Оцена Теме:
  • 5 Гласов(а) - 3.4 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ЗАБЛУДЕ И АКТИВНОСТИ АРТЕМИЈЕВЕ СЕКТЕ

Епархија РПиКМ у егзилу: НЕКА СЕ ЗНА!

Свети Архијерејски Сабор СПЦ доставио нам је свој акт АСбр. 82 од 25. маја 2015. године, потписан од стране патријарха Иринеја, којим Нас, између осталог, ”братољубиво” позива ”да кренемо путем мира и јединства са Црквом” и да свој одговор ”усмено или писмено” доставимо Светом Архијерејском Сабору ”у року од три дана”.

Схвативши тај позив као ”пружену руку” у циљу повратка канонског поретка у живот СПЦ, који је у последње време веома нарушен, ми смо на исти одговорили писмено 14/27. маја 2015. године, изразивши своју готовост ”уколико сте спремни да се нађемо на истом, а то је: да нам исповедање непатворене вере, какву су нам од Спаситеља предали богомудри Оци и Светитељи, буде водиља све до Царства небескога”.

Уместо прихватања и излажења у сусрет Нашој спремности, Свети Архијерејски Сабор је на своје досадашње неканонске и неуставне одлуке (почев од 11. фебруара 2010. г.), придодао још једну, под АСбр. 50 и 106/зап. 250 од 28/15. маја 2015. године, ”лишењем монашког чина и искључењем из Цркве”, показујући тиме да њихово ”богољубиво писмо” са позивом на мир и јединство, није било искрено и добронамерно, на шта смо Ми у нашем одговору и указали.

Ипак, и даље је Наша молитвена жеља да што пре дође дан када ће се на трону Светога Саве наћи човек који ће хтети и моћи да кормило СПЦ окрене и управи на пут Истине, када ћемо опет бити сви једно и заједно у Христу Исусу Господу нашем. За тај дан се молимо, тај дан чекамо. Да ли ће и када ће тај дан осванути не зависи од нас већ од друге стране.

Да би до тога, толико жељеног мира и јединства дошло (данас или сутра), по нама је неопходно да Свети Архијерејски Сабор (садашњи или неки будући) уради следеће:

Да спроведе у дело Одлуку Сабора из 1997. o иступању СПЦ из ССЦ;
Да спроведе у дело одлуке из 2007. – 2008. о богослужењу;
Да повуче све неканонске и неуставне одлуке о Нама и нашем монаштву и да обустави све судске процесе покренуте против Нас пред грађанским судовима;
Да се јавно огради од свејереси екуменизма и да је саборно осуди;
Да напусти јалови теолошки дијалог са папистима и другим јеретицима;
Да заузме одлучан став према јеретичком учењу епископа Игњатија Мидића и да га осуди (то учење);
Да, следујући Светим Оцима и држећи се светих Канона, јавно осуди поступке појединих Архијереја (садашњих и будућих), који су нарушили свете Каноне: заједничким молитвама и мољењима са разним јеретицима и паљењем свећа у јеврејској синагоги (Ханука), као и оних који су ишли на поклоњење папи и који носе папско прстење и напрсне крстове, уз обавезно њихово јавно покајање.
Једном речју: да се СПЦ врати на пут Светих Отаца и Светог Предања, са којег је скренула.
У ПРОТИВНОМ: Ми до даљњега остајемо у дијахрониској Цркви (Διαχρονικὴ Εκκλησία – вековна Црква), у заједници са свима Светима, у служби Богу и народу своме.



15. јули 2015. године

Епископ рашко-призренски
и косовско-метохијски у егзилу

+ АРТЕМИЈЕ

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Интервју Владике Артемија за дневни лист „Данас“!

У наредном прилогу доносимо чланак новинарке Ј. Тасић под насловом „Поново успоставити канонски поредак“, објављен у дневном листу „Данас“ 20. јула текуће године. У поменутом чланку Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски и косовско-метохијски у егзилу Г. Г. Артемије даје важне одговоре на питања везана за недавно објављено обраћање под називом „Нека се зна“.
Поново успоставити канонски поредак

То је, како за Данас каже владика Артемије, његов јавни одговор на саборску одлуку са образложењем о искључењу из СПЦ, која му је недавно званично достављена, али и на тврдње да је „у расколу“. Он жели да „народ зна да није напустио Цркву, него да је за „одбрану праве вере“ и да је „спреман да се у СПЦ успостави канонски поредак“. – Све што се догађало последњих година и још се догађа показује колико је црквени поредак уништен и искварен. Жеља да се он васпостави покренула ме је да напишем ово обраћање под насловом „Нека се зна“. Услове које сам навео нису ултиматуми, него нешто без чега нема ни Цркве ни јединства – напомиње владика Артемије. За повратак црквеног мира и јединства он сматра неопходним да Сабор „спроведе своје одлуке о иступању СПЦ из Светског савета цркава из 1997. и богослужењу од 2007. и 2008, повуче све неканонске и неуставне одлуке о њему и његовом монаштву, као и да обустави све судске процесе против њих, јавно се огради и саборно осуди свејерес екуменизма, напусти јалови теолошки дијалог са папистима и другим јеретицима; заузме одлучан став и осуди јеретичко учење епископа Игнатија (Мидића), те да следујући Светим Оцима и држећи се светих канона, јавно осуди поступке појединих архијереја – садашњих и будућих, који су нарушили свете Каноне заједничким молитвама и мољењима са разним јеретицима, паљењем свећа у синагоги, као и оних који су ишли на поклоњење папи и носе папско прстење и напрсне крстове, уз њихово обавезно јавно покајање“.

На питање да ли његова „молитвена жеља да што пре дође дан када ће се на трону Светога Саве наћи човек који ће хтети и моћи да кормило СПЦ окрене и управи на пут Истине“ значи да као „главног кривца“ за стање у СПЦ види патријарха Иринеја, иако је он само први међу једнакима у Сабору, владика Артемије одговара да „патријарх вероватно није иницијатор, али да је на месту на ком води и одговара за све одлуке Сабора, којим председава“.

Упитан колико је реално да се испуне „услови“, који нису могли да прођу ни када их је покретао као члан Сабора, саговорник Данаса кратко каже да „канонски преступи никад не застаревају“.

– Мени је питање вере примарно. И пре него што су ме сменили и рашчинили, за шта је први разлог био мој став према Косову и Метохији, било је пуно мојих аката, чланака и дописа у којима сам заступао антиекуменски став. Јер ако решимо питање вере, православља и светосавског пута, онда се и сви други проблеми решавају – сматра владика Артемије.

Синод, а потом и Сабор сменили су га 2010. са места епископа рашко-призренског под оптужбом да је у ЕРП било финансијских проневера. Рашчињен је исте године због непоштовања синодске одлуке о забрани богослужења и саборске забране да борави на КиМ. Због недавног рукоположења хорепископа у ЕРП „у егзилу“ Сабор га је на овогодишњем мајском заседању као „вођу познате расколничке групације, вратио у ред световњака и трајно искључио из црквене заједнице“. Против њега се, на основу пријаве Синода СПЦ, пред Вишим судом у Београду води кривични поступак. Он тврди да су све саборске одлуке о њему неканонске.

„Ми смо СПЦ“

– ЕПР у егзилу је СПЦ. Ми смо административно искључени, али не и суштински. Шта је Црква? Да ли је то савремена јерархија и такозвана званична Црква? Црква је Господ Христос, апостоли, свети оци, мученици, преподобни пустињаци, све до данас и, наравно, верници. То је вековна црква у којој су сви светитељи Божји и ми смо чланови те цркве – каже владика Артемије, иако у врху СПЦ тврде да је реч о „секти“ и „парасинагоги“. ЕРП „уз егзилу“, према његовим речима, има тридесетак катакомби у Србији и ван ње – Аустрији и РС, а потенцијално „егзил“ би могао да се прошири и на Канаду и Аустралију.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори


Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Храмовна слава у катакомби Светих Архангела на Брезовици!

У недељу 13/26. јула, на празник Сабора Светог Архангела Гаврила, катакомба Светих Архангела на Брезовици свечано је прославила своју храмовну славу. Свету Архијерејску Литургију тим поводом у катакомби је служио хорепископ старорашки и лознички Г. Николај уз саслуживање протосинђела Наума, јеромонаха Дамјана и јерођакона Партенија. Ово је била уједно и прва Архијерејска Литургија у овој малој катакомби.
На светој Литургији је присуствовало монаштво епархије у егзилу и стотинак верника из различитих крајева наше отаџбине. Не мали број верника се на Светој Литургији причестио пречистим Тајнама Христовим.

У својој веома надахнутој архипастирској беседи Владика Николај је најпре говорио о месту и слави Светог Архангела Гаврила у небеској јерархији, чуду које је предходило установљењу празника и његовим чудесним јављањима роду људском а затим архипастирски поучио мало стадо: „Да испуњавамо заповести Божије, да живимо по светој вољи Божијој, да будемо слични светим Ангелима небеским који на небу славе Господа песмама вличанственим и живе у великој међусобној љубави и љубави према Богу, у једнодушју и једномислију. И ми на земљи треба да се угледамо на њих, да будемо у једномислију, једнодушни, да једним срцем и једним устима исповедамо Господа Исуса Христа као Сина Божијега. Срцем верујемо за правду а устима исповедамо за спасење. И ми православни хришћани, који се окупљамо по нашим катакомбама уз нашег духовника – Владику Артемија, срцем верујемо за правду а устима исповедамо за спасење, исповедамо Свету Веру Православну. Не бојимо се људи. Ако је Бог са нама не бојимо шта ће нам учинити човек. Ми се угледамо на свете угоднике Божије из нашег народа и у опште у Цркви Божијој. Тежимо да живимо достојно звања хришћанскога“.

После Свете Литургије Владика Николај је обавио чин резања славског колача и благосиљања жита које су ове године заједно са манастиром принели Саша Аксић из Грачанице, Константин Миличић из Новог Сада и Ивана Марковић из Сомбора. За следећу годину за домаћине славе пријавили су се: Јелена Миличић из Новог Сада, Горан Антић из Косовске Митровице и Александра Симић из Сомбора.

На крају је Владика Николај уручио захвалнице Бојану Радићу из Готовуше (као ктитору манастира) и Нади Граховац из Земуна (као добротвору манастира) као уздарје за испољену делатну љубав у борби за очување чистоте Светог Православља и за ревност према храму Божијем и његовом благољепију. Уследила је трпеза љубави за све присутне коју су припремили братија манастира и овогодишњи домаћини славе.

Нагласимо у овом извештају да је катакомба Светих Архангела на Брезовици тренутно у најтежим условима за живот од свих наших катакомби. Овогодишња храмовна слава у катакомби праћена архијерејском службом и радошћу због доласка архијереја Божијег и великог броја монаха и верника из свих крајева Србије, свакако је донела братству катакомбе велику радост и стимуланс за даљу мисију. Ипак, за успешнију мисију ове катакомбе потребна су значајна материјална средства за довршетак давно започетог манастирског конака недалеко од садашњег пребивалиштва братства (фотографије конака можете видети у фотогалерији на крају прилога).

Простор у коме данас братство обавља своју мисију је изнајмљен и налази се усред насељеног места, што је непогодно за монашки живот. С тога, апелујемо овом приликом на људе добре воље да својим прилогом, или на било који други начин, помогну да се изгради манастирски конак, да се братство Светих Архангела удоми и на тај начин ефикасније обавља своју мисију. Уплате за изградњу конака на Брезовици се могу вршити на доле наведене рачуне:

-------------------------------------------------------

Динарски рачун: 205-9001013975603-77
Комерцијална банка
Примаоц:
Бранко Прерадовић
Место примаоца:
Призрен

-----------

Девизни рачун: ЕУ
KOMERCIJALNA BANKA AD BEOGRAD
INSTRUCTION FOR PAYMENT ORDERS IN FAVOR OF NATURAL PERSON IN EUR
Intermediary Bank / Correspondent Bank
SWIFT - BIC: DEUTDEFF
Name: City, Country:
DEUTSCHE BANK AG FRANKFURT AM MAIN, GERMANY

Account with institution / Beneficiary's Bank
SWIFT - BIC: KOBBRSBG
Name: KOMERCIJALNA BANKA AD BEOGRAD
Street: Svetog Save 14
City, Country: 11000 Belgrade, Republic of Serbia

Beneficiary
IBAN/ Account Number: RS35205903101806078249
Name: BRANKO PRERADOVIC
Street: SVETOG ARHANGELA BB
City, Country: Prizren, REPUBLIC OF SERBIA

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

(07-07-2015, 02:29 PM)Шумадинац Пише:  ИЗДРЖАТИ САБЛАЗАН

Као да се нека гадна сенка надвила над нашом Црквом. Ово време нема слуха за символе и за духовна виђења. Све се своди на ефикасност у постизању циљева. И опседнутост рејтингом.

Један од практичних циљева је и "смањивање рејтинга" Цркве у српском народу. Тај рејтинг је у дугом периоду био успешно оборен на безначајне проценте, а затим се подигао, па опет се мало спустио. У сваком случају, и сад је за неке центре моћи са стране, али и за неке одавде, још увек превише висок. Потенцијална препрека за несметано ефикасно спровођење циљева. Којих тачно и ко их је поставио - не знамо тачно. По медијском ђубрету чепркамо и проналазимо делиће слике коју заједнички, и свако за себе, склапамо у нешто колико-толико смислено. Без обзира да ли нам се свиђа или не свиђа, али да има макар неки смисао.

Тешко нам је кад посумњамо да на "обарању рејтинга" практично и прилично ефикасно раде и неки људи изнутра. Из саме Цркве, па и из јерархије. Да ли је то могуће? Зашто то раде, ако раде? Да ли из незнања, или из интереса? Да ли су уцењени? Свеједно - али како је могуће да су сви они други, да смо сви ми остали, толико слаби да не успевамо да зауставимо разорно деловање прикривених центара моћи и њихових "кртица". Некад су "обарали рејтинг" наоружани људи у кожним мантилима, а данас то раде робови у медијским фабрикама, на пуцкање прстима невидљивих Чаробњака. Прејудицирања догађаја, лажне вести... Неуморни су данас ученици Фројдовог сестрића Едварда Бернејза и Јозефа Гебелса.

Црква је до краја историје. И ништа је не може победити. Али отровни облаци могу да је круне, да праве расколе, да саблажњују и удаљују од Христа слабе, да збуњују или паралишу јаке. Не можемо а да се не сетимо речи нашег великог пророка, који је погледом човека "који је видео Бога" прозирао далеко у будућност:
"Ова светска држава водиће најогорченију борбу против Христа и Његове Цркве. Јер уједначитељима људи, народа и вера, највише ће сметати Христос, Неуједначитељ и Неуједначиви. Јер, како би се могла уједначити истина са лажју? Лаж се не противи овом уједначењу, она га тражи, али јој се истина противи...
И Син Човечји када дође изненада и убије “сина погибељи”, последњег тиранина људи, да ли ће наћи веру на земљи?
Наћи ће је, али не у раскошним литургијама и псалмодијама, него у храмовима људских срца и у шаптању људског језика. Јер Црква Његова почела је мучеништвом и завршиће мучеништвом, света браћо моја".
Велика је ствар данас не саблазнити се, не повлачити се, не улазити у расколе, него сачувати свест о томе да смо ми јединствени Богочовечански организам, који ће опстати до краја Историје и превести све који му припадају и који то заиста желе у Царство Божије. И не ради се ни о каквом рејтингу. Да се ради о организму коме је глава човек могли бисмо и да се уплашимо кад као сад завлада нека болест. Али пошто му је глава Бог - узрок и одржавалац сваког живота, немамо чега да се плашимо. Болест ће проћи. Треба да издржимо. И да сачувамо љубав, па и за непријатеље своје. Само по љубави нас Бог познаје и само по љубави једни друге можемо да препознамо. Уосталом, још није дошло најтеже.

ЂАКОН НЕНАД ИЛИЋ
Православни подсетник за Артемијеве и Милојеве секташе!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Светосавље - вера у богочовека Христа!

Страшна је актуелна појава распадања српског националног бића у државном и политичком смислу, под ударом нечастивих сила и слугу истих. Оно што је од овога ипак страшније, јесте удар на саму душу нашег народа, тј. на веру нашу светосавску, православну. Православна вера је душа нашег народа. Душа је залог вечног живота човека, душа једног народа, тј. његова православна вера, је залог вечног надисторијског, али и историјског постојања једног народа.

На тај начин православна вера, као душа нашег народа, представља залог и основу трајања, одржавања и обнове свега што тај народ чини народом, дакле трајања и препорађања њега у сваком смислу: духовном, културном и државотворном. Ово је покретачка и творачка сила која је Србе као народ, вековима, кроз његову страдалну историју, васкрсавала из највећих и најљућих смрти, тј. давала је снагу и махове како појединцима, тако и целокупном нашем народу, да из пепела обнављају своју државу и културу, не само у смислу њиховог опстанка и трајања, већ и у смислу развоја и унапређења и једног и другог.

Тај васкрситељни залог, као најдрагоценије благо, остављено нам у аманет од утемељивача, првостојатеља и првосветитеља наше Српске православне цркве, светога Саве, јесте српско православље, тј. светосавље. Овај епитет „српско“ данас је за неке плитке умове постао обични националистички примитивизам у црквеном, теолошком, тј. еклисиолошком смислу. Управо та реч „српско“ представља камен спотицања многих наших, али све мање наших, велеучених, озападњачених умова у епископату и нижем црквеном клиру, пастирски и теолошки ангажованих.

Зашто је то тако?

Људски елемент у богочовечанском организму, званом Црква, јесте врло често предвидив у смислу своје несталности. На тај начин секуларизам, као матица свих актуелних културних и политичких кретања у датом историјском моменту врло често са собом однесе добар део оних чланова словесног, црквеног стада, које није продрло у саму дубину и смисао вере православне, тј. у њену истину оличену и оличносњену у Богочовеку Христу. Тренутна ситуација на нашој црквеној и националној сцени само потврђује овакав став.

Актуелна глобалистичка кретања у политичком, културном, а самим тим и у религијском смислу, као врло брза матица светског духа и секуларизоване , расхристовљене, западњачке културе, чију експанзију видимо на просторима читавог света, вуку и носе са собом и добар део нашег црквеног стада, чак и црквеног клира. Глобализам порађа хуманистичке бајке о љубави без истиновања, оличене у савременом религијском глобалистичком покрету званом екуменизам, те успављују на хиљаде хришћанских, авај, епископских и свештеничких савести, уљуљканих у благодатима материјалистичког спокоја и благовања и њему.

Један од узрока тога јесте суштинска неоцрквењеност, неутемељеност на живом, светоотачком Предању Цркве Христове, тј. неутемељеност на самој суштини тог Предања, на Камену наше вере, тј. на Богочовеку Христу, за кога велики међу апостолима свети Петар вели да је Он Камен живи – те обраћајући се даље свима нама хришћанима он додаје – и ви сами као живо камење зидајте се у дом духовни (2. Пет 2,5). О овом Камену вере сведочи и свети пророк Исаија речима: Ево полажем у Сиону камен крајеугаони, изабрани и драгоцени, и ко у њега верује неће се постидети (Иса 28, 16). О томе и свети Сава овако вели: Јер духовна наука није игра, нити речи безумља мисли људских, него је то проповедана света вера Божја на којој су основани свети чинови у Христу Исусу Господу нашем, о Коме Пророци Светим Духом Божјим прорекоше, и Апостоли научише, и Мученици исповедише, и сви Свети сачуваше, и Преподобни оци беспрекорно одржаше као на недељивом крајеугаоном Камену црквеном Христу Који је Премудрост и Сила Очева [и то сачуваше] светодуховски и силно и крепко и чврсто и поуздано у вери – Који [Христос] и до сада многе уверава и утврђује и свима потврђује Своју веру божанску.1

Кад би сад све ове ставове пренели на нашу црквену реалност, лако је схватити да је свако данашње одрицање од светосавља, ма како оно теолошки чак звучало „убедљиво“ само још једно испразно, наивно, штавише глупо помодарско приклањање духу овога света коју у Западу и злу лежи. То помодарство и испразна покондиреност је у том горе што долази од стране оних који су позвани да светосавље чувају, негују и предају својим потомцима, како би се и они у њему спасавали. Данас је на сцени преплављивање наше Цркве, урушавање њених самих темеља таласом позападњачене неореформистичке, глобалистичко-екуменистичке доктрине, коју појединци у нашој Светосавској цркви покушавају да подметну као једно и једино Предање Цркве. То колико ова злославна и подмукла јерес нема никаквог додира и везе са православљем не треба пуно објашњавати, јасно је: по среди је лажна вера, а све што је на њој утемељено такође бива лажно, попут екуменистичких причица о миру, јединству, слози и многопомињаној љубави.

Јереси, попут екуменистичке својствена је контрадикторност, тј. бесмисленост и логичка недоследност унутар ње саме. У самом екуменизму видимо непрестано и већ дегутантно позивање на љубав која треба да затвори очи пред истином, да се одрекне те истине, да не тражи покајање од заблуделих јеретика, већ да их занесењачки позива у лажно црквено општење и јединство у различитости и то различитости у ономе у чему ње не сме бити: у вероисповедању. Нисмо ли у Цркви сви сабрани и сједињени једном вером, како је онда могуће ван ње тражити било какво јединство у црквеном смислу?

Уколико се одрекнемо те вере православне која конституише, осмишљава и интегрише Цркву, одрекли смо се и саме Цркве. Тако, дакле, свако сабирање и обједињавање људи, макар они себе називали и хришћанима и епископима, ван вере православне може се окарактерисати као фолклорно друштво, као некаква заједница, хуманистичка, филантропска…каква год, али таква заједница која није утемељена на вери православној не може бити Црква, никад и до века.

Са друге стране насупрот том трчању ка јединству и љубави у различитости (читај јереси), ревност екуменистичких љубвесловаца и поборника лажног јединства не троши се само на стварању тог лажног јединства, већ и на разграђивању постојећег унутарцрквеног јединства у нас. Дакле, различитост у вери и њеном догматском исповедању толерише се кад су у питању јеретици сваке врсте, али једина различитост која се не толерише односи се на редове унутар наше Цркве, ту је различитост у смислу не пристајања на јеретичку, екуменистичку доктрину недопустива, чак, инквизиторски третирана. То је управо та контрадикторност, чија „логика“ има бескрајно разумевање за све јереси и јеретике, али за православне пастире и верни народ који на пристаје на екуменистичку саблазан нема никаквог разумевања и попуштања, ту је на сцени борба до истребљења сваког вида отпора екуменизму. Тако имамо тренутно ситуацију у нашој Помесној српској цркви, да водећи епископи наше црквене амдинистрације показују безгранично разумевање према јеретицима из реда римокатолика који хуле својом јереси на саму Свету Тројицу, али зато према онима који не прихватају екуменизам као нешто „православно и добро“ не могу показати ни минимум разумевања, напротив, они могу очекивати само тешко гоњење и обрачун црквених челника са њима. Најјасније се то види у случају прогона владике Артемија, истрајног и одлучног на православној линији антиекуменизма, као и оних који га у тој борби следе.

Још једна различитост која се унутар редова наше Помесне цркве не толерише јесте не прихватање неореформаторских, фанариотских и западњачких, литургијских и осталих теолошких тековина и остајање у светосавском предању и етосу наше Помесне цркве. Ово истрајавање на путу светосавља постало је главни „фактор немира“ и „раскола“ у нашој Српској православној цркви, бар судећи по логици њених предводника. Дакле светосавље је постало камен спотицања реформаторству, како оном литургијском, тако и оном догматском, тј. екуменистичком. Остати веран светосавској црквеној традицији и предању данас значи: бити теолошки „ретроградан“, духовно „закржљао“; и још значи: ући у сукоб са тим црквено-глобалистичким, екуменистичким и реформистичким снагама у Српској православној цркви, који, наглашавамо по ко зна који пут, имају љубави и разумевања према свему и свима, од римокатолика до сваковрсних протестантских секташа, али немају разумевање за оне који остају доследни и верни светосављу. Та доследност је постала неопростиви „грех“ који се, као „неопростив“, инквизиторски третира од стране званичне црквене администрације у Српској православној цркви. Зато су за те реформаторске умове у нашој Цркви сви они који остају доследни и верни Христу, чувањем светосавског предања „фанатици, затуцани и неписмени зилоти“ и они представљају „највећу претњу“ црквеном (у самој ствари екуменистичком, унијатском) јединству, јер авај, болују од „најстрашније“ јереси етнофилетизма. Да не помињемо то да је етнофилетизам „најстрашнија“ јерес за реформаторе и екуменисте у овом моменту само зато што стоји на путу нове јереси екуменизма и мајке јој глобализма. Ето, то је ситуација у којој се налази светосавље у овом нашем историјском моменту.

Антисветосавски настројени екуменисти, будући неутврђени и у самој суштини незаинтересовани за светоотачко богословско Предање Цркве не схватају нити желе да схвате апсолутну теолошку и духовну утемељеност светосавља као једне, слободно можемо рећи светодуховске, педесетничке и апостолске тековине, настале Божјим мановенијем, Његовим дејством у Цркви Христовој, кроз равноапостолног проповедника Христа и Његове истине – светог Саве. У тој духовној тековини цео један народ нашао је своје суштинско обраћење у хришћанство и спасење у Христу, тј. Цркви Његовој.

Један од суштински битних, свеспасоносних и духовно насушних догмата у Предњу Цркве јесте халкидонски христолошки догмат о две природе у Једној и Јединој, непоновљивој Личности Богочовека Христа. Овај догмат представља теолошко, црквено и духовно утемељење и оправдање светосавља, као једног зрелог духовног плода у Цркви Божјој; као једне здраве и спасоносне црквености нашег народа. Халкидонски орос донео је победу над многим христолошким јересима, а Цркви Божијој мир и радост у Духу Светоме. Овај свеспасоносни, немериво битни догмат сведочи да је у Једној Личности, тј. Ипостаси Сина Божијег – Исуса Христа сједињена божанска и човечанска природа и то на такав начин да су обе, иако у савршеном и нераскидивом јединству, остале и саме савршене, непомешане и ни на који начин нарушене. Последица тог нераздељивог сједињења јесте обожење људске природе, тј. њено спасење у Христу. Овај догмат, ова вечита истина вели: да су две природе у Христу сједињене неразлучно и нераздељиво, као и несливено и непомешано. Неисказане су дубине, смисао и значај овог догмата, ове божанске истине о Христу, коју исповедише свети оци Светог четвртог васељенског сабора (451. године), надахњивани и просвећивани Утешитељем, Духом Светим, Духом Истине. Из неисцрпне ризнице ове божанске истине о Христу, Камену вере на коме се цела Црква и свако од нас понаособ темељи, сазнајемо да непомешаност и несливеност божанске и човечанске природе у Христу представљају вечити гарант апсолутне слободе коју, иако обожена, обезгреховљена људска природа у Христу апсолутно задржава, будући да од стране божанске природе њена природна људска воља у Богочовечанској Личности Христа бива очувана у целости. За ову богочовечанску истину проливено је пуно исповедничке и мученичке крви. Значај ове истине Цркве огледа се у том очувању слободе сваког од нас појединачно који у Цркви, побожним и благочестивим, светотајинским и световрлинским животом идемо путем оцрквљења, охристовљења и обожења тј. путем спасења. Дакле, и у оним крајњим висинама нашег обожења наша људска слободна воља остаје ненарушива, она се само својим слободним актом у потпуној слободи приклања Богу и Његовој обожујућој благодати, стичући у том обожујућем јединству ону праву слободу, једину истинску слободу, слободу у Христу.

Зато је непомешаност природа у Христу темељ и гарант те слободе коју свако спасаван у Христу не само да задржава, већ је и стиче у њеним суштинским и вечним, богочовечанским категоријама. Са друге стране неразлучност природа у Христу представља спасавајуће осведочење неизмерне божанске љубави која покреће Бога на спасење рода људског.

Свим што смо сада навели о овом христолошком догмату видимо да су у Личности Христовој љубав и слобода две нераздвојне категорије, у тој мери да једна без друге не могу постојати. Будући да је Црква Тело Христово, то се и овај догмат о Христу односи и на саму Цркву. Овде просијава закономерност да се светосавље и ова христолошка свеистина Цркве Божје јасно преплићу, подударају, повезују. Ако би оправослављење и христијанизовање нашег народа, као плодове апостолског труда и рада светога Саве посматрало као акт обожења Српског народа, ту се јасно под светлом поменутог догмата о природама у Христу види да у процесу христијанизације, оцрковљења, самим тим обожења једног народа Христос Господ апсолутно очувава слободу и слободно опредељење и духовно узрастање тог народа. Зато и постоји појава која се зове инкултуризација Јеванђеља, где се култура једног христијанизованог народа не потире, не уништава, напротив, православље, као једино хришћанство све оно најлепше и највредније, што није противно Христовој науци, у култури и уопште у једном народу, не само да очувава већ и афирмише, унапређује и развија. Оваква појава, овакво искуство Цркве најочигледније је управо у светосављу. Та и таква слобода објашњава очување многих наших обичаја који су само добили хришћански смисао, садржај и утемељење, тај и такав принцип апостолске проповeди и ширења православља у апсолутном очувању слободе и појединаца и народа, управо показује једну апсолутну хришћанску, догматску, христолошку, предањску и црквену утемељеност светосавља. Зато светосавље и представља живо сведочанство управо те слободе у Христу коју сви ми који се спасавамо у Цркви и као појединци и као народ имамо. У томе је лепота и спасоносност православља и истинске, предањске црквености, а насупрот томе, савремени противници светосавља остају само обични заговарачи поробљених и уских умова који увек живу и пунотну црквеност покушавају да сведу на некакву уску рудиментисану, књишку, академску, безживотну, логичку „црквеност првих векова“, као да је Цркве једино тад била Црква, а сад је „мање“ Црква него што је била или уопште „није“ Црква, хулећи тиме на свагдаприсутну, живећу и оживљавајућу благодат истог оног Бога који је у тој Цркви био и остао од првих векова до данас и биће до вечности у њој. Ти заговарачи црквености првих векова су управо реформаторски и новотарски настројени духови у нашој Светосавској цркви, притом су и они само претходница и фасада једног много горег злодуха званог јерес екуменизма, који грози у нашој светоименој Српској цркви.

Зато је очување светосавља данас у самој ствари очување православља, очување једне од темељних догматских истина о начину сједињења две природе у Христу, на тој истини и на догмату о Светој Тројици темељи се сва истина Цркве и у њима је сва спасоносност те истине. Уз сазнање свега наведеног произилази – борити се за очување светосавља, значи борити се за саму Цркву Божју и Самога Христа. Такође, борити се против светосавља значи борити се против Цркве Божје и против Самога Христа, још значи одбацивати ону вечиту слободу коју у Њему сви ми имамо. Ту слободу зато треба и по сваку цену чувати по савету Апостола који вели: Стојте дакле у слободи којом нас Христос ослободи, и не дајте се опет у јарам ропства ухватити (Гал 5,1).

Држите (стога) реч Божју и свету веру Христову, и призивајте чистим срцем пресвето Име Његово.

Архимандрит Максим

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

.
ЕГЗИЛ фестивал није измислио Марко Р. са комунистима
било у Срба и раније, ево једно примера од пре око 100 година.

http://montenegrina.net/fokus/crnogorska...25-godine/
Одговори

Марковим(Артемијевим) лудоријама никада краја.....Производи се још један "Хороепископ", то ће бити чувени расколник и обмањивач Максим Новаковић. Комуно-православци и даље наносе ране нашој Цркви. Шта' ш!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Хиротонија Хорепископа новобрдског и панонског Максима!

Милошћу Божијом и добротом многих српских домаћина број катакомби у епархији рашко-призренској и косовско-метохијској у егзилу достигао је цифру око 30. Оснивање нових катакомби је било омогућено умножењем монашког стада, порастом броја верника у епархији, и изненађујуће великим приливом нових искушеника по катакомбама. Чињеница да су многе богољубиве душе заобишле бројне царске лавре по земљи Србији, и дошле у наше скромне катакомбе, сведочи истину да наш крстоносни народ поседује једно посебно „српско чуло“ које препознаје Истину=Господа Христа=Правоверје. То „чуло“ не може обманути никаква медиска кампања, медијски утицај или било која друга лаж. То „чуло“ је дар Божији нашем народу за море мученичке крви коју је он пролио за Христа од примања Православља до данас.
Захваљујући овом великом дару Божијем благоверни српски народ препознаје Истину и у све већем броју испуњава наше катакомбе. На делу се у нашој епархији испуњавају речи Господње: Жетве је много а посленика мало (Уп. Мт. 9, 37). Због тога се, по заповести Господњој, смирено молисмо господару жетве да изведе посленике на жетву своју (Уп. Мт. 9, 38). Молитву смиреног срца Бог није одбацио – на XIX седници епархијског савета, одржаној у Београду 23. јуна 2015. год., под председавањем Његовог Преосвештенства Епископа рашко-призренског и косовско-метохијског у егзилу Г.Г. Артемија, донета је одлука да се ради успешније мисије епархије хиротонише још један хорепископ, поред хорепископа старорашког и лозничког Г. Николаја.
Једногласном одлуком за новог хорепископа епархије изабран је архимандрит Максим Новаковић настојатељ манастира Свете Тројице у Кули. Титула новог хорепископа биће „хорепископ новобрдски и панонски“.

Хиротонија новоизабраног хорепископа новобрдског и панонског Г. Максима обавиће се у недељу 30. августа 2015. год. у манастиру Светог Јована Крститеља у Љуљацима. Предходног дана биће обављено наречење.

Свету Архијерејску Литургију служиће Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски и косовско-метохијски у егзилу Г.Г. Артемије, уз саслужење хорепископа Николаја, са почетком у 9.оо часова.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Нема ту ни чинова, ни литургије, ни благодати....већ антицрквена миса комуноправославаца, расколника и секташа. Срећом- мали број заблуделих! Шта' ш!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

[Слика: 2dl0r6f.jpg]

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Маркови и Милојеви комуноправославци су хтели да подмите и придобију Равногорски Покрет, али узалуд! Трезвене главе као и цео Србски народ није се дао преварити по том питању, јер он има своју Цркву, свог Патријарха, своје Епископе, Свештенике, итд. Паметном доста!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

[Слика: 2dl0r6f.jpg]

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Шта ' ш! Јок

Данас када постајем Владика..... У току је хиперпродукција црвено-црних "Хороепископа"! Јок

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 2 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним