Оцена Теме:
  • 5 Гласов(а) - 3.4 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ЗАБЛУДЕ И АКТИВНОСТИ АРТЕМИЈЕВЕ СЕКТЕ

П О Д С Е Т Н И К:

ПОВОДОМ ПРЕНОСА МОШТИЈУ СВЕТОГ ЈУСТИНА НОВОГ ЋЕЛИЈСКОГ


На једном од секташких сајтова те расколничке парацрквене групе „ругача и опадача“ браће своје, хулитеља Имена Христова и цркворазоритељних самозванаца, појавило се „виђење и прорицање“ њихово, попут Андорске врачаре отпаломе цару Саулу (1Сам.гл.27 – в. тумачење Св.Свшмч. Пионија, у Св. Аве Житија Светих за 24.март), како је, наводно, „јавио се о.Јустин“ Патријарху и рекао му „да не дозволи вађење моштију Оца Јустина, јер ће се десити неко велико зло народу“, јер ови „екуменисти“ нису тога достојни, него само „епископ Артемије“! итд. и тсл. Затим следи њихово клеветање о тобожњем „скривању од народа“ вађења и преноса Моштију! – Шта рећи на такве инферналне небулозе, које само откривају дубоке немире савести те клике, ако је још имају неспаљену у огњу надмености и гордости демонске? – И још једна напомена: Несрећни Артемије и парасинагога око њега проклиње све и сва око себе слоганима о „глобализму, мондијализму, модернизму, екуменизму, папизму“ – и свим – измима из њиховог више него бедног речника. Ако би им неко затражио да говоре, или пишу, без тих слогана, шта би имали да кажу о Јеванђељу Истине, Љубави, Вере, Наде, Спасења Христа човекољупца?! Објавили смо Записе о Икумензиму Светог Јустина Новог (са факсимилом 40 страница рукописа Авиног) још 2010.г., и сада поново (на српском и енглеском, у тек изашлој књизи „На Богочовечанском путу“, 2-го допуњено издање, Ман. -Ћелије, 2014, 432 стране), где овај Свети Отац Православља говори и сведочи истину о Православном Богочовечанском Икуменизму, насупрот лажном римоцентричном и још лажнијем женевском Екуменизму. Нека прочитају ако имају очи да виде и уши да чују, и нека не анатемишу све и сва, урби ет орби, као некада римске папе, на које, својим језуитизмом и „непогрешивошћу“ (читај: опсесијом мракољубља) и клеветањем свих који нису „као они“, много и премного личе. Да не да Бог да им буде: „Лечисмо Вавилона, и не излечи се!“(Јерем.28,9). Јер се не покајаше, а без покајања нема спасења, нема ни Цркве као заједнице Духа Светога са свима Светима.

ЕПИСКОП АТАНАСИЈЕ ЈЕВТИЋ

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Просто је невероватно како се људи у расколу лако пецају на те измишљене приче.

Сећам се пре 5-6 година приче да је Св. Василије Острошки ударао Јеванђељем владику Јована Пурића јер је служио по "новом".
Цела је прича још смешнија, јер владика Јован не служи по "новом", али пошто је Атанасијев и Анфилохијев, аутори преваре су претпоставили да је "новотарац".

Било је још таквих апсурдних прича да ви се затрпало артемијево издајство!
Одговори

Проф.др Миодраг М. Петровић, научни саветник САНУ-а.

Овај Атински дупли доктор теологије, права и историје, је можда један од 5 највећих живих српских интелектуалаца.

Шта њега издваја од море образованих и школованих наших људи са Берклија, Кембриџа, Хардварда, Принстона, Јејла, Сорбоне, итд.?
Он је пре свега православни и хришћански интелектуалац, који тако и живи, и који је из породице која је дала 9 свештеника, монаха, монахиња, игуманија итд.

Превео је и преводи и други део Законоправила Светог Саве на савремени српски језик.

Он, због свог православног убеђења, никада није позван ни у једну емисију на ртв-у, било које куће.
Он, због својих бескомпромисних православних ставова, никада није могао да буде ни професор веронауке у школи, а камоли професор на ПБФ - и увек је оправдање Факултетске администрације(Деканата и управе) било да нема довољно новца за ангажовање професора тог ранга.

Он чак није могао да буде ни чтец у веома скромном храму Светог Козме и Дамјана при Клиничком центру Србије, јер су црКвени кмери претили свештенику да избаци тог човека из певнице, "јер ће да сноси последице", и буквално му претили "да ће му заврнути шију".
И данас, пулени екумениста, називају га подсрпдно "Мики", "Чкаља", и од њега праве страшило и "идеолога раскола".

Овај 78-годишњи човек је са супругом, са којом нема деце, целокупну своју животну зараду утрошио у задужбину-храм у свом родном - историјском селу крај Жиче - Ратини.
Храм је један од најлепших у СПЦ.

На беседи на освећењу храма, свештеници нису смели ни једним словом поменути да је ктитор целог храма од темеља до куполе, од мермера до иконостаса др Миодраг М. Петровић.

За њега је шира површна црквена јавност чула тек када је др Петровић одговорио еп.Атанасију Јевтићу са књигом Христос и Христ.

За њега нико не зна да постоји.

Да није ове фејсбук странице, и да није ју тјуба у последњих пар година, када су се постављали снимци његових предавања, за њега не би знало ни стотињак људи који се уско стручно баве Светим Савом, и средњовековном историјом.

Уместо да овај човек има заслужено место у друштву, и институцијама, али и Цркви, он је намерно игнорисан, миниран и скрајнут на сваком месту.

Зашто постоји мржња врхушке администрације Београдске патријаршије према професору Миодрагу М. Петровићу?

Њега се боје, не само због знања, него због ауторитета који црпи из свог става, понашања, држања, образовања, васпитања, али и познанстава са скоро целом Грчком црквом, тј. оцима и теолозима антиекуменистима, али и са онима другима.
Боје га се вероватно и због тога што их он јако добро зна из времена агресивног титоизма, када су они напредовали и постали то што јесу.
Знају га и старокалендарци у Грчкој, али и у Србији, и са њима је имао дијалоге, углавном поражавајуће по њих.

Професор сваког човека пажљиво саслуша.
Сваког разговора се сећа и сваког човека се сећа.

др Миодраг М. Петровић је некада тврд у својим ставовима и начину на који их показује и излаже, али ко једном упозна др Петровића, схвати да је то можда последњи Светосавац старог кова, који не само да нема трунке мржње ни према коме, него да је његова реч свакоме поука, ко хоће да је чује и прихвати.

Један од разлога мржње према њему, је сигурно одлучујући разговор који је професор имао са блаженопочившем Патријархом Павлом који је био присилно утамничен на ВМА.
др Петровић је молио Патријарха да не сме да подлегне притисцима да се добровољно пензионише, две године пре упокојења.
Иако је све било спремно, а Сабор заказан, Григорије је махао папиром где наводно Патријарх Павле тражи да га пензионишу, после тог разговора Патријарх Павле је повукао потпис, тј. Сабор није прихватио захтев.

На Страшном суду ћемо видети да ли је на ту одлуку имао утицаја др Петровић.

Од разних црквених амдинистрација је доживљавао разне непријатности, нагледао се неправде, и на својој кожи осетио и комунистичке шпијуне, али и екуменистичке јастребове.
Никада, због тога, ни у једној ситуацији није престао да буде одан Светосавској цркви.

Његови текстови из деведесетих, али и са почетка двехиљадитих у богословском часопису Свети Кнез Лазар, су ванвременски, и увек актуелни, чак и када је ишао испред времена, и упозоравао, можда неспретно за то време, где воде разна лева скретања и урушавање канонског поретка СПЦ.
Због тих текстова, највише су се, после њега, обрушавали на Владику Артемија, који је допуштао да се објављују у часопису под његовим благословом.

Највећи стручњак за Светог Саву и средњовековну српску цркву, данас живи невероватно скромно са супругом у Београду.
Завршава други део Законоправила Светог Саве, и не намерава одступити од истине, од правде, и од Светосавља, по цену свега.

Знајући да се овако узима хвала од Бога, и да се човек може погордити и пасти у последњи трен свог живота, нећемо хвалити др Петровића.
Препустићемо да га куде они који му плету венац.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Гомила лажи! Миодраг Петровић је мој ''земљак''. На почетку је био задрвени комуниста, а сада задрвени Артемит. Једно с другим иде! Ем присталица ''теорије завере'', ем нечији шпијун....

Паметном доста!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Браво смедерево,
прилично комесарско сопштење, али нажалост погрешно,

Надмени Господин Мики је још одавно у рату са Патријаршијом, још од Германа,
такође није једини донатор цркве у ратини, која је опет непотребно архитектонски закомпликована
одајући надменост архитекте.
Причао Павлу је вероватно измишљена,
а његова љубомора и осветољубивост према Таси и другим професорима довела га је дотле да
је тренутно у расколу заједно са милојем.

Знам да се ви палите на те школоване надмене типове (као милоје), али
то што је превео "крмчију" не значи да и уме да је тумачи, што се и види из његових дела.

О нетачности имена "Христ" је овде говорено, ако ништа друго то је приближавање католицима,

али нема везе ти си га овде ставио само зато што напада Цркву, као и ти.
Одговори

Комесар си ти,а не ја....

Све што вреди у Србији је сатанизовано у уништено,па тако и Проф.др Миодраг М. Петровић, научни саветник САНУ-а,Атински дупли доктор теологије, права и историје, је можда један од 5 највећих живих српских интелектуалаца.
Прича о Павлу није измишљена,као твоје измишљене приче о Павлу...
Можете само да завидите професору,ево и једног писма таси ганеру,мада га је поцепао више пута:


Др Миодраг Петровић: Порекло феномена „артемијевци“ и „артемијевштина“

У „Печату“ бр. 126 од 6. августа 2010. године на стр. 32. објављено је писмо епископа бачког г. Иринеја (Буловића), упућено г. Милораду Вучелићу, директору и одговорном уреднику тог угледног и веома читаног листа, са молбом да објави „коментар“ владике др Атанасија (Јевтића) поводом текста госпође Наташе Јовановић под насловом „Вунена времена“ („Печат“, бр. 125 од 30. јула 2010, стр. 28-30). Атанасијев „коментар“ је објављен уз писмо Иринеја Бачког (стр. 33), а одговор на оба та текста благовремено су дали М. Вучелић и Н. Јовановић, такође у „Печату“, бр. 127 од 13. августа 2010, стр. 16-17.

Следствено томе, дакле, и текст који следи требало би да буде објављен у „Печату“ јер му је, по природи ствари, место тамо. Али ако га Редакција „Печата“ не прихвати, било из ког разлога, неће остати недоступан јавности. Ово зато што уполовачено, пристрасно или једнострано, у виду монолога, обавештавање јавности само штету може да нанесе.

Пошто се Иринеј бачки ка крају поменутог писма у „Печату“ дотиче „артемијевштине“ као „болног, опасног и, нажалост, директно разорног феномена“ по Цркву, и пошто је таква формулација одраз његовог нерасположења и, вероватно, намере да и даље предузима казнене мере према прогнаном са Косова и Метохије владици Артемију, оно (писмо) као такво, иако кратко, привлачи посебну пажњу. Зато не сме остати без одговарајуће анализе. Потребна је анализа, у овом случају сажета, да би се разоткрила дубља позадина реченог, односно да би се схватило је ли писмо засновано на истини и искрености.

Прво што треба рећи јесте то - да се Иринеј бачки здушно заложио за објављивање „коментара“ Атанасија (Јевтића) у „Печату“ зато што и један и други осећају потребу за правдањем. Чега? Разорних последица изазваних низом њихових, и не само њихових, активности у наношењу многих неправди, првенствено кршењем црквених канона, у случају око владике Артемија и Епархије рашко-призренске. Последице су такве какве јесу зато што су њих двојица, са својим истомишљеницима наметнули пресуђење без правилно примењеног судског поступка; без пружене могућности да оптужени оповргне наводе у оптужници; без икаквог страха што се безобзирно крше црквени канони и Устав СПЦ; без икаквог стида или забринутости због изазваних, таквим чињењима, дубоких поремећаја у црквеном управљању.

Али прави суд о томе биће коначно онај у којем не седе пристрасне и осветољубиве судије; суд који ће у складу са Божјом вољом и испуњењем положене архијерејске заклетве васпоставити пређашње стање. Тај суд се непристрасно образује у свести искрено верујућих чланова Цркве Христове, а на основу осведоченог свеукупног живота и рада епископа Артемија, пре и после његовог епископовања у Епархији рашко-призренској. Такав суд није наметнут. Спонтан је. И као такав - једино вредан.

Друго, Иринеј бачки у наведеном писму представља „коментар“ Атанасија (Јевтића) као „текст нашег угледног теолога“. Само посредовање и молба другог да му текст буде објављен у „Печату“ доводе у сумњу његов ауторитет као „угледног“. За часне и добре радње наступа се непосредно, без подметања неког са стране. А да ли је и колико уистину „угледан теолог“, о томе нека читалац просуди по овоме што следи.

Много година сам преко „Православља“ и „Књижевних новина“ водио дијалог са Атанасијем (Јевтићем) око имена Христос и Христ. Без мржње и крајње недоличних израза није могао ни да дише ни да пише. Због такве заслепљености упао је у нечувену јерес, јер је написао: „Доказујемо да Христос није име(ница) него придев“! О тој најновијој јереси у хришћанству обавестио сам Свети архијерејски синод дописом који је заведен под „Бр. 28, 04.01.2002. године“. (Више о томе в. М. Петровић, Христос и Христ. Одговори др Атанасију Јевтићу, Београд 2004). Сем тога, тај „угледни теолог“ у свом преводу Псалтира (Врњачка Бања 2000) на више места каже: „Потрпех Те Господе“! (в. нпр. Пс 129, 5; уп. 24, 5; 24, 9; 26, 14; 39, 2) уместо: „Са жудњом очекујем Те Господе“. По њему, човек трпи Господа! Уздигао се не само изнад Цркве, него и изнад Господа, услед чега свуда наступа као најпозваније мерило појава и ствари. А као човек који не разуме језик Псалтира, није испуњавао услов за рукоположење, сходно изричитом пропису у 2. канону Седмог васељенског сабора.

Такав „угледни теолог“ дрско и са ликовањем се прихватио да на крајње нехришћански, небратољубив и антиканонски начин изврши задатак у вези са протеривањем из Рашко-призренске епархије њеног канонског епископа Артемија. Тај чин је део само ширег плана да се, попут сценарија примењеног на српској војсци, и Црква сведе на обеснажено тело које неће моћи битно да утиче на то да народносна и православна свест Срба чврсто остану у свези. У том циљу се ужурбано у Српској цркви спроводе реформе које најпре код челних политичара и римокатолика наилазе на похвале. Једни траже спровођење секуларизације у животу Цркве; други - самовољно разбијање устаљеног, од Отаца предатог нам црквеног богослужбеног поретка и устројства; трећи - да се одступањем од устаљене и прелепе православне праксе што више прилагоде жељама и очекивањима римокатолика. Из назива „Српска православна црква“ већ је у појединим епархијама избрисана одредница „Српска“. Збуњујуће делује шаренило у приношењу Свете службе и, уопште, у једнообразном поретку, као и заједничко мољење са римокатолицима и другим вероисповестима, у чему предњачи Иринеј бачки, насупрот канонским одредбама и односним одлукама Светог архијерејског сабора. Јавно предност првенства у хришћанском свету даје римском папи, иако је овај од великог црквеног раскола (1054. г.) то право изгубио.

Има Иринеј бачки велико разумевање за догматско канонски неосноване, па следствено томе, и неприхватљиве изјаве, попут оних, на пример: да су Источна православна и Западна римокатоличка црква „два плућна крила“; да „без Истока и Запада нема хришћанства“; да је „златна прилика“, како је пренела „Политика“, да се 2013. године сретну у Нишу папа и патријарх српски, и др. А то обележавање 1700. годишњице Миланског едикта никакве везе нема са Нишом, у којем јесте рођен цар Константин, али као незнабожац. Милански едикт из 313. године, дакле, није донет у Нишу па, по природи ствари, ту годишњицу треба обележити у Италији а не у Србији.

Треће, госпођу Наташу Јовановић као аутора чланка под насловом „Вунена времена“ епископ бачки Иринеј хоће да представи као особу „без икаквог теолошког образовања или макар шире црквене културе, а да и не говоримо о познавању чињеничног стања или канонског права“.

Значи ли то да на „теолошко образовање“, „ширу црквену културу“, „познавање чињеничког стања или канонског права“ искључиви монопол има Иринеј бачки и они који му ни у чему не противрече? Зашто и по ком основу једној крштеној души и члану Цркве хоће да ускрати право на богословствовање; на објективност и истину; на смело и јавно сведочење о неправди; на право да и епископу, кад греши, укаже на штету коју производи? Припадништво верника у Цркви није исто што и припадништво у политичкој партији.

С правом, дакле, сваки правоверни хришћанин очекује да у лику епископа као духовног пастира види, уистину, пастира, имајући у виду да нико није имун на грех, сем једини Бог. Према томе, не само право него и обавезу има да сведочи истину свака крштена душа, јер се крштењем „обукла у Христа“ (Гал 3, 27). Ако као таква треба да робује, „робоваће“ Христу а не лоше схваћеном и још лошије тумаченом званом „епископоцентризму“ који би, кад би то било могуће, и мисли у лаику хришћанину забранио. А „робовање“ Христу није тешко, јер сâм Он каже: „Јарам је мој благ, и бреме је моје лако“ (Мт 11, 30).

Нико од чланова Цркве, па ни епископ, није у стању ни у сопственој души да измери праву дубину и каквоћу вере, а камоли у туђој души, са којом тамо неко из надмености покушава да се поиграва паушалним оценама о „теолошком образовању“, о „црквеној култури“... Треба ли овде подсетити Иринеја бачког на то - да је Одговор источних православних патријараха папи римском Пију IX 1848. године саставио, углавном, један богословствујући лекар, и да се у том Одговору наглашава да смо сви (и лаици) дужни да јеванђелску, апостолску и светоотачку науку проповедамо неискварено. Верујући народ се, са правоверним епископима, много пута у историји Цркве Христове показао као непоколебиви чувар истине у правоверју, насупрот ученима какви су били, на пример, Арије и Ориген, који су показали колико „преученост“ може бити разорна по правоверне у Цркви. Истина, дакле, чини ону праву подлогу за непритворну љубав на путу ка уједињењу разједињеног хришћанства.

Усуђује се епископ бачки Иринеј да се и на канонско право позива, са намером да што више омаловажи поимања о Цркви госпође Наташе Јовановић. Али ће он, због тога што више од ње познаје црквене каноне а крши их, бити „много бијен“ (Лк 12, 47). Наиме, иако му је добро познато да одређена црквена правила изричито забрањују заједничка мољења са јеретицима и иноверницима, свесно их крши, не обазирући се на запрећења која се своде на то да се таква свештена лица лишавају чина (в. нпр. каноне: 45, 64(65), 70. Апостолски; 11. Трулског сабора). Свети Сава је, за разлику од Иринеја бачког, римокатолике сматрао јеретицима. Због тога није хтео да оде у Рим, због тога је у Законоправило унео три важна списа о латинима као Јеретицима. А за тумачење 45. Апостолског правила унео је текст: „Епископ, или презвитер, или ђакон, ако се само помоли са јеретицима, било у кући или у цркви - да се одлучи; а ако им дозволи да служе у цркви као презвитери, или да као свештена лица нешто друго од свештених радњи чине - такав да са извргне“ (в. М. Петровић, Законоправило Светога Саве на српскословенском и српском језику, 1, Манастир Жича, 2004. стр. 136-137). Али за такве каноне ће Иринеј бачки можда рећи оно што је његов истомишљеник Атанасије (Јевтић) неколико пута изјавио – „мачку о реп“. Ето ко и како испољава деспотизам из којег се у Цркви рађа беспоредак, на шта верници не смеју остати равнодушни.

Што се тиче „коментара“ Атанасија (Јевтића) на текст „Вунена времена“, госпође Наташе Јовановић, заслуживао би некакву пажњу да му главнину не чини неистина, уткана и у основу и у потку. У недостатку истине, нужне поштапалице су му иронија и недолични изрази, чиме загађује папир попут нафтних мрља што загађују реке и мора. Узалуд се жести на Врховни суд Грчке, који није скројен по његовој замисли. Зашто се није потрудио да том суду достави доказни материјал који би оправдао његова домишљања у оптужбама и очекивањима. Допустимо да у његовим оптужбама и има неко зрно истине, али много више има мржње и претеривања, имајући у виду колико тежих појава се може открити у раду неких других епархија уколико би се истраживало. Докле сеже осећај Атанасија (Јевтића) за правдом и објективношћу види се и по томе што свесно изједначује оптужене, односно „недавне одлуке судова - атинског, хашког и лондонског“. Због таквог расуђивања и необуздане жеље за осветом изазвао је, са својим истомишљеницима, оно што данас имамо у Епархији рашко-призренској. И не само у њој. Жртве прогањају такве, што је у криминологији познато као уобичајен феномен.

Када би прогонитељи владике Артемија имали оно што он као православни верник, епископ и Србин има, никакву потребу не би осећали да измишљају некакву „артемијевштину“ и „артемијевце“. Таква и у вези с тим слична терминологија, скована у главама немоћних да докажу и потврде оптужбе изречене против владике Артемија, наилази на осуду у душама правоверних хришћана.

Ако би се у правилно спроведеном црквеноканонском поступку доказало да је владика Артемије заиста заслужио да му се „невеста“ тј. Епархија рашко-призренска, на овакав начин истргне из загрљаја, и ја бих га осуђивао. Овако, најжешћу осуду заслужују они који су изазвали поразне последице не само у црквеном смислу, него и у државном, политичком, настале прогонством канонског епископа Епархије рашко-призренске. Све би другачије данас изгледало да су његови тужитељи и судије поштовали Христове речи: „Који је међу вама без гријеха нека први баци камен“ (Јн 8, 7).

Али у свим тим тужним збивањима око владике Артемија има и нешто добро. Мало стадо правоверних хришћана ће ојачати у сазнању истине, сећајући се Христових речи: „Не бој се мало стадо“ (Лк 12, 32); или: „Ако вас мрзи свијет, знајте да је мене омрзнуо прије вас“ (Јн 15, 18); или: „Али долази час када ће сваки ко вас убије мислити да Богу службу приноси“ (Јн 16, 2). Нису ли данас сва ова дешавања у вези са владиком Артемијем и његовим стадом, како овим избеглим (њих седамдесетак) тако и оним неизбеглим из рашко-призренске епархије, живи пример и доказ истинитости наведених Христових поука?

Зато осећам потребу да своје казивање наставим у виду сведочења како бих помогао недовољно упућенима да до краја сазнају оне праве разлоге за оптужбе против владике Артемија. Није довољно то што сам више у назнакама изнео да му пресуду изричу архијереји Српске православне цркве са највишег места - у Светом архијерејском синоду и Светом архијерејском сабору. Као кључни истомишљеници у томе предводе углавном четворица њих. Јавности су позната њихова имена и улоге. Недовољно је и то што сам указао да црквеносудски поступак није текао у складу са оним што прописују свештени канони и Устав Српске православне цркве. Прибегло се уценама и претњама зато што правих канонских кривица није било за превисоку цену - одузимање епархије и протеривање са Косова и Метохије.

За јавност није довољно, такође, ни то што сам наспрам покорног, трпељивог, достојанственог и, надасве, правоверног држања канонског владике Артемија као осуђеника, истакао излив гнева његових прогонитеља; гнева оличеног и у погрдним изразима попут овог најновијег – „артемијевштина“. За такве ниподаштавајуће изразе, ширене и преко јавних гласила, није тешко дати образложење: У недостатку стварних кривица прибегава се, по нужди, пришивању етикета са погрдама не би ли се тако створио утисак у јавности да се хајка против оптуженог оправдано води.

Зато, дакле, народ у Србији и ван ње треба отворено упознати са истином. Архијереји српске православне цркве су, неки вољно а неки невољно, по диктату домаћих и светских политичких моћника (нарочито после посете Бајдена, а затим и Бориса Тадића манастиру Дечанима) прихватили да и физички, не само управно, склоне владику Артемија са Косова и Метохије. Другачије није могао да се убрза процес збивања, који је уследио после његовог одстрањивања. Којих збивања? Оних што су водила заокруживању настојања Шиптара у процесу осамостаљења и одцепљења од Србије самозваног Космета. У прилог томе недвосмислено говори недавно изречено мишљеље Међународног суда правде о сецесији Косова, као и од пре неколико дана одлука КФОРА да скине са себе и пренесе на Полицију Косова улогу чувара српских манастира и цркава на Косову и Метохији; на оне који су те светиње варварски палили и рушили.

По протеривању канонског епископа Артемија, Шиптарима је добродошао Атанасије (Јевтић), први неканонски женик Рашкопризренске епархије. Одмах је успоставио сарадњу са тзв. косовским институцијама. Обновљен је и потписан, између осталог, споразум са Косовском енергетском корпорацијом. И док је, с једне стране, нападно обавештавао јавност о својим успесима, о наглом процвату црквеног живота, о кривицама оних који су пре њега тамо управљали епархијом, дотле је, с друге стране, затварао очи: пред изазваним, и самом својом појавом, разарањима живог храма, јер је распудио стадо канонског архијереја.

Сарадњу у духу Атанасија (Јевтића) наставио је са Шиптарима и други некаконски женик преотете Епархије рашко-призренске, митрополит црногорско-приморски Амфилохије. Овај у стилу победника изјављује: „Ласно ћемо ако јесмо људи“, претходно истакавши важну чиљеницу: „Од 2000. године није могло бити нормалне и здраве сарадње са косовским институцијама...У будућности је може бити“ („Политика“ од 19. августа 2010, стр. 6). Та „нормална и здрава сарадња“ неканонских женика са косовским институцијама донела је своје плодове. И знамо какве. Најпоразније по Српску православну цркву и Србију као државу.

После наведене Амфилохијеве изјаве за дан Преображења Господњег сваки даљи коментар био би сувишан. Све је јасно. Несарадња владике Артемија са косовским институцијама је, у ствари, његова „канонска“ кривица. За некакву утеху је можда то што није мали број српских архијереја који у приватним разговорима отворено признају да епископ Артемије није крив. Али поражавајуће је то што ови немају храбрости да ту истину званично засведоче и пред Светим архијерејским синодом и сабором. И тако, због узмицања већине, наметнула се мањина која маше измишљеном тзв „артемијевштином“ у намери да замрачи нешто што се не да замрачити.

Правовернима је у случају неканонски кажњеног епископа Артемија потпуно јасно на чијој је страни истина и правда; јасно им је да се бешчињем и мржњом растерују благослови дати отачаству Србији од Светога Саве, који нам је предао науку онакву какву су и њему предали. Повратком православној светоотачкој науци, која није друга до јеванђелска, вратили би се и благослови што нам одавно у Србији недостају. Другачије се не ногу потиснути мржња и жеља за осветом, исказана привиђањем некакве „артемијевштине“. Није ли са таквом измишљотином бачено семе да се основано говори и пише о „иринејевштини“, „атанасијевштини“, „амфилохијевштини“? Али томе нас верни слуга Христов и оснивач Српске православне цркве није учио.

Препознају правоверни оне који иду путем Светога Саве и спонтано се свијају око њих управо зато што се држе преданог им у Цркви, а одступнике избегавају највише зато што мењају и намећу нешто различито од онога како су и сами наследили.



О Преображењу Господњем Миодраг М. Петровић
У Београду, 2010. год.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Стари искусни борац против Цркве,

Тужио патријарха Германа комунистичком суду, и наравно добио спор!

А каноне иначе није способан да разуме због своје болестне надмености и љубоморе на ученике оца Јустина.
Покушао да наметене католичко "Христ" уместо православног "Христос!", а сада као брани православље.

Тако да је са свим "канонским" непријатељима Цркве удружио не би ли је срушио, али против Бога се не може.
Одговори

Ма све је то лепо комесару,кад га ти срочиш.
Него ми не рече како се у Православној теологији третира служење заједничког молебана бискупа Грише са његовом браћом бискупима?Или си само стручан за сагрешења Владике Артемија?

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

(14-06-2015, 10:24 PM)смедерево Пише:  Ма све је то лепо комесару,кад га ти срочиш.
Него ми не рече како се у Православној теологији третира служење заједничког молебана бискупа Грише са његовом браћом бискупима?Или си само стручан за сагрешења Владике Артемија?

ИСТИНА ЈЕ САМО ЈЕДНА- ГОСПОД ИСУС ХРИСТОС

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

ЕКЛИСИОЛОШКО- ХРИСТОЛОШКА ЈЕРЕС МАРКА РАДОСАВЉЕВИЋА, НЕГОСЛАВА НИКОЛИЋА И ДЕЈАНА ВИЛОВСКОГ

У круговима поменуте секте Марка Радосављевића, Негослава Николића и одбеглог Дејана Виловског Литургија се доживљава као својеврсно средство за добијање снаге у подвигу. Читав смисао спасења човека они виде у "удовољавању Господу" подвизима (слично римокатоличкој пракси коју толико осуђују) и "вербалом правоверју" уз острашћену нетрпељивост према Цркви, која је за њих сва, авај, отишла у јерес, па никога не признају нити их ико признаје. Истовремено, с друге стране, они у својој квази-ревности отворено крше бројне каноне Цркве, па тако, донедавни одбегли монах (уз то некдашњи доктор теологије) који се облачио као епископ, рачињеног клирика и монаха поставља за свог "хороепископа", извргавајући руглу целокупно православно предање, о коме са толико жара проповеда.

За њих као да не постоји сазнање да управо на евхаристијској заједници оних који у Цркви приносе дарове и који се освећеним даровима - самим Христом - причешћују темељимо и потврђујемо нашу заједницу у Господу. Свето причешће за ове и овакве увек је било нека врста духовног "витаминског напитка" у циљу бољег подвизавања и веће лојалности своме непогрешивом гуруу, који је њихова основна сотириолошка категорија и једина веза са Богом. Литургија је код њих увек свођена на само једну од дневних служби, па је причешће често препуштано тренутном расположењу, како се коме прохте. Управо је ово одсуство разумевања Цркве, које се развило у отворену еклисиолошку и христолошку јерес, ову групу духовно залуталих људи, наше трагичне бивше сабраће, довело прво до раскола, а потом их коначно извело из спасоносног наручја Цркве на беспућа једне религиозне идеологије "Артемизма".

Колико год је њихово одвајање од Цркве трагично за њих и за нас који их још воле и жале као бившу сабраћу, толико је ипак добро и корисно за Цркву јер барем не ометају изнутра нашу Цркву и већ су се развили у класичну секту, која ће пре или касније морати да се и званично региструје као таква да би правно могла да делује. Расколи и јереси у Цркви увек су били показатељи здравог духа у Цркви, која је стално чекајући покајање заблуделих, само констатовала чињеницу да су се појединци сами својевољно одвојили од заједнице у Христу и утемељили је на својој религиозној идеологији, увек тако неодољиво везаној за своје "непогрешиве" осниваче и вође, по којима је и добијала своје име.

>>

Заправо цео случај око бившег Епископа Артемија почео је као еклисиолошки проблем. Наиме код њега и оних око њега, постојало је уверење да Епархија не зависи од осталих Епархија, иако је део помесне Цркве. Епархија јесте Црква Божија и светотајински она има светотајинску пуноћу, као заједница окупљена око свог Епископа. Међутим, још од самих почетака развоја митрополитанског система, тј. повезивања Епархија у административним областима тадашње Римске империје, имамо врло јасну праксу да Епископи који припадају одређеној области морају бити у сагланости са првим, односно Митрополитом или Архиепископом. Касније се овај систем развио у правцу пентархије, пет православних Патријаршија. У 34. апостолском канону се врло јасно дефинише јединство Цркве на помесном нивоу.


Правило 34: Епископи свакога народа треба да познају првога од њих и да га сматрају као главу, и ништа важнијега да не предузимљу без његовога знања, него сваки нека предузимље само оно што се тиче његове епархије и подручних места. Али ни онај први Eпископ нека не чини ништа без знања свију осталих Eпископа. Јер ће тако бити једнодушност и прославиће се Бог кроз Господа у Светом Духу, Отац и Син и Свети Дух.


У случају бившег Епископа и монаха Артемија, а сада од Цркве одлученог Марка Радосављевића, постојала је јасна намера да се Епархија Рашко-призренска промовише као својеврсна аутокефална Епархија. Он се није само противио одлукама Синода (позната је његова изјава у медијима: Ја нисам службеник Синода) већ и одлукама Архијерејског Сабора којим председава Патријарх српски. Истовремено, простор Косова и Метохије није само простор који покрива једна Епархија, већ имамо и ставропигијални Пећки манастир, који припада Архиепископу Пећком. Бивши Владика је КиМ третирао као своју неприкосновену територију постављајући се пред народом и међународним представницима као својеврсни етнарх. Архијерејска власт није доживљавана као одговорност пред сабором Архијереја који су му поверили управљање Епархијом, као слично као што је у древном Риму постојало право vitae necisque (pater familias је имао право живота и смрти над својим члановима породице). Слично је и са неким од Епископа у историји Цркве који нису схватили да први значи бити први у служењу, а не, као у овом примеру, да се спречава обнова храмова само зато што то он није хтео јер новац за обнову се не би уплаћивао директно на Епархију. Овде већ имамо проширење еклисиолошких заблуда на простор економије и додатни псевдо-месијански проблем. Ако човек верује да је од Бога позван да спасе неки народ или земљу, онда је све дозвољено, па чак и отворено кршење економских правила пословања које регулише конкретно код нас Устав СПЦ. Зато је управо на овим основама покренута канонска одговорност, не само због финансија, већ пре свега због еклисиолошке заблуде и опасности да једна Епархија отплови путем раскола и за собом повуче цео народ и свештенство.


Ово није ни први ни последњи пут у историји Цркве где видимо да погрешни еклисиолошки и догматски ставови доводе до раскола, а једно одступање доводи до читавог низа других, што је у конкретном случају кулминирало постављањем назови хороепископа. Секта Артемијеваца под сваку цену жели да задржи своје уверење да су управо они СПЦ, а да су сви остали у заблуди. Зато су одбации позиве сличних секти као што су Акакијевци и други тзв. Старокалендарци да са њима уђу у заједницу и да постављају нове ”епископе”. Зато су изабрали идеју хороепископа које поставља само један, у овом случају рашчињени Епископ, доскорашњи монах. Треба напоменути да су хороепископи до 3. века постављани од стране Епископа са пуним епископским правима у руралним просторима око већих градова у којима су седели митрополити (отуда и њихов назив), а после је Анкирским сабором 313. године регулисано да хороепископи не смеју да рукополажу клирике. Сардички сабор 343.г. налаже да се они ни не постављају где год могу да се поставе презвитери, па је ова пракса постепено нестала у овој форми у нашој Цркви. Одлуке сабора су очигледно показатељ злоупотреба. Данас, ако и имамо примере хороепископа (нпр. у Кипарској Архиепископији) они су ништа друго до помоћни епископи тј. викарни епископи, који се постављају одлукама помесних Архијерејских Сабора, а не појединачно од стране једног епархијског Архијереја, поготово не од рашчињеног кога by the way нико не признаје у целој православној васељени. Ово само показује како је идеја аутокефалне епархије доведена до свог логичног степена развоја, претварања у својеврсну квази-помесну цркву. Следећи развој који предвиђам јесте да ће г. Радосављевић извргавајући лакрдији древну праксу постављања хороепископа, ”иштанцовати” још неколико митроносаца и направити свој ”Сабор” а себе начинити неком врстом квази-патријарха. То је већ познат пут грчких старокалендараца, посебно оних који су у недостатку апостоског прејемства, изналазили начине како да постављају нове ”епископе” и продужују наставак свог раскола, односно, већ јасно формиране еклисиолошке јереси. По овој логици Радосављевић ће Негославу дати право да врши "рукоположења" или ће морати да ступе у заједницу са сличном сектом и обезбеде наставак своје заблуде. Једна трагична грешка и логичка бесмислица рађа другу и тако низом, толико пута већ виђено, док не постане традиција која ће се учвршћивати радом на развоју култа зачетника секте након његовог одласка из овог света (дај Боже да не буде тако и да се покаје и врати Цркви).


У Цркви је све у међузависности и ми као клирици само смо задужени за своје црквене заједнице које су нам поверене. Проблем настаје када се власт схвати као апсолутна власт која не произилази из литургијског контекста заједнице у председавања у љубави, које помиње Св. Иринеј Лионски, а тај проблем посебно се развио у Западној цркви на већ свима познат начин. Чим било која функција у Цркви изађе из овог литургијског и еклисиолошког контекста постоји могућност новог раскола и отпадања од Цркве. Управо саборни карактер Цркве и свега што у Цркви бива даје најбољу заштиту од оваквих аномалија, и управо све аномалије настају када се разбије дух саборности и заједнице, који опет почива пре свега на здравој литургијској свести и начину живота.


Наравно, еклисиолошки проблеми аутоматски су и тридадолошки јер је еклисиологија, барем по мишљењу доброг дела богослова, заснована као и све на тријадологији. Као што од Оца и Син и Дух Свети добијају божанску природу, један по вечном рађању, а други по вечном исхођењу, тако и у Цркви на нивоу Епархије и Помесне Цркве имамо Епископа или Првоначалника помесне Цркве. Тренутно је питање врло озбиљних дискусија да ли се овај принцип односи на универзални ниво Цркве, али то је друга и много озбиљнија тема. У нашем примеру "Артемијеваца", погрешна еклисиологија је довела и до погрешног разумевања осталих црквених учења, конкретно Христологије и самим тим Литургије, о чему сам говорио у претходном одговору.

АРХИМАНДРИТ САВА ЈАЊИЋ

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

(14-06-2015, 10:24 PM)смедерево Пише:  Ма све је то лепо комесару,кад га ти срочиш.
Него ми не рече како се у Православној теологији третира служење заједничког молебана бискупа Грише са његовом браћом бискупима?Или си само стручан за сагрешења Владике Артемија?

Никако не оправдавам Гришу,
али када би покушао да схватиш, видео би да је то што ради Марко,
ЦЕПА РИЗУ ХРИСТОВУ И ПОНОВО ГА РАЗАПИЊЕ, 1000 гора ствар.

А Гриша је било и биће,
али раскол се не може опрати ни мученничком крвљу.
Одговори

Буди бар мало искрен и поштен.Јел Гриша прекршио неки канон или закон?Јесте!!Па што га тај исти синод,сабор или ко је већ надлежан бар не опомену,ако му не одредише казну.Значи да се примењују двоструки аршини,па си ти после љутиш када ја кажем предузеће...Гористе него било које жуто-црвено предузеће,где чистачица добије отказ зато што је украла флашу течности за прање,а директор мазне два шлепера и добије унапређење и већу функцију....
Не кажем да је Артемије безгрешан,али није најгори!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Па и Артемије и Филарет су кршили закон и одлуке Сабора 10 година па су тек после кажњени,

Бог нигде не жури, ђаво жури.


Казниће и Гришу када дође време,
али покушај да схватиш да је раскол највеће зло које неко може у Цркви да учини,

и немој ми причати да Артемије није у расколу него су све Православне Цркве,

Неканонски "служи", неканонски "хиротонише", неканонски "рукополаже",
неканонски "монаши", неканонски оснива "манастире" и "парохије" свугде где живе Срби.

Сигурно морално није "најгори", али ради сигурно најгору ствар у овом тренутку,
а о демонској гордости да и не говоримо. Шта `ш.

Али видим да ни он, ни ти не размете шта је Црква.
Него мислите да је то човекопоклоништво, које је "мрско пред Господом."

А за предузеће не љутим се ја, него Оснивач!
Одговори

МОЛИТВЕНИ ЦРКВЕНО-НАРОДНИ САБОР У МАНАСТИРУ СВЕТОГ НИКОЛАЈА МИРЛИКИЈСКОГ У ЛОЗНИЦИ КОД ЧАЧКА

Саборност као карактер православне Цркве дубоко је укорењена у српској народној души. Ако завиримо у прошлост видећемо да су се многе важне и преломне црквено-нациналне одлуке управо доносиле на саборима, и то не само на великим попут овога у Лозници него и на локалним, манастирским, градским и сеоским.
У организацији Богом спасаване епархије рашко призренске и косовско метохијске у егзилу, одржан је трећи по реду, сада већ традиционални, годишњи молитвени црквено-народни сабор. Колико је дивно, толико је и ретко данас видети да се нешто озбиљно обнавља, негује и учвршћује у Србији, од онога што је у нашем народу одувек било свето, честито и миломе Богу приступачно.

Нажалост, ова значајна црквено-народна институција је у српској Цркви дуго времена била прекинута, што милом, што силом и била је потпуно напуштена и заборављена. Међутим, иако су гране посечене, иако је стабло иструлело, хвала Богу сачуван је корен.

По изузетно лепом времену и на још лепшем месту, подно чувене планине Јелице, окупило се око 2000 светосавских душа са свих страна Србије, србских земаља и расејања. На општу радост и одобравање овогодишњи сабор је био посвећен Светом владики Николају Жичком.

Светом архијерејском литургијом је началствовао његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски у Егзилу г. Артемије уз саслуживање Хорепископа старо-рашког и лозничког г. Николаја и тридесет једног свештенослужитеља наше прогнане епархије.

У беседи на литургији чули смо глас нашег пастира доброг, владике Артемија, којег добро познајемо и за којим хоћемо да идемо, који је између осталог рекао: „Сабрао нас је Дух Свети да бисмо сагледали плодове Духа Светога јер прошле недеље славили смо Свету Тројицу или Духове, како се у народу каже, у ствари силазак Светога Духа на апостоле и рођење Цркве Божије на земљи. А данас славимо плодове дејства Духа Светога и плодове које је Црква Божија узвратила Богу за сва добра које је нама као људима дао. Који су то плодови? Тешко је рећи колики је број светитеља Божијих које данас славимо... Сви су они постали то што јесу благодаћу Духа Светога. И вером у Господа Христа и животом по тој вери... Ми овде данас сабрани, браћо и сестре, на овај дивни богомољачки сабор, попут оних сабора који су одржавани за време Светог владике Николаја и ми смо овде дошли призвани благодаћу Духа Светога да управо будемо заједно у молитви, заједно у вери, заједно у међусобној љубави и у исповедању Имена Господа Христа. Нека би Господ дао молитвама Свете Богородице и свих светитеља које данас славимо у ову недељу свих светих, да нама Господ дарује снаге духовне и телесне да останемо на путу Светих Отаца наших, да останемо верни вери православној, да ту веру чувамо и сачувамо неупрљану, неокрњену, неизмењену разним измишљотинама људи. Да тој вери учимо нашу децу и омладину, да би се Име Божије славило у нашем народу до скончања света и века. И да бисмо живећи тако овде на земљи, када пођемо одавде били удостојени да се нађемо у Царству Његовоме, тамо где се сви светитељи Божији налазе и да са њима свима и ми славимо Свету Тројицу, Оца и Сина и Светога Духа кроза све векове и сву вечност. Амин. Нека је срећан и Богом благословен данашњи празник и данашње сабрање.“

Након Свете Литургије, уследио је предах и послужење до почетка свечане академије, која је почела у 12 часова. Током ове паузе могли смо да чујемо предивне песме на традиционалном српском инструменту фрули од брата фрулаша Славољуба Гудурића из Прибоја. Свети владика Николај је говорио да где се чује фрула ту се окупљају Срби а сам је знао да засвира из ње у иностранству и тако из разних народа „дозове“ и окупи своје изненађене сународнике.

На почетку академије је отпевана химна Светом оцу нашем Сави. Сабор је затим званично отворио и благословио Епископ Артемије пригодном уводном речју и добродошлицом у којој је измеређу осталог рекао: „Сва три сабора имају за циљ да нас пробуде, да нас укрепе у вери, да нас упуте како треба да живимо и да следујемо наше славне и свете претке. Зато смо овај сабор почели химном Светоме Сави, нашем духовном родитељу, вођи и путовођи за живот вечни. Овај сабор посвећен је Светоме владици Николају, Епископу охридском и жичком и подсећа нас на његове бомољачке саборе које је држао широм Србије и окупљао народ и учио вери православној.“

Затим је Владика Артемије предао реч новохиротонисаном хорепископу Николају, који је своје кратко казивање и благослов сажео у чувену српску духовну аксиому: „Благо мајци која Саву роди и Србима док их Сава води.“

У наставку, сестре монахиње су отпевале тропар и кондак Светом владики Николају. Сабором је председавало председнишво од 10 чланова а програм академије је водио брат Бобан Ковачевић из Косовске Митровице.

Први говорник је био професор Миодраг Петровић и то на тему „Свети владика Николај и богомољачки покрет“. Како по доброј традицији и приличи оваквом богољубивом сабрању чули смо и народног гуслара Радована Шојића, који је надахнуто гуслао о заборављеним и запустелим народним обичајима. После гуслара, говорио је професор др Љубомир Протић на тему: „Нека размишљања о стању нашег народа, са посебним освртом на Косово и Метохију“. Затим је водитељ прочитао веома надахнуто писмо брата Жељка Которанина. Посебну пажњу заслужује део из тог писма у коме је аутор рекао да је трон Светога Саве измештен из Београдске Патријаршије у епархију рашко призренску у егзилу. Након ових речи зачуо се дуготрајан аплауз у народу. Затим је Архимандрит Максим прочитао саборску посланицу.

На крају академије, владика Артемије је као добри домаћин упутио завршну реч: „Ево, браћо и сестре, нисмо имали намеру да вас толико задржимо али потребно је било јер све што се чуло овде надам се да је нашло места у вашим срцима. Посебно ова посланица коју је Архимандрит Максим прочитао. То је порука свима нама и од свих нас нашем народу. Зато је потребно као и ранијих година да тај закључни акт и документ овога саборовања заједнички и усвојимо. Како? Да ли гласањем? Не. Него једним спонтаним аплаузом, акламацијом усвајамо ову посланицу“ – уследио је велики аплауз. После аплауза Владика је додао: „Још једном захваљујем свима вама на труду, на жртви, на љубави коју сте показали доласком данас на ово саборовање. Желим да се догодине у Име Бога, поново овде саберемо у још већем броју. Хвала вам.“

На самом крају сви су сложно запевали песму „Са Косова зора свиће“.

Као и претходна два, и овај сабор је донео велику радост и укрепљење стаду Христовом. Та радост у срцима видела се на лицима, по оној отачкој поуци: „Оно што се налази у срцу види се на лицу“. Тај дар благодати Божије може се очекивати само на местима где се исповеда и верно чува Христова наука тј. права светоотачка вера. Међутим тамо где се Дух Свети жалости и одгони супротним посупцима, није тако.

Док је у Лозници код Чачка народ здушно исповедао праву веру заједно са своја два епископа и тридесетак свештеника, дан раније у Сарајеву се догађало нешто сасвим супротно – издаја православља! Наиме, званични представник и предводник многобројне (54) делегације СПЦ, епископ захумско херцеговачки Г. Дурић, јавно је порушио ограду православља, којом је оно одељено од свих лажних вера и учења и то пред римским архијеретиком Папом. Поражавајуће је и понижавајуће шта је све он изговорио Папи у свом петоминутном говору и које све црквене речи и изразе је том приликом злоупотребио да би му се додворио и покорио. Да његове речи нису биле резултат збуњености или треме сведочи то што их је он срочио пре тог сусрета, у миру и натенане, промишљено а онда их пред њим и авај свима, јавно прочитао. Он изгледа не зна или неће да зна да јеретици, латини нису ни крштени а камоли шта више од тога. У ствари: „Они су хиљадугодишњи оскврнитељи Васељене“ како их је прецизно назвао Митрополит Антоније Храповитски.

Међутим Г. Дурић на самом почетку кличе архијеретику Папи: „Благословен који долази у Име Господње“. И затим додаје: „Зато је Ваш долазак велико охрабрење и утјеха понајприје босанско-херцеговачким католицима којима долазите као архипастир. Ми пак православни хришћани у сусрету са Вама осјећамо не мању радост што као поглавар сестринске нам Цркве и епископ Рима посјећујете нашу земљу. Доносите нам благослов Римске катедре, једне од најдревнијих и најславнијих Цркава.“ Шта видимо само у овом једном пасусу? Најсрамније лицемерење и подилажење Папи. Затим, јавно називање папске јеретичке организације сестринском црквом. И на крају призивање благослова од јеретика (што је злослов и проклетсво, по учењу Светих Отаца).

Шта тек рећи на ову хвалопојку Папи: „Зато са радошћу и одобравањем пратимо сваки Ваш подухват у којем се постављате пророчки у односу на свијет и још више у односу на саму Цркву.“ Или овде где се поставља као ученик према учитељу: „Желимо да нас утврдите у нашем увјерењу да се човјека достојни односи између различитих нација и вјера морају заснивати на узајамном поштовању и искреном саосјећању.“ Дакле у свега неколико минута видели смо велики и јавни пад у велико кривоверје једног православног епископа али и оних који су га тамо послали. Видели смо најтужнији призор издаје вере и понижавања епископског достојанства, српске цркве и народа. Заиста призор вредан проливање многих и горких суза. Онолико колико је исток удаљен од запада, толико је Лозница духовно удаљена од Сарајева.

Ипак да ли се и могло очекивати нешто боље од Епископа који је уводио цивиле и жене у свети олтар у тамо их причешћивао!? Но, није кривица само на плоду зато што је труо, већ пре свега на дрвету које га је родило, јер: „Не може дрво добро плодове зле рађати, ни дрво зло, плодове добре рађати.“ (Мт. 7:18)

То је само још једна потврда оправданости и насушне потребе црквенонародних сабора, јер народ је чувар вере, коју данас увелико кваре неки српски епископи, док остали у томе саучествују својим ћутањем. Једно је сигурно, светосавски барјак се високо вијори у нашој епархији у егзилу и благо сваком оном ко има очи да га види али и срце да му приђе и целива га.

протосинђел Евтимије

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 2 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним