Оцена Теме:
  • 15 Гласов(а) - 4.27 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Квиз- Српска историја

(13-02-2019, 05:48 PM)Бенито Пише:  На које питање?
Затрпали сте са 20 тема, не знам шта ме питаш.

Пошто је било питање у вези Срђе Трифковића, поставио сам кједан сличан цитат, питао чији је и посебно како ти коментаришеш овај цитат:

Преносим још један став о стварању Југославији 1918, такође бих волео да чујем Бенитов став и наравно одговор на питање ко је ово рекао:


''Било је – и у времену пре Првог светског рата – недоумица и зебњи пред могућношћу српског уједињења: Слободан Јовановић је у Српском књижевном гласнику – 1901. године – веома прецизно именовао проблеме и нерешивости који се постављају пред остварењем такве замисли. Павле Поповић је – током рата – у свој дневник бележио знатне примедбе самом концепту југословенског уједињења. У послератном периоду, Јаша Томић је 1919. године упозоравао да нова држава настаје на аустроугарским основама. Љубомир Стојановић је – у полемици са Новом Европом – 1924. године предлагао одвајање српских крајева, јер је држава – због политичког понашања Хрватске сељачке странке – постала немогућа творевина. Но, то су били тренутни просеви узнемирених свести: чим би се околности мало поправиле, они су стављани у засенак.

Српски интелектуалци су били – и све до данас остали – хипнотисани западним (америчким) погледима: они се никад нису еманциповали до тачке да интелектуално оспоравају спровођење западних (америчких) интереса. То показује колико су заувек остали провинцијално одређени, јер је управо таква еманципација – у духу универзализма и вредности – еминентно европско понашање. Уместо тога, западна страна света је за њих безусловно остала најбоља страна света: без обзира на цену која је плаћана због таквих схватања. Услед таквог предразумевања, они су спремно интелектуално пустили да западне (америчке) силе уређују положај српског народа у XX веку. Они, дакле, нису ни помислили да идентификационо понашање према Југославији треба заменити уговорним: између два светска рата била је најбоља политичка и историјска прилика за то. Тек је стварање Бановине Хрватске – 1939. године – показало степен запостављености српских интереса.

...српски интелектуалци никад се нису осетили одговорним због својих превида и предубеђења: као емигрант, Слободан Јовановић је опрезно назначио како је његово поколење било осетљивије на лепе него на ружне стране западног света. То је било све. У поређењу са Солжењициновим самопосматрањем, или других руских емиграната и дисидената, у чија размишљања улазе осећање греха, кривице и патње, овако закрити искази делују као ништа.

...српска култура не тематизује осећај одговорности због јавног деловања. Резултат је – интелектуалци и политичари без савести.''
Одговори

И мене баш интересује да ли се Бенито слаже са Милом Ломпаром! Јок

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

(13-02-2019, 07:37 PM)Милослав Самарџић Пише:  
(13-02-2019, 05:48 PM)Бенито Пише:  На које питање?
Затрпали сте са 20 тема, не знам шта ме питаш.

Пошто је било питање у вези Срђе Трифковића, поставио сам кједан сличан цитат, питао чији је и посебно како ти коментаришеш овај цитат:

Преносим још један став о стварању Југославији 1918, такође бих волео да чујем Бенитов став и наравно одговор на питање ко је ово рекао:


''Било је – и у времену пре Првог светског рата – недоумица и зебњи пред могућношћу српског уједињења: Слободан Јовановић је у Српском књижевном гласнику – 1901. године – веома прецизно именовао проблеме и нерешивости који се постављају пред остварењем такве замисли. Павле Поповић је – током рата – у свој дневник бележио знатне примедбе самом концепту југословенског уједињења. У послератном периоду, Јаша Томић је 1919. године упозоравао да нова држава настаје на аустроугарским основама. Љубомир Стојановић је – у полемици са Новом Европом – 1924. године предлагао одвајање српских крајева, јер је држава – због политичког понашања Хрватске сељачке странке – постала немогућа творевина. Но, то су били тренутни просеви узнемирених свести: чим би се околности мало поправиле, они су стављани у засенак.

Српски интелектуалци су били – и све до данас остали – хипнотисани западним (америчким) погледима: они се никад нису еманциповали до тачке да интелектуално оспоравају спровођење западних (америчких) интереса. То показује колико су заувек остали провинцијално одређени, јер је управо таква еманципација – у духу универзализма и вредности – еминентно европско понашање. Уместо тога, западна страна света је за њих безусловно остала најбоља страна света: без обзира на цену која је плаћана због таквих схватања. Услед таквог предразумевања, они су спремно интелектуално пустили да западне (америчке) силе уређују положај српског народа у XX веку. Они, дакле, нису ни помислили да идентификационо понашање према Југославији треба заменити уговорним: између два светска рата била је најбоља политичка и историјска прилика за то. Тек је стварање Бановине Хрватске – 1939. године – показало степен запостављености српских интереса.

...српски интелектуалци никад се нису осетили одговорним због својих превида и предубеђења: као емигрант, Слободан Јовановић је опрезно назначио како је његово поколење било осетљивије на лепе него на ружне стране западног света. То је било све. У поређењу са Солжењициновим самопосматрањем, или других руских емиграната и дисидената, у чија размишљања улазе осећање греха, кривице и патње, овако закрити искази делују као ништа.

...српска култура не тематизује осећај одговорности због јавног деловања. Резултат је – интелектуалци и политичари без савести.''
Има свако право на своје мишљење, поготово, кад је овако образложено. Дакле, много тога је овде апсолутно тачно.
Ломпар иде трагом Црњанског и наглашава да су се српски интелектуалци са почетка века тврдоглаво држали југословенског национализма, без резервне опције, односно без опције " српског становишта". И да су се на том путу држали западног обрасца, не разматрајући ниједан други.
Све су то познате ствари и немам неких примедби.
Оно што Ломпар није довољно нагласио је да су интелектуалци на које он мисли били, готово искључиво, не под " западним" него француским утицајем. Е, сад , то је мало компликованије питање, којим учењем од многих политичких и филозофских праваца с краја 19 и почетка 20 века у Француској. Већина су били либерали, а од значајнијих треба издвојити Слободана који је либерал британског узор. Рецимо, Љуба Стојановић је републиканац класичног француског типа, а то је сасвим различито од , рецимо, Живка Топаловића.
Суштина сваког модерног национализма , а и данас је тако, је питање језика. То је цемент сваког атеистичког национализма. Зато су ти модерни српски интелектуалци, већином франкофили, и готово сви атеисти, везали свој национализам за језик и лагано из српског, прешли у југословенски национализам. То не значи да они нису разумели одговорност за своје поступке, јер је и Ломпар навео неке од њихових примедби на уређење заједничке државе.
Све ван тога било би испитивање морално-политичке подобности или "самокритика", а зна се чијем моралу и учењу то припада.
Са друге стране, примедба да су се држали само једног узуса је правилно, али проузрокује и друго, да ли су, уопште, могли да нађу други узор? Русија није постојала, а против немачког "узора" су ратовали 4 године и победили и није им на крај памети било да се окрену на ту страну.
Црњански није имао тих ограничења, па је ствари могао да гледа и на други начин. То му је и омогућили да мудро погоди куда читава ситуација може да оде, и , реално, испадне далековид.
То не значи да Ломпар, као његов биограф и поштовалац, сеири над "југословенским" интелектуалцима.
Једном речју, у суштини је у праву, али је претерао са закључком.
Ломпар, а и то треба напоменути, је један од ретких, ако не и једини, припадник српске интелектуалне елите који је умео да примети и критикује степен корупционаштва код српске елите. За то му треба скинути капу. Али , не би требало да сваку тему везује за тај појам. Нису ти људи били " Југословени" из материјалних разлога, што он одлично зна, јер се ради о изузетно приватно поштеним људима, чак посвећеницима.
Све у свему, има доста тачних ствари, али тешко се о овим стварима може разговарати у широј заједници, јер већина људи не разуме многе важне појмове који чине ову врсту расправе.
Одговори

Поручниче, облећеш као киша око Крагујевца. Ломпар је рекао исто што и Срђа Трифковић, само што је Трифковић именовао краља Александра, а Ломпар Слободана Јовановића као главног кривца. А ти за исто пишеш различито.
Зашто?
Посебно, зашто мислиш да је у реду да неко овако пише о Слободану Јовановићу:
''...српски интелектуалци никад се нису осетили одговорним због својих превида и предубеђења: као емигрант, Слободан Јовановић је опрезно назначио како је његово поколење било осетљивије на лепе него на ружне стране западног света. То је било све. У поређењу са Солжењициновим самопосматрањем, или других руских емиграната и дисидената, у чија размишљања улазе осећање греха, кривице и патње, овако закрити искази делују као ништа.
...српска култура не тематизује осећај одговорности због јавног деловања. Резултат је – интелектуалци и политичари без савести.''
И још посебније, јел то и ти мислиш да је Слободан Јовановић био крив за нешто?
Кажи ако хоћеш без врдања, или батали причу.
Одговори

(13-02-2019, 01:08 PM)Милослав Самарџић Пише:  
(12-02-2019, 11:46 PM)ЛукаЛоко Пише:  Да ли изађе на српском?
Међутим, хоћу и ја да постављам квиз-питање, ако ми је допуштено.
Мила повезује реку Таљаменто са српском историјом, свакако та река има везе и са неким руским борцима.
У чему је то, другим речима о којим Русима мислим?
У ствари да нису Русу ту прошли гонећи Наполеона 1813. године?
Реч је о ДСР-у, ти Руси су били и у простору бивше Југославије...
Одговори

Па, рекао сам,не врдам ништа. Rolleyes
Таква расправа се води још само код нас. Не видим да тога има код Француза или других који су поробљени у ДСР. Али, да не ширимо тему.
Нису интелектуалци ништа криви. И тачка.
Када је кнез Павле дао Хрватима бановину, он је ушао у федерализацију државе, против чега је био и краљ Александар Карађорђевић, по сваку цену, и читава српска елита. То су и показали оснивањем СКК, а све је то узрок пуча, за шта је само повод било потписивање уговора о приступању Тројном пакту.
Дакле, у преводу, није западни концепт уређења државе довео до њене пропасти, нити до геноцида Срба које су извршили Хрвати.
Довела је одлука кнеза Павла, ничим изазвана, да подари Хрватима државу у оквиру државе, и тако их наоружа, и духовно и буквално. Са друге стране, довео је и напад нацистичке Немачке на ту државу. И као шлаг на ову крваву торту, дошла је комунистичка реокупација.
Не знам да ли може јасније.
ПС има ту и један важан детаљ. У својим чувеним огледима, које је написао пред крај живота у емиграцији у Енглеској, Слободан Јовановић је преиспитивао улогу и себе и своје генерације у историји српског народа. То је Ломпар, наравно, читао. Тачно је да ту Слободан уопште не помиње само преиспитивање због " западних узора", јер не видим разлог, а није га видео ни он, зашто би то радио. Али , преиспитује свој узор , односно свој однос према Великој Британији, и показује ту тестаметарно кајање због тога.
Још једном, никакве "кривице" у оваквом облику нема код српске интелектуалне елите. Покушао сам да вам мало боље објасним, а у ствари би књига требало да се напише као одговор. Надам се да једном прецизном реченицом разумете где греши Ломпар.
Одговори

Заборавио сам на битан детаљ Ломпарове изјаве, а то су појмови. Бити либерал у Србији у 19 веку значи једно, у првој половини 20 века нешто друго ( иако је слично са првим) а у прве две деценије 21 века, нешто треће. То су историјски различити појмови.
Ломпар би то, као образован човек, и познавалац теме то несумњиво требало да зна. Либерали , како их он зове, почетком 20 века ( а нагласио сам да нису сви то били), су интелектуалци са француским утицајем и само један део њих је био " коленовићки" , односно и родитељи су им припадали већ некој елити. То је пример Слободана и још понеког. Добар део њих су деца са села или су им родитељи били учитељи или ситни трговци или указни чиновници.
Ова данашња " елита" , која себе назива да је "ултра левичарска", а у суштини је фундаментално проевропска, је поникла из комесарског шињела. За то има толико много доказа да не треба бити превише обавештен.
Бојим се да због Николе, Ломпар пуца у Светог Николу.
То је недопустива грешка у овом излагању Мила Ломпара.
Одговори

Мени је најупечатљивије што аутошовинистички говори чак и неко ко је написао књигу против тога. Дакле по томе се види где је данашња интелигенција.
Одговори

Када мало боље то погледамо, мислим да се , ипак, овде ради о стварању једне нове идеолошке потке на којој треба или жели се базирати нови пол или нова странка на политичкој сцени Србије, а чији би важан елемент чинио тотални или потпуни отклон од Запада.
Али, то више није питање историје, него политике.
Одговори

(13-02-2019, 10:42 PM)ЛукаЛоко Пише:  
(13-02-2019, 01:08 PM)Милослав Самарџић Пише:  
(12-02-2019, 11:46 PM)ЛукаЛоко Пише:  Да ли изађе на српском?
Међутим, хоћу и ја да постављам квиз-питање, ако ми је допуштено.
Мила повезује реку Таљаменто са српском историјом, свакако та река има везе и са неким руским борцима.
У чему је то, другим речима о којим Русима мислим?
У ствари да нису Русу ту прошли гонећи Наполеона 1813. године?
Реч је о ДСР-у, ти Руси су били и у простору бивше Југославије...
То су били Козаци регрутовани у Вермахту.
Немци 1944. године сместили су их ту у планинском делу Фурландије, дакле дуж горњег дела реке Таљаменто, за то да се боре против италијанских партизана.
После повучења Вермахта из Русије Козаци су изгубили наду да се врате на родно тло, па су им Немци обећали једну нову земљу, „Козакенланд“, ту на Алпима.
Мештани су најпре били застрашени, потом су често били импресионирани колико су ти Руси били побожни.
Козаци су одржавали литије, певајући старе црквене песме, вршили крштења управо у водама те реке и барем једном на маленом месту поред реке сахранили једног свог човека, који је погинуо у борбама против партизана.
После слома Трећег Рајха лоше су завршили ти Козаци.
Одговори

Нисам знао, хвала Лука!
Одговори

(14-02-2019, 03:37 AM)Бенито Пише:  Када мало боље то погледамо, мислим да се , ипак, овде ради о стварању једне нове идеолошке потке на којој треба или жели се базирати нови пол или нова странка на политичкој сцени Србије, а чији би важан елемент чинио тотални или потпуни отклон од Запада.
Али, то више није питање историје, него политике.

А ја мислим да ће ускоро, поводом годишњице 27. марта, уследити нова аутошовинистичка кампања против српске интелигенције.
Као што видиш, у медијима доминира став да никад Срби нису били паметни. Сем Титових. И Љотићевих. И можда још по неких.
А то све на основу неисторијскиг тумачења историје. И наравно пропаганда разних.
Одговори

Коме је Мољевић посветио своје мемоаре?
Управо их је објавио Институт за савремену историју.
Помоћ: Оно кад комунисти пишу мемоаре својих непријатеља па смишљају како да их направе што већим идиотима.
Одговори

(14-02-2019, 01:10 PM)Милослав Самарџић Пише:  
(14-02-2019, 03:37 AM)Бенито Пише:  Када мало боље то погледамо, мислим да се , ипак, овде ради о стварању једне нове идеолошке потке на којој треба или жели се базирати нови пол или нова странка на политичкој сцени Србије, а чији би важан елемент чинио тотални или потпуни отклон од Запада.
Али, то више није питање историје, него политике.

А ја мислим да ће ускоро, поводом годишњице 27. марта, уследити нова аутошовинистичка кампања против српске интелигенције.
Као што видиш, у медијима доминира став да никад Срби нису били паметни. Сем Титових. И Љотићевих. И можда још по неких.
А то све на основу неисторијскиг тумачења историје. И наравно пропаганда разних.
Сигурно ће уследити, поготово због годишњице 27. марта. Наиме, пре неки дан је на Балкан инфо, Милан Ст Протић јавно захвалио Јелисавети Карађорђевић што је успела да, после великог ангажовања, из архива британског Форин офиса, извуче значајна документа који доказују да су сви пучисти били плаћени британским новцем.
Па, ево, да сачекамо неки дан, биће објављено све то.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 34 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним