Оцена Теме:
  • 16 Гласов(а) - 4.19 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Квиз- Српска историја

(17-11-2018, 01:31 AM)Бенито Пише:  Очигледно не знамо одговоре на задња два питања, па питаоци нека сами одговоре, да би наставили квиз.
Највећа пљачка банке била је у Београду, једном Трезор, једном камион пун пара, лето 1944, четници. Знао сам за те пљачке, али нисам знао да је тај новац толико вредео. Наиме, Тимотијевић пише да су четници опљачкали укупно 1,2 милијарде динара, док је буџет Недићеве Србије за целу 1944. годину био 8 милијарди.
То значи да 1,2 милијарде мора бити више стотина милиона долара, у данашњем новцу.
Било је и више мањих пљачки, то је тада био систем за снабдевање новцем. Паре су у огромним количинама слате јединицама, а нарочито преко Дрине, до Динарске дивизије. Тамо су мењане на црно, за шта се могло, укључујући и куне.
Последња је била пљачка Трезора где је чувано злато, у БГ, почетком октобра, 100 и нешто кг злата, ту је циљ био да злато не однесу Немци.
Одговори

Ајде нови трилинг:
Један бизарни детаљ повезује веридбу краља Александра и атентат у Марсеју у којем је изгубио живот. О чему се ради?
Одговори

Звона?
Одговори

Девети дан у месецу? Веридба је била 09. јануара, атентат у Марсеју 09. октобра.
Одговори

Вукашине, ти кад се сетиш податка....
Нисам мислио на то. Марија је довезла мајку и себе на веридбу из Букурешта у Београд на веридбу. То је био аутомобил француске фирме делизе. У аутомобилу исте фирме убијен је краљ у Марсеју.
Ајде друго у вези српског аутомобилизма:
Ко је била прва жена возач у Србији?
Одговори

Краљица Марија?

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Не, пре ње.
Одговори

Ангелина Нешић, супруга трговца Нешића је први возач аутомобила у Краљевини Србији. Она је условила мужа, пошто је купио аутомобил, да купи и њој што је он и учинио. То је било још 1910. године.
Треће питање:
Ко је први Србин који је у Србији настрадао у аутомобилској несрећи?
ПС питање се односи, наравно, на класичну саобраћајну несрећу; ратне ауто несреће се не рачунају.
Одговори

Веровали или не, тек 1936. године, погинуо је први Србин у класичној аутомобилској несрећи. То је био чувени Драган Јовановић, звани Жена, бивши фудбалер СК Југославија, а тада секретар овог клуба, који је настрадао у Немањиној улици у Београду, када је аутомобил у којем је био са пријатељима, ударио у дрво.
Да се градиво обнови. Smile Без шале, ко је у могућности, или долази у Београд, нека оде до Музеја аутомобилизма у улици Мајке Јевросиме, код Браце Петковића, бившег министра културе, који је увек расположен за овакве аутентичне приче. Ова три питања су из његове " колекције".
А ево и четвртог и последњег питања у вези аутомобилизма , из моје колекције:
У ком периоду је било највише аутомобилских несрећа у историји Србије, процентуално по броју аутомобила?
Одговори

Можда кад су дошли црвени, јер они су возили без дозвола и пијани ваздан, а кога год да су згазили, тај је био крив?
Одговори

Тако је, комунисти , кад су дошли на власт, понашали су се бахато и осионо. Тако су се понашали и према аутомобилима, које су крали и отимали на све стране и хтели, онако инфантилно, да се докажу као супермени. Газили су људе по улицама, а њихови удбаши, велики стручњаци за саобраћај, су увек утврђивали да су криви пешаци.
Од тог периода до недавно, саобраћај у Србији болује од болести дилентатизма, па смо дуго година били први на листи погинулих у саобраћајним несрећама, сразмерно броју аутомобила, а понекад чак и у апсолутним бројевима. Тек у последњих пар година, после предузимања драстичних мера, ситуација се мало стабилизовала.
Милославе, може даље....
Одговори

Ајде онда и даље везано за аутомобиле:
- Како су комунисти купили - дакле, купили - прве луксузне аутомобиле?
Одговори

То се знало , али се изгледа заборавило. У својим интервјуима је то причао Ратко Дражевић из села Рвати код Рашке, који је био шеф ( ваљда Деветог) округа Озне, која се простирала од реке Дрине до Гледићких планина.
Наиме, Озна је имала састанке сваких месец дана у Београду од новембра 1944. године. Дражевић је био главна звезда јер је управљао Озном на чијем подручју је било највише четника који су остали верни Дражи. Тако је на сваком састанку свој реферат почињао са тачном цифром колико су "народних непријатеља" стрељао, а колико их је остало. Цифре су месецима биле исте, па су му се остали шефови Озне смејали. А у ствари, радило се о томе да су се четници стално враћали из правца Босне, па се повећавао и број јатака које је Озна прогласила главним непријатељима.
Но, да се вратим на тему, пошто је два пута једва дошао до Београда, јер није имао обезбеђено превозно средство, Дражевић је тражио од " централе" да му реши тај проблем. Они су га упутили на сналажење, па је он то као предратни пролетер и бараба, решио на свој начин. У Београду је срео неког совјетског официра који му је причао о проблемима исхране на подручјима нацистичке Немачке. Тада је дошао на спасоносну идеју. Зашао је са Озбном по најбогатијим селима љубићке, трнавске и жичке општине, и код људи за које се сумњало да су одметнутим четницима дали кору хлеба, или су једноставно били против комунистичке власти, одузимао је сву покретну имовину , а те људе, а често и чланове фамилије је послао у затворе Озне.
Онда је напунио камион хране: брашно, сир, кајмак, кобасице, пршута и слично и послао преко разних шверцера за Беч. који је грцао под окупацијом четири војске, и у којем су људи умирали од глади. Новац није тражио, већ аутомобил. За оволику количину робе добио је мерцедес кабриолет, са покретним кровом, у власништву неког нацистичког официра, који је био готово нов.
На први следећи састанак централне Озне дошао је тим аутомобилом. Када су га угледале колеге, умало нису поцркали од љубоморе. Крцун који га је и поставио на место на којем је био, одмах му је одузео ауто. Дражевић се наравно није успротивио, него је предложио да му се дају одрешене руке у даљем раду и да свим члановима колегијума смрти набави по један сличан аутомобил. Сви су се сагласили.
Тада је Дражевић одабрао најбогатије село са подручја свога деловања, а на чијем терену је и било понајмање ратних дејстава. Одабрао је село Атеницу, која је сада само једно насеље у оквиру града Чачка. Под изговором да крију четнике, дигао је и војску и Кној, и под контолом агената Озне , једноставно, иселио све становнике овог села, за један дан.
Куће, амбари, комплетна домаћинства, буквално су остала празна. Онда је стигао и сам Ратко Дражевић са својим људима, и сортирао шта се има наћи. А имало је, добро је то Ратко проценио. Три- четири дана се слагало, сортирало и паковало. Све је личило на организовану нацистичку пљачку Јевреја у Немачкој и Пољској. Камиони и камиони хране су шибали за подељени Беч, и роба је продавана на црном тржишту, све док америчка војска није зауставила ову трговину. На десетине волксвагена и мерцедеса које су возили официри и функционери нацистичке немачке су стигли у Београд и подељени су , пре свега, шефовима Озне, а онда и осталима. Ратко Дражевић је постао општа звезда међу новим властодршцима у Београду. То му је и отворило простор за " велику" каријеру у брозовској Југославији и опште дивљење српских успијуша у интелектуалном свету, како мушком, тако и женском.
Да не заборавим сељаке из Атенице, иако је Ратко на њих заборавио. Наиме, људи су без икаквигх правила расељени широм округа, што даље од Атенице. Неки су бачени и на обичне утрине, па су сељаци из тих крајева притрчали у помоћ тим људима. Без дозволе за повратак, свако се сналазио како је знао, па су се полако , под окриљем ноћи, почели враћати неколико месеци касније. Од Озне никада нису добили дозволу да се врате. Неки су , чак, одлучили да се никада не врате и нису се ни вратили.
Ето тако је функционисала власт у рукама титоиста.
Одговори

Ајмо нешто лаганије:
Сви знампо да је ђенерал Петар Бојовић добио чин војводе због пробијања Солунског фронта и практично решавања Првог светског рата у корист савезника у оквиру Антанте.
Али, који пук српске војске је пробио Солунски фронт на месту званом Добро поље? И којег официра је ђенерал Бојовић поставио за команданта тог пука?
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 79 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним