Сагласан сам са Бенитом да је филм играни а не документарни и да га тако треба посматрати, као и да је немогуће документовати све начине на које су усташе вршиле своја злодела, јер нормалан човек то не може гледати ни на филму.
На почетку филма иде сцена где српска мајка оставља своје дете које преузима једна хрватска жена из чисте људске емпатије. Значи у старту се види да филм није антихрватски. Проблем је што је критична маса у хрвата и онда и данас проусташка па и саму идеју да се екранизује геноцид над Србима у НДХ доживљава ако нешто антихрватско.
Такође се види да Дијана Будисављевић вади српску децу из логора смрти, али се такође недвосмислено каже да та деца иду у хрватске римокатоличке породице где ће реално бити подизани као будући хрвати што се да закључити и из "морално-политичке" наставе коју деци у логору изводи часна сестра Пулхерија.
Чини ми се да је лепо провучен у више наврата поздрав "за дом спремни" који је опет актуелан у Хрватској и за који се спинује да нема никакве везе са усташама
Такође део где Пулхерија каже деци да Хрватска има своје великане пре свих Анту Павелића и Алојзија Степинца показује сву суштину НДХ као симбиозе римокатоличког прозелитизма и примитивног шовинизма.
Обзиром да је ово први филм после 80 година који се бави геноцидом над Православним Србима у НДХ, конкретно у логору Јасеновац, морам бити задовољан.
Е да. Има и део кад шваба у својству почасног (претпостављеног) госта пита усташу зашто убијате Србе кад је инструкција да се "почисте" само Роми и Јевреји а усташа му каже "зато што су Срби."
Могуће да нисам све сцене верно пренео, гледао сам филм само једном, синоћ, па да нисам добро упамтио, извињавам се унапред... али синоћ нисам био у стању да напишем ништа артикулисано.
И оно играње српског или како на филму усташе кажу "србијанског" кола око столица, на жалост има упориште у стварности.
Мислим да Никола Плећаш у својој књизи "Пожар у Крајини" описује како су усташе везале Србе жицом око стога сена и онда запалили стог. Јадни људи су се отимали и скакали од ватре, безуспешно, а зликовци су сеирили и на крају поред угљенисаних тела оставили натпис "овде су Срби играли своје коло".
Можда није писао Нитоња већ Богдан Болта у "Грачачкој Четничкој Бригади", нисам сигуран, али није ни битно, ја сам ту причу чуо још раније од својих старијих укућана.
И сад само очекујем да хрвати као врхунац цинизма региструју коло у Унеску као део хрватске културне баштине