10-03-2022, 03:00 PM
(10-03-2022, 12:47 PM)Vlad Alekš Пише:(09-03-2022, 01:22 PM)Шумадинац Пише:(09-03-2022, 09:59 AM)Vlad Alekš Пише:(08-03-2022, 02:33 PM)Милослав Самарџић Пише: Све је слабије, неупоредиви су...
Као што се у Дневнику о Чарнојевићу види стегнута рука младог писца, у Роману о Лондону види се да је остарелом писцу свега преко главе, наводно је тада радио и као обућар. Некако је све развучено, нема оне јасне мисли, слике, као у Сеобама.
Бојим се да ја баш не бих на такав начин причао о романима Црњанског.
Иначе, он није радио као обућар, већ је радио као књиговођа код "обућара".
То је као када би рекао да је Тесла радио посао електричара, Миланковић радио као зидар, а Калабић као геометар.
Да поновим због могућих недоумица - устврдити да је врхунски роман слабији од најбољег романа је претенциозно. Наиме, неке ствари се подразумевају, али их џентлмени не спомињу.
Да ми одговориш на још једно питање, па да не замарамо остале форумаше и да наставимо даље са квизом. Да ли имаш примедбе на текстове другог русофила из мог питања, Светог Јустина Ћелијског? Имаш ли неких замерки на његов докторат о Достојевском?
Треба знати да је наш највећи писац и велики Србин Црњански био пројугословенски настројен и уједно велики словенофил. Монархиста и антикомуниста. Оно што је најинтересантније је да је био изразити антидемократа.
Што се тиче великог љубитеља Достојевског Св. Јустина Ћелијског и сјајне књиге коју је двапут штампао, и који наслови, па и садржај нису исти..... често се превиђа да је Јустин олако прескочио тамне ликове Достојевског и да се само усредсредио искључиво на његове позитивне и светле ликове.
Велика ми је част што могу да читам коментаре и коментаришем на форуму на коме постоје овако добри познаваоци лика и дела Црњанског и светитеља Јустина. Овако кратку, а дубинску критику текстова светог Јустина нисам никад и нигде прочитао. Свака част на критичкој објективности и оштроумности.
Уз сво уважавање (како се у оваквим пригодама каже) ипак мислим да није довољно прочитати и запамтити неколико новинских чланака и судити о Црњанском (мислим на ставове Шумадинца).
Зато што то доводи у питање јасно српско определење Црњанског (најблаже речено, то његово определење постаје сумњиво, а није тако).
Па то доприноси другосрбијанском „мелосу“ који певају своју песму како је Црњански био фашиста (или бар заговорник и поклоник и фашизма и нацизма). И тако се лако човек угура у нацистичку уместо националну одредницу.