епархије Рашко-призренске и имовине СПЦ покушали да направе расколничко гнездо, проглашавајући јавности да је у раскол наводно пао Св. Архијерејски Сабор на челу са Патријархом Иринејем. У историји Цркве много је сличних примера оваквих расколничких поступака, а у овом случају додатно је извршена и узурпацији црквене имовине над којом ни бивши Владика ни његови одбегли монаси нису имали никакву ни црквену ни правну власт. Фалсификован је печат Епархије као и титула на коју, сада већ рашчињени Владика, није имао никакво право.


УЗУРПАЦИЈА МАНАСТИРА ДЕВИНЕ ВОДЕ

Одмах по завршетку Литургије, настављене су неканонске и незаконите активности присталица одметнутог Владике. У раним јутарњим часовима с благословом Мјестобљуститеља Епархије на Косово и Метохију допутовао је новоизабрани Епископ Рашко-призренски Теодосије како би се суочио са новонасталом ситуацијом на терену и заштитио црквени поредак. Иако је већина манастира на Северу Косова била већ под заштитом подручног монаштва, верног народа и локалног свештенства Епархије, око 13.00 часова, искористивши период када је у оближњем манастиру Девине воде био само настојатељ манастира јеромонах Фотије са још једним сабратом, група побуњених монаха проваљује у манастир Девине Воде и насилно преузима кључеве просторија и возила од јеромонаха Фотија, који је убрзо био принуђен да напусти манастир. Ову групу су предводили рашчињени јеромонаси Ксенофонт Томашевић и Иринеј Ристић, као и јеромонаси под вишегодишњим црквеним казнама забране свештенодејства: Бенедикт Прерадовић и Варнава Владисављевић уз видно учешће агресивног монаха Кипријана (Војислава Кељевића), који је као и горепоменути Ристић кривично осуђиван и пре монаштва. Као и протосинђел Ромило, јеромонах Фотије је благовремено сакрио кључ од цркве, тако да узурпатори нису могли да уђу у храм. Одмах по насилном преузимању манастира Девине воде, бивши Епископ Артемије, који је већ почео да доноси неканонске одлуке, потписујући се неовлашћено као „Епископ Рашко-призренски", прогласио је овај манастир женским манастиром и за настојатељицу именовао одбеглу монахињу Сару Мосур, која одмах по преузимању манастира долази у Девине воде са неколико својих сестара. Треба поменути да поред насилних провала и покушаја провала у поједине манастире, ништа мање нецрквено није понашање самог бившег Владике, који је својим незаконитим актима почео да „конституише расколничку цркву" на канонској територији Епархије која му не припада и подстиче насилничке активности. На тај начин бивши Владика Артемије је лично и кривично одговоран за узурпацију имовине СПЦ, угрожавање безбедности канонског свештенства и монаштва Епархије, ремећење јавног реда и мира у овом делу јужне српске Покрајине, као и фалсификовање службеног печата и црквених докумената.


Истовремено, групице бунтовних монаха, међу којима су посебно уочени јеромонах Бенедикт Прерадовић и рашчињени јеромонах Ксенофонт Томашевић, крећу у правцу других манастира на северу Косова у близини којих су виђени. Схвативши да су остали манастири у тој области под заштитом монаштва и верног народа, а на територији уже Србије и МУП-а Србије, они не успевају да изврше нове препаде. Пред манастиром Бањска код Звечана групи Артемијевих монаха препречио је пут народ који се окупио да помогне јеромонаху Данилу, игуману манастира, и његовој братији. Верници из Лепосавића и Лешка притекли су такође са својим парохијским свештеницима у помоћ манастирима Врачево, Сочаница и Улије, онемогућавајући на тај начин следбенике Владике Артемија да изврше још неки препад.


НЕУСПЕЛИ ПОКУШАЈ ПРОВАЛЕ У МАНСТИР ЦРНУ РЕКУ

У касним поподневним часовима, око 18.30, насилничка скупина следбеника бившег Владике Артемија наставља свој поход покушајем провале у манастир Црну Реку, у коме се налазио игуман манастира протосинђел Јован Јеленко са својом братијом, као и једна полицијска патрола МУП-а Србије. Док је одбеглог протосинђела Николаја Николића (некадашњег игумана овог манастира) са групом од десетак побуњених монаха и искушеника зауставила полиција код доњег манастирског конака, двојица посебно агресивних монаха (већ поменути Кипријан - Војислав Кељевић и Мартинијан Ђурђевић) упали су у стари конак и захтевали од игумана Јована да преда управу манастира протосинђелу Николају "јер је Владика Артемије сада надлежни Епископ у Епархији". Отац Јован је храбро одбио да преда управу манастира неовлашћеним лицима и изјавио је послушност свом канонском Епископу. Након што је полиција ову двојицу узурпатора принудила да изађу из конака, двојица бивших искушеника провалили су у други конак одакле су у кратком року и они изведени. Полиција је после овог инцидента Кељевића и Ђурђевића, са још двојицом провалника: Дејаном Стојановићем и Марком Јовановићем привела у станицу МУП-а у Новом Пазару где је првој двојици одређен притвор. Бивши игуман Николај отишао је са својом дружином након неуспелог преузимања манастира.


ЕПИСКОП ТЕОДОСИЈЕ УЛАЗИ У МАНАСТИР ДЕВИНЕ ВОДЕ

Видећи да су два манастира Дубоки Поток и Девине воде под контролом групе лица која је већ ушла у отворени раскол са Црквом, што је у току дана потврдио Св. Архијерејски Сабор СПЦ, и да може доћи напада расколника на друге манастире Епархије, новоизабрани Епископ Рашко-призренски Теодосије са намесником митровичким протојерејем ставрофором Милијом Арсовићем, а по благослову Митрополита Амфилохија - Мјестобљуститеља Епархије, улази у манастир Девине Воде око 17.30 часова како би успоставио канонски поредак. Заједно са настојатељем манастира јеромонахом Фотијем, свештенством намесништва, групом верника, и неколико Срба припадника КПС, Владика Теодосије без отпора улази у манастир Девине Воде и наређује групи монахиња које су се неканонски населиле у овом манастиру да сместа напусте светињу и омогуће канонској управи да преузме манастир. Монахиње су напустиле манастир без отпора, иако су вербално вређале Епископа Теодосија. Оне су се потом колима отишле до бившег Владике Артемија у оближњи Дубоки Поток. Треба напоменути да је монахиња Сара Мосур, која предводи ову групу "скитајућих монахиња", после дала изјаву за поједине медије да је Владика Теодосије наводно физички насрнуо на монахиње. Имајући у виду присуство свештенства и полиције приликом преузимања манастира, беспредметно је коментарисати ове отворене неистине и клевете. Поменута група монахиња која се последњих месеци скита по Србији, недавно се скрасила у сремском селу Лежимир где су формирали неку врсту свог приватног секташког обиталишта. Иако им је Митрополит Амфилохије у октобру месецу и поред немонашког понашања са највећим снисхођењем понудио канонски отпуст, а Митрополит дабробосански Николај канонски пријем у своју Митрополију, ове монахиње су одбиле да се укључе у редован црквени живот, остајући верне бившем Владики Артемију кога као и одбегли монаси сматрају својим јединим "канонским архијерејем".


До вечерњих часова 19. новембра већина побуњених монаха и монахиња поново се сакупила у манастир Дубоки Поток, где је примљена и вест о рашчињењу Епископа Артемија од стране Св. Архијерејског Сабора СПЦ. Видећи да је њихов покушај узурпације Епархије кренуо низбрдо, они су чврсто одлучили да задрже барем овај освојени манастир и покушају да консолидују своје позиције. Важно је нагласити да је одлука Св. Архијерејског Сабора СПЦ на челу са Патријархом Српским била од кључног значаја јер је због низа клевета и нетачних информација које су шириле присталице одметнутог Владике, створена прилична конфузија у јавности. Зато је ово био пресудни моменат којим је Црква јасно дала до знања да је бивши Владика не само себе прогласио за вођу отвореног расколничког покрета, већ је одмах предузела и конкретне канонске мере и вратила га у ред монаха, лишивши га епископског чина.


ЕПИСКОП ТЕОДОСИЈЕ ВРАЋА МАНСТИР ДУБОКИ ПОТОК ПОД УПРАВУ СПЦ

Око 19.20 у манастир Дубоки Поток долази Епископ Рашко-призренски Теодосије са протојерејем ставрофором Милијом Арсовићем, групом свештеника и верника. Ситуација је била мирна јер су се бунтовници сакупили у једном делу конака где су певали песме и многољетствија бившем Владики Артемију, очигледно дубоко резигнирани и изненађени одлуком Сабора. Владика Теодосије је одмах отишао до протосинђела Ромила, игумана манастира, који је у току дана по сопственом сведочењу проживео бројна шиканирања и претње посебно од монаха Кипријана и Јакова. Потом се у гостопримници манастира спонтано обратио присутним цивилима међу којима је било и верника који су још раније били дошли да заштите о. Ромила. Сви су били видно збуњени развојем догађаја и није им било јасно шта се заправо догађа. Када им је Владика Теодосије објаснио да је он по благослову Сабора нови Епископ Рашко-призренски и да је понашање бившег Владике Артемија противно Светом Архијерејском Сабору СПЦ и црквеном поретку, неки од њих су одлучили да оду из манастира и да се не мешају. Ово је знатно допринело смиривању тензија, али и изолацији групе побуњених монаха од очигледно обманутих присутних цивила. Владика Теодосије је затражио да се види са Владиком Артемијем и са њим поразговара, али је бивши Владика то категорички одбио.


Будући да је након одлуке Св. Архијерејског Сабора о свом рашчињењу бивши Епископ Артемије одбио да се повинује овој одлуци и са својим присталицама напусти узурпирани манастир Дубоки Поток, Владика Теодосије је морао да предузме мере како би се узурпирани манастир вратио у посед Српске Православне Цркве. Он је инсистирао да се међународне полицијске снаге не мешају у овај случај јер је то српска ствар коју сами Срби треба да разреше. Следбеници бившег Владике су у међувремену подбуњивали јавност и стално ширили дезинформације преко фејсбук-мреже и неких медија да је манастир „под опсадом албанске полиције" и да су чак ангажовани „специјалци јединице Роса" као и разне друге неистине. На молбу Владике Теодосија локални српски командир полиције Б.Д. је најпре покушао у разговору са бившим Владиком да га убеди да мирно напусти манастир, како би се избегле непријатности, што је Владика Артемије одбио. Тада је Епископ Теодосије, након консултације са Митрополитом Амфилохијем, а у договору са командиром који се обавезао да ће се ослонити искључиво на Србе чланове локалне КПС са севера Косова, донео одлуку да полиција изврши деложацију нелегално усељених лица. Полиција је такође замољена, и на то се обавезала, да се све изведе колико год је то могуће сталожено и без употребе силе. Договорено је такође да Епископ Теодосије са свештенством, братством манастира и неколико верника остане у гостопримници, како се следбеницима бившег Владике не би дао било какав повод за изазивање нереда.


Полиција је поступала професионално и са највећим опрезом. Зато је деложација расколничке дружине трајала пуна три сата, од 1.30 до 4.30 ујутро 20. новембра. Одбегли монаси нису се физички супротстављали, иако су пасивно онемогућавали и пролонгирали свој излазак седењем по поду конака и певањем песама у атмосфери фанатичне еуфорије. Прво су изведена цивилна лица, а онда и монаси и монахиње, који су мирно изашли осим једне искушенице коју су жене-полицајци пренели ван зграде. Мањи инцидент је направио сам бивши Владика који се закључао у собу са своја два монаха, не желећи да изађе и поред вишеструких умољавања полиције да такво понашање не приличи његовим годинама. Тек када је игуман манастира протосинђел Ромило дао благослов, полицајци су опрезно обили браву, после чега је бивши Владика сам сишао у кола паркирана пред конаком манастира док су његове присталице фанатично певале многољетствије Епископу.


Треба напоменути да је ЕУЛЕКС-ов тужилац због изазивања јавног нереда у манастирима северног Косова био спреман да подигне кривичну пријаву против бившег Владике. Епископ Теодосије је лично интервенисао да се пријава не подиже пред међународним ЕУЛЕКС судом јер је кривична пријава у току дана већ била подигнута од стране СПЦ при суду Републике Србије. Полиција је само замољена да бившег владику испрати до административног прелаза Брњак.


РАСКОЛНИЦИ БЕЗ ПОДРШКЕ СРПСКОГ НАРОДА КИМ И РАШКЕ ОБЛАСТИ

Мимо свих залудних очекивања следбеника рашчињеног Владике, расколничка дружина која је јуче у једном тренутку држала под контролом два манастира СПЦ није у свом антицрквеном деловању добила очекивану подршку локалног становништва. Штавише, грађани су сами притекли у помоћ епархијском монаштву и свештенству да заштите светиње од покушаја узурпације. Народ на Косову и Метохији посебно је с пажњом примио вест о одлуци Св. Архијерејског Сабора, чиме је уклоњена свака дилема о евентуалним намерама рашчињеног Владике Артемија и насилника које је довео са собом. Коментаришући поступке бившег Епископа, Горан Арсић председник Косовског округа изјавио је 19. новембра за КИМ радио: "Владика Артемије од кад је смењен чини многа дела на уштрб српској заједници на Косову и Метохији. Направио је много разједињености међу српским народом, а ово је само још један доказ да он пошто пото жели да и онако мало српског народа разједини на партије или на оне који су за њега или против њега". Подршку рашчињеном Владики отказали су у последњем тренутку и његови симпатизери из реда тзв. Српског националног већа КИМ Милан Ивановић и Драган Велић. Иако су са својим присталицама дали непосредну подршку узурпацији манастира 18. новембра, у току наредног дана и ноћи нису се експонирали, вероватно и сами видећи да могу да кривично одговарају због саучесништва у узурпацији имовине СПЦ и нарушавању јавног реда и мира.


Након извођења следбеника рашчињеног Епископа Артемија из манастира Дубоки Поток, сви манастири Епархије Рашко-призренске су поново под контролом канонске управе Епархије и у њима се наставља редован монашки и богослужбени живот. У покушају узурпације имовине Епархије Рашко-призренске насилници нису успели да уђу ни у један храм захваљујући присебности и храбрости посебно протосинђела Ромила и јеромонаха Фотија, игумана манастира Дубоки поток и Девине воде. Новоизабраном Епископу Рашко-призренском Теодосију посебно је помогао у завођењу канонског поретка у овом делу Епархије намесник митровички протојереј-ставрофор Милија Арсовић са свештеницима намесништва и верним народом. Епархија је посебно захвална Министарству унутрашњих послова Србије и полицијској управи на простору Новог Пазара која је присебном акцијом спречила насилни упад "Артемијеваца" у манастир Црну Реку, као и Србима из КПС који су професионално и достојанствено помогли Цркви да поврати ред у манастир Дубоки Поток.


Виновници немилих догађаја у Епархији Рашко-призренској у периоду од 18-20. новембра напустили су територију Косова и Метохије, осим учесника у провалама, Бенедикта Прерадовића и Ксенофонта Томашевића за које се предпоставља да су још на северу Покрајине. У наредним данима очекује се да Министарство правде Републике Србије подигне оптужнице против виновника ових немилих догађаја и предузме потребне мере како би исти били онемогућени у понављању сличних кривичних дела.

СПЦ

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Па ви сте сви таки.....зашто ТАСТИНЕ је део ЕГО.....

И где си видео неког из Србије или ””Балкан”” без ЕГО!
Одговори

Па јес'! Мож' бити. Blush

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори


Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Па јес'! Мож' бити.

Јели сте ви још определили јели сте ви мушко или женско?
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 2 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним