22-11-2023, 02:04 AM
Дакле, фотографију голе Драге Машин направио је лично фотограф Јовановић, дворски фотограф Обреновића. Фотографија је настала када је она већ била "светла вереница". Налазила се у поседу Антонија Рафаиловића.
(22-11-2023, 02:07 AM)Бенито Пише: Треће питање о фотографији на којој је била нага Драга Машин:
Ко су Рафаиловићи и зашто су они умало пресудно утицали на целокупну српску историју у 20-ом и 21-ом веку?
(22-11-2023, 02:39 AM)Mitic Пише:(22-11-2023, 02:07 AM)Бенито Пише: Треће питање о фотографији на којој је била нага Драга Машин:
Ко су Рафаиловићи и зашто су они умало пресудно утицали на целокупну српску историју у 20-ом и 21-ом веку?
Они су били кумови Драге Машин и замало да јој кума подари дете:
– У кућу Рафаиловића су, на самом почетку 20. века, биле однекуда доведене две труднице да "краљици роде сина", али су обе родиле девојчице. Драга је дала повелик новац кумовима да копају пет бунара како би дошли до воде. Заузврат је једна од кума требало да тајно "роди будућег принца", али су, опет, испале близнакиње. И да иронија буде потпуна, ни у једном од пет бунара није нађена вода – открива Марина Лукић-Цветић.
https://www.politika.rs/scc/clanak/5965/...e-kraljice
(22-11-2023, 11:20 AM)Бенито Пише: Тако је.
Сам врх целе ове античке трагедије је што је краљ Александар Обреновић све ово знао.
Изгледа и да је низ официра знао за ово.
(22-11-2023, 11:27 AM)Mitic Пише:Није уметничка сцена. Знало је то више историчара, али ово конкретно откриће Марине Лукић-Цветић баца потпуно светло на ову тему, јер је сад очигледно да је Драга Машин заиста била изузетно проблематична жена, што је краљ Милан Обреновић од почетка тврдио и чинио је све да до тог брака не дође.(22-11-2023, 11:20 AM)Бенито Пише: Тако је.
Сам врх целе ове античке трагедије је што је краљ Александар Обреновић све ово знао.
Изгледа и да је низ официра знао за ово.
Има нешто о томе у серији "Крај династије Обреновић".
Официри се сакупили у кафани и коментаришу догађаје поводом Драге. И један официр каже да је хтела да подметне дете Александару, јер је Драгина сестра ишла у неко село да усвоји дете од неке девојке која је требало да се породи.
Е пошто је серија уметничко дело, не знам колико је та сцена била уметнички обликована, али је врло могуће да су убацили ту сцену која је заснована на сведочанствима официра.
Што се тиче љубавника Драге Машин, и Лесковац је имао свог фаворита
https://www.novosti.rs/vesti/kultura.71....jice-Drage
(22-11-2023, 07:34 PM)Бенито Пише: Шта означава појам "Аутодидактик" и зашто је то важно питање за историју српске културе?
(23-11-2023, 08:23 AM)Vlad Alekš Пише:Упропасти ми цео триптих питања.(22-11-2023, 07:34 PM)Бенито Пише: Шта означава појам "Аутодидактик" и зашто је то важно питање за историју српске културе?
Тај твој појам под наводницима означава човека који није похађао школу, те према томе нема институционално образовање, то јест нема диплому, већ је сам (ван школског система) изучавао оно што га интересује или оно што му треба за живот.
У временима када није било класичних школа, подразумева се да се српска култура базирала на аутодидактима. Вероватно је најпознатији пример Вук Караџић.
Од наших савременика, ја бих издвојио Добрицу Ћосића.
(23-11-2023, 01:08 PM)Бенито Пише: Само да разјаснимо: аутодидактик не значи буквално "самоук". Аутодидактик је човек који у култури делује пре свега на основу аутохтоне културе. Она је пресудна у његовом културном или уметничком изразу. То није човек који не познаје "учену" културу или уметност, али је аутохтона култура она која је код њега изразито доминантна.
Најбоље се случај аутодидактик у нашој култури види на примеру.
Најлепши пример аутодидактика у српској култури је Петар II Петровић Његош, највећи српски песник у историји. Дакле, то је човек који је учен, али је аутохтони уметнички израз у његовом бићу био толико јак да се у целом његовом уметничком опусу њиме изражавао и по њему је не само познат, него и најпознатији.
(24-11-2023, 01:36 PM)Бенито Пише: Добро, Влад. Немам ништа против шале, али да будемо прецизни, јер овде се нешто треба и научити, а и да људе не збуњује.
Дакле, код "аутодидактика" је најважнија особина, оно што њега карактеристише као уметника, не закључци до којих дође и које промовише у свом раду и делу, него пре свега уметнички израз који је "аутодидактички" и који је различит од "научног" који је карактеристичан и општеприхваћен у времену у коме ствара.
На пример, а то нека буде и друго питање,:
У ком свом делу Његош показује најбољу своју особину "аутодидактика" користећи уметнички израз који је изузетно редак, не само у његовом делу, него и целокупној нашој књижевности, укључујући и ону коју називамо "народном"?