14-10-2014, 03:36 PM
(14-10-2014, 12:24 AM)Chicot Пише: Ја не кажем да није било случајева да је прелетана Југославија - ти си био искључив и рекао
Цитат:путања авиона ка Немачкој је заобилазила део који наводиш и ишла преко Југославије. Нису летели праволинијски него рутом која им је повољна.па се испоставило да није баш тако.
Шико,
да се подсетимо како је почела ова беспредметна дискусија:
(09-10-2014, 02:06 AM)Chicot Пише:(08-10-2014, 10:40 AM)ватхра Пише: Око две трећине летова је и без Италије летело преко Југославије. Не знам зашто мислиш да за Немачку нису летели преко Југославије, поготово јер.ми је пуна табела авиона који су гађали Немачку.
Зато што ни теоријски авиони нису могли да прелећу наше копно ако су гађали циљеве на линији Минхен - Нирмберг или западно. Ова црвена тачка на карти је Blachammer, и то је, колико сам успео да испратим најисточнији циљ који су гађали.
Ако треба да ти неколико пута поновим да јесу летели преко Југославије на путу за Немачку, да имам документа за авионе који су пали код нас, као и руте којима су летели, само да би ти извадио једну реченицу из контекста, онда не разумем даљу поенту ове дискусије.
(14-10-2014, 01:04 AM)Милослав Самарџић Пише: Да ли правите разлику између евакусаиних и спашених?
Негде од новембра 1944. није било Немаца негде од Дубровника па на север до пред Задар чини ми се, тако да се падови или принудна слетања у том сектору не би могли рачунати као спашавања од Немаца.
Задар је заменио Вис у улози принудног аеродрома, али је на њега слетело свега неколико десетина авиона. Други избор је било слетање иза совјетских линија - што се испоставило као лошије решење јер су авијатичари путовали назад и месецима, а Совјети нису враћали авионе.
У случају слетања на савезнички аеродром попут Виса и Задра, авијатичари нису проглашавани за нестале, па самим тим ни евакуисани. Већ сам написао да авијатичаре са Виса нисам рачунао, исто је и за Задар.