Оцена Теме:
  • 7 Гласов(а) - 2.57 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Екуменизам

ПРАВОСЛАВНИ клоните се екуменизма
14:40 13.04.2017. Нема коментара
Код православних се схватање Цркве и припадности Цркви разликује од католика, разних протестаната и осталих инославних. Данас, у свести православних та разлика све више бледи, јер наши богослови, епископи и свештенство ретко говоре о њој.

Екуменска љубав

Код православних се схватање Цркве и припадности Цркви разликује од католика, разних протестаната и осталих инославних. Данас, у свести православних та разлика све више бледи, јер наши богослови, епископи и свештенство ретко говоре о њој.



Уместо тога, медији све више извештавају о разним конференцијама, предавањима, међурелигијским сусретима и скуповима, на којима се говори како „треба да тражимо тачке које нас спајају, а не тачке које нас раздвајају“, како „имамо заједничке проблеме, заједничке изазове, како има много више ствари које нас повезују него раздвајају“, и томе слично. Ови сусрети, састанци и церемоније које их прате, шаљу народу поруку како ће „међусобно упознавање, сарадња, мултикултурни и мултиконфесионални заједнички живот зацелити ране које нас раздвајају, које смо кроз историју наносили једни другима“.

Дакле, њихов став је јасан: нећемо кроз смиреност и покајање доћи до јединства у Истини и правди; него ћемо кроз упознавање, дружење и сарадњу доћи до некаквог „јединства“. У ту сврху, присталице „јединства“ упућују савете православнима „да се не затварају у себе“, и да је „боље да буду део решења него део проблема“ (по правилу се не прецизира: чијег решења и којег проблема?).

Под утицајем таквих и сличних идеја су и они православни којима је стало до тога да иду у корак са светом. Имитирајући католике и протестанте и сарађујући са њима у модернизму и екуменизму, неки наивно мисле да су идеје које нам се намећу са запада уствари само „пријатељски пружена рука“, и да ће нам прихватање тих идеја временом донети и западни економски стандард, политички и друштвени систем. Природно је да због тога желе да се измешају и споје са инославнима, прижељкујући видљиво, административно и јурисдикцијско јединство са другим и другачијим верама које они „великодушно“ називају „осталим хришћанима“. А ту своју амбициозну жељу и великодушност, на уштрб своје сопствене Вере и Цркве, представљају као – хришћанску, екуменску љубав.

Ваљда је у таквом екуменском духу и сарадничком расположењу и Критски сабор донео своја саопштења о „црквама“, о наводним „осталим хришћанима“, мучећи се да објасни како наводно Православна црква прихвата „историјско име других инославних хришћанских цркава и вероисповести које нису у заједници са њом.“ Ово противречно саопштење је донето упркос многим неслагањима, упозорењима и одлукама које су донете пре Критског сабора, као што је на пример, и једногласна одлука јерархије Грчке цркве да хетеродоксне заједнице у саборским текстовима не могу да се називају „црквама“. Одлуку јерархије Грчке цркве Критски сабор је на најједноставнији начин изигнорисао, као и све друго што није било у складу са раније зацртаним одлукама.

Са друге стране, католици и тзв. „остали хришћани“, немају проблема са називом „цркве“. У духу глобалног заједништва папа је поздравио Критски сабор, пославши патријарху Вартоломеју делегацију са специјалном поруком која је прочитана на крају Литургије у Фанару. Према сопственим речима, папа је „потврдио генералну жељу за обновом јединства хришћана“, нагласивши улогу екуменског дијалога, који „помаже православнима и католицима да процене таленте једни других и да сарађују у проповеди Јеванђеља, да промовишу мир, људско достојанство, породичне вредности и бригу за заједнички дом.“ (Овде није прецизирано на које „Јеванђеље“ се мисли: на „Јеванђеље“ по папи или на познато нам Јеванђеље по Христу?)

Питање праве Цркве

Која је разлика у схватању Цркве и припадности Цркви између нас и римокатолика? Код осталих назови–хришћана нема јасног и доследног учења о томе, па ћемо се задржати на овој разлици, надајући се да ће на основу ње и остале разлике бити јасније.

Припадност цркви се код римокатолика схвата пре свега као појам надлежности – јурисдикције: духовне, црквено правне и административне, кроз признавање папе „Петровог наследника“ и „Христовог намесника“ као поглавара, врховног судије и првосвештеника. За јединство са том „црквом“ довољно је да нека заједница признаје папу као врховни ауторитет, па да буде органски део римокатолицизма над којим Епископ Рима има потпуну власт и јурисдикцију.

За разлику од њих, Православна Црква исповеда јединство вере, а не јединство административне јурисдикције. Јер, по Јеванђељу Христовом Црква је правилно и спасоносно исповедање вере у Бога. Питање праве вере је истовремено и питање праве Цркве; уствари, то и јесте питање праве вере, а није питање „праве јурисдикције“. Тако је још свети Максим Исповедник, када су га питали којој јурисдикцији припада, посведочио оно што Црква исповеда од почетка, објаснивши да је: „Бог и Господ свих рекао да је Католичанска Црква правилно и спасоносно исповедање вере у Њега!“

Епископ Атанасије (Јевтић) је то сажео на следећи начин: „Римокатоличка мерила и критеријуми за Цркву и црквеност нису исто што и православна. Јер код њих је ‘врховно мерило’ Римски папа и потчињење њему, заједништво с њиме; а код нас је то Дух Свети у Цркви Христовој. Зато је питање праве вере истовремено и питање праве Цркве. Али ВЕРЕ као Богооткривене Истине, Пута и Живота. (Јн. 14, 6.)

Када су заточеном Св. Максиму дошли изасланици цара и патријарха да га убеђују да и он пристане на компромис око јереси монотелитства они су тада питали Максима: ‘Којој ти Цркви припадаш: Цариградској, Римској, Антиохијској, Александријској, Јерусалимској? Јер су све те Цркве, са епархијама које су под њима, сјединиле се; па ако дакле, и ти припадаш Католичанској Цркви, сједини се и ти!’ На то је Свети Исповедник карактеристично одговорио (и то поновио у писму своме ученику Анастасију): ‘Бог и Господ свих је рекао (‘απεφήνατο =исказао, одредио) да је Католичанска Црква правилно (τήν ‘ορθήν = православно) и спасоносно исповедање вере у Њега’, и за то је назвао блаженим Петра (апостола), који Га је добро исповедио… и рекао је да ће на томе (што је исповедио) изградити такву (правоверујућу) Цркву.“ (Мт.16, 16-18.)

Католицима, који су одавно и много пута чули овакав одговор наводно, до данас ипак није јасно како православни могу да имају „једну, свету, саборну и апостолску Цркву“ и да су њени чланови, а да не признају једног папу, и да се не потчињавају „Петровом наследнику“. Какво је то јединство без једног вође и поглавара!? Католици постављају оваква и слична питања, за која је тешко веровати да не знају одговор и да су толико необавештени. Пре је могуће да они уопште не желе да знају нити чују да да православни имају не само Једног, него и Јединог Вођу и Поглавара Господа нашег Исуса Христа, Великог Архијереја, који се тако и слика на трону у сваком православном храму. Јер Он је Сам рекао: „Ево, ја сам са Вама у све дане до свршетка света!“ (Мт. 28, 20.)

Овакав одговор представља двоструки проблем за католике, јер: Глава Цркве јесте Христос а не папа, и јединство Цркве и њених чланова – хришћана може бити само у Христу а не у неком епископу, вођи, поглавару, било римском или цариградском, или у било ком другом човеку или установи по човечанском уређењу.

Законодавна и извршна власт

Од самог почетка апостолима и хришћанима је било јасно да је Црква Тело Христово а да су људи његови чланови: „Ви сте тело Христово и уди (чланови) међу собом.“ (1. Кор. 12, 27.) Тело Христово укључује и апостоле, касније епископе, свештенике, и до данас све верне и све црквене чинове, од патријарха до црквењака, јер су сви црквени чинови потчињени Христу, као чланови и уди Тела Христовог. Као што и Свето Писмо каже да Господ Бог „по дејству силне моћи Његове, коју учини у Христу васкрсавши Га из мртвих, и посади себи с десне стране на небесима, изнад свакога началства, власти, силе, господства, и изнад свакога имена што се може назвати, не само у овоме веку, него и у будућем; и све покори под ноге Његове, и Њега постави изнад свега за главу Цркви, која је Тело Његово, пуноћа Онога који све испуњава у свему.“ (Еф. 1, 20-23.) „Тако, дакле, нисте више странци ни дошљаци, него сте суграђани светих и домаћи Божији, назидани на темељу апостола и пророка, гдје је угаони камен сам Исус Христос, на коме сва грађевина, складно спојена, расте у храм свети у Господу; у кога се и ви заједно уграђујете у обиталиште Божије у Духу.“ (Еф. 2, 19-22.)

Не само апостоли и пророци, него сваки човек, који најпре, кроз веру и крштење иде за Христом, који држи веру Христову, има ум Христов, постаје Христов истомишљеник, и тек након тога постаје дете Божије по благодати која се Христом даје. Тако и отац Јустин (Поповић) благовести: „Поставши човек, и основавши Цркву на Себи и Собом и у Себи, Господ Христос је као Богочовек неизмерно узвеличао човека. Он је не само спасао човека од греха, смрти и ђавола, него га и узнео изнад свих небеса и изнад свих бића и твари. Светајна човека је у светајни Богочовека, који је Црква, и усто тело Цркве и глава Цркве… човек – сутелесник Богочовечанског тела Христовог = Цркве, најсветије и најмилије тајне Божје, тајне над тајнама: свесвете светајне. Црква – то је Богочовек Христос продужен кроз све векове и кроз сву вечност; но исто тако, Црква је и човек – продужен Богочовеком Христом кроз све векове и кроз сву вечност.“ Због тога о. Јустин упозорава: „Имајмо страхопоштовање према нашој Глави, помислимо какве смо Главе тело!“

Глава је та која управља телом, а не тело главом. Тако је и Господ сву законодавну, управну власт, у свим стварима Вере задржао искључиво за себе. Људима, који су сутелесници Тела Христовог = Цркве, у стварима вере је Господ дао само извршну власт, а не и законодавну.

С друге стране, папа је своју административну законодавну власт по човечанском уређењу, помешао, претворио и проширио и на ствари вере. Због тога су православни одбацили папу, јер нису, и не желе да буду тело папино, него Тело Христово. Не покоравају се човеку – папи, него Ономе који „све покори под ноге његове (Христове), и Њега постави изнад свега за главу Цркви, која је Тело Његово, пуноћа Онога који све испуњава у свему.“ (Еф. 1, 23.)

Ово сведочи и Епископ Иринеј Бачки, у својој дисертацији о св. Марку Ефеском, наводећи: „Будући да је Глава Тела Цркве Христос, Оваплоћени Логос Божји и Ипостасна Истина Божја, то темељ и основ јединства и јединствености Цркве јесте православље, правоверје, Истина. Христос, Црква, Православље — то су синоними. Стога св. Марко у своме одговору Мануилу Калеки, који је нападао Православну Цркву стога што је она тобоже, сама себи противречила у разним раздобљима, пише овако: ‘Шта дакле? Хоћемо ли овенчати вуном оне божанствене саборе, па их отерати у пустињу, зато што је пре њих у истој Цркви о истој ствари било изнето супротно мишљење?

Или ћемо пак о Цркви мислити да је свагда једна иста, и то не по местима, него по карактеру православнога мишљења, по којем се цркве широм читаве васељене и називају једном католичанском и апостолском Црквом, а кваритеље који с времена на време продру у њу сматрати – не за пуноћу Цркве, нити за пастире и учитеље, већ – за љуте вукове, који не штеде стада, по предсказању апостолском?’ Према томе, сви који се одвајају од јединства саборне црквене вере одвајају се самим тим и од Цркве — и то су јеретици. Они отпадају од Цркве, изван ње су, а Црква остаје Једина Света.

Остаје, додуше, рањена и оштећена губитком и отпадом својих бивших чеда, али не мање потпуна, не мање саборна и католичанска него пре. За св. Марка и за Цркву уопште: ‘Јеретик је, и законима против јеретика, подлеже свако ко ма и најмање застрањује од праве вере.’ По св. Марку, јеретици разних врста су ‘фалсификатори Божанских догмата’ – а свима без разлике, заједничка особина је да на своју руку и погрешно тумаче речи светих богослова и Отаца.“

Зашто смо разједињени?

Нису само лажна учења о Богу и вери, као на пр. филиокве и чистилиште, узроци због којих се отпада од Цркве, него је то и сам католички папа као такав, то јест, схватање и упражњавање једне такве улоге епископа града Рима, као врховног вође, судије и господара верске заједнице, као и схватање јединства у њему као таквом. Они који то признају и исповедају нису никакви пастири и учитељи, него су, по св. Марку, јеретици разних врста и фалсификатори Божанских догмата.

Апостол Јован сведочи да ми, као хришћани „јесмо у Истинитоме, у Сину Његовом Исусу Христу, Он је истинити Бог и живот вечни.“ (1. Јн. 5, 20.) Бити у Христу значи бити у Цркви. У јединству са Христом – у јединству са Црквом. Свако друго јединство ван Христа је истовремено и ван Цркве Христове. Они који не следе Христа него овај свет, његов систем, нешто или неког другог, не могу бити ни Црква ни у Цркви. Они којима глава није Христос него папа или неко други, не могу бити Тело Христово. И ово сведочи Епископ Иринеј у поменутој дисертацији о св. Марку:

„Не само данас, у време тзв. ‘екуменизма’, него и у време св. Марка било је људи који су сматрали да Западни хришћани само ‘различито формулишу’ истине Богом предане вере, али да они не греше у вери и да, према томе, нису јеретици. Ево шта на то вели св. Марко: ‘Никада, неки кажу, нисмо гледали на Латине као на јеретике, већ само као на расколнике! – Они који тако говоре, узели су то од самих Латина; јер они нас зову расколницима, немајући ништа да нам приговоре око наше вере, него нам замерају што смо им отказали послушност, коју смо, по њихову мнењу, дужни били држати.’

Мало затим продужује: ‘Ми смо се први одвојили од њих, боље рећи, одвојили смо их и одсекли од заједничког Тела Цркве. Зашто, реци ми? Да ли зато што имају праву веру, или зато што су правилно дометнули додатак (у Символ вере)? Ко би могао тако казати, сем ако није доживео јак потрес мозга? Не, него зато што мисле неумесне и нимало благочестиве ствари, и што су неоправдано дометнули тај додатак. Окренули смо се дакле, од њих као од јеретика и због тога смо се одвојили од њих.’ Касније, св. Марко пише: ‘Ако Латини ни у чему не застрањују од праве вере, онда смо их, изгледа, узалуд одлучили од себе; а ако ли пак застрањују, и то око богословља о Светом Духу (а похулити на Духа Светога је најтежа од свих опасности), онда јесу јеретици и као јеретике смо их одсекли.“

Католике, разне врсте протестаната и остале инославне вере, које нису у заједници са њом, Црква не може звати „црквама“. Али, шта данас видимо код неких? Управо супротно. Када су поједине помесне православне цркве постале „органски део Светског савета цркава“, у њиховим публикацијама су се најпре стидљиво, у односу на католике и остале инославне, почели да појављују називи „цркве“ са малим „ц“, уз објашњење да се једна, света, саборна и апостолска Црква пише са великим „Ц“, за разлику од осталих, које не сматрамо црквама и зато их пишемо малим словом „ц“.

Током последње деценије, или нешто више, почело је и у нашој црквеној штампи да се о католицима и протестантима пише са великим „Ц“. Потом је уследио и Критски сабор, који је издао саопштење – одлуку о „црквама“ у множини наравно, са малим „ц“. Велико „Ц“ ће се ваљда, писати када се о некој од тих фамозних критских „цркава“ буде говорило у једнини. Јер, забога, то је њено „историјско име“, исто као што су то имена „других инославних хришћанских цркава и вероисповести које нису у заједници са Црквом“!?! Претпостављам да би нормалан човек на оваква критска објашњења могао само да каже: Ц, ц, ц…!?

Хоћемо ли дакле, говорити истину, или ћемо се улагивати? Хоћемо ли да будемо искрени или ћемо жонглирати и манипулисати речима? Чија ћемо духовна деца бити и ко ће нам бити духовни отац: Николо Макијавели или свети Сава Немањић?

„Свој став према јеретицима, а јеретици су сви који су неправославни, Црква Христова је једном за свагда одредила преко Светих Апостола и Светих Отаца; то јест преко светог Богочовечанског Предања, јединственог и неизменљивог. По томе ставу: православнима је забрањено свако молитвено општење и дружење са јеретицима. Правило 45. Светих Апостола наређује: ‘Епископ, или презвитер, или ђакон, који се са јеретицима само и молио буде, нека се одлучи; ако им пак, као клирицима допусти да што раде, нека се свргне.’ Овај свети Канон Светих Апостола не одређује какво богослужење, него забрањује свако заједничко мољење, ма и појединачно (συνευξάμενος) са јеретицима. А на екуменским заједничким молитвама зар не долази и до нечег крупнијег и групнијег?“

Али, авај! Све је више оних који, плашећи се последица од лукавих непријатеља, са њима праве компромисе у жељи да сачувају свој мир, посао, чин, положај, предности и користи… Нико нема право да модификује веру и растура Цркву под изговором да му је живот угрожен! Али, они се боје да држе истину и буду искрени, мислећи да се истина не исплати, а да је искреност нека врста слабости. А ап. Павле каже да нама „Бог није дао духа плашљивости, него силе и љубави и цјеломудрености!“ ( 2. Тим. 1, 7.) На то нас и свети о. Јустин Ћелијски упозорава: „Богу се треба већма покоравати него људима (Дјел. 5, 29.) – То је душа, то је срце Православне Цркве; то је њено Еванђеље, њено Свееванђеље.

Она тиме живи и ради тога живи. У томе је њена бесмртност и вечност; у томе њена непролазна свевредност. Покоравати се Богу већма него људима – то је њено начело над начелима, светиња над светињама, мерило над мерилима. То Свееванђеље је суштина свих светих догмата и свих светих канона Православне Цркве. Ту се не смеју, по цену свих цена, од стране Цркве чинити никакви уступци никаквим политичким режимима, нити правити компромиси, ни са људима нити са демонима!“

Сабор збуњених

Тако дакле, неки искрено мисле да је Критски сабор био један „вучији сабор“. По свему судећи изгледа да јесте било и вукова у његовој организацији, посебно иза сцене. Што се тиче самог састанка, изгледа да је то ипак, био само један – сабор збуњених. Или можда неко мисли да су неки чинови гаранција против збуњености?

А збуњени су сви они који овај свет и земаљске силе узимају озбиљније од Богом откривене православне светоотачке Вере и Цркве, од речи Светог Писма и Светих Отаца. Јер „свој став према јеретицима, а јеретици су сви који су неправославни, Црква Христова је једном за свагда одредила преко Светих Апостола и Светих Отаца; то јест преко светог Богочовечанског Предања, јединственог и неизменљивог… Ова, и сва, по овоме питању, остала правила Светих Апостола и Светих Отаца важила су не само за древна времена него она у пуној мери важе и за све нас, садашње православне хришћане. Важе несумњиво и за наш став према римокатолицима и протестантима. Јер римокатолицизам је многострука јерес, а о протестантизму да и не говоримо. Није ли још Свети Сава у његово време, пре седам и по векова, називао римокатолицизам ‘латинска јерес’. А колико је од тада нових догамата папа измислио и непогрешиво ‘одогматио’!“

Одакле ова збуњеност? Од неразликовања духова, непознавања Христа и неразумевања Јеванђеља, Цркве и хришћанства. Људи мисле да ће добра дела и намере, па макар и у супротности са Јеванђељем, Бог благословити. А знамо, и већ нам је речено, да неће. Јер постоји разлика између дела вере и људских дела. Господ тражи од нас дела вере, а не дела наше пале природе, нашу дипломатску мудрост. Темељ и угаони камен на коме стоји Црква нису некакве људске добре намере, него је Богочовек Христос, богооткривена Реч Божија, коју познајемо духом и вером по Јеванђељу, речима и делима Отаца. По речима Светога Писма, „помисли смртних су бојажљиве и намере њихове погрешиве.“

(Прем. Сол. 9, 14.) Црква се не може градити на некаквим међурелигијским и међуцрквеним споразумима, на одлукама разних конференција и закључцима теолошких симпозијума, јер извор истине је Христос, а ми треба да научимо да останемо у границама које је Господ поставио за нас. Без тих граница ми нисмо хришћани. Јер, „пријатељима Божијим“ су названи они који су сачували законе тог пријатељства и њима поучили и друге. „Ако заповијести Моје одржите, остаћете у љубави Мојој, као што сам Ја одржао заповијести Оца Мојега и остајем у љубави Његовој.“ (Јн. 15,10.)

Свети Игњатије Брјанчанинов се пита: „Кажете: ‘Јеретици су такође хришћани.’ Откуд вам то? Васељенска Црква је свагда јерес сматрала смртним грехом, свагда је увиђала да је човек, заражен страшном болешћу јереси, мртав душом, удаљен од благодати и спасења, да је у општењу са ђаволом и његовом погибијом. Јерес је грех ума. Јерес је више грех ђаволски, него људски; она је кћер ђавола, његов изум, бешчашће, блиско идолопоклонству. Оци обично називају идолопоклонство неверјем, а јерес – зловерјем!“

Јерес, дакле, убија душу за вечност! „Навешћу овде пример. Замислимо да се некој жени муж разболео од туберкулозе, али да он то не сматра опасном болешћу, и да своје симптоме убраја у индивидуалне особености човека. Он се креће по стану, игра се са децом, кашљуца ту и тамо и притом одбија да се лечи. Жена узима децу и одлази од њега говорећи да они могу да буду заједно тек након што се излечи.
Наше схватање поступка ове жене зависи од тога да ли ми признајемо да је туберкулоза смртоносна болест. Ако да, онда понашање жене за нас постаје схватљиво као показивање њене љубави и према деци и према самом мужу кога она кроз то жели да подстакне на освешћивање услед озбиљности ситуације и на почетак лечења. Ако сматрамо да никакве туберкулозе нема, или да она нимало не штети здрављу, онда нам се понашање жене чини неадекватним, чак се граничи са умном поремећеношћу. Исто тако је и са историјом Цркве.“

„Ако се Црква јавља као ‘ЈЕДНА’ у Символу вере и самосазнању Православне Цркве, (т. 1. саопштења са Кипра), онда како можемо истовремено да говоримо и о неким другим хришћанским црквама?“ Православна црква не може да прихвати никаква „историјска имена“ нити икакве „друге инославне хришћанске цркве и вероисповести које нису у заједници са њом“ – као цркве, између осталог, из тих истих историјских разлога. Јер никада у својој историји Црква није прихватала никакву идеју о постојању више цркава. Скуп патријараха на Кипру је издао једно збуњујуће и противречно саопштење са којим се нису сложили чак ни епископи у њиховој пратњи, ни све помесне Православне цркве, а још мање сво свештенство, монаштво, и православни народ.

Прот. став. Србољуб Милетић
У недељу Акатиста 2017.
Одговори

Игуман манастира Хопово благосиља да на крштењима у манастиру кум буде и римокатолик, ако то новокрштени захтева. Потребно је по речима игумана само да донесе доказ да је крштен у римокатоличкој цркви. Екуменизам и релативизам на делу. Уплашени епископ сремски Василије, са овим се не слаже, али исто тако, нема потребу да се излаже ризику и улази у сукоб око таквих питања са игуманима који су на директној вези са патријаршијским екуменистичким јастребовима.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

(13-04-2017, 09:19 PM)смедерево Пише:  Игуман манастира Хопово благосиља да на крштењима у манастиру кум буде и римокатолик, ако то новокрштени захтева. Потребно је по речима игумана само да донесе доказ да је крштен у римокатоличкој цркви. Екуменизам и релативизам на делу. Уплашени епископ сремски Василије, са овим се не слаже, али исто тако, нема потребу да се излаже ризику и улази у сукоб око таквих питања са игуманима који су на директној вези са патријаршијским екуменистичким јастребовима.

Лупање к'о муда по самару! Јок

Подсети се мало које свете Тајне Православље признаје католицима! Rolleyes

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Штампај Е-пошта
четвртак, 20 април 2017
ЕПАРХИЈА ЗХИП И ТРЕБИЊЕ БИЛИ ДОМАЋИНИ ПРЕДСТАВНИЦИМА БИСКУПИЈЕ ДУБРОВАЧКЕ

Представници Епархије захумско-херцеговачке и приморске и Бискупије дубровачке истакли су на скупу у Требињу потребу за међусобним зближавањем хришћана. Око 70 редовника и редовница Бискупије дубровачке, предвођених бискупом Матом Узинићем, боравило је у узвратној посјети Епархији, након првог дружења такве врсте, које је организовано у јануару прошле године у Дубровнику.
Припадници двије цркве оцијенили су да је начињен нови корак напријед на путу међусобног упознавања и продубљивања односа припадника двије цркве, који су успјешном сарадњом трасирала двојица архијереја.

Они су изразили наду да ће слични сусрети у будућности бити све чешћи, заједничке прославе празника све мање плод случајности, а све више резултат договора и растућег степена јединства.

Да је дружење које се догодио у данима када сви хришћани заједно прослављају празник Васкрсења Христовог, протекло у пријатној и пријатељској атмосфери потврдили су у својим обраћањима Његово преосвештенство владика захумско-херцеговачки и приморски Григорије и бискуп Мате Узинић.

На предавању „Мисија Цркве у 21. вијеку“, чији је организатор Центар за филозофију и теологију у Требињу, Катарина Маглица, врховна главарица Сестара доминиканки конгрегације Светих Анђела Чувара, истакла је да је за успјешну мисију цркве неопходна реевангелизација мисионара, као и то да је мисија одговорност не само „професионалних“ мисионара, већ свих хришћана.

У закључном дијелу свог излагања, Маглица је нагласила потребу за међусобним зближавањем међу хришћанима, наводе из Епархије.

Говорећи на предавању, асистент на Православном богословском факултету Универзитета у Београду Вукашин Милићевић упозорио је на опасност унутрашње секуларизације Цркве, односно њен заборав сопствених новозавјетних и есхатолошких основа.

Као посебно велики проблем навео је унутархришћанске подјеле које савременом свијету дјелују аутистично, те истакао да напор око успостављања јединства није нека успутна и небитна активност, већ насушна потреба хришћана како би црква успјела да преживи као заједница која је у стању да буде со земљи и преображава свијет.

Гости из Дубровачке бискупије заједно са монасима, монахињама, свештеницима и вјероучитељима из Требиња и Дубровника, предвођени владиком Григоријем посјетили су манастире Светих Апостола Петра и Павла, као и Тврдош након чега су приступили евхаристијском слављу у требињској Катедрали Рођења Блажене Дјевице Марије, које је предводио бискуп Узинић.

Дружење је настављено посјетом требињском Саборном храму, Музеју Херцеговине, те Херцеговачкој Грачаници – комплексу Црквина.
Григоријев екуменистички циркус се наставља. Угостио је Бискупа Мата Узинића и његову свиту. После екуменистичких молитви, релативизација свега и свачега се наставила тако што је бискуп Гргур поклонио православни епитрахиљ бискупу Узинићу. То је тек скандал над скандалима. Наравно у друштву београдског попа Вукашина Милићевића у народу познат као ванземаљац. Затим је ту трпеза "љубави" и пршута за све бискупе, монахиње и опатице, иако добро знамо шта је о томе говорио старац Клеопа:

- А за монахе, који увек једу без меса?

- Монасима није допуштено да једу месо. Чуј шта каже Св. Калиник, чије су Свете мошти у Черники[5]: “Монасима или монахињама који буду јели месо у манастиру или када буду отишли кући родбини или у град – две године одлучења од причешћа, 39 удараца шибом по леђима, цео сабор да га проклиње и да га избаце из манастира”.

Ово вас мирјане не обавезује да не једете месо. Нас монахе да. Зато што монаси треба до смрти да чувају девственост, како их је њихова мајка саздала. Ако си се прејео меса и кобасица и напио вина, одводи те ђаво за женама и пропао си у векове векова.

Монах треба да заузда коња. Зар не чујеш шта каже апостол Павле? Свакога дана изнуравам тело и савлађујем га, да не како, проповедајући другима, постанем саблазњен (уп. са 1. Кор 9,27).

Свети Оци кажу да је тело звер. Немој га неговати више но што је потребно. Тело је непријатељ. Свети Исихије вели: “До смрти се немој уздати у своје тело”. Тело је највећи непријатељ спасења, јер је природа искварена у рају. И све време оно вуче ка земљи и ка паклу.

Остаје екуменистичка жал што је Узунић дошао у цивилу и сакоу, а Гргур га дочеако у мантији. Очекујемо у наредним суретима да Гргур исправи ту неправилност и цивилног бискупа Узунића дочека у фармеркама и белој кошуљи како се и облачи када излази после поноћи.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

(21-04-2017, 03:51 PM)смедерево Пише:  Штампај Е-пошта
четвртак, 20 април 2017
ЕПАРХИЈА ЗХИП И ТРЕБИЊЕ БИЛИ ДОМАЋИНИ ПРЕДСТАВНИЦИМА БИСКУПИЈЕ ДУБРОВАЧКЕ

Представници Епархије захумско-херцеговачке и приморске и Бискупије дубровачке истакли су на скупу у Требињу потребу за међусобним зближавањем хришћана. Око 70 редовника и редовница Бискупије дубровачке, предвођених бискупом Матом Узинићем, боравило је у узвратној посјети Епархији, након првог дружења такве врсте, које је организовано у јануару прошле године у Дубровнику.
Припадници двије цркве оцијенили су да је начињен нови корак напријед на путу међусобног упознавања и продубљивања односа припадника двије цркве, који су успјешном сарадњом трасирала двојица архијереја.

Они су изразили наду да ће слични сусрети у будућности бити све чешћи, заједничке прославе празника све мање плод случајности, а све више резултат договора и растућег степена јединства.

Да је дружење које се догодио у данима када сви хришћани заједно прослављају празник Васкрсења Христовог, протекло у пријатној и пријатељској атмосфери потврдили су у својим обраћањима Његово преосвештенство владика захумско-херцеговачки и приморски Григорије и бискуп Мате Узинић.

На предавању „Мисија Цркве у 21. вијеку“, чији је организатор Центар за филозофију и теологију у Требињу, Катарина Маглица, врховна главарица Сестара доминиканки конгрегације Светих Анђела Чувара, истакла је да је за успјешну мисију цркве неопходна реевангелизација мисионара, као и то да је мисија одговорност не само „професионалних“ мисионара, већ свих хришћана.

У закључном дијелу свог излагања, Маглица је нагласила потребу за међусобним зближавањем међу хришћанима, наводе из Епархије.

Говорећи на предавању, асистент на Православном богословском факултету Универзитета у Београду Вукашин Милићевић упозорио је на опасност унутрашње секуларизације Цркве, односно њен заборав сопствених новозавјетних и есхатолошких основа.

Као посебно велики проблем навео је унутархришћанске подјеле које савременом свијету дјелују аутистично, те истакао да напор око успостављања јединства није нека успутна и небитна активност, већ насушна потреба хришћана како би црква успјела да преживи као заједница која је у стању да буде со земљи и преображава свијет.

Гости из Дубровачке бискупије заједно са монасима, монахињама, свештеницима и вјероучитељима из Требиња и Дубровника, предвођени владиком Григоријем посјетили су манастире Светих Апостола Петра и Павла, као и Тврдош након чега су приступили евхаристијском слављу у требињској Катедрали Рођења Блажене Дјевице Марије, које је предводио бискуп Узинић.

Дружење је настављено посјетом требињском Саборном храму, Музеју Херцеговине, те Херцеговачкој Грачаници – комплексу Црквина.
Григоријев екуменистички циркус се наставља. Угостио је Бискупа Мата Узинића и његову свиту. После екуменистичких молитви, релативизација свега и свачега се наставила тако што је бискуп Гргур поклонио православни епитрахиљ бискупу Узинићу. То је тек скандал над скандалима. Наравно у друштву београдског попа Вукашина Милићевића у народу познат као ванземаљац. Затим је ту трпеза "љубави" и пршута за све бискупе, монахиње и опатице, иако добро знамо шта је о томе говорио старац Клеопа:

- А за монахе, који увек једу без меса?

- Монасима није допуштено да једу месо. Чуј шта каже Св. Калиник, чије су Свете мошти у Черники[5]: “Монасима или монахињама који буду јели месо у манастиру или када буду отишли кући родбини или у град – две године одлучења од причешћа, 39 удараца шибом по леђима, цео сабор да га проклиње и да га избаце из манастира”.

Ово вас мирјане не обавезује да не једете месо. Нас монахе да. Зато што монаси треба до смрти да чувају девственост, како их је њихова мајка саздала. Ако си се прејео меса и кобасица и напио вина, одводи те ђаво за женама и пропао си у векове векова.

Монах треба да заузда коња. Зар не чујеш шта каже апостол Павле? Свакога дана изнуравам тело и савлађујем га, да не како, проповедајући другима, постанем саблазњен (уп. са 1. Кор 9,27).

Свети Оци кажу да је тело звер. Немој га неговати више но што је потребно. Тело је непријатељ. Свети Исихије вели: “До смрти се немој уздати у своје тело”. Тело је највећи непријатељ спасења, јер је природа искварена у рају. И све време оно вуче ка земљи и ка паклу.

Остаје екуменистичка жал што је Узунић дошао у цивилу и сакоу, а Гргур га дочеако у мантији. Очекујемо у наредним суретима да Гргур исправи ту неправилност и цивилног бискупа Узунића дочека у фармеркама и белој кошуљи како се и облачи када излази после поноћи.

[Слика: IMG_2018.jpg]

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Антиекуменистички Свеправославни Сабор биће одржан на лето у Банченском манастиру у Украјини!!!
Православно свештенство уједињено у противљењу одлукама назовисвеправославног сабора одржаног у јуну прошле године на острву Криту планира да одржи Свеправославни Сабор у Украјини у јуну и јулу са намером да анатемише екуменизам и оне који га подржавају, преноси сајт Религија у Украјини.
Одлука о сабору у Украјини је дошао као последица недавног „Међуправославног Сабора у Солуну“, одржаног 4. априла. Иако је скуп био забрањен од стране хијерархије грчке цркве, окупио је око хиљаду припадника црквено-монашког клира и верника противника екуменизма и глобализма из Грчке, Румунске и Руске Православне Цркве.

Скупу је упућен поздрав и благослов од владике Лонгина (Жара), викарног епископа Черновицке Епархије у Украјинској православној цркви Московске патријаршије и оснивач манастира Вазнесења Господњег у Банченску, који се брине за око пет стотина деце, од којих су неки инвалиди и заражени ХИВ-ом.

Сабор у Солуну је позвао грчко свештенство да прекине помињање Васељенског патријарха Вартоломеја речима:

„Ми смо прекинули везу са цариградским патријархом Вартоломејем као главним организатором назовисабора, и са представницима и проповедницима свејереси екуменизма, и са свим епископима који прихватају сабор на Криту као православни.
Окупљени су осудили екуменизам и Критски сабор. Поред тога, учесници у Солуну су представили планове да се одржи Свеправославни антиекуменистички сабор у Банченском манастиру у јуну и јулу, на коме намеравају да анатемишу патријарха Вартоломеја и друге које виде као присталице екуменизма.

Владика Лонгин је такође заузео оштар став у погледу заједничке декларације патријарха Кирил и папе Франциска из фебруара 2016 године. Истовремено, владика Лонгин је остао члан саветодавног тела највишег ауторитета Руске Православне Цркве у питањима њеног унутрашњег живота и спољних активности.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

[Слика: IMG_2093.jpg]

ВАСЕЉЕНСКИ ПАТРИЈАРХ И ПАПА ФРАНЦИСКО ЋЕ СЕ ЗАЈЕДНО СРЕСТИ СА КАИРСКИМ ИМАМОМ



Патријарх Бартоломеј И. ће се 28. априла ове године у Египту сусрести с папом Фрањом и великим имамом каирског свеучилишта ал-Азхар, Ахмедом ал-Таyебом. Цариградски је екуменски патријарх прихватио позив великог имама – извијестио је интернетски портал „Ватицан Инсидер“, позивајући се на изворе блиске цариградском патријархату. Тако ће и патријарх Бартоломеј И., попут папе Фрање и великог имама ал-Таyеба, одржати говор судионицима међународне конференције о миру.

Свети ће Отац бити у посјету Каиру, главном граду Египта, 28. и 29. априла ове године. Подсјетимо да су он и патријарх Бартоломеј И. већ раније подузели заједничке подухвате. Тако су у нају 2014. године посјетили Свету земљу, а у априлу прошле године су били на грчком отоку Лезбосу.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

[Слика: 104gho9.jpg]

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Екуменисти са Богословског против петиције, неће да се одрекну мајмунског порекла

Београд – Група професора са Православног богословског факултета у Београду огласила се поводом петиције за „укидање Дарвина“ која је подигла много прашине у јавности.
Професори истичу да иницијативе за „сличне ревизије“ не могу потећи од групе грађана, без обзира на њен састав, већ само од саме науке.
„Пут за овакву ревизију је дугачак и добро утабан вишевековном научном праксом која је и омогућила научни прогрес у чијим благодетима данас понекад уживамо, а зове се научни рад“, наводи се у писму.
Kако се наводи, сваки од потписника има прилику да приљежним научним радом, на „основу мноштва ‘доказа’ које су навели на две штампане стране, постулира нову теорију која ће, уколико стекне одобрење научне заједнице, заменити теорију еволуције“.
„Но, пошто је пут (жељене) ревизије научних теорија само један (тј. горе поменути), заобилазнице и пречице (у виду петиција) морају се, наравно, безусловно одбацити“, наводе професори.
Потписници истичу да је теорија еволуције једина тренутно научно прихваћена теорија која објашњава развој живота на Земљи.
„Без обзира на приговоре који јој се могу упутити и потешкоће које има приликом објашњавања појединих феномена у историји развоја живота, тренутно не постоји ниједна плаузибилна алтернативна научна теорија која би могла да је замени. Из тог разлога, сматрамо да у програму наставе биологије, на свим образовним нивоима, не постоји ништа што би тренутно могло да замени теорију еволуције или да барем буде представљено као њена једнако плаузибилна алтернатива“, пише у писму.
Такође, они подсећају да постоји став широко прихваћен од научне заједнице теолога широм света, да не постоји никаква „библијска теорија стварања“ која се може схватити као научна теорија која би, као таква, представљала научну алтернативу теорији еволуције.
„Из тог разлога, сматрамо да не постоји ниједан разлог због кога би се, у оквиру наставе из биологије, физике, антропологије или географије (а подсећамо да се, једнако као и о развоју живота, „теорије“ из свих ових наука могу пронаћи у Светом Писму), изучавала светописамска нарација која се, наизглед, бави истим питањем као и поменуте науке. Свето Писмо, дакле, није, нити може бити, схваћено као уџбеник или коначни арбитар било које научне дисциплине“, пише у писму.
Потписници скрећу пажњу на то да текстови о стварању из Kњиге постања 2чак ни жанровски не одговарају научном тексту“.
„Схватање Светог Писма као последњег критеријума истине сваке појединачне науке потиче из (теолошки неутемељене) идеологије америчког креационизма. Због свега тога, уверени смо да алтернатива једној научној теорији може бити само друга научна теорија“, кажу они.
На другој страни, они наводе да библијска нарација о стварању, као и много шта друго, може и треба да се изучава, у основним и средњим школама, у оквирима наставе из веронауке, књижевности, уметности, философије и сл, као и у оквирима одговарајућих високошколских програма.
„Та врста образовања доноси важну и преко потребну лепезу сазнања о хришћанском схватању Бога, света и човека, а уз то и систем вредности који игра важну улогу у образовању и васпитању деце. Хришћанска вера у Тројичног Бога, који је слободни творац света и живота, уопште није (нужно) у сукобу са теоријом еволуције“, наводе професори.
Група професора са Богословског факултета истичу и да „баш као што хришћанско тумачење Светог Писма на пољу биологије не може понудити ваљану научну алтернативу, ни биологија (физика, или антропологија) не може понудити ваљану религијску алтернативу хришћанском учењу о Богу, човеку и свету“.
„Сваки сличан покушај, какав се може срести међу бројним заступницима сцијентизма, будући заснован на темељном неразумевању, принципијелно одбацујемо“, пише у писму.
На крају, они изражавају начелно уверење у вредност очувања аутономије научних дисциплина, као и уверење да наставни програм из веронауке, биологије, физике (и других природних наука) није у међусобном конфликту који зато не треба вештачки и по сваки цену изазивати.
„У светлу свега претходно реченог, изражавамо наду и уверење да надлежне институције, првенствено Народна скупштина и Министарство просвете, науке и технолошког развоја, неће реаговати на поменуту петицију покретањем икаквог процеса који би довео у питање изучавање теорије еволуције у оквирима основног, средњег и високог образовања у Републици Србији. Само на тај начин ће бити обезбеђена вредност и аутономија науке, која, како се у споменутој петицији с правом истиче, не сме бити затворена у оквире догме и идеологије“, пише у писму.
Потписници су редовни професори епископ др Максим Васиљевић, протопрезвитер др Владан Перишић, протопрезвитер др Радомир Поповић, др Предраг Драгутиновић, ванредни професори др Раде Kисић, доценти ђакон др Здравко Јовановић, презвитер др Александар Ђаковац, презвитер др Зоран Деврња, др Марко Вилотић, др Андреј Јефтић и асистенти презвитер мср Вукашин Милићевић и мср Ненад Божовић.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

ПРОФЕСОРИ БОГОСЛОВИЈЕ: Текст „Петиције за ревизију изучавања теорије еволуције“
08:20 10.05.2017. 29 коментара
Група наставника и сарадника Православног богословског факултета Универзитета у Београду оценила је поводом петиције групе грађана за ревизију изучавања теорије еволуције да у програму наставе биологије, на свим образовним нивоима, не постоји ништа што би тренутно могло да замени теорију еволуције.

У Ставу о теорији еволуције, који је потписало 12 теолога, подсећа се да „ниједна од институција којима је поменута петиција упућена нема надлежност да задире у ма коју научну област и врши ‘ревизију’ онога што се унутар ње има сматрати за научну теорију и као такво бити изучавано и предавано ђацима и студентима“.



Они подсећају да иницијативе за сличне ”ревизије“ не могу потећи од скупине грађана (ма колико она била велика, а њени чланови угледни), већ једино и искључиво од саме науке, тј. дате научне области (у овом случају: биологије) односно од научне заједнице експерата компетентних у том домену истраживања.

Пут за овакву ревизију је, како наводе, дугачак и добро утабан вишевековном научном праксом која је и омогућила научни прогрес у чијим благодетима данас понекад уживамо, а зове се научни рад.

Сваки од потписника има прилику да приљежним научним радом, на основу мноштва ”доказа“ које су навели на две штампане стране, постулира нову теорију која ће, уколико стекне одобрење научне заједнице, заменити теорију еволуције, сматрају ови теолози, напомињући да се заобилазнице и пречице (у виду петиција) морају безусловно одбацити.

Теорија еволуције једина тренутно научно прихваћена теорија која објашњава развој живота на Земљи, навели су они, указујући да „тренутно не постоји ниједна плаузибилна алтернативна научна теорија која би могла да је замени“ или да буде њена „једнако плаузибилна алтернатива“.

Подсећамо на став, широко прихваћен од научне заједнице теолога широм света, да не постоји никаква ”библијска теорија стварања“ која се може схватити као научна теорија која би, као таква, представљала научну алтернативу теорији еволуције, указала је ова група наставника Боогословског факултета.

Не постоји, закључују они, ниједан разлог због кога би се, у оквиру наставе из биологије, физике, антропологије или географије изучавала светописамска нарација која се, наизглед, бави истим питањем као и поменуте науке.

Свето Писмо, дакле, није, нити може бити, схваћено као уџбеник или коначни арбитар било које научне дисциплине. Притом, текстови о стварању из Књиге постања чак ни жанровски не одговарају научном тексту.

Због свега тога, ови теолози су уверени да алтернатива једној научној теорији може бити само друга научна теорија.

С друге стране, они сматрају да библијска нарација о стварању, као и много шта друго, може и треба да се изучава, у основним и средњим школама, у оквирима наставе из веронауке, књижевности, уметности, философије и сл, као и у оквирима одговарајућих високошколских програма, као важна и преко потребна лепеза сазнања о хришћанском схватању Бога, света и човека, а уз то и систем вредности који игра важну улогу у образовању и васпитању деце.

Констатујући да хришћанска вера у Тројичног Бога, који је слободни творац света и живота, уопште није (нужно) у сукобу са теоријом еволуције, они подсећају да „баш као што хришћанско тумачење Светог Писма на пољу биологије не може понудити ваљану научну алтернативу, ни биологија (физика, или антропологија) не може понудити ваљану религијску алтернативу хришћанском учењу о Богу, човеку и свету“.

Сваки сличан покушај принципијелно одбацујемо, наводи се у саопштењу где се изражава начелно уверење у вредност очувања аутономије научних дисциплина, као и уверење да наставни програм из веронауке, биологије, физике (и других природних наука) није у међусобном конфликту и да га зато не треба вештачки и по сваки цену изазивати.

Изражавамо наду и уверење да надлежне институције, првенствено Народна скупштина и Министарство просвете, науке и технолошког развоја, неће реаговати на поменуту петицију покретањем икаквог процеса који би довео у питање изучавање теорије еволуције у оквирима основног, средњег и високог образовања у Републици Србији, закључила је група наставника и сарадника Православног богословског факултета Универзитета у Београду.

Потписници

епископ др Максим Васиљевић, редовни професор
протопрезвитер др Владан Перишић, редовни професор
др Предраг Драгутиновић, ванредни професор
ђакон др Здравко Јовановић, доцент
презвитер др Александар Ђаковац, доцент
презвитер др Зоран Деврња, доцент
др Марко Вилотић, доцент
др Андреј Јефтић, доцент
презвитер мср Вукашин Милићевић, асистент
мср Ненад Божовић, асистент
http://srbin.info/2017/05/10/profesori-b...ma-zamenu/
Одговори

Сабрање јеретичко!!!
Његово Преосвештенство Епископ аустријско-швајцарски господин Андреј присуствовао је, у недељу 07. априла 2017. године, „Екуменској молитви за прогоњене Хришћане“ у Коптској цркви у Бечу у пратњи јереја Филипа Милуновића.
Молитвени скуп је организован у коптском храму у Бечу, који је ова заједница, на челу са својим бискупом Анбом Габријелом, добила на поклон од Римокатоличке цркве.

По завршетку молитве, која је одржана под покровитељством Министарства спољних послова Аустрије, министар Себастијан Курц (Sebastian Kurz) одржао је говор против гоњења Хришћана и ширења мржње у свету.

Током молитве, Епископ Андреј је прочитао одељак из светог Јеванђеља по Јовану, а Надбискуп бечки, кардинал Кристоф Шенборн (Kardinal Christoph Schönborn), одржао је беседу, у којој се дотакао свог искуства и истакао да је лично упознао породице побијених мученика из Египта.

Поред министра и црквених великодостојника, молитви су присуствовали и верници, који су се заједно помолили за покој душе оних који су положили свој живот за веру, али и за напредак, мир и љубав у свету.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

(11-05-2017, 07:30 AM)смедерево Пише:  Сабрање јеретичко!!!
Његово Преосвештенство Епископ аустријско-швајцарски господин Андреј присуствовао је, у недељу 07. априла 2017. године, „Екуменској молитви за прогоњене Хришћане“ у Коптској цркви у Бечу у пратњи јереја Филипа Милуновића.
Молитвени скуп је организован у коптском храму у Бечу, који је ова заједница, на челу са својим бискупом Анбом Габријелом, добила на поклон од Римокатоличке цркве.

По завршетку молитве, која је одржана под покровитељством Министарства спољних послова Аустрије, министар Себастијан Курц (Sebastian Kurz) одржао је говор против гоњења Хришћана и ширења мржње у свету.

Током молитве, Епископ Андреј је прочитао одељак из светог Јеванђеља по Јовану, а Надбискуп бечки, кардинал Кристоф Шенборн (Kardinal Christoph Schönborn), одржао је беседу, у којој се дотакао свог искуства и истакао да је лично упознао породице побијених мученика из Египта.

Поред министра и црквених великодостојника, молитви су присуствовали и верници, који су се заједно помолили за покој душе оних који су положили свој живот за веру, али и за напредак, мир и љубав у свету.

[Слика: IMG_0152.jpg]

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

http://www.vaseljenska.com/vesti/kako-ek...zajednice/

Како екуменисти троше народне паре: Амфилохије новчано помогао рад Исламске заједнице
у Вести, Регион 16. маја 2017. 4 Коментара

Бока Которска – Митрополит црногорско-приморски Амфилохије одлучио је да новчано помогне рад Исламске заједнице за Боку Которску у Црној Гори.
То је, наводе у Митрополији, још један од примера добре сарадње две велике верске заједнице – Српске православне цркве и Исламске заједнице у Црној Гори.
Благослов за новчану донацију митрополит Амфилохије дао је у манастиру Острог, месту од посебне важности за православне, али и вернике других конфесија који га следе, а о чијој важности сведочи и да је његов игуман-старешина управо сам митрополит црногорско-приморски, саопштено је из Митрополије.
„Чин митрополита Амфилохија је сигурно искрен и добронамеран и ја сам му веома захвалан на томе“, рекао је председник Меџлиса Исламске заједнице за Боку Которску и Будву Хусеин Хоџић.
Он истиче да његови контакти, познавање и сарадња са Српском православном црквом у Црној Гори, а посебно са митрополитом Амфилохијем траје непуних десет месеци.

http://www.vaseljenska.com/drustvo/amfil...ucu-cveca/

Амфилохије освештао Титову Кућу цвећа!
у Актуелно, Вести, Друштво 27. децембра 2016. 19 Коментара

Београд – Породице некадашњег председничког брачног пара Броз, Тита и Јованке, љута је на митрополита црногорско-приморског Амфилохија, зато што их је, како кажу, „обмануо због сопствене промоције“.
„Владика Амфилохије је, пре две недеље, позвао Јованкину сестру Наду и питао да ли би неко од породице пошао са њим у Кућу цвећа, да се поклони њеним сенима“, прича огорчено Титов унук Јошка Броз.
„Пошли су Нада и Горан, син Јованкине треће сестре, Зоре, која је болесна.“
Амфилохије је одани слуга Ватикана, НАТО-а и Хага
Кад су се приближили Титовом и Јованкином гробу, Нада Будисављевић и Горан Алексић остали су затечени: владика Амфилохије одједном је почео да служи опело! Ту се створио и неки фотограф, па су кренули да севају блицеви, преносе Вечерње новости.
„Било је то мимо било каквог договора. Митрополит је знао, да је унапред рекао шта му је намера, нико од Јованкине фамилије не би пристао. Јер, он је већ питао да држи опело на њеној сахрани, па су сестре одбиле.“
Митрополит Амфилохије Радовић изјавио је, заиста, после Јованкине смрти, у октобру 2013, да она заслужује опело. Рекао је још да је био у контакту са њом годину или две пре тога, и да је хтео да је посети кад је довезена у Ургентни центар КЦС. До тога, ипак, није дошло јер су му лекари објаснили да њено здравствено стање то не дозвољава.
Амфилохије позива са Крита: Дођите сви, ми већ пишемо заједничку Посланицу
Тада је изјавио и да је Јованка била верујућа, и да се из књиге о њој види да је њена породица дала 70 свештеника и много официра.
Јошка Броз ово оштро демантује:
„И Тито и Јованка били су комунисти до последњег дана и изјашавали су се као Југословени. Нису били верници и никада не би пристали да им попови држе службу над одром.“
Јошки нису јасне намере митрополита црногорско-приморског, а не би га, како каже, чудило да је то још један атак државе на Брозове, као што је оставинска расправа после смрти некадашњег доживотног председника Југославије. Маратонска подела имовине ушла је, с јануаром, у 33. годину, без икакве наде да ће се ускоро назрети помак.
„Они чекају да сви ми помремо, прво да ништа не бисмо добили, а друго да се сакрије ко је све и шта покрао са списка ствари које су остале иза деде и Јованке. Или можда чекају да помру ти који су крали. Требало је одавно да поделе оно за шта се неспорно зна где је, па онда нек трагају за осталим „, каже Јошка.
Новости

Амфилохије је одани слуга Ватикана, НАТО-а и Хага
у Мишљења 25. септембра 2016. 27 Коментара

Поштовани пријатељи,
Нешто се десило што сматрам важним вас информисати. И потврда је јакенеморалности и непобожности у врху СПЦ.
Прошле године сам преко Владике Георгија послао замашан прилог за цркву у Бару.Новац је био за иконостас и олтар у Светоме Јовану Владиниру. Саборни храм ће бити освећен сутра. Моја скромна жеља је била овијековјечити имена мојих красних родитеља. И пошто сам имао, и још имам, потпуно повјерење у Владику Георгија, изабрадох Њега бити мој посриједник. Зна он добро све детаље. Обавио је Владика Георгије то на најпоштенији могући начин. Треба знати да Вукчевићи су из околине Бара из Црмнице одакле су ми честити родитељи.
Прије неки дан мој брат од стрица пошао да види како напредује рад у храму. Наишао на једнога младога свештеника, Марка Радовића, чији је стриц Амфилохије. Питаше попа да ли вам што значи име Владо Вукчевић. Вели он како да не. И даље каже чуо сам да је стар човијек и због здравстених разлога неће доћи. Мој брат њему вели здрав је као ти и болијестан није. Уствари Амфилохије није имао ни образа ни пристојности њега позвати. Ко то вам каже лаже. Вели он попу нека вам је знано да су сада Вукчевићи вјечито уткани у храму и не можете их елиминисати лажним причама. Срам вас све било и стрица.
Зашто Вам ово пишем. Прошле године сам пошао на Цетиње да браним Владику Георгија како не би га смијенили, јер је он, Амфилохије, одиграо кључну улогу у свему томе. Ми смо се поријечили али ипак мене каже смијенити га нијеће. Лажи и лажи. Амфилохије је одани слуга Ватикана, НАТОА и Хага.
Немају ти великодостојници срамоту. Граде храмове не за Бога нашега, него за њихов легат. Сада ће видјети Владика Митрофан у каквом злом друштву се он налази.Хвала пуно.
Др Владо Вукчевић
Одговори

Епископи Београдске патријаршије у паузи током мајског заседања Сабора угостили су њима њихову "хришћанску браћу"....
[Слика: sb5v8k.jpg]

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 4 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним