Оцена Теме:
  • 7 Гласов(а) - 2.57 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Екуменизам

Мислиш на Панкере или Скинере? Сам си постављао песме навијачко- љотићевског карактера!
Херцеговац, не иде Православље и позив на мржњу и линч никако!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Мислим да волиш папизам и 'братске' нам републике, посебно цроатиу.

Тежак облик љотићевштине!

Шумадинац,
ђе утече?

Оно си 27 h на форуму иначе!

Добро, опроштено ти је што си љотићевац, само се не љути!

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори

Људи вратио се Шумадинац!


Цитат:Vratija se Šime, di je bija?
Vratija se jutros, di je bija?

Tri ga dana i tri noći nije bilo kući
nikom nije ništa reka još ga obid čeka

Kažu da je smokve ukra, kažu da je pija
Kažu da je sve do jutros u pržunu bija

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори

Владика Николај против екуменизма
Још почетком прошлог века наш Свети Владика Николај, током свог боравка у Енглеској, саставио је Катихизис Источне Православне Цркве на енглеском језику и назвао га је Вера Светих. Тај Катихизис је касније штампан у Химелстиру (Немачка) 1984. године у 12-ој књизи сабраних дела Епископа Николаја која је издала Епархија Западноевропска.
У уводу свога Катихизиса Источне Православне Цркве, названог Вера Светих, Свети Владика НИКОЛАЈ Србски, када говори о хришћанској вери уопште, поучава следеће:

Треба ли у том случају да мислимо да је Хришћанска религија изнад свих осталих религија у свету, зар није тако?

Хришћанска вера не би требало да се пореди са другим религијама, и строго говорећи не би требало уопште да се зове „религија“ у паганском значењу речи. Јер она није једна религија међу другим религијама него је вера у Христа и Христово Откривење. Она је Божије лично, јединствено и коначно Откривење људима ради њиховог просветљења и спасења. Друго Божије Откривење неће да буде дато, и други Месија поред Исуса Христа не би требало да се очекује до краја света.


Шта онда треба да мислимо о савременој наклоности у неким срединама да се хришћанска вера изједначи са свим осталим религијама?

То је погрешна наклоност и опасан експеримент. Јер „Бог се не да ружити“ (Гал. 6, 7) нити сме да се крв Сина Божијега изједначи са мастилом књижевника. Иако смо ми као чланови наше старе Источне Цркве обавезани на неограничено милосрђе према свим људима, ипак нама је строго забрањено да поравнамо нашу наслеђену Богом откривену Истину са религијама или философијама које су створили људи.


Којим средствима да се боримо против наклоности ка таквом изjедначавању?

Пре свега дубоким познавањем наше сопствене Православне вере, упражњавањем вере у свакодневном животу и приањањем за њу управо као што научник приања откривеној чињеници да је земља округла насупрот оних који можда још увек мисле да је равна. Друго, милосрдним и мудрим напорима – никада силом – треба да уздижемо људе мале и никакве вере на висину наше савршене вере, уместо да унижавамо оно што је савршено и мешамо га са несавршеним ради неке угодности.


А зашто зовемо нашу веру живом вером?

Ради тога што су вера и живот нераздељиво повезани као узрок и последица. Исус је рекао: „Ко верује Сина (Божијега) има живот вечни, а ко не верује Сина неће видети живота, него гнев Божији остаје на њему (Јов. 3, 36). Такође је речено: „Праведник ће од вере живети“ (Јевр. 10, 38).

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Против сам сваког издавања Православља, као и сви овде,
а ви комунисти и даље истражујете "стране плаћемике и домаће издајнике", по навици ваљда.

И немој злоупотребљавати Владику Никлаја, у овом тексту он углавном говори о хришћанској и другим религијама.
Источно хришћанство помиње само једном.

И наравно да не треба прихватати туђу веру.

Али је владика Николај поштовао другог човека и другу веру.
Па његов гост у Охриду је био и један индијски проповедник.

НИКО НЕ ЖЕЛИ ИЗЈЕДНАЧЕЊЕ, али су вама рекли да треба да нападате неке екуменисте,
па у недостатку таквих нападате све редом.

Да имате бар мало поштовања према Владици Никлају видели би сте да је поштовао свакога човека,
и да ПРАВОСЛАВЉЕ НИЈЕ ИСТО ШТО И МРЖЊА ПРЕМА ДРУГОЈ ВЕРИ.

Само се грешите изврћући истину и правдајући своју мржњу и расколништво.
Одговори

Опет ми качиш неке епитете,који немају везе са темом нити их помињем!У предходном мом посту нико није нападнут!Изгледа да си ти неки параноични екумениста!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

(28-03-2015, 01:54 PM)смедерево Пише:  Опет ми качиш неке епитете,који немају везе са темом нити их помињем!У предходном мом посту нико није нападнут!Изгледа да си ти неки параноични екумениста!

Оооо па где си бре Смедерево, нема те одавно? Докле сте стигли у Расколништву?
Шта сада кажу Влада Димитријевић и Зоран Чворовић? Јел су још неког Владику
жигосали?

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

(28-03-2015, 02:10 PM)Шумадинац Пише:  
(28-03-2015, 01:54 PM)смедерево Пише:  Опет ми качиш неке епитете,који немају везе са темом нити их помињем!У предходном мом посту нико није нападнут!Изгледа да си ти неки параноични екумениста!

Оооо па где си бре Смедерево, нема те одавно? Докле сте стигли у Расколништву?
Шта сада кажу Влада Димитријевић и Зоран Чворовић? Јел су још неког Владику
жигосали?

Шизофренија је ментални поремећај који се карактерише наглим прекидом мисаоног процеса и веома емотивном реакцијом.Најчешће се манифестује слушним халуцинацијама, параноидним или чудним обманама, или неорганизованим говором и размишљањем, а све то је праћено значајном социјалном и пословном дисфункцијом. Почетни симптоми се најчешће јављају у раној младости са глобалном распрострањеношћу током живота од око 0,3–0,7%. Дијагноза се заснива на посматраном понашања и на подацима из пацијентовог живота.Сирома'

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

(28-03-2015, 01:54 PM)смедерево Пише:  Опет ми качиш неке епитете,који немају везе са темом нити их помињем!У предходном мом посту нико није нападнут!Изгледа да си ти неки параноични екумениста!

Па наслов није од владике Никлаја, а и текст је прилично екуменистички.
Али је твоје намера јасна, да оптужиш друге за екуменизам, кријући се из Владике Никлаја.

Иначе у горњем посту си си да тачну дијагнозу.
Одговори

(28-03-2015, 02:20 PM)смедерево Пише:  
(28-03-2015, 02:10 PM)Шумадинац Пише:  
(28-03-2015, 01:54 PM)смедерево Пише:  Опет ми качиш неке епитете,који немају везе са темом нити их помињем!У предходном мом посту нико није нападнут!Изгледа да си ти неки параноични екумениста!

Оооо па где си бре Смедерево, нема те одавно? Докле сте стигли у Расколништву?
Шта сада кажу Влада Димитријевић и Зоран Чворовић? Јел су још неког Владику
жигосали?

Шизофренија је ментални поремећај који се карактерише наглим прекидом мисаоног процеса и веома емотивном реакцијом.Најчешће се манифестује слушним халуцинацијама, параноидним или чудним обманама, или неорганизованим говором и размишљањем, а све то је праћено значајном социјалном и пословном дисфункцијом. Почетни симптоми се најчешће јављају у раној младости са глобалном распрострањеношћу током живота од око 0,3–0,7%. Дијагноза се заснива на посматраном понашања и на подацима из пацијентовог живота.Сирома'

Иначе, Смедерево.....имаш подробније о томе у пф. Православна Психотерапија!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

И о овој, и о другим темама:

Одговори

Видимо да двојац Хасо-С'ума динец поново јаше!

Ако, ако...аферим!

ПРОСВЕТАР, раб Божји и раденик на трудном воздвиженију Часног Крста и срушеног Стлпа Рашко-Сербскјаго.
СРБИН ИМА ПУТИНА ЗА БРАТА,
А ПУТИН ЈЕ ТАТА ОД САРМАТА,
ОД ЛОВЋЕНА ДО УРАЛА,
СВЕ СУ СТРАЖЕ ОД КИНЖАЛА,
ГРАДИЋЕМО НОВИ СЕВАСТОПОЉ,
ШТИТИЋЕ НАС БУЛАВА И ТОПОЉ!
Одговори

[Слика: 13413101_842641829175127_3163473536261490323_n_j.jpg]

Удар нађе искру у камену / без њега би у кам очајала!
Одговори

О Светом и Великом Сабору Православне Цркве

1. Порука Светог Архијерејског Сабора Српске Православне Цркве поводом сазивања Светог и Великог Сабора на Криту, о празнику Свете Тројице, од 17. до 27. јуна текуће године

Свети Архијерејски Сабор
Српске Православне Цркве
Бр. 62/зап.164
25. мај 2016. године
у Београду

ПОРУКА СВЕТОГ АРХИЈЕРЕЈСКОГ САБОРА
СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ
Првојерарсима и Свештеним Синодима помесних Православних Цркава

У данима најрадоснијег хришћанског Празника, који сваког човека и сву творевину испуњава саборним смислом и благовешћу спасења у Христу, поздрављамо сазивање аутокефалних Православних Цркава на Свети и Велики Сабор, који ће, ако Бог дâ, бити одржан у Православној академији на Криту о Педесетници, од 17. до 26. јуна 2016. године.

У братској љубави, са одговорношћу и великим надама размишљајући о овом Светом и Великом Сабору за време саборског заседања наше помесне Цркве, подсећамо себе и друге на то да Црква Православна јесте Сабор, од Бога сазван у Христу и Његовим Духом надахнут, као што је то био и Сабор светих апостола, који је за своје руководство имао речи: „Изволи се Духу Светом и нама” (Дела ап. 15, 28). Радујемо се почетку Светог и Великог Сабора на празник Силаска Светог Духа пошто он јесте и треба да буде светодуховски, педесетнички догађај заједнице (κοινωνία) Цркава. Сабрани да „сагласно славимо Свесветога Духа”, ми верујемо да онде где је Црква, тамо је и Дух Божји; и где је Дух Божји, онде је и Црква и свака благодат, а Дух је истина” (свети Иринеј Лионски, Против јереси 3, 2, 4, 1).

Са овом свешћу о величини и значају Сабора, ми се са свештеним трепетом питамо да ли предстојећи Сабор испуњава критеријуме и меру истинских Сабора из историје Православне Цркве. Питамо се такође да ли ће Сабор изразити јединство Цркве Христове у Духу Светоме, на славу Бога Оца, оно јединство које стално сведочимо и призивамо у светој Литургији: „Измоливши јединство вере и заједницу Светога Духа...” Подсећамо себе и друге: то јединство јесте конкретно јединство по слици Свете Тројице (Јов. 17, 21), јединство Тела Христовог, „благовољењем Оца... заједништвом Духа Светога”. То је јединство у Једноме Христу као Једној и Јединој Глави богочовечанског Тела Цркве као Дома Очевог, Обиталишта Духа Светога и Тела Христа Спаситеља.

Удубљујући се мислима и осећањима у тему предстојећег Сабора, ми се са разлогом питамо да ли и у којој мери припремљени Сабор изражава Једну, Свету, Саборну и Апостолску Цркву (како исповедамо у Символу вере). Стога, свестан историјског значаја овог Великог Сабора за сведочење и мисију Цркве Православне у савременом свету, Свети Архијерејски Сабор Српске Православне Цркве по питању састава темâ и правилника о раду Светог и Великог Сабора износи пред Предстојатеље и Свештене Синоде помесних Православних Цркава своје следеће ставове:

1. По питању усвојеног Правилника организације рада Светог и Великог Сабора Православне Цркве, сматрамо да се њиме уводи пракса непозната досадашњим саборима Православне Цркве, понајвише због неједнакости и неравноправности свих епископа на Сабору. Не препознајемо у њему вековно живо саборско Предање сазивања, председавања на Сабору, одржавања Сабора и руковођења њиме. Нико у историји није Сабору унапред одређивао и прописивао правилник рада него је то сâм Свети Сабор својом саборношћу остваривао. Могао би се стећу утисак да се наглашавањем извесних „права” сазивања и председавања Сабор ставља у функцију једнога човека, па макар он био и први. А свети апостол Павле поручује: „Чашћу чините једни друге већима од себе” (Римљ. 12, 10). Уколико се овим Правилником унапред предвиђа и контролише саборски рад, мало простора ће бити остављено за слободу чланова Сабора у Духу Светом и за оно што су апостоли изразили речима: „Изволи се Духу Светом и нама” (Дела ап. 15, 28).

2. Наведене слабости овог Правилника воде нас питању о улози и статусу епископâ на Сабору. Да ли су епископи на Сабору учесници или посматрачи? Осим неоправданог ограничавања броја учесникâ Сабора, сматрамо да је неоправдано и то што сви епископи немају право гласа. Ми верујемо да право гласа није у супротности са прокламованим начелом консензуса (чему, по правилу, претходе консултације) и држимо да се слободним и одговорним гласањем епископâ не би спутавало једногласно сведочење Православне Цркве у славу Бога у Тројици слављенога. Саборско Предање Једне Цркве подразумева право гласа сваког епископа на сабору, од регионалног до васељенског. Овај Сабор је прилика да се многобројност помесних Цркава (већине од њих) пројави на радост Мајке Цркве, – првопрестолне Цркве Константинопоља, – као и Мајке свих Цркава, Сионске Цркве.

3. С обзиром на то да је питање општења међу аутокефалним Црквама од пресудног значаја за мисију Православне Цркве у свету, сматрамо да је потребно да се размотри тема аутокефалије, на чему је наша Црква непрекидно инсистирала. Овај Сабор има довољно богословских и пастирских мотива да констатује да данас постоји четрнаест аутокефалних Цркава и да је то довољно да се потврди њихов статус. Осим тога, на досадашњим саборским припремама до детаљâ је обрађена тема аутокефалије, као и начин њеног проглашавања, осим начина потписивања. Стога је сасвим оправдано и целисходно да оно што је деценијама рађено и урађено управо на Светом и Великом Сабору буде прихваћено и проглашено.

4. Исповедајући јединство и непрекинуто саборско Предање Православне Цркве, ми сматрамо да није тачно да у Православној Цркви током дугих векова није било саборâ; премда стоји да у новијим вековима нисмо држали ниједан свеправославни или свеопшти сабор. Имајући у виду њихову догматско-еклисиолошку важност и општеправославну прихваћеност, наша помесна Црква предлаже да се потврди васељенски значај Светог Сабора из 879/880. године у време светог Фотија Цариградског, као и да се потврди исихастички Сабор из 1351. године. Предлажући саборско признање ових Светих Сабора, имамо у виду реч светог Максима Исповедника: „Благочестиво правило Цркве зна као свете и потврђене Саборе оне које је потврдила правилност догматâ”.

5. У духу одлуке свих најсветијих помесних Православних Цркава да је свака од њих позвана да активно и непрекидно учествује у саборском догађају Цркве, изражавамо став да су шест припремљених текстова у основи добри, али да захтевају допуну и дораду како би били усклађени са захтевима живота и мисије Цркве. Текст О мисији Цркве у савременом свету потребно је обогатити Јеванђељем, тојест сотириолошким и космолошким димензијама спасења, а поводом текста О односу са хришћанским светом сматрамо да крајње снисходљиви став према другим религијама не треба да пригуши свест о потреби евангелизације овога света. Истичемо да питање дијаспоре треба решавати саборно, договорно и свеправославним консензусом, под председништвом Првојерарха Константинопољског, али уз равноправно учешће сапрестолникâ, православних Првојерараха, и њихових Свештених Сабора.

Коначно, али не и последње: Свети и Велики Сабор Православне Цркве јесте и позив свима на покајање, сходно Христовој поруци: „Испунило се време и приближило се Царство Божје: Покајте се и верујте у Јеванђеље!” (Марк. 1, 15). Тако ће овај Свети и Велики Сабор Православне Цркве бити обнова и потврда живе, истините и спасоносне вере, „једном предате светима” (Јуда 3), и потврдиће истинску богочовечанску васељенскост (икуменичност) Православља у времену и простору јер је „Исус Христос исти јуче, данас и довека” (Јевр. 13,8).

Архиепископ пећки,
Митрополит београдско-карловачки и
Патријарх српски

Иринеј
Председник Светог Архијерејског Сабора

2. Синодско писмо Српске Православне Цркве Његовој Светости Васељенском Патријарху г. г. Вартоломеју, чији је текст достављен и свим Предстојатељима Православних Цркава и њиховим Свештеним Синодима

Свети Архијерејски Синод
Српске Православне Цркве
Бр. 793
6. јун 2016. године
у Београду

Његовој Светости
Архиепископу Цариграда, Новогa Рима, и Васељенском Патријарху
Господину господину Вартоломеју
Константинопољ

Предмет: Свети и Велики Сабор

Христос воскресе!

Најсветији Архиепископе Цариграда, Новога Рима, и Васељенски Патријарше, љубазни у Христу брате и саслужитељу Наше смерности, господине Вартоломеје, Вашу уважену Светост братски у Господу целивајући, најтоплије поздрављамо.

Сматрамо да је сувишно да наглашавамо са коликом је надом, искреном преданошћу и доприносом, по мери наше моћи, наша Црква учествовала у припреми Светог и Великог Сабора Православне Католичанске Цркве.

Узевши, међутим, у обзир:

1. незадовољство и критичке примедбе одређених помесних Цркава у погледу појединачних, у предсаборском периоду припремљених текстова;

2. неопозиву одлуку Антиохијске и Бугарске Патријаршије да се уздрже од учешћа на Сабору;

3. проблеме у односима и општењу међу Црквама (Јерусалим — Антиохија због Катара; заоштравање односа између нас и Румунске Патријаршије, које се већ тешко може превазићи, због антиканонског упада исте у Источну Србију и оснивања онде паралелне епископије, што води ка прекиду литургијског и канонског општења двеју суседних сестринских Цркава уколико не буде стављена тачка на горе описано понашање, и тако даље), уз перспективу да ови проблеми не буду расправљани и решени на Сабору него да буду одложени за послесаборски период, као да било која комисија може бити орган виши од свеправославног Сабора, и

4. одсуство воље код наше Мајке Цркве Константинопољске да бар један од предлога наше Цркве (као што је дискусија о аутокефалности, о праву архијерејâ да гласају на Сабору, о третирању сабора деветог и четрнаестог века као већ васељенских у свести и пракси Православне Цркве, и неки други, можда од мањег значаја) буде уврштен у тематику и дневни ред Сабора, докле нас обавезују ставови Светог Архијерејског Сабора наше Цркве, званично формулисани како пре две године тако и недавно, крајем протеклог месеца маја,

приморани смо са жалошћу — али уједно и са пуним осећањем своје пастирске и, уопште, црквене одговорности— да обавестимо Вашу драгу и уважену Светост и Ваш Свети и Свештени Синод да, будући да све ово јесте овако, наша Црква осећа тешкоћу да учествује на сазваном Светом и Великом Сабору и предлаже његово одлагање на неко време, с тим што би се наше скоро, уз помоћ Божју, сабрање на Криту сматрало за предсаборско међуправославно саветовање у циљу допунске припреме Сабора и побољшања његових текстова, или, највише, као почетна фаза читавог саборског процеса, који треба довршити у продужетку, у следећој фази, након што буду уклоњене несугласице и буду постигнути и једномислије и консензус Цркава. На тај начин, уз помоћ Божју, плод Сабора ће бити сведочење непорочне вере наше, одговор о нади која је у нама и порука спасења у Христу, упућена свима, и онима који су нам близу и онима који су далеко од нас, а нипошто, не дај Боже, ницање нових непожељних и штеточинских раскола и парасинагога под изговором лажно наречене ревности и тобожњег очувања Православља.

С тим у вези остајемо

Ваше Светости смерни у Васкрсломе Христу брат и саслужитељ

Архиепископ пећки,
Митрополит београдско-карловачки и
Патријарх српски

Иринеј
Председник Светог Архијерејског Синода

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним