Оцена Теме:
  • 17 Гласов(а) - 4.41 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Мисија Халјард - дискусија

(25-03-2020, 08:30 PM)Mitic Пише:  Аеродроми Халијард мисије (2) - Коцељева


[Слика: 90678732_10158258762383735_1671672615304...e=5EA2C46D]

Добро је што си ово окачио, мислио сам да су Прањани.

,,Пећине слободних Српских планина се отварају за једну ноћ и ми ћемо свакоме положити рачун о нашем двогодишњем раду у шуми. Тешко ономе ко овај рачун не буде полагао."
Одговори

Аха, да. Ма, важно је да се помажемо међу собом Smile

Видео сам на страници мисије Халијард и ево линка за њихову страницу

https://www.facebook.com/halyardmission/

Текст је био на енглеском, па сам превео на српски и пренео на форум. Уз тај текст су ишле и те фотографије

Окачили су и једни из Прањана у једном недавном тексту

https://www.facebook.com/halyardmission/...=3&theater



Galovića field, place where planes landed

[Слика: 90337576_10158236153693735_5578134422592...e=5EA13FCE]
Одговори

Коцељева, виде се и стогови сена која је један авион закачио.
Одговори

(25-03-2020, 10:18 PM)ватхра Пише:  Коцељева, виде се и стогови сена која је један авион закачио.

Да, то пише и у тексту о Коцељеви. Један авион је ударио у стог сена и крило му је лакше оштећено.

И да, виде се стогови сена Smile
Одговори

Можда су ове фотографије већ постављане на неком другом форуму



Фотографије из колекције Рејмонда Хансена

Рејмонд Хансен (висок, плав, са леве стране) и Чарлс Таунсен (са брковима са десне стране) били су пилот и копилот летеће тврђаве Б-17. Њихов авион се срушио у близини Модриче у Босни, 2. јуна 1944. Њима су помогли четници, док су остали чланови посаде, који су раније искочили, одведени у заробљеништво.

Хансен је носио камеру са собом и направио је неколико фотографија током њиховог бекства. Будући да је висок и плав, лако их је уочити - чак и када је носио четничку униформу, као на овој фотографији с Драгославом Рачићем, познатим четничким командантом.

Хансен и Таунсен спасени су 10. августа из Прањана.

Извор: Фејсбук страница "Мисија Халијард"

[Слика: 91656624_10158274001133735_2176802327418...e=5EA5ED5B]

[Слика: 91062147_10158274001543735_6664424629202...e=5EA5B3D8]
Одговори

(28-03-2020, 10:19 PM)Mitic Пише:  Можда су ове фотографије већ постављане на неком другом форуму



Фотографије из колекције Рејмонда Хансена

Рејмонд Хансен (висок, плав, са леве стране) и Чарлс Таунсен (са брковима са десне стране) били су пилот и копилот летеће тврђаве Б-17. Њихов авион се срушио у близини Модриче у Босни, 2. јуна 1944. Њима су помогли четници, док су остали чланови посаде, који су раније искочили, одведени у заробљеништво.

Хансен је носио камеру са собом и направио је неколико фотографија током њиховог бекства. Будући да је висок и плав, лако их је уочити - чак и када је носио четничку униформу, као на овој фотографији с Драгославом Рачићем, познатим четничким командантом.

Хансен и Таунсен спасени су 10. августа из Прањана.

Извор: Фејсбук страница "Мисија Халијард"

[Слика: 91656624_10158274001133735_2176802327418...e=5EA5ED5B]

[Слика: 91062147_10158274001543735_6664424629202...e=5EA5B3D8]

Ова друга фотографија ми је занимљива.Обележена је бројевима.Тако су комунисти обележавали слике и конкретно слике Рачићевих бораца које се налазе у Шабачком архиву.
Одговори

Аеродроми мисије Халијард (4)

Спасилачка мисија Халијард користила је три аеродрома за евакуацију, о чему је све већ речено у претходним текстовима на нашој веб страници. Међутим, није познато да је изграђен још један аеродром, али никада није коришћен.

Након напуштања Бољанића почетком новембра 1944. године, мисија Халијард наставила је потрагу за срушеним ваздухопловцима. То их је довело до висоравни Нишићи, северно од Сарајева. Време је било лоше, и није било много оборених пилота који су остали са четницима, па је одлучено да се евакуише мисија Халијард.

Капетан Ник Лалић је 10. новембра известио да је пронашао одговарајуће слетиште у близини Нишића. У наредна два дана 100 четника је радило на проширењу и чишћењу поља. Снег и ниска температура смрзнули су чврсто тло. Чинило се да би авиони могли ускоро слетети тамо.

Нажалост, постојао је велики проблем. Због велике надморске висине висоравни Нишићи (више од 1000 метара) и кратке писте (само 630 метара), Џорџ Крајгер, искусни пилот и шеф ваздухопловне спасилачке јединице (АЦРУ), закључио је да није безбедно за слетање.

Тако је аеродром Нишићи припремљен, али никада коришћен. Мисија Халијард наставила је пут још 6 недеља.

Такође треба напоменути да је и након повлачења мисије Халијард, АЦРУ наставио да ради на спасавању савезничких ваздухопловаца са територије четника. Покушали су да, користећи радио везу, организују са партизанима сигуран пролаз обореним ваздухопловцима до савезничких мисија.

https://www.halyardmission.org/post/haly...irfields-4



[Слика: 03d672_cec3942efa9e4e3a8c03d5ec455474fa~mv2.webp]
Одговори

Велика бука из Кентакија

Дана 5. маја 1944. године, 449. Група бомбардера напала је циљеве у Плоештију. Док је био изнад циља, Либератор бр. 42-52149 "Велика бука из Кентакија" погођен је, а један мотор је био оштећен. Авион је остао у формацији, али је изнад Бора поново погођен, што је довело до додатних оштећења на другом мотору. Пошто нису више могли да задрже висину, дат је налог да се извуку. На терену су им одмах помогли српски сељаци и четници, осим копилота којег су заробили Немци.

Имена спашених авијатичара:

Пол Харпер
Вилијам Ман
Роберт Борен
Деметро Барна
Јосеф Хорнер
Флојд Бајфилд
Доналд Кларк
Ли Фарис
Роберт Вилијамс

Спасени ваздухопловци прво су одведени у четнички штаб код Ћићевца, а касније у планине где су се скривали две недеље. Дана 10. јуна отишли ​​су за Прањане, где су два месеца са осталим ваздухопловцима чекали да се спасу.

У својој изјави, авијатичари су навели имена многих који су им помагали, укључујући један број цивила.

Тед Бајфилд, син једног од спасених ваздухопловаца, посетио је Прањане 2019. током 75. годишњице. Поздрав Теду на одличном проводу који смо провели заједно у Србији!

https://www.halyardmission.org/post/big-...m-kentucky
Одговори

(14-03-2020, 02:31 PM)ватхра Пише:  За немачког пилота имају подаци у књизи Бориса Циглића о Ме-109.
Авион је био из II/JG51
Исто се наводи да је пао у околини Књажевца, услед неборбеног квара, али и да је пилот ОК.

Толико док не добијем извор за то од аутора.

Одговор за пилота:
У књизи о Jg51 на основу докумената јединице не наводе никакав губитак пилота (ни нестао ни погинуо) за тај дан, иако је убележем губитак пилота. И Герхард Стемер, познати аутор, није нашао да је наведен неки губитак. Не наводи се ни име пилота.

Динчићу, на основу тога тешко да се пилоту нешто десило. Не знам одакле вам то да је убијен?
Одговори

Ватхра, имаш ли какав податак о америчком авиону који је крајем јануара или почетком фебруара 1945. пао код Лакташа, у близини Бањалуке? Имам податак да су 6.2. пилоти (не пише колико њих) бии код четника.
Такође, да ли имаш какав податак о авиону који је половином 1944. принудно слетио у реону Српца, сјеверна Босна? Зна се да су била два пилота, први су до њих стигли партизани и одвели су их са собом, док су четници искористили митраљезе које су поскидали са авиона. Хвала.
Одговори

(07-05-2020, 05:43 PM)ватхра Пише:  
(14-03-2020, 02:31 PM)ватхра Пише:  За немачког пилота имају подаци у књизи Бориса Циглића о Ме-109.
Авион је био из II/JG51
Исто се наводи да је пао у околини Књажевца, услед неборбеног квара, али и да је пилот ОК.

Толико док не добијем извор за то од аутора.

Одговор за пилота:
У књизи о Jg51 на основу докумената јединице не наводе никакав губитак пилота (ни нестао ни погинуо) за тај дан, иако је убележем губитак пилота. И Герхард Стемер, познати аутор, није нашао да је наведен неки губитак. Не наводи се ни име пилота.

Динчићу, на основу тога тешко да се пилоту нешто десило. Не знам одакле вам то да је убијен?

Ок, хвала. Верујем. Доказ да је ово чиме се сви ми бавимо теже од историје Византије, са све постојећим изворима.
Одговори

(08-05-2020, 01:40 PM)Верољуб М Пише:  Ватхра, имаш ли какав податак о америчком авиону који је крајем јануара или почетком фебруара 1945. пао код Лакташа, у близини Бањалуке? Имам податак да су 6.2. пилоти (не пише колико њих) бии код четника.
Вероватно се односи на авион који је 21. јануара пао, по изјави посаде, 10 миља северно од Бања Луке. Они су скривани у околини, али како није било помака у њиховој евакуацији, 11 марта је посада уз помоћ сељака прешла код партизана, који су их крајем месеца вратили за Италију.

(08-05-2020, 01:40 PM)Верољуб М Пише:  Такође, да ли имаш какав податак о авиону који је половином 1944. принудно слетио у реону Српца, сјеверна Босна? Зна се да су била два пилота, први су до њих стигли партизани и одвели су их са собом, док су четници искористили митраљезе које су поскидали са авиона. Хвала.
Имам авион који је слетео принудно 22. августа, на некој великој пољани у близини Нове, код Градишке (можда мисле Нова Топола?).
Посада се поделила у мање групе и кренула да избегава Немце. Четворица су заробљени, петорица је успела да се извуче и евакуисана од партизана.

Само да исправим мој лапсус:
Цитат:У књизи о Jg51 на основу докумената јединице не наводе никакав губитак пилота (ни нестао ни погинуо) за тај дан, иако је убележем губитак пилота.
Убележен губитак авиона.
За пилота немају никакав губитак.
Одговори

Не вјерујем да је тај авион који помињеш око Нове. У писму које је командант 3.батаљона Мотајичке четничке бригаде упутио команданту бригаде наводи се да је авион пао или слетио 18., на 19. јул !944, у реону Српца и да су партизани "Од авиона искористили падобране, бензин кога је доста било, муниције митраљеске за оне тешке митраљезе, док за митраљезе дознајем да су слабо искористили, једино нашли су доста ракета и то калибар 40мм и два пиштоља за ракете."
Онај авион је вјероватно тај, који помињеш сјеверно од Бањалуке, пошто су према четничким изворима "амерички авионци - пилоти били смјештени у циглани код Лакташа", а то је десетак километара сјеверно од Бањалуке. Хвала на информацијама.
Одговори

Верољубе,
а што ми то ниси одмах написао?
Ту су све информације које требају, не морам да претурам по гомили.

Ради се о британском Бофајтеру (двочлана посада, има ракетно наоружање).
Посаду евакуисали партизани, пао 19. јула. Наводе Мотајицу прво, после отишли ка Прњавору.
Узели су један митраљез и запалили авион. Изгледа да крила са остатком наоружања нису изгорела.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 7 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним