Оцена Теме:
  • 47 Гласов(а) - 4.53 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Милослав Самарџић одговара на ваша питања

Цитат:18. децембра 1944. је од партизана спашено 78 авијатичара, највише у једном дану.


Ovim podrazumevaš da je tog dana oboreno avijatičara i prihvaćeno od partizana? Ne evakuisano nazad?

Što se tiče fusnota, razumem šta hoćeš da kažeš. 
Jer si sintetički predstavio podatke. Tojest krajnje rezultate. Što je neizvodljivo predstaviti nekom arhivskom odrednicom .
Ukupno poginulo, spašeno , evakuisano itd..

Zato sam se i pitao zašto (nisu) pravili problem za takav tip podataka. Ali, to je više njihov problem nego tvoj.
Одговори

(23-07-2021, 12:08 PM)ватхра Пише:  18. децембра 1944. је од партизана спашено 78 авијатичара, највише у једном дану.

Б-17 102849, принудно слетео код Биограда. Имам пописано 7 имена, два још недостају.

Б-24 42-50389, пао у околини Бањалуке. Пет чланова преузели партизани и евакуисали после 18 дана, а 4 четници код којих су били до краја априла.

Б-24 42-50827, пао јужно од Загреба, 10 чланова евакуисано од партизана.

Б-24 42-52264, околина Лушци Паланке, 7 чланова евакуисано

Б-24 42-78436, Корчула, 11 чланова спашено

Б-24 44-4272, Кључ-Сански мост, 10 спашено

Б-17 44-8161, Бихаћ, 9 спашен 1 заробљен

Б-24 из 459бг, Брач, свих 10 спашено

Б-24 из 465бг, Куореѕ, свих 10 спашено

За све су позната имена, кад и где су евакуисани.
Места су дата приближно - ради се о првом месту које би авијатичари записали по паду.

И тако даље за свих две хиљаде и нешто....

И то је један научни приступ, за разлику од сабирања два пута и непостојећих евакуација који се могу наћи код вас...

Имате документа да је у ЈУ пало 2.500 савезничких авиона?
Одговори

За сваког евакуисаног члана посаде имам документе. Као и за авионе.
А авиона није пало 2500, већ мање.

Американци:
Бомбардери
Б-17 - преко 100,
Б-24 - око 350
Са преко 4500 чланова посаде.

Ловци
П-38 - 85
П-51 - 65
Итд...

Сви авијатичари евакуисани током Халијарда су били у свега 58 авиона, од чега 10 ловаца.
Одговори

(23-07-2021, 12:29 PM)Chicot Пише:  
Цитат:18. децембра 1944. је од партизана спашено 78 авијатичара, највише у једном дану.


Ovim podrazumevaš da je tog dana oboreno avijatičara i prihvaćeno od partizana? Ne evakuisano nazad?
Тако је, тад су пали. 
Неки су евакуисани истог дана (са Брача), а последњи после 51 дан. 
Део њих је евакуисан 5. јануара из Санског моста, кад је евакуисано 65 америчких и један енглески пилот - највећа појединачна партизанска евакуација. 
Ови што су ишли 51 дан - нису хтели да их приме у авион, па су ишли делом пешке преко завејане Динаре до Сплита.
Одговори

Zašto Amerikanci nisu hteli da prime svoje ljude u avion?
Одговори

(23-07-2021, 01:27 PM)ватхра Пише:  За сваког евакуисаног члана посаде имам документе. Као и за авионе.
А авиона није пало 2500, већ мање.

Американци:
Бомбардери
Б-17 - преко 100,
Б-24 - око 350
Са преко 4500 чланова посаде.

Ловци
П-38 - 85
П-51 - 65
Итд...

Сви авијатичари евакуисани током Халијарда су били у свега 58 авиона, од чега 10 ловаца.

Колико савезничких авиона је пало на тле Југославије?
Четници су доминирали тероиторијом од реке Врбас до бугарске границе, а гледано са југа, од реке Неретве до бугарске границе. Пре доласка Црвене армије, ту је пало испод 100 савезничких авиона?
Одговори

(23-07-2021, 02:12 PM)Милослав Самарџић Пише:  Колико савезничких авиона је пало на тле Југославије?
Четници су доминирали тероиторијом од реке Врбас до бугарске границе, а гледано са југа, од реке Неретве до бугарске границе. Пре доласка Црвене армије, ту је пало испод 100 савезничких авиона?

Написао сам вам горе за америчке авионе, то је већина авиона и чланова посаде, осталих је било мање.

Само у Босни, источно од Врбаса, пало је нешто мање од 100 авијатичара код четника, а више од 130 код партизана.
У Херцеговини, још већа разлика. А у Црној Гори поготово.
Одговори

(23-07-2021, 01:46 PM)Chicot Пише:  Zašto Amerikanci nisu hteli da prime svoje ljude u avion?

Ту је мало дужа прича, па сам морао да седнем за комп.

У Санском мосту је скупило 84 авијатичара, а дошла су 3 авиона.
Савезнички пилоти а и особље се стриктно држало прописа. Пропис каже да у Ц-47 може да уђе 22 војника. Прављен за добро ухрањене војнике под пуном опремом, а не за изгладнеле бегунце.
И онда долазе пилоти и кажу укрцајте нас по 28, таман сви стајемо. А из транспортног авиона одговарају 22 је пропис, доћи ће неко сутра по вас.
И пилот гледа како авион полеће без проблема са пола писте јер има мало терета. А сутра се погоршава време и на крају су морали пешке до обале.

------

И ако су такви били према својима, према нашим су могли да буду само гори.

Кад је била огромна евакуација цивила из Словеније, објаснили да је фрка, Немци гоне, треба да се евакуише 2.000 цивила само до Задра са југа Словеније. И онда су дуго преговарали, договорили се и кренули. А онда на пола евакуације су хтели да се повуку Ц-47 јер су као имали друга посла. Поново други преговори и протести па су некако наставили.

-----

А онда сам нашао један документ британске мисије из Србије, лето 1944. 
Жале се Британци како англоамеричка транспортна авијација обавља највећи део посла, али Руси добијају "hearts and minds". Како?
Онда објашњавају да се англоамериканци држе стриктно прописа. Ма колика да је битност неће да лете ако нису испуњени прописи.
А код Совјета партизани дођу, објасне у две речи колико је битно, Совјети кажу ако је толико битно има да летимо и по мраку и олуји да помогнемо браћи! И то и испуне. 
Није случајно да су баш совјетски авиони покупили Тита током десанта на Дрвар. Са савезницима би се договарали до сутра - иако је са њима био и Рандолф Черчил.
Одговори

Hvala za ovo. 
Ja radim upravo na jednom poglavlju gde je upravo to. 
Ucenjivanje i nekorektnost. I prema partizanima kad su odigrali svoju kratku ulogu. 
Naravno, od Engleza. A ameri spremno prihvatili.

Plus kraj 1944 kada su već dramatično pogoršani odnosi prema Titu. Zapadno saveznički vrh je i komuniste častio sočnim epitetima , kao i DM pre toga.
Ne mogu da tvrdim da je na nižem nivou - tipa 15 v.a. i u ovom slučaju to bilo, ali na višim instancama itekako.

Nepošteni i bedni su ispali prema svim Srbima na kraju. Iz oba tabora. 

Što se tiče epuzode Drvar, tu su Englezi imali sasvim jasne političke ciljeve i ideje. Al ih zezno brkati Gruzin.
Одговори

(23-07-2021, 10:11 PM)ватхра Пише:  
(23-07-2021, 02:12 PM)Милослав Самарџић Пише:  Колико савезничких авиона је пало на тле Југославије?
Четници су доминирали тероиторијом од реке Врбас до бугарске границе, а гледано са југа, од реке Неретве до бугарске границе. Пре доласка Црвене армије, ту је пало испод 100 савезничких авиона?

Написао сам вам горе за америчке авионе, то је већина авиона и чланова посаде, осталих је било мање.

Само у Босни, источно од Врбаса, пало је нешто мање од 100 авијатичара код четника, а више од 130 код партизана.
У Херцеговини, још већа разлика. А у Црној Гори поготово.

То је опет испод 100 авиона, на 60 територије. Зашто не одговорите прецизно?
Одговори

(22-07-2021, 04:12 PM)Милослав Самарџић Пише:  
(22-07-2021, 12:39 PM)ватхра Пише:  Самарџићу,
Ради се о званичним извештајима Америчког ваздухопловства, које сам упоређивао са поименичним списковима. Свако име добијено на основу Мацр и Е&Е. 
Ту број може да буде само нешто већи, јер нису ни сви случајеви пописани. 

Док је ЈВуО имала упориште у Србији код партизана је падало дупло више авијатичара него код четника, а после августа је код четника пао скоро занемарљив број. Тако да те ваше процене о територији коју држи ЈВуО немају пуно везе са реалношћу. 

Дејвид Мартин није могао ништа да оповргне, већ само да спекулише и нагађа. Ништа од докумената није користио. 

------

Иначе, скоро је изашла књига о аеродрому Вис за време рата. Неки ликови из Хрватске су пронашли Дневник, са списком авиона који су тамо слетали (углавном принудно). Досад се мислило да је тамо слетело око 200 бомбардера Б-17 и Б-24. На списку их има преко 500.

Да не буде забуне - они се не рачунају у евакуисане. Као ни они слетели у Задар.
Да ли ти званични амерички извештаји наводе места пада авиона у Југославији?
За територију, можемо да се кладимо ако хоћете. Четници су држали барем пола Босне и Херцеговине, и то у ово доба, раније још више. То што наводите да су партизани држали Јастребац, заборавили сте да напоменете да је то било само привремено.

Мали Јастребац јесу, Велики Јастребац-само његове западне падине које се спуштају ка Расини.
Одговори

(23-07-2021, 11:28 PM)Милослав Самарџић Пише:  То је опет испод 100 авиона, на 60 територије. Зашто не одговорите прецизно?

Не разумем шта уопште покушавате да докажете.

Али сам прилично сигуран да не знате да је офанзива на Плоешти трајала практично од априла до августа (пре и после тога у мањој мери).
То је пет месеци. 
А са друге стране, Беч и околина, Блехамер, Мосбирбаум итд итд - све до краја марта 1945. То је доста дуже.
Одговори

(25-07-2021, 09:57 AM)ватхра Пише:  
(23-07-2021, 11:28 PM)Милослав Самарџић Пише:  То је опет испод 100 авиона, на 60 територије. Зашто не одговорите прецизно?

Не разумем шта уопште покушавате да докажете.

Али сам прилично сигуран да не знате да је офанзива на Плоешти трајала практично од априла до августа (пре и после тога у мањој мери).
То је пет месеци. 
А са друге стране, Беч и околина, Блехамер, Мосбирбаум итд итд - све до краја марта 1945. То је доста дуже.

Шта да докажем? Једноставно је питање: Колико ваиона је пало на тле Југославије?
Од октобра 1943. бомбардовали су по Србији и преко Србије.
Одговори

(23-07-2021, 01:27 PM)ватхра Пише:  Американци:
Бомбардери
Б-17 - преко 100,
Б-24 - око 350
Са преко 4500 чланова посаде.

Ловци
П-38 - 85
П-51 - 65
Итд....

Написао сам већ колико је америчких авиона пало. Осталих типова је пало десетак и мање.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 4 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним