Поруке: 4,401
Теме: 55
Придружен: Jul 2013
Углед:
648
Ништа страшно, свакоме се деси да погреши. Важно је што се Ватра увек извини за своје грешке...
"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Поруке: 2,084
Теме: 6
Придружен: Jul 2013
Углед:
109
Да поновимо једно по једно:
- половином марта 1943. године никакав саобраћај за Африку није могао да иде преко Балкана.
Осовинске снаге су се не само повукле из Тобрука и Бенгазија, већ и из целе Либије у Тунис. Ко не разуме о чему се ради, нек погледа на мапу.
- о овом нападу на мост не постоји извештај о саботажама на железници. Не искључујем могућност да телеграм о овом догађају није послат из неког разлога, али ови извештаји прилично добро покривају саботаже на железницама. Већину наведених саботажа сам лако проналазио у њима. Међутим, битније је:
- на овом мосту се не види никаква пруга нити прагови. Све и да претпоставимо да су некако нестали или склоњени, на већини железничких мостова из тог периода нема равне путне подлоге. Доле је само метална конструкција. Такође је видљива ограда на обали, за железничке мостове непотребна, за путне неопходна.
На крају, овакву штету је могуће изазвати са мање од 15кг експлозива, види се да је стручно постављен.
-----
Да резимирам: све и да је на слици железнички мост (а вероватно није) у том периоду никакав саобраћај ка Африци није могао да иде преко Балкана.
Поруке: 2,279
Теме: 22
Придружен: Jul 2013
Углед:
233
Tako je, nisu znali da je to rusenje besmisleno tada. Sa druge strane, britanci su upravo tada doveli do vrhunca pritisak na izvrsenje takvih zadataka pod izgovorom da je to od presudne vaznosti za finalne bitke u Africi. Svesno su ih drzali u mraku i terali na klanicu. Zasto?
Sa druge strane, imamo navode postovanog (edit: britanskog) istoricara, vaznog ucesnika rata koji bez grca na licu dokazuje doprinos partizana tokom bitke za Afriku pozivajuci se na, ni manje ni vise, Dedijerov dnevnik u kojem ovaj dusebrizno navodi da su operacije partizana u drugoj polovini 1942 i kasnije vodjene sa idejom da se pomogne stvar saveznika u Africi.
Ne dakle, da se pomogne "bescenim sovjetskim pravednim ciljevima," nego necasnim prljavim kapitalistima. I to 1942, sa podrucja gde nema bitnih pruga i gde je i bog rekao laku noc.
Eto, to je smisao price koju pokusavas da proturis ovde na mufte.
(Последња измена: 29-10-2017, 03:45 PM од
Chicot.)
Поруке: 16,985
Теме: 632
Придружен: Jul 2013
Углед:
1,870
Сагласан. Да додам у вези овога ''нису знали, а рушили''. То је као када би неко сада рекао: ''Зашто је онај шатл полетао, кад знамо да је експлодирао?'' Дакле, неисторијскии поглед на ствар.
Поруке: 2,279
Теме: 22
Придружен: Jul 2013
Углед:
233
Dokumenti FO, WO - izvestaji prepiska i preporuke na trouglu oficiri u Kairu-Bejli/BLO kod cetnika-London.. i dokumenti ratnog kabineta.
Imas i kod Kripsa,doduse u uvijenoj formi.
Inace, da znas, u 1942 nikakvog pritiska u tom smislu nije ni bilo.
---
Da, otprilike toliko tacno, kao Nojhauzen. Tamo gde su bili prtz krajem 1942 nije bilo pruga. BG-Zagreb i dve najvaznije sporedne koje vode do ove gore nisu ni imali prilike da diraju niti su se, naravno bavili pomaganjem saveznika, kojih god, niti su mogli sve i da su hteli.
Поруке: 2,084
Теме: 6
Придружен: Jul 2013
Углед:
109
Код Крипса нема никаквих података око саботажа крајем 42-е и почетком 43-е.
Има један битан део о саботажама и притисцима на Михаиловића крајем 43-е, кад и јесте вршен на њега притисак да се активира, и кад је пруга Београд-Солун постала поново актуелна.
Који то телеграми наводе да је било притисака крајем 42-е и почетком 43-е?