Оцена Теме:
  • 7 Гласов(а) - 2.57 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Екуменизам

"Екуменизам је заједничко име за псевдохрићанства, за псевдоцркве Западне Европе. У њему су срцем својим сви европски хуманизми, са папизмом на челу. А сва та псевдохришћанства, све те псевдоцркве нису друго већ јерес до јереси. Њима је заједничко еванђелско име: свејерес. Зашто? Зато што су у току историје разне јереси негирале или унакажавале поједине особине Богочовека, Господа Христа, а ове европске јереси одстрањују васцелог Богочовека и на Његово место стављају европског човека. Ту нема битне разлике између папизма, протестантизма, екуменизма, и осталих секти, чије је име легеон".

Св. Јустин Ћелијски

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Licno spasenje se daruje onima koji traze opste spasenje,tj. Carstvo Bozije. Ideja licnog spasenja je duhovni
egoizam,prenosenje egoizma u vecni zivot. Pri tome odnos prema Bogu postaje interes i cista duhovnost
postaje nemoguca. Odnos prema Bogu biva ODSECEN od odnosa prema bliznjem,tj. narusava se zavet
Hrista i Jevandjelja,razara se celovita bogocovecnost hriscanstva. Ne moze se spasiti pojedinac,nije moguce
izolovano spasenje. Spasenje je moguce samo s bliznjima,s drugim ljudima i svetom. Svaki covek treba da
preuzme na sebe bol i muku sveta i ljudi,da podeli njihovu sudbinu. Svi su za sve odgovorni. Ja se ne mogu
spasavati ako propadaju drugi ljudi i svet. Ne zelim izdvojiti sebe iz sveta radi vlastitog spasenja i da
odbijam da delim vapaje i muke sveta. Potrebno je da svako na sebe preuzima sudbinu sveta i covecanstva.

NIKOLAJ BERDJAJEV

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Ниси попио лекове,пишеш латиницом!
Опет гфилозофи реформатори!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

(11-03-2015, 03:47 PM)смедерево Пише:  Ниси попио лекове,пишеш латиницом!
Опет гфилозофи реформатори!

Зашто увек помињеш лекове поред живог Православља? Можда тебе нешто мучи...

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Старац Филотеј Зервакос о „Свеправославном сабору“

Блажени старац Филотеј (Зервакос) родио се 1884. године у маленом грчком селу Пакија, а упокојио се 1980. године. Овог подвижника красила је непокoлебива вера, велика побожност, смирење и ревност за црквено предање.

На иницијативу васељенског патријарха Василија (Георгијадиса), на Светој Гори је 1930. године требао да се одржи тзв. „Васељенски сабор“. Било је планирано да се на њему спроведе низ реформи, усмерених на подривање темеља православне вере. Старац Филотеј је уложио много труда у спречавање сабрања модерниста, и по милости Господњој његови су напори уродили плодом. Између осталог, отац Филотеј је написао посланицу која је изражавала светоотачку позицију у односу на погубни подухват васељенског патријарха, у којој је апострофирао низ проблема савременог црквеног живота који, уистину, потребују разматрање. С обзиром да су екуменисти, на челу с константинопољским патријархом Вартоломејом, у наше дане поново активирали припрему „Свеправославног сабора“, и заказали га за 2016. годину, рад богомудрог старца добио је ново значење и посебну актуелност.

+ + +

У документу Свештеног Сабрања № 23, од 31. децембра 1925. године, предложено је много питања за разматрање на Васељенском сабору, који би требао ускоро да се одржи на Светој Гори.

Међутим, сва питања која је назначио васељенски патријарх, практично су већ размотрена у божаственим и светим канонима од стране Светих Апостола, Васељенских и Помесних Сабора Цркве. Савремени оци се у потпуности могу уверити у то, ако темељно и пажљиво проуче божаствене каноне и свештени Пидалион*. Због тога сматрамо да је бесмислено сазивати Сабор ради разматрања проблема који су већ решени у свештеним канонима божаствених Апостола и богомудрих Отаца и Учитеља Цркве.

