Оцена Теме:
  • 5 Гласов(а) - 4.6 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Приче са Космета 1998-1999
#29

(13-10-2018, 11:14 PM)Прст_у_ока_латиници Пише:  http://www.nacionalist.rs/2018/10/13/vrh...o-detalje/

Нисам баш сигуран да 7. батаљон ВЈ формиран уоочи или за време НАТО бомбардовања.
Одговори
#30

(14-10-2018, 12:04 AM)Ултрадесничар Пише:  
(13-10-2018, 11:14 PM)Прст_у_ока_латиници Пише:  http://www.nacionalist.rs/2018/10/13/vrh...o-detalje/

Нисам баш сигуран да 7. батаљон ВЈ формиран уоочи или за време НАТО бомбардовања.

А кад је?
Одговори
#31

http://www.nacionalist.rs/2018/10/19/bal...terorista/

https://www.youtube.com/watch?v=Gl9_rMHSpJw
Одговори
#32

РУСКЕ ТАЈНЕ СЛУЖБЕ ОТКРИЛЕ: СПИСАК ПОГОЂЕНИХ, ОШТЕЋЕНИХ И ОБОРЕНИХ НАТО АВИОНА ТОКОМ АГРЕСИЈЕ НА СРБИЈУ 1998. ГОДИНЕ
09/03/20187146

Списак је сачињен од стране бивших руских официра КГБ, страних и домаћих извора. Сви подаци преузети са руског интернет сајта.

Дан – Време – Место – Информације

24. март – 20:18 – Јастребац – немачки Торнадо
24. март – 20:20 – Ћићавица
24. март – 20:35 – поред Титела – НАТО авион погођен ракетом ваздух–ваздух испаљеном са МиГ-29, пилот Небојша Николић. Срушио се непосредно потом.
24. март – 21:30 – Косово
24. март – ?? – Лазаревац – НАТО авион погођен ракетом ваздух–ваздух од стране пилота Слободана Перића. Даља судбина није позната.
25. март – 0:30 – Јадран – Према грчким војним изворима чула су се два позива у помоћ од стране НАТО авиона.
25. март – 1:00 – аеродром Рајловац, Сарајево – Принудно слетање оштећеног F-16.
25. март – 23:00, 23:10 – Фрушка гора – 2 F/A-18 су се срушили јужно од Руме.
25. март – 23:30 – између Приштине и Подујева
26. март – 17:20 – Доња Трнова, 15 км јужно од Бијељине – Амерички F-15 оборен од стране МиГ-21. Пилот погинуо.
27. март – око 1:00 – Маљен – Немачки Торнадо. Посада пала у Коњевиће код Чачка где је и ухваћена.
27. март – око 3:00 – подручје Врутак, Кремна код Ужица
27. март – око 3:20 – подручје Врутак, Кремна код Ужица – СФОР хеликоптер се срушио са 22 маринца. После краће борбе са јединицама ВЈ оборен Стрелом-2М. Нема преживелих.
27. март – у зору – Јонско море – Према грчким војним изворима три регистрована позива у помоћ. Холандски F-16, амерички F-15 и француски Мираж 2000.
27. март – 15:50 – Ђенерал Јанковић – Канадски F-18 се срушио у Македонији.
27. март – око 17:00 – Буђановци
27. март – 20:55 – Буђановци – F-117A, серијски број HO AF 82/806. Пилот капетан Ken ‘Wiz’ Dwelle је спашен према НАТО. Авион оборен од стране Гвоздена Ђукића ПВО. Према другим изворима покушао да слети и погинуо у самом авиону.
27. март – 22:30 – македонска граница – Спасилачки хеликоптер се срушио.
27. март – ?? – Пећ
27. март – ?? – северно од Сомбора – НАТО авион погођен, нема даљих информација.
28. март – 2:50 – Забрђе код Бијељине – Највероватније F-15 или F-117, пилот се катапултирао.
28. март – 3:00 – Бијељина – СФОР хеликоптер HH-60 Pave Hawk са 12 војника. Само двоје преживелих.
28. март – 3:00 – Горњи Милановац – Пилот се катапултирао.
28. март – 16:00 – Бијељина – Авион погођен изнад СРЈ пада у БиХ.
28. март – 22:30 – македонска граница – Оборен спасилачки хеликоптер.
28. март – 23:50 – Приштина
28. март – 23:55 – Паштрик, Призрен – Авион пао у Македонији.
28. март – ?? – Лозница – Пилот се катапултирао.
29. март – 1:30 – Пале, Република Српска – У питању је F-15 или F-16. Пилот пронађен мртав сломљеног врата.
29. март – 3:00 – Гаково, Сомбор – Највероватније беспилотна летилица (УАВ).
30. март – око 1:00 – Вирпазар – Британски Harrier. Пилот ухваћен.
30. март – око 1:00 – Вирпазар – Другом ракетом погођен авион у пратњи Harrier-а. Нема даљих података.
30. март – 2:30 – Цер – Погођен изнад планине, пао у БиХ.
30. март – 8:00 – Сурчин
30. март – 16:30 – Врање – Торнадо. Посада се катапултирала.
30. март – 23:30 – Призрен – Авион пао на Шару.
30. март – увече – Алексинац – УАВ
31. март – вече – Гњилане – F-117 после поготка пада у Македонију.
31. март – 18:00 – ?? – Спасилачки хеликоптер, 20 мртвих.
31. март – 22:30 – Тара
31. март – 22:45 – Тара – НАТО спасилачки хеликоптер CH-53 са 25 командоса. Нема преживелих.
31. март – ?? – Сириг, северно од Новог Сада – Немачки Торнадо. Посада ухваћена.
1. април – 1:00 – Тара – НАТО (или СФОР) спасилачки хеликоптер CH-53 са 20 командоса. Нема преживелих.
1. април – 3:05 – аеродром Плесо, Загреб – Тешко оштећен F-117.
1. април – 7:00 – Косово – Авион погођен на Косову пада у предграђе Скопља.
3. април – 19:30 – Бања Лука – F-16 лети тешком муком, за собом оставља димни траг.
3. април – 19:45 – Нови Сад – Авион оштећен приликом напада на Мост слободе пао код Старе Пазове. Пилот ухваћен
4. април – увече – Ужице – Погођени F-18 одбацује резервоаре и убрзо качи далековод, даља судбина непозната.
5. април – 2:20 – Обреновац
5. април – 3:03 – Златибор
5. април – вече – Долово–Банатско Ново Село – Јединица ПВО Зорана Дамљановића погађа један или два авиона.
5. април – 20:00 – Нови Сад – Током напада на Жежељев мост оборен Торнадо, посада ухваћена.
5. април – 21:00 – Фрушка гора – Највероватније F-117 погођен код фабрике Победа. Пилот ухваћен.
6. април – после поноћи – Свињаре, Косовска Митровица
6. април – после поноћи – Приштина – НАТО авион погођен изнад града.
6. април – после поноћи – југоловенско–албанска граница (Црна Гора) – НАТО хеликоптер. 20 мртвих укључујући и спашеног пилота.
6. април – 2:30 – Алексинац – холандски F-16
6. април – 4:20 – Фрушка гора – Током напада на Црвени Чот ТВ релеј оборен у реону села Ремете највероватније F-117. Пилот погинуо.
6. април – 5:00 – јужно од Фрушке горе – Оборена два спасилачка хеликоптера са посадом.
6. април – 11:10 – Скопска Црна Гора – Два НАТО хеликоптера са 40 војника. Нема преживелих.
6. април – 23:30 – Вождовац, Београд – Ваздушни дуел МиГ-21 и F-15. F-15 пада код Авале. Много очевидаца.
7. април – 0:00 – Приштина – НАТО авион у пламену експлодирао изнад Скопске Црне Горе.
7. април – 2:00 – Подгорица – Француски Мираж 2000. Ракета промашила али се пилот катапултирао.
7. април – 22:30 – Косово – Погођени авион пада код Скопља.
7. април – пре поноћи – Љиг
7. април – пре поноћи – Приштина – УАВ оборен од стране Бојана Вукичевића.
7. април – пре поноћи – Нови Сад – Белгијски F-16, пилот (42) и жена копилот (28) ухваћени. Оборио их Александар Шуњика из 20мм ААА.
8. април – после поноћи – Ниш
8. април – 12:40 – Косово – Погођени авион пада код Скопља.
9. април – 23:30 – Иваново, поред Београда
10. април – 2:00 – Батајница – НАТО хеликоптер погођен пада у Дунав.
10. април – 15:45 – Сува Река – Пад код Куманова.
10. април – пре поноћи – Ниш
11. април – 0:12 – Бачки Брестовац, поред Црвенке – немачки Торнадо
11. април – 1:00 – Сомбор–Оџаци
11. април – 11:20 – Косово – Јединица мајора Стојана Симоњовића обара авион који пада у Македонији.
12. април – 0:21 – између Београда и Панчева
12. април – 21:30 – Осмаци крај Тузле – Британски Sea Harrier пада, пилот погинуо. Погођен изнад Зрењанина где је одбацио резервоаре.
12. април – пре поноћи – Косово – немачки УАВ CL-289
13. април – пре поноћи – Батајница
13. април – пре поноћи – Јабука, северно од Панчева
13. април – 1:00 – Олујци
13. април – после поноћи – Србиње, Република Српска – Пилот погинуо.
13. април – после поноћи – Кадијина Чесма, Тузла
13. април – после поноћи – Бела Црква – Највероватније Harrier.
13. април – 23:00 – Јабука пут, Панчево
14. април – после поноћи – Косово Поље – немачки УАВ CL-289
14. април – после поноћи – румунска граница – резервоари и делови F-15
14. април – 0:10 – Прибој
14. април – јутро – Косово – немачки УАВ CL-289
14. април – 9:00 – ??
14. април – 10:00 – Сириг, северно од Новог Сада – После пада пилот ухваћен.
14. април – 10:05 – Београд
14. април – 11:50 – ??
14. април – 12:00 – Дебрц, Владимирци
15. април – 0:00 – Крушевац – F-16
15. април – 1:42 – Добовац, Ужице
15. април – 1:45 – Авала – очевидци
15. април – 1:59 – Добовац, Ужице
15. април – 2:00 – Кула
15. април – 2:00 – Прибој
15. април – 3:00 – Бјелашница, БиХ
15. април – 12:43 – Владимирци
15. април – 19:30 – Подгорица – Торнадо. Бофорс Л/70, Здравко Банковић. Пада у Скадарско језеро.
15. април – 19:35 – Подгорица – Мираж 2000 пада на Румију. Стрелац Здравко Банковић, Бофорс Л/70.
15. април – 19:45 – Подгорица – Пилот ухваћен; Предраг Џонић Стрела-2М.
15. април – 23:30 – аеродром Петровец, Скопље – A-10 пада при слетању после двоструког ракетног поготка.
16. април – 17:30 – јужно Косово – Драган Петровић руши A-10
16. април – 19:51 – Подгорица – Торнадо
16. април – 22:45 – Нови Београд
16. април – 23:11 – Панчево
16. април – 23:15 – Подгорица – француски Мираж 2000
17. април – 3:17 – Скопска Црна Гора – британски Sea Harrier
17. април – 11:00 – Милошев До, поред Пријепоља – британски Sea Harrier
17. април – 14:30 – Урошевац – Пао код места Танушевци, Македонија. Пилот погинуо.
17. април – 17:08 – Богатић – Торнадо пада на Фрушку гору.
17. април – 22:10 – Церевић, Фрушка гора – делови Торнада који пада највероватније негде у Хрватској
17. април – 22:10 – Лозница – Два поготка ракетама, авион пао у БиХ.
17. април – 23:30 – Ваљево – Авион оборен Стрелом-2М пада код Братунца.
18. април – 0:50 – Скопска Црна Гора – A-10
18. април – 0:51 – аеродром Петровец, Скопље – пад код слетања A-10 Тандерболт II
18. април – 0:55 – Косовска Митровица
18. април – 2:00 – Приштина – УАВ
18. април – око 3:00 – Повлен – Торнадо погођен. У покушају да слети у Сарајево пада код села Црница, Скелани.
18. април – 16:10 – Ћићевица – Гори F-16.
18. април – 16:15 – Ћићевица – авион у пламену
18. април – 19:00 – Приштина – пад на Ћићавицу
18. април – 22:30 – Јеловски Камен, Тетово – Торнадо
18. април – 23:00 – аеродром Рајловац, Сарајево – пад у слетању данског F-16
18. април – пре поноћи – Тузла – амерички УАВ Предатор
19. април – после поноћи – село Јегуновце, Тетово – немачки УАВ CL-289
19. април – 10:30 – Тетово – Торнадо
19. април – 14:01 – Куманово
19. април – 23:00 – Велики Јастребац
19. април – 23:15 – Урошевац
19. април – 23:30 – Велики Јастребац – НАТО хеликоптер са војницима
19. април – ?? – Смедерево – Током напада на мост погођен авион.
20. април – 2:30 – Рудник, Топола
20. април – 3:15 – Рудник, село Чумић
20. април – 19:00 – Горње Становче, Вучитрн – УАВ
20. април – 23:00 – Врање
20. април – 23:30 – Јастребац – спасилачки хеликоптер
20. април – 23:50 – Беочин – Резервоари избушени, авион пада код Осијека.
21. април – 16:00 – Фрушка гора – Авион погођен, пада у Хрватској.
21. април – 23:40 – Вождовац, Београд – Прага погађа авион, пада у Липовачку шуму
22. април – 0:43 – Орловача – спасилачки хеликоптер
22. април – 1:20 – Липовица, Београд – спасилачки хеликоптер
22. април – 18:00 – Куршумлија – Делови авиона пронађени у предграђу.
22. април – 18:05 – Куршумлија – делови код Лебана
22. април – ?? – Сонта, Апатин – амерички УАВ Предатор
23. април – 2:28 – Макиш, Београд
23. април – 4:20 – Сурчин–Јаково
23. април – 4:40 – Липовица, Београд – спасилачки хеликоптер
23. април – 15:00 – Приштина – Погођен авион.
23. април – 15:10 – Орлане, 15 км северно од Приштине
24. април – 3:55 – Фрушка гора
24. април – 4:40 – Приштина
24. април – 4:40 – Димитровград
24. април – 14:45 – Приштина – пад код Бусиња
24. април – 18:05 – Приштина – пад код Лапљег Села
24. април – ?? – Бока Которска – УАВ
24. април – ?? – Кукавица, Лесковац – Пилот ухваћен.
25. април – после поноћи – Приштина – пад код Липовице
25. април – 14:38 – Нови Сад
25. април – ?? – Косово – AH-64 Апач
26. април – 0:37 – Златибор
26. април – 4:30 – Зеница, БиХ – Harrier
26. април – 4:45 – Македонија
26. април – 12:50 – Нови Сад – Погодак у ниском налету, пада код Осијека.
26. април – 22:00 – 40 км северно од Тиране – AH-64 Апач. Посада повређена. Погодак приликом напада на Кошаре.
26. април – 23:30 – Нови Сад
26. април – ?? – Кумодраж, Београд – Током напада на ПЦ Ушће Александар Ружнић Стрелом-2М обара авион.
27. април – 1:45 – Фрушка гора – Погођени авион истреса смртоносни товар код Палаче, Осијек.
27. април – 10:57 – аеродром Петровец, Скопље
27. април – око 17:00 – Прокупље – Пилот пао на шуму на планини Пасјача. Делови авиона нађени на Јовиним Ливадама, Пасјача.
27. април – 17:15 – Бели Камен, Прокупље – делови на Беријама
27. април – 22:45 – Приштина – AH-64 Апач.
27. април – ?? – Златибор – Пилот се катапултирао.
28. април – подне – Велика Сабанта и Горња Пчелица – Оштећени авион лети у правцу Црног врха, судбина непозната.
28. април – око 14:00 – Подгорица – Пилот се катапултирао.
28. април – око 14:30 – Беране
28. април – око поноћи – село Норово, Крушево, Македонија – Два пилота који висе на дрвећу покупио НАТО хеликоптер.
29. април – 0:48 – Топчидер
29. април – 0:56 – Подгорица
29. април – око 1:00 – брдо Водно, Скопље – паду шуму
29. април – око 1:40 – Земун – Два авиона оборена.
29. април – 11:15 – Самоко, 40 км јужно од Скопља – Два пилота пронађена угљенисана.
29. април – 16:05 – Коњарник
29. април – 16:35 – Панчево
29. април – 22:40 – Авала
29. април – 23:57 – Шимановци – пад у Купинову
29. април – ?? – Дебар – пад у Албанији
29. април – ?? – село Бистрица, Велес, Македонија – Авион у пламену експлодирао.
30. април– око 23:15 – Гроцка – падобран на небу
1. мај – 11:50 – Зворник
1. мај – 14:15 – Јадран, 40 км од Бриндизија – Амерички USMC AV-8B. Пилот се катапултирао.
2. мај – око 2:05 – село Накучани, јужно од Шапца – F-16 оборен од стране Гвоздена Ђукића.
2. мај – око 4:00 – село Накучани – два спасилачка хеликоптера са војницима
2. мај – око 12:00 – јужно Косово – A-10 Тандерболт II, капетан Војислав Крстовић
2. мај – 12:15, 12:20 – Умка, Београд – Два падобранца виђена. После два сата ухваћен пилот (30) у Моштаници. Оборен приликом сликања моста у Остружници.
2. мај – 16:50 – аеродром Петровец, Скопље – пад при слетању A-10
2. мај – 18:00 – поред Петровеца – A-10 са убојним средствима.
3. мај – 21:45 – Нови Сад – Приликом напада на ТВ Нови Сад пада у предграђе.
3. мај – 23:45 – језеро Охрид – Пад у језеро, касније НАТО вади делове из језера.
4. мај – 2:10 – аеродром у Италији – пад при слетању F-117
4. мај – 21:50 – Србиње
4. мај – 23:10 – Приштина – A-10 Тандерболт II
5. мај – 1:30 – Бајина Башта – Погођени авион пада негде у БиХ.
5. мај – јутро – 75 км северно од Тиране – AH-64 Апач. Посада погинула после поготка ракете негде на Косову.
6. мај – пре поноћи – Прешево – УАВ
7. мај – 2:09 – Скопље
7. мај – између 3:43 и 4:30 – Ниш – пад у близини Сврљига; пад у Сићеву; пад код села Малча; пад код Пирота; пад канадског F-18 код Лесковца
7. мај – 14:30 – Нови Сад – Током напада на Иришки венац авион пада код Шапца.
8. мај – 3:45 – Бањица
8. мај – 14:00 – Ниш – Приликом напада на мост у центру авион погођен пада на Суву планину.
8. мај – ?? – аеродром Петровец, Скопље – Тешко оштећени B-2 директним поготком у покушају да слети удара у врх планине уз јаку експлозију.
10. мај – 23:05 – Авала
11. мај – 0:00 – Грделица – Торнадо
11. мај – 11:00 – Батајница – пад авиона преко Дунава
11. мај – 12:40 – Гружа, 15 км јужно од Крагујевца – пад на Гледићке планине, села Грделица и Бајчетина
11. мај – 15:00 – Бановци–Јаково
12. мај– 15:00 – Ниш
12. мај – 15:00 – Косово
12. мај – 15:15 – Ниш – Два НАТО авиона после оштећења падају у Бугарској.
12. мај – 23:11 – село Ваксинце код Куманова – пад након наглог губитка висине
12. мај – 0:00 – Лозница – Авион пада на Мајевицу.
12. мај – 0:00 – Фрушка гора
13. мај – 4:25 – Нова Пазова – B-52 погођен, пад код Добановаца, 17 мртвих.
13. мај – око 5:00 – Раковица – спасилачки хеликоптер, 17 мртвих 3 заробљена
13. мај – 7:25 – Кичево
13. мај – око 12:00 – Клокот, Витина – француски УАВ CL-289 оборен од стране Бојана Вукичевића.
13. мај – 14:23 – Стара Пазова – Мираж 2000, пилот ухваћен
13. мај – 16:00 – Шар-планина
13. мај – око 19:00 – село Биба, Урошевац – амерички УАВ Предатор
13. мај – ?? – Мокра гора, Исток – амерички УАВ Предатор
14. мај – 14:40 – Рудник – Два НАТО авиона погођена, нађени резервоари.
14. мај – 19:20 – Ниш – Авион погођен пада код села Брестице.
14. мај – 23:30 – Ниш – француски УАВ
14. мај – ?? – Ђаковица – A-10 пада на Шару.
15. мај – 11:15 – Бановци – пад код Лисичијег Јарка
15. мај – 13:40 – Падинска Скела – пад код Опова
15. мај – ?? – Куршумлија – Дански F-16 погођен. Највероватније пао на обронке Копаоника.
16. мај – 20:00 – Извор, Велес, Македонија – НАТО авион пао код села, пилот спашен. Потврђено од стране локалног становништва и милиције.
16. мај – ?? – Косово – немачки УАВ CL-289
17. мај – 1:30 – Чачак
17. мај – 13:12 – Бечмен–Угриновци – Авион погођен током напада на Батајнички аеродром.
17. мај – 13:30 – Скопље
17. мај – 15:30 – Брестовик–Смедерево – Мираж 2000 пада на део пута Београд–Обреновац, пилот ухваћен.
17. мај – ?? – Пештерска висораван – амерички УАВ
18. мај – 3:45 – Фрушка гора
18. мај – ?? – Зворник – спасилачки хеликоптер
19. мај – око 17:00 – село Талиновце, Урошевац – Амерички УАВ, оборио Бојан Филиповић.
19. мај – око 19:00 – Урошевац – Амерички УАВ, оборио Љубомир Радојковић.
20. мај – 1:00 – Вождовац – Потврђено од стране очевидаца.
20. мај – 1:00 – Сурчин – B-2A Spirit of Missouri, ser. no. AV-8 88-0329 пада у Деч између Шимановаца и Купинова.
20. мај – 3:03 – Борча – Један велики авион, потврђено од очевидаца. Касније потврђено да је реч о B-52H Stratofortress.
20. мај – 3:10 – Топчидер – два ловца из пратње бомбардера
20. мај – 3:25 – Бањица – спасилачки хеликоптер са посадом
20. мај – 3:35 – Градиште, 17 км југозападно од Винковаца – F-16 (највероватније амерички)
20. мај – 4:00 – Цер – Један B-52H Стратосферска тврђава оборен са посадом.
20. мај – 15:10 – аеродром Слатина, Приштина – немачки УАВ CL-289
21. мај – 3:00 – Авала – спасилачки хеликоптер
21. мај – 6:00 – Пула
21. мај – 8:25 – село Буца (?), Гора, Косово – амерички УАВ Хантер
21. мај – 12:00 – Косово – два авиона
21. мај – 18:00 – Ниш – Један НАТО авион оборен у борби са нашим авионом, пао на Суву планину.
22. мај – 0:30 – Топчидер–Раковица
22. мај – 1:10 – Рушањ – Потврђено од очевидаца.
22. мај – 1:12 – Фрушка гора
22. мај – 1:27 – Авала–Панчево – потврђено од очевидаца
22. мај – 2:35 – Липовица – B-52H Стратосферска тврђава оборен.
22. мај – 2:40 – Котеж
22. мај – 3:26 – Уб
22. мај – 4:10 – Суботица – Оштећен авион пао у Мађарској.
22. мај – 12:00 – Гунцати
22. мај – око 14:30 – Лесковац – Авион погођен приликом напада на спортски аеродром, пао у Бугарској.
22. мај – 19:10 – Прокупље – Авион пао код села Водице
22. мај – ?? – Клина – A-10 Тандерболт II
22. мај – ?? – Ђенерал Јанковић – Амерички Хантер УАВ срушио се на македонску територију код села Блаце. Потврђено од македонске ТВ А1 и НАТО.
23. мај – 1:00 – Манђелос, код Сремске Митровице
23. мај – ?? – македонска граница – Један УАВ погођен и пао између Тетова и Гостовара.
23. мај – ?? – код манастира Света Петка – канадски УАВ, највероватније CL-289
24. мај – 16:00 – Нови Сад – F-16
24. мај – ?? – Клина – A-10 Тандерболт II
25. мај – 3:00 – Београд
25. мај – око 14:30 – Железник – бројни очевидци
25. мај – 21:33 – Заплање, Ниш
25. мај – ?? – између села Драгоманце и Каинце, код Куманова – Авион погођен, почео да се дими – пао неколико тренутака касније.
26. мај – 0:30 – Нови Сад – Авион оборен ракетом.
26. мај – 1:10 – Петровац на Млави
26. мај – 1:10 – Нови Сад – Авион погођен ракетом запалио се и одлетео према Мађарској где се срушио.
26. мај – 1:20 – Нови Сад
26. мај – 1:35 – Мало Црниће, Божевац, Петровац на Млави – Погођени Harrier пао на Хомоље.
26. мај – 3:19 – Радујевац, Неготин – Авион оборен, посада се катапултирала на граничној тромеђи. Забележена велика активност НАТО хеликоптера.
26. мај – 11:10 – Косовска Витина и Летница – француски УАВ
26. мај – 14:43 – Водно и Китка, Скопље – F-16; Пилот превежен са два хеликоптера у скопску болницу.
26. мај – око 23:00 – Куманово – УАВ пада после поготка изнад Косова.
26. мај – 23:18 – Авала – Три НАТО авиона погођена и оштећена. Много очевидаца.
26. мај – 23:25 – јужно од Авале
26. мај – ?? – Ниш – Погођен изнад града пада код Заплањске Топлице, пилот се катапултирао.
27. мај – 0:00 – Карабурма, Београд
27. мај – 1:25 – Раља, јужно од Београда
27. мај – 2:05 – Батајница
27. мај – 2:07 – Вождовац, Београд – НАТО авион погођен прво ракетом а затим и из ПАМ.
27. мај – 2:17 – Авала
27. мај – 12:32 – Валданос – Оборена УАВ пала на магистралу Бар–Улцињ.
27. мај – око 13:00 – Куманово – УАВ пада после поготка изнад Косова.
27. мај – 17:30 – село Брчак, Косово – Оборена УАВ.
27. мај – 17:30 – Гребница, БиХ
28. мај – 0:45 – Ниш – Авион пао северозападно од града (око 15 км), пилот се катапултирао.
28. мај – 0:50 – Ниш – Авион пао на неколико километара северозападно од града, пилот погинуо.
28. мај – 1:21 – Ниш – Три НАТО авиона оборена. Два су се срушила близу бугарске границе а један код Ражња. Обарање потврђено од пограничних патрола и очевидаца.
28. мај – 5:30 – Нови Сад – Авион погођен ракетом. Одлетео југоисточно вукући сиви дим за собом.
28. мај – 9:15 – Бока Которска – Оборена УАВ од стране РМ.
28. мај – 13:40 – Ниш – Авион пао на Селичевицу јужно од града. Пилот се катапултирао.
28. мај – око 16:00 – Голубинци, Стара Пазова – Авион експлодирао у ваздуху. Преостала два авиона су великом брзином одлетели према Хрватској.
28. мај – 21:16 – Скопље
29. мај – око 2:00 – Батајница–Угриновци – Авион погођен изнад Батајнице пада код Војке, пилот се катапултирао.
29. мај – око 2:00 – Баново Брдо–Батајница – Оштећени авион након поновних погодака изнад Фрушке горе пада. Пилот се катапултирао.
29. мај – 2:13 – Чукарица – Авион експлодирао после поготка ракетом и срушио се код Борче.
29. мај – 15:45 – Ниш – Након поготка авион се упутио ка Сићеву али је експлодирао у ваздуху, пилот погинуо.
29. мај – око 17:00 – Драмић, Нови Пазар – Немачка CL-289 УАВ оборена.
30. мај – 1:45 – јужно од Ниша – F/A-18 Хорнет. Пилот погинуо.
30. мај – 1:45 – јужно од Ниша – F/A-18 Хорнет. Пилот се катапултирао и ухваћен у Житном Потоку код Прокупља.
30. мај – око 12:00 – Китка, Скопље – F-16 пао после поготка изнад Косова.
31. мај – око 4:00 – поред Београда – Два авиона погођена и оштећена.
31. мај – око 12:00 – Скопље – НАТО авион оборен највероватније од југословенског МиГ-29.
31. мај – 14:10 – Шабац – Авион погођен ракетом одбацио танкове али пада у источну Босну.
31. мај – ?? – Косово – Два авиона оборена. Један од њих је A-10 Тандерболт II.
31. мај – ?? – Косово – УАВ
1. јун – 19:50 – Срем, Војводина – B-2A погођен и пада у Спачванске шуме, Хрватска.
1. јун – 22:30 – Столив – УАВ погођен од стране РМ.
2. јун – 1:45 – село Дражевац, код Београда – Оборен авион, пилот се катапултирао.
2. јун – око 12:00 – Косово – Погођени A-10 у покушају да слети на аеродром Петровец пада на писту.
2. јун – 14:02 – Сува планина – Авион погођен и оборен.
2. јун – 22:00 – Бачка Паланка – УАВ оборен
2. јун – ?? – Ченеј – УАВ оборен
2. јун – ?? – Ковиљ, Нови Сад – УАВ оборен
3. јун – 10:30 – Нови Сад – Авион погођен одлетео у правцу Румуније.

Мислим да звући фантастично, и доста звући као текст НАТО Губици пре више од 10 година.

После толико година Србија није успела да ни један авион обрнути инжењеринг.
А Кинези купе гомила отпада од сељака итд за безвезне цене, и оних успеју да произвое невидљивог и доста друго........
А Србија неко безпилотне летелице!
Одговори
#33

http://www.nacionalist.rs/2018/10/29/ubi...cavao-ovk/
Одговори
#34

https://www.intermagazin.rs/diktatura-ko...99-godine/
Одговори
#35

KАКО ЈЕ ЈЕДАН ПОДОФИЦИР ВЈ УКРАО ФОРУ ОД АМЕРА И РОМЕ КОРИСТИО КАО НАВАХО ИНДИЈАНЦЕ!

Због сталног прислушкивања један резервни официр ВЈ се присетио америчких Навахо Индијанаца из Другог светског рата, и ангажовао двојицу Рома, припадника ВЈ, који су на свом језику радио везом наводили југословенску артиљерију и минобацаче

Битка за Kошаре је званично завршена 14. јуна 1999. године, када се Војска Југославије на основу Kумановског споразума са снагама KФОР-а повукла са Kошара. Повлачење је за разлику од других делова Kосова, протекло без икаквих инцидената, а непријатељи су једни друге мирно посматрали.

Сматра се највећом битком у новијој српској историји. Тих неколико километра уз српско-албанску границу подно Проклетија за Васкрс 1999. године постали су српски Термопил у којима је у почетку 110 голобрадих српских војника без довољно муниције било суочено са нападима неколико хиљада албанских ОВK терориста, подржаних авијацијом НАТО-а и албанском војском.

На врхунцу борби Војска Југославије имала је око 1.200 војника, а ОВK, са добровољцима и албанским јединицама пет до шест хиљада. Снаге ОВK су ратовале у сменама, док за ВЈ није било одмора.

И поред велике стручне помоћи НАТО официра, ОВK је до тада нападала војску и полицију из заседа, није имала озбиљнију војну обуку за фронтално ратовање – што се и видело током целе битке.

У нападе се укључила и албанска војска, прво артиљеријом, а затим и са десетак тенкова, али то није битније утицало на морал војника.

Image result for romski jezik kosare
Војска Југославије је често ишла у нападе по леденој киши, мразу, магли и снегу дубине један метар и бранила сваки положај до последњег тренутка – што је додатно утицало на пад морала код непријатеља.

Роми као Навахо Индијанци

Током крвавих борби на Kошарама било је и многих бизарних сцена, у које је тешко поверовати. Дешавало се да људи са обе линије фронта због густе магле залутају у непријатељске ровове и врате су у сопствене, а да их нико не примети.

Припадницима ВЈ који су се грејали поред ватре једном приликом је пришао човек у војној униформи, сео поред њих и када су га после неколико минута питали из које јединице он је одговорио на албанском.

Тај припадник ОВK је заробљен, а утврђено је да се после једног од напада дуго скривао у жбуњу, али је изашао када је видео ватру и људе. Двојица припадника Војске Југославије су по магли успели да ушетају у непријатељски ров, „заробили“ тешки противавински митраљез и безбедно га донели у свој ров.

Због сталног прислушкивања један резервни официр ВЈ се присетио америчких Навахо Индијанаца из Другог светског рата, и ангажовао двојицу Рома, припадника ВЈ, који су на свом језику радио везом наводили југословенску артиљерију и минобацаче.

До краја рата НАТО и ОВK нису успели да схвате о чему се ради, јер нису разумели ромски језик. Иако је рејон карауле био готово ненасељен, у околини су се налазила етнички чиста албанска села, са великим бројем припадника ОВK у њима. Сама караула удаљена неколико стотина метара од граничне линије на видном месту, била је лака мета и често се дешавало да терористи са граничне линије испале рафал на караулу и побегну.

Честе су биле и заседе у којима је страдало неколико припаника ВЈ, а готово свакодневна појава покушаја преношења мање или веће количине оружја и муниције из Албаније на Kосово и Метохију.

Главнину граничних јединица чинили су војници на редовном одслужењу војног рока који су служили војску од марта 1998. године и имали су углавном по 19 или 20 година.

Добровољци са свих страна

Прича се да се у бици за Kошаре у редовима Војске Југославије борио се велики број добровољаца из земље и иностранства. Осим Руса – Kозака из падобранских јединица, у редовима добровољаца били су људи из других европских земаља.

Такозвани „интернационални одред“ од тридесетак људи чинили су људи из западног дела Украјине, Финске, Шведске, Данске, Холандије и по један Шкот и Ирац из Велике Британије.

Њихови мотиви за ратовање на страни Југославије били су наводно авантуризам, антиамеричка осећања, али и жеља за ратним искуством. Њихова плата била је симболична, односно иста као за редовне војнике.

Такође се препричава да се при доласку на фронт, страни добровољци тражили да им се изда сертификат да су учествовали у борбама око Kошара, јер су са таквом потврдом могли да добију 50 одсто већу месечну плату на ратиштима широм света.

Погинуло је 108 припадника војске и добровољаца, а тела неколико војника никада нису извучена са границе.

Данас се на подручју карауле Kошаре налази око 150 гробница, погинулих припадника Ослободилачке војске Kосова, али се процењује да је још неколико десетина људи из редова ОВK сахрањено у Албанији.

http://www.nacionalist.rs/2018/11/04/naj...ance-foto/

"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Одговори
#36

https://vidovdan.org/info/moju-majku-biv...i-albanci/
Одговори
#37

Борбе на Паштрику 1998…

Седморица српских војника направила су 14. децембра 1998. године заседу за чак 153 припадника ОВK и 36 их ликвидирала, 40 ранила и девет заробила. Задатак велике групе терориста био је да упадне на Kосово и Метохију из Албаније.

– Маршута им је била преко планине Паштрик. Утврђено је да је група бројала 153 припадника ОВK. Од тога њих 60 су били официри који су се враћали са обуке у Албанији, док је њихов повратак обезбеђивало четрдесетак специјалаца регуларне албанске војске.

Наишли су на нашу заседу у којој је било само седам људи, а резултат те борбе је 36 погинулих терориста, деветоро заробљених и око 40 рањених, који су се извукли или у Албанији или побегли ка територији Kосова и Метохије. Заробљена је велика количина опреме, а у тој засади убијен је и један од оснивача тзв. Ослободилачке Војске Косова Муј Kраснићи Kапући, командант 113. бригаде тзв. ОВК оперативне зоне Дреница – описује генерал Божидар Делић.

Соко 22, који је један од седморице србских војника који су поразили албанске терористе у тој борби описао је тај дан.

– У раним јутарњим часовима 13. децембра 1998. кренули смо у патроли из карауле Планеја са задатком дубинског обезбеђења границе. Требало је да прођемо трасу од села Планеја до карауле Ликен и тамо поставимо заседу у трајању од 24 часа. Полазна тачка била је на 710 метара надморске висине, а за место заседе одабрали смо простор на 1.150 метара.

Снег је био до колена, а од полазне тачке до места заседе прешли смо око 18 километара. У групи су била шесторица војника и водник. Један од нас био је десетар. Са собом смо носили свако по 300 метака, бомбу, један пушкомитраљез са 400 метака – почиње причу Соко 22.

Он додаје да је заседа била постављена тактички, окренута тако да покрије три правца и омогући деловање на све те три стране. То је било довољно јер им је у залеђини био камењар и неприступачан рељеф.

– Поставили смо мине усмеравајућег дејства, такозване мрудове. Такође, још по две мине са даљинским активирањем, помоћу кабла и електроимпулса. Те вечери, пола сата пред поноћ, зачули смо звуке ломљаве дрвећа и жагор из правца границе.

Гласови су бивали све јаснији и ближи и знали смо да је дошао тренутак… Чекали смо их да приђу што ближе, а они су деловали опуштено, пошто су прешли државну границу СР Југославије и Албаније и ушли на нашу територију – присећа се војник.

Све су могли да очекују, тврди Соко 22, али не и да ће наући на заседу србске војске.
– Ушли су око два километра на нашу територију и већ су мислили да су се успешно убацили преко границе када је одјекнуо први мруд. Заправо, два одједном, пошто су били везани. Нишанећи силуете у мраку, са белом позадином од снега, отварали смо ватру из пушака по њима и тада почиње да се развија борба. Ми уопште нисмо били свесни колико има непријатеља. По нама су пуцали с више позиција, јасно се чуло њихово међусобно дозивање и нешто налик командовању.

Почели су боље да се организују, штитећи се по групама и тако се извлачили према Албанији. До ујутру је трајало тешко пушкарање, да бисмо у свитање тек видели и избројали мртве. Обезбедили смо шири рејон, са суседном заседом и пребројали 36 тела терориста. У бегу ка Албанији наша друга заседа успела је да зароби још живих терориста – истиче Соко 22.

Неки од заробљених, Шериф Белаћи, Назими Белаћи, Исмет Мазреку, Енвер Kраснићи, Азем Сума пуштени су јануара 1999. године.

http://www.srpskaistorija.com/borbe-na-p...dnika-ovk/

"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Одговори
#38

[Слика: britanac.jpg]

Са камионом сам кренуо из правца Драгодана ка касарни која је сравњена са земљом, где наилазим на разјарену руљу, назови ствари правим именом, Шиптари. Моја 150-ка је гађана каменицама и циглама константно, чак је у једном тренутку (по мени Шиптар од 15-ак година) скочио на кабину... Одвратне сцене, непоновљиве. Наилазим на британску колону, њихових оклопних возила... Дешава се да Шиптари славе њихов долазак, махање заставама - општа хистерија, а мене хоће да линчују...Нисам могао да прођем од бахатих Британаца и зауставио сам камион испред њихове колоне!

Одлучио сам да изађем из камиона, јер их се не плашим. Као што се нисам плашио, ни њихових бомби, авиона.

Наш речник је јако богат, поготово псовкама. Британцу сам рекао све што сам мислио и осећао што ми је срце налагало, све што радим – радим из срца. Све му је било речено на нашем језику, немо ме је посматрао, можда би све то и остало на томе – да се није цинично насмејао...

У том моменту се само размишља да ли по фаци или по пушци, стварно у том тренутку нисам пуно размишљао и пушка је завршила на земљи.

https://cojstvo.rs/%D0%9E%D0%9D%D0%98-%D...0%89%D0%A3

"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Одговори
#39

(14-10-2018, 10:13 AM)Жаре Пише:  А кад је?

01.06.1999. године, у сред НАТО агресије. Формирани при команди друге армије и команди ратне морнарице.Расформирани крајем 2000. године. То је била војна полиција а како се тврдило требала је да броји 1000 људи. Да је тако било онда то више не би био батаљон.

п.с. Податке о броју оборених и оштећених авиона које је Захумље окачио ја знам одавно. Нисам знао да су то подаци руске службе али ајде сад... Међутим нико није ни потврдио ни негирао те податке. Smile Што би,можда, могло да значи да су тачни.
Одговори
#40

Lista oborenih aviona je nastala kompilacijom svakakvih izvora i bila je objavljena na sajtu Venika (davno počivši sajt o avijaciji).
Nema puno veze sa realnošću, a ni sa tajnim službama).

Zvanično su priznata dva aviona (koji su pali kod nas), nezvanično je priznato da je rashodovano još nekoliko oštećenih. VJ je posle rata objavila da je imala uspešno gađanje po oko 30akbespilotnih (većina je i pala kod nas), i po sličnom broju aviona (uz manje dokaza).
Одговори
#41

http://www.srpskaistorija.com/general-la...ce-voleti/
Одговори
#42

(05-05-2019, 12:05 AM)ватхра Пише:  Lista oborenih aviona je nastala kompilacijom svakakvih izvora i bila je objavljena na sajtu Venika (davno počivši sajt o avijaciji).
Nema puno veze sa realnošću, a ni sa tajnim službama).

Zvanično su priznata dva aviona (koji su pali kod nas), nezvanično je priznato da je rashodovano još nekoliko oštećenih. VJ je posle rata objavila da je imala uspešno gađanje po oko 30akbespilotnih (većina je i pala kod nas), i po sličnom broju aviona (uz manje dokaza).
Кад неко прича нешто о чему благе представе нема, или је добио паре од НАТО и Сороша да лупета.

Где су то званично призната два авиона?
Шта значи то "призната авиона", ко признаје?
Да НАТО призна да су неспособне будале?

Онај горе списак је отприлике 100% тачан, али сигурно није потпун. ВЈ је уништила око 300 авиона и хеликоптера НАТО, око 70 (мислим 69) је пало код нас, преко 180 ван наших граница, а 70ак је расходовано због превеликих оштећења по слетању. Ту су урачунати и уништени у 5 акција наше авијације ван СРЈ, сем у једном много крупном случају.
Иначе ВЈ је изнела податак о 60 палих код нас, али су и пре Куманова прећутали хеликоптере и велике авионе. Иначе ВЈ није никада демантовала саму себе, а пискарања генерала који нису завршили у Хагу су за паре. Па само смо 80 живих пилота вратили НАТО у јуну 1999. док је број испалих куд и камо већи. Јер су много користили двоседе, а кукавице су па су и на сваку глупост искакали.

Мислим да су онај списак правили радиоаматери и доста је добар, а прави списак са фото материјалом ће да се појави једног дана, јер постоји. Додуше толико има сведока свих тих дешавања и сваки ће вам посведочити за бар још два-три случаја, да ове НАТО бајке о два авиона нигде нису прошле у народу. То је индиректно пљување по Србима и Србији, као и жртвама. А кад смо већ код објективности, истина је и да смо сами себи оборили 2 мига 29 и још један оштетили и много шта друго.

Србију уби аутошовинизам и дугачак језик у незналица и англо улизица.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним