10-04-2020, 08:34 PM
Аеродроми мисије Халијард (4)
Спасилачка мисија Халијард користила је три аеродрома за евакуацију, о чему је све већ речено у претходним текстовима на нашој веб страници. Међутим, није познато да је изграђен још један аеродром, али никада није коришћен.
Након напуштања Бољанића почетком новембра 1944. године, мисија Халијард наставила је потрагу за срушеним ваздухопловцима. То их је довело до висоравни Нишићи, северно од Сарајева. Време је било лоше, и није било много оборених пилота који су остали са четницима, па је одлучено да се евакуише мисија Халијард.
Капетан Ник Лалић је 10. новембра известио да је пронашао одговарајуће слетиште у близини Нишића. У наредна два дана 100 четника је радило на проширењу и чишћењу поља. Снег и ниска температура смрзнули су чврсто тло. Чинило се да би авиони могли ускоро слетети тамо.
Нажалост, постојао је велики проблем. Због велике надморске висине висоравни Нишићи (више од 1000 метара) и кратке писте (само 630 метара), Џорџ Крајгер, искусни пилот и шеф ваздухопловне спасилачке јединице (АЦРУ), закључио је да није безбедно за слетање.
Тако је аеродром Нишићи припремљен, али никада коришћен. Мисија Халијард наставила је пут још 6 недеља.
Такође треба напоменути да је и након повлачења мисије Халијард, АЦРУ наставио да ради на спасавању савезничких ваздухопловаца са територије четника. Покушали су да, користећи радио везу, организују са партизанима сигуран пролаз обореним ваздухопловцима до савезничких мисија.
https://www.halyardmission.org/post/haly...irfields-4
Спасилачка мисија Халијард користила је три аеродрома за евакуацију, о чему је све већ речено у претходним текстовима на нашој веб страници. Међутим, није познато да је изграђен још један аеродром, али никада није коришћен.
Након напуштања Бољанића почетком новембра 1944. године, мисија Халијард наставила је потрагу за срушеним ваздухопловцима. То их је довело до висоравни Нишићи, северно од Сарајева. Време је било лоше, и није било много оборених пилота који су остали са четницима, па је одлучено да се евакуише мисија Халијард.
Капетан Ник Лалић је 10. новембра известио да је пронашао одговарајуће слетиште у близини Нишића. У наредна два дана 100 четника је радило на проширењу и чишћењу поља. Снег и ниска температура смрзнули су чврсто тло. Чинило се да би авиони могли ускоро слетети тамо.
Нажалост, постојао је велики проблем. Због велике надморске висине висоравни Нишићи (више од 1000 метара) и кратке писте (само 630 метара), Џорџ Крајгер, искусни пилот и шеф ваздухопловне спасилачке јединице (АЦРУ), закључио је да није безбедно за слетање.
Тако је аеродром Нишићи припремљен, али никада коришћен. Мисија Халијард наставила је пут још 6 недеља.
Такође треба напоменути да је и након повлачења мисије Халијард, АЦРУ наставио да ради на спасавању савезничких ваздухопловаца са територије четника. Покушали су да, користећи радио везу, организују са партизанима сигуран пролаз обореним ваздухопловцима до савезничких мисија.
https://www.halyardmission.org/post/haly...irfields-4