Оцена Теме:
  • 17 Гласов(а) - 4.41 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Мисија Халјард - дискусија

Не желим да се објашњавам по том питању ко се прави луд а ко се прави паметан. Једноставно, ако хоћете да одговорите, одговорите, ако не, нема проблема.
Мене та проблематика не занима толико детаљно. Објављивао сам само основне податке, довољне за општу историју.
Хоћете рећи да имате овакву листу за преко 200 оборених авиона? Када ћемо видети целу листу?
Како ово пише Билећа, Крушевац, кад ту нису били партизани?
Одговори

(12-12-2018, 10:58 PM)Милослав Самарџић Пише:  Како ово пише Билећа, Крушевац, кад ту нису били партизани?

Наведено место се углавном односи на околину (односно најближе место које су имали на не баш детаљним мапама).
И да, било је партизана у околини тих места.

(12-12-2018, 10:58 PM)Милослав Самарџић Пише:  Мене та проблематика не занима толико детаљно. Објављивао сам само основне податке, довољне за општу историју.
То је занимљив опис технике којом сте од изјаве Лалића (који је правио извештај) и навео 430 евакуисаних, од чега 80-ак бегунаца, и од изјаве Мусулина (који је био само на прве две евакуацији) и који грешком наводи 430 авијатичара и 80 бегунаца, добили комбинацијом 530 имена.

(12-12-2018, 10:58 PM)Милослав Самарџић Пише:  Хоћете рећи да имате овакву листу за преко 200 оборених авиона? Када ћемо видети целу листу?
Овакву листу имам за неких 4750 Американаца, наведено шта се десило са сваким (погинуо, нестао, заробљен, умро од рана, евакуисан и како, итд.)
У авионима, ради се о око 170 ловачких авиона и неких 450 бомбардера Б-17 и Б-24.

А ту су и Британци.
Само за њих имам већину имена авијатичара који су погинули или евакуисани, немам заробљене.
Одговори

А колико беше пало код партизана на територији данашње Србије? Четири посаде, око 35 пилота? У чему је онда ствар, да је код партизана западно од Сарајева пало негде око 95% пилота?
Одговори

Код партизана у Србији је пало неких 40 авијатичара, а четника 329 плус 21 који је после отишао код партизана.

У Босни је пало код партизана 470, четника 39 плус 54 који су пребачени код партизана.
Црна гора: - партизани 100, четници 1 плус 11 пребачено код партизана.
Херцеговина - партизани 68, четници 4 плус 20 пребачено код партизана.
Косово, Македонија, Славонија, Војводина пре ослобођења - јако мали број евакуисан.
Итд.

Осим Србије и делимично Босне, евакуације од четника су биле врло мале, свеукупно 15 и 49 преко партизана.

У Босни су код четника падали у околини Бањалуке, Сарајева, нешто око Добоја, Модриче.
Источно од Сарајева је пало нешто мало авиона. Један авион код Сребренице, евакуисали га партизани. То им изгледа није била прометна рута.
Одговори

ОК, али у чему је ствар, како то да западно од Сарајева падне толико више код партизана него источно од Сарајева, дакле у западној трећини земље?
С обзиром да је половину те трећине земље контролисао окупатор, и један део четници, изгледа да су пилоти баш прецизно падали да један мали део? Који? Где их је пало највише?
ВИ свакако знате да Американци не признају те евакуације као неки партизански успех.
Очигледно је да у тој целој причи нешто не штима.
Одговори

(13-12-2018, 12:29 PM)Милослав Самарџић Пише:  ОК, али у чему је ствар, како то да западно од Сарајева падне толико више код партизана него источно од Сарајева, дакле у западној трећини земље?
Ствар се лако види кад погледате руте куда су летели. Спојите на мапи Фођу и мету, около направите коридор од око 100км, и ту је већина авиона пала.
Највише авијатичара Југославији је пало у мисијама на:
- Плоешти, преко 600
- Беч, преко 500
- Блехамер, скоро 400
- Стејр, преко 200
- Мосбирбаум, скоро 200
- Линц, Винер Нојштат, Букурешт, Марибор - по око 150
- Будимпешта, Регенсбург, Одертал, преко 100
итд.
Одбрана Рајха је била доста јака.
Авиони за Плоешти су летели јужно од Београда и Сарајева. За Рајх западно од Сарајева.

Ту је и однос колико авијатичара је заробљено при паду.
У Србији, свега 1/6.
У Словенији, преко пола.
У Македонији и на Косову, већина заробљена.
Далмација и острва, око 1/6 заробљено.
Хрватска, преко 2/5 заробљено.
Босна, око 1/5 заробљено.
Црна гора, 1/3 заробљена.


(13-12-2018, 12:29 PM)Милослав Самарџић Пише:  С обзиром да је половину те трећине земље контролисао окупатор, и један део четници, изгледа да су пилоти баш прецизно падали да један мали део? Који? Где их је пало највише?
Прилично је занимљиво да је код четничких јединица Ђујића, Ђуришића и у Херцеговини пало јако мало авијатичара, по мање од 10. А ради се о врло бројним и добро организованим јединицама. Код партизана у истом подручју, и до 10 пута више.
Авијатичари нису имали прецизно упутство где да падну, углавном дирекцију да иду у планине и избегавају градове и путеве. Ту би негде требало тражити одговор како је мало авијатичара пало код њих.

(13-12-2018, 12:29 PM)Милослав Самарџић Пише:  ВИ свакако знате да Американци не признају те евакуације као неки партизански успех.
Очигледно је да у тој целој причи нешто не штима.
Чуј не цене. Не знам чији авиони су евакуисали рањенике и допремали наоружање партизанима. Rolleyes
Као да су имали некакав... савезнички однос.

Да сте читали било коју америчку стручну литературу о евакуацијама, могли сте да видите њихов став. Мисија Халјард не да није била скривана, већ је њој посвећивано више пажње управо због тога што се радило о преговорима да пошаљу мисију код групе са којом више нису у контакту.
Исту пажњу посвећују евакуацијама бивших заробљеника из Румуније и Бугарске.
Одговори

(13-12-2018, 11:21 AM)ватхра Пише:  У Босни је пало код партизана 470, четника 39 плус 54 који су пребачени код партизана.
Црна гора: - партизани 100, четници 1 плус 11 пребачено код партизана.
Херцеговина - партизани 68, четници 4 плус 20 пребачено код партизана.
Косово, Македонија, Славонија, Војводина пре ослобођења - јако мали број евакуисан.
Итд.

И зашто ти је онда толико чудно што нема много фотографија авијатичара код четника из тих области, кад није било много ни самих авијатичара?

"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Одговори

(13-12-2018, 02:35 PM)ватхра Пише:  Прилично је занимљиво да је код четничких јединица Ђујића, Ђуришића и у Херцеговини пало јако мало авијатичара, по мање од 10. А ради се о врло бројним и добро организованим јединицама.

Станко, наш си! Јок

"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Одговори

Николај,
како ти је већ написано, ван Србије и мисије Халјард је било око 150 америчких и британских авијатичара.
Од њих си поставио пре неки дан скоро све слике.
Одговори

Зато те и питам, зашто ти је то чудно?
У Црну Гору код четника падне њих 12, и није ти јасно зашто тамо нема слика, итд.
Код партизана практично ни нема слика, а спасили су их бар десет пута више, како тврдиш.

"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Одговори

Ватра, играмо се жмурке око овога једно пет година. Мене то не занима толико да бих се удубио и видео у чему је ствар, а Ви изгледа нећете да кажете?
Да ли су, можда, код тих партизанских јединица, где су падали пилоти, били неки Американци који су их дочекивали?
Одговори

Bile su savezničke misije pri aerodromima, u početku njih par, posle je skoro svaki korpus imao. Do maja sličan princip kao kod četnika.

Na šta ciljate kad pitate da li su ih čekali Amerikanci?
Već sam vam objasnio da su avijatičari imali samo grube smernice gde mogu da slete. Čak i kad su imali podatke gdgzbogezbog bi mogli da slete zbog sigurnosti ih nisu stavljali u avione.
Одговори

Можда то Американци рачунају као сопствену акцију, они их чекају, они их одвозе?
Док је код четника било свашта нешто, муке велике.
Одговори

Ваљда се Самарџићу у историји прво испитају подаци па онда да нека теорија?

Нема тако ничег уопште код Американаца.
Као спасене пилоте су рачунали оне који су пали ван њихове територије.
Потпуно им је свеједно да ли се ради о бекству из Немачке, слетању код Совјета иза линије фронта, пуштању заробљеника из Румуније и Бугарске, скривању у Италији у истом месту где су пали, па све до евакуација из Југославије, Грчке и Албаније преко савезничких мисија.
Слетања на Вис или у Задар где су имали своје базе нису рачунали и нису их водили као нестале.

Код евакуација авијатичара из Србије код четника није уопште било пуно мука. На неколико места спомињу једну исту пуцњаву у којој је страдало неколико четника. На више места је било потере и пуцања. Остало је текло мање више без проблема. Нико не спомиње прелазак преко пруге Београд-Софија. У неким случајевима су ишли превозом, обучени као четници, кроз територију коју су контролисали Немци.

Више борби је било код ових које су евакуисали партизани из Србије, иако их је било осам пута мање. Феришову групу су јурили, бомбардовали авионима, нису им дали да оспособе писту. Један пилот је слетео код Лесковца, дошло је до борбе у којој су кориштена и оклопна возила.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 4 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним