Историјске теме у песмама групе Ајрон Мејден (Први део): Од пећинских људи до Викинга
Сажетак: Овај рад има за циљ да продуби неке од идеја изнесених у претходној нашој студији, „Историјски ликови и чињенице у песмама Ајрон Мејден: путовање од праисторије до Другог светског рата” (МЕЛЛЕР, 2005). Наш циљ је да покажемо да се стихови Мејденових песама истичу у хеви метал сценарију (чији текстови обично имају за тему сатанизам, секс, пиће и наркоманија). Избегавајући ове уобичајене теме, Стив Харис, главни текстописац у групи, улаже у разрађеније текстове, било инспирисане књижевним делима или историјским темама. У ствари, има толико песама у њиховој дискографији која се бави историјским темама које је чак могуће ставити у временску линију која потиче из праисторије и допире до Другог светског рата. Док наш аналитички приступ тежи да се фокусира на стихове, неће занемарити неке аспекте које су кључне за боље разумевање песама, односно строго музичких елемената (мелодија, хармонија, ритам, аранжман итд.), и извођење.
------
Још једна занимљивост у неколико Мејденових песама је извесна патриотска склоност, карактеристика која се може потврдити у њиховим наступима. Примери су песме попут „Трупер” и „Пашендал”, обе говоре о биткама које су се заправо догодиле, односно битка код Балаклаве, током Кримског рата, у 19. веку, када се Британија борила против Русије и битка код Пашендејла, током Првог светског рата, када су се Британци суочили са Немцима на белгијском тлу. У живим наступима, Брус Дикинсон се облачи као војник, па чак и маше Унион Џеком (британска застава, моја примедба), и тако јасно стаје на страну Британаца (гест који су одбили аргентински обожаваоци, због ожиљака које су оставили сукоби на Фокландским острвима с почетка 1980-их). У овом смислу текстови песама су такође пристрасни, приказујући Британце (или, у том случају, Саксонце) као жртве, и њихове ратне непријатеље – било да су они Руси, Немци или Нордијци – као зликовце, протагонисте грозних радњи:
-------
Закључак
Као што је већ речено, овај рад обрађује само три од седам песама које смо ми изабрали да направимо „историјску временску линију“ користећи песме Ајрон Мејден из њихових најбољих албума током 1980-их. Само из тог разлога, не би било прикладно писати закључак у овом тренутку. Ипак, надамо се да је ово што је до сада написано довољно за постављање неколико питања која се тичу хеви метал музике и њених карактеристика, те да је анализа ових песама Ајрон Мејден допринела да се доведе у питање стереотип који гласи да су хеви метал текстови или о демонским или свакодневним темама. Осим тога, желимо да унесемо рад групе Ајрон Мејден у академску арену, како би даље истраживали песме које је написао бенд који је паметно уочио да би ове историјске теме, посебно оне који укључује ратове, савршено одговарале агресивном звучном идентитету Хеви Метала.
http://www.rbec.ect.ufrn.br/data/_upload...N3_A14.pdf
Извор: Lauro Meller, "Historical Themes in Iron Maiden Songs (Part I): From the Cavemen to the Vikings", Revista Brasileira de Estudos da Canção – ISSN 2238-1198 Natal, n.3, jan-jun 2013, стр. 198, 213, 214
Ево, могу да се окаче две песме које немају везе са историјским темама. Ова друга је инспирисана филмом (има и преведен текст)
https://lyricstranslate.com/en/wicker-ma...pruca.html