Осим тога, ако константинопољски Патријарх и његов Синод, а такође и неки други архијереји, верују да могу да спроведу реформе и уведу новотарије, онда, очигледно, они смишљју нешто опасно, како за себе саме тако и за сву црквену пуноту.

Јер Сабор који не би следовао обичајима, моралу, правилима и предању Православне Цркве, већ, напротив, покушавао да их измени, никада не би могао задобити ауторитет нити се назвати законитим или Васељенским. „Истинити и законити Васељенски Сабор не потире ни једну од претходних црквених установа, не учи насупрот њих, не доноси ништа противно општеприхваћеном и не уваја ништа лажно...“ (Свети Марко Ефески).

Квазиауторитет и лажни назив „Васељенског“ имали су сабори у Влахерни, - одржан у време Константина Копронима против икона, - и Флорентински сабор. Исто ће се, вероватно, догодити и с предстојећим сабрањем на Светој Гори. Сабор сазван у време Копронима сада је познат као „разбојнички“, а архијереји који су учествовали на њему били су одлучени од Цркве и анатемисани на Седмом Васељенском Сабору. Такође, и сабор у Флоренцији до данашњег дана сматра се лажним сабором, а његове одлуке је оповргао и одбацио Свети Марко, митрополит ефески. Претпоставимо да сабор који планира патријарх Василије оствари своје циљеве и усвоји предложена решења, са којима ће се сложити сви архијереји. Они би тада изменили календар Православне Цркве и одлуке Првог Васељенског Сабора о Пасхалији (за шта Антиохијски Сабор предвиђа рашчињење), потпуно укининули или изменили правила Отаца о посту Светих Апостола... Но, да ли ће такав сабор бити истинит? Хоће ли његова правила бити непорецива? Да ли ће сви хришћани почети да их поштују? Очито је да неће.

Ако оци тог сабора не поштују одлуке, каноне и предања божаствених Апостола и правила црквених Отаца, већ их, напротив, одбаце, - ко ће показати поштовање према њима самима?! Који православац, - са макар мало вере и поштовања према Светим Оцима, - неће назвати такав сабор лжесабором? Ако, због грехова народних, његове одлуке и ступе на снагу, засигурно ће бити одржан нови Сабор, законити, како би предао нечестиве анатеми, као што је Седми Васељенски Сабор осудио иконоборце, а Сабор у време Светог Фотија – латине.

А шта је неопходно да уради константинопољски патријарх са својим Синодом и другим архијерејима, да не би својим новотаријама изазвали смутње и збуњеност и раскол у Цркви Христовој, и да не би навукли на себе и народ гнев Господњи?

На предстојећем сабору, по нашем мишљењу, потребно је размотрити следећа питања:

1. о одучењу и рашчињењу архијереја и других клирика који су пали у смртни грех, тајно или јавно, лишивши на тај начин себе свештенства, сагласно божаственим канонима. Јер Црква Христова, следујући речима Светог Василија Великог и других Отаца, жели да свештеници буду чисти и непорочни, - због чега се они морају рукополагати у складу са светим канонима, - и то не само они образовани, већ и добродетељни, уздржљиви, целомудрени, ревносни за веру и отачка предања;

2. о низвргавању из чина и осуди окорелих у лењости (ако се не поправе) архијереја и свештеника – неделатних и који не проповедају реч Божију, не уразумљују паству, већ је предају вуцима грабљивим, т.ј. различитим јеретицима;

3. о низвргавању оних архијереја који разрешавају паству од Великог Поста и постова у среду и петак, супротно 69. правилу Светих Апостола: „Ако неки епископ или свештеник или ђакон или ипођакон или чтец или појац, не буде постио свету Четрдесетницу пред Пасхом, или среду и петак, осим ако није спречен неком телесном немоћи, такав да буде свргнут. Ако је световњак, нека буде одлучен“;

4. о рашчињењу и одлучењу од Цркве оних који занемарују свете каноне и предања, према одлуци Константинопољског Сабора одржаног у време Константина Порфирогенита: „Свим који презреше божаствена и свештена правила Светих Отаца наших, која Цркву надгледају и, украшавајући сав живот хришћански, руководе божаственој побожности, - анатема!“... Такође и Пети Васељенски Сабор у својој посланици императору Јустинијану сведочи: „Сагласно Светим Оцима одређено је да је и после смрти могуће анатемисати оне који су грешили против вере или канона“ Погледајте како је страшна реч – анатема! И Седми Васељенски Сабор је одредио у својим актима: „Ко би се усудио да /…/ по примеру непотребних јеретика презире црквена предања и измишља било какве новотарије/…/ ако буду епископи или клирици да се свргну, а ако су монаси и мирјани, да се одлуче“;

5. о рашчињењу и анатемисању оних који уводе новотарије и усуђују се да спроводе промене у Православној Цркви, насупрот одлуци Седмог Васељенског Сабора: „Свему што је против црквеног Предања, учења и заповести Светих и вечно спомињаних Отаца установљено, установљује се или ће бити установљено – анатема!“

6. о враћању (у новокалендарским Помесним Црквама) црквеног календара, установљеног од стране Светих Отаца.

Ето шта је потребно размотрити на корист Православне Цркве и у славу Божију! Увођење новотарија, преиспитивање свештених канона и предања изазива немире, смутње, раздоре, свађе, непријатељства, мржњу и друге видове зла, на које иде гнев Господњи. Јер као што је рекао апостол Јаков, „где је завист и свађа онде је неслога и свака зла ствар“ (Јк. 3,16).

Превод са грчког и извор: „Православни апологет“

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

"православни апологет"? То свако може рећи за себе.

Било је јеретичких сабора који су себе звали васељенским, али је
Црква препознала и одвојила Свете Саворе,
такође, ако се деси и овај, то ништа не значи, ако је лош,
биће осуђен. Оно што се овде заборавља, је да Савори епископа Православне Цркве о томе расуђују, а такође и расуђују и тимаче
већ написане каноне, као штосу то сабори увек и чинили.
Неће Савори питати нас за мишљење и тумачење.

А ко верује да Бог не брине и Цркви и о Саборима, онда нема шта ни да тражи у Цркви. Нека прави своју безгрешну.

6. Нисам за нови календар никако, али морам да реагујем на гађање разним неблулозама
оних који свугде виде грех, осим код себе.

Реци молим те, смедерево, Какве везе има "стари" календар са канонима и по чему га називате "црквени"
Одговори

Баш ме занима ко ће осудити тај Сабор?
Ако си прочитао текст изнад Старац Филотеј Зервакос осуђује Сабор који је требало да се одржи 1930.год и донесе промене које штете Православљу.
Св. Оци саставили су канон, тј. таблице, показујући у ком ће дану првог јеврејског дана месеца, по римском бројању бити пун месец. При томе и у који тачно дан недеље, да би идући одатле ка првом дану недеље, знали уз то и који број месеца ће бити тај дан, и тако основано могли празновати нашу Пасху, чувајући четири услова правилног празновања, и посебно главног од њих: „да се не празнује у исто време када и јудејци празнују, што у новом латинском календару често бива неизбежно. Наш православни календар и сам по себи, и без односа према Пасхалији, као древни по употреби од почетка хришћанства црквени обичај, за нас, православне, обавезан је у црквеној употреби као и сви древни црквени обичаји који су у општој употреби. Ако се, напротив, православни календар не држи као општеобавезујући, а по неком неправилном расуђивању које може да каже да се он не помиње на Васељенским саборима, тада ће, по том истом расуђивању, доћи до одбацивања и свог неписаног Предања, тј. црквене праксе, насупрот црквеном учењу о њој. Ето зашто jе Православна Црква од самог почетка појављивања новог, григоријанског календара, а у трајању од три века, оштро одбацивала исти, утврђујући православни, што чини и до сада кроз своје најбоље представнике – пастире и остале ревнитеље православне вере и црквене науке.

Св. Кирило Јерусалимски (†389) :
„Духом Божијим утврђена, Света Црква не треба да мења дане и месеце у свим својим предањима. Она неизоставно чува једин­ствени устав и чин и предања св. Апостола и св. Отаца и држаће све то до краја времена.”

Васељенски Патријарх Кирило V, подобно Патријарху Јеремији II,
издао је синђелију, тј. окружну посланицу 1756. године у којој пише:
„Најчаснији клирици наше Христове велике Цркве и остали побож­ни јеромонаси, појци у црквама нашег града и сви који следите не­ботајнику Павлу који је рекао у својој посланици Галатима (Гл. 1, стих 8­9): Ако вам и ми или анђео с неба проповеда Јеванђеље друк­чије него што вам проповедасмо, анатема да буде! Поводом нових саблазни које су произвели паписти, а које се тичу промене наше свештене Пасхе и календара (објављујемо) – ОДЛУЧЕЊЕ ОД ЦРКВЕ:
Јереј или мирјанин, који прими григоријански календар – да буде одлучен од Бога, проклет, и по смрти да се не распадне но да пребива у вечним мукама. Камен и гвожђе нека се распадну и распу, они неће никад и никако. Да наследе губу Гијезијину и вешање Јудино, да буду на земљи као Каин – стењући и тресући се – и гнев Божији да им лежи на глави, да им удео буде са Јудом и богоборним Јудејима. Земља да се отвори и да их прогута као Датана и Авирона. Анђео Божији да их прогони са мачем у све дане живота њиховог: да подлегну свим проклетствима Патри­јараха и Сабора, под вечним одлучењем и у мукама вечног огња. Амин! Да буде!“

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Празновање Васкрса је везано за пролећну равнодневницу, коју је у првим вековима
рачунала Александрија, и нема везе са новим или старим календаром.

Стари календар је календар римске окупаторске државе, саставио га је Египћанин многобожац.
Црква га је прихватила, као важећи на својој територији и није догмат Цркве.

Наравно нисам за нови календар, али дизати буку за сваку ствар,
само је део политике да се што више људи одвоји од Цркве и Бога.
Срећа је што у Вечности нема времена, па ни календара.

Ајде молим те, нађи неког светог оца који учи да чувамо Цркву и да не осуђујемо
епископе и свештенике, као ни ближње.
Ако ниси знао има и таквих.
Одговори

Упорно понављаш да ниси за нови календар,а уводиш га на мала врата!!!Неће проћи!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Брате теби су рекли да треба против некога да се бориш,
али те нису упутили у добром правцу, јер привиђаш непријатеље.

У Српској Цркви нико и накада није на Сабору предложио увођење ногов календара.
Ако баш хоћеш, Миланковићев календар, који је Владика Николај подржавао у
наредних 2-3 века се поклапа са Грегоријанским.
Можеш и њега да расчиниш.

Онај ко иде у Цркву да би се саблажњавао, наћи ће саблазан у свему.
Будући да немаш расуђивања, и благослова да разумеш каноне и свете оце
тумачих их по своме разуму и то проглашаваш за Божију вољу.
Рекао сам ти више пута, а кажем и опет тај приступ вери и канонима
као мртвом објекту је потекао из римског права и одлика је језуита и католика.

Што се мене тиче ако Српска Црква уведе нови календар, а и даље је буду признавале
и са њом саслуживале остале Православне Цркве, и ја ћу га пихватити,
мада мислим да до тога никада неће доћи.
Одговори

Не привиђа се мени ништа,а и немам суфлера.
Хвала Богу па Српска Црква никада није предложила увођење новог календара.
Што се мене тиче ако га Српска Црква,недај Боже, уведе ја га нећу прихватити!!!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

А осуђивање Цркве, епископа, јавно изношење туђих грехова,
помагање расколника, ширење саблазни то прихваташ. За то ће те питати Господ, а не за календар!
Одговори

Свако ће одговарати за своје грехе,знаш и ти то добро!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

ЦИТАТ: А осуђивање Цркве, епископа, јавно изношење туђих грехова,
помагање расколника, ширење саблазни то прихваташ. За то ће те питати Господ, а не за календар! Ваистину!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 2 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним