28-05-2015, 01:15 AM
ЗАБЛУДЕ И АКТИВНОСТИ АРТЕМИЈЕВЕ СЕКТЕ
28-05-2015, 01:26 AM
Брату Херцеговцу.....
„Има људи који у својој ревности да буду већи православци од самог православља осуђују дјелатност Берђајева као опасне по цркву. Они заборављају да, како показује историја хришћанства, црквена пракса и традиционално богословско учење пати од многих недостатака, који одбијају широке друштвене слојеве од цркве. Да би се сви вратили у крило цркве, неопходан је рад таквог мирјанина као што је Берђајев, који је указивао да се ти недостаци могу отклонити, а да се не нанесе штета темељима хришћанске цркве“
НИКОЛАЈ ЛОСКИ
„Има људи који у својој ревности да буду већи православци од самог православља осуђују дјелатност Берђајева као опасне по цркву. Они заборављају да, како показује историја хришћанства, црквена пракса и традиционално богословско учење пати од многих недостатака, који одбијају широке друштвене слојеве од цркве. Да би се сви вратили у крило цркве, неопходан је рад таквог мирјанина као што је Берђајев, који је указивао да се ти недостаци могу отклонити, а да се не нанесе штета темељима хришћанске цркве“
НИКОЛАЈ ЛОСКИ
Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.
Д М
28-05-2015, 01:44 AM
(28-05-2015, 01:15 AM)aco Пише:(28-05-2015, 01:09 AM)херцеговац Пише: Значи то ферцера!?
Хммм, 'ђе' жена оставила ону фолију...
Ферцера, али телефон онда није доступан.
А пасош и саобраћајна и сл. не емитују нити примају
никакав сигнал (немају батерију), осим у читачу.
Тако да џаба труд и грдња од жене за бацање фолије.
Јес' да ме ујутро у топ стави што сам лап топ облијепио.
Видим,
и ти си пробао то са телевоном?

(28-05-2015, 01:26 AM)Шумадинац Пише: Брату Херцеговцу.....
„Има људи који у својој ревности да буду већи православци од самог православља осуђују дјелатност Берђајева као опасне по цркву. Они заборављају да, како показује историја хришћанства, црквена пракса и традиционално богословско учење пати од многих недостатака, који одбијају широке друштвене слојеве од цркве. Да би се сви вратили у крило цркве, неопходан је рад таквог мирјанина као што је Берђајев, који је указивао да се ти недостаци могу отклонити, а да се не нанесе штета темељима хришћанске цркве“
НИКОЛАЈ ЛОСКИ
Опусти се, побратиме!
Добро је оно код Берђајева када хандри о духовној реинкарнацији...
Али, нека сада.
„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.
![[Слика: traktor.gif]](http://poljoinfo.com/images/smilies/traktor.gif)
28-05-2015, 07:47 AM
28-05-2015, 01:03 PM
ЕВО ШТА ПИШУ У ''ИСТИНА ЈЕ САМО ЈЕДНА- ВЛАДИКА АРТЕМИЈЕ'':
Док се тинта са лицемерног писма Патријарха Иринеја није ни осушила, брже боље су реаговали и њихови спин мајстори и "аминаши", на све из Патријаршије.
Један од ретких јастребова који се тамо јавио је Веља, новотеолог који је до јуче бљувао најгоре хуле на владику Артемија.
Ако се покаје - вели Веља - "што да не, и епископска катедра владици Артемију" - распиштољио се Веља, који је до јуче викао"распни га, распни", када су усамљени и уплашени, ретки, гласови разума, говорили: "оставите га у Шишатовцу, не ускраћујте му служење Литургије, оставите га са његовом духовном децом".
Он и њему слични, тада, на таласу екуменистичког заноса, вриштали су како је то "нова клица нездраве духовности", и како се то мора "сасећи у корену".
Данас, после свега шта се догодило у Сабору последњих дана, када су изневерени и потписи, и дате речи, када се кворум састаје по потреби - који клан изгуби већину; такви спин-мајстори покушавају да од свега исконструишу "помирљиво писмо љубави".
Лудило екумениста је обрнуто пропорционално њиховом слепилу.
Ђорђе Р. дверјанин, за којег се не би могло рећи да је јастреб, али који чим почне да мисли и осећа својом главом и срцем, добије пацке па почне да дува у дипле најгорих екумениста, рече да су новинари "Политике" слепи, да ово писмо није претња и ултиматум, него да се ту јасно види(само он изгледа) да Владици Артемију хоће да "врате епископски чин"
.
Иако од тога нема ни слова, он је већ замислио, да је то само питање договора - да ли ће бити владика без Епископије, или ће му вратити и Епархију.
Ово нас заиста подсећа на медијаторе Овена, Столтенберга, Венса, Холбрука: Ви Срби ћете дати то и то, а Хрвати су обећали да ће размислити да ће узети у разматрање да вам дају то и то.
Јавља се Лепи (ултра леви и либерални теолог и храбри критичар лицемерних црквених односа, али из позиције, екстремније либерализације и јаснијих обрачуна са неистомишљеницима), и да се не заборави, опет покреће тему комесар-попадије Валентине Терзић из Косјерића, да Владику Артемија злостављају (о.Симеон Виловски на даљину), да му прете, "да би се он покајао", али не сме, јер има фанатика, који би радије да спавају на душецима у планинским брвнарама и војвођанским салашима, него да се врате у Немањићке светиње.
Ту се види сва болест екуменских стереотипа, предрасуда, и маније од било каквог отпора агресивним црквеним глобалистима.
Да су само једном дошли у било који манастир-катакобму и да су после службе сели насамо и поразговарали са Владиком Артемијем, схватили би у каквој су болесној заблуди.
Ево нам га и Небојш.а, апелује, куми, моли, каже већ сте стигли да упљујете руку помирења и љубави, коју пружа патријарх Иринеј - и да га не знамо, и да не знамо шта пише, помислили би да је то Алиса из земље чуда, која користи његов ник, па не зна да је пре неколико сати у том истом Сабору, без суда, без оптужнице, без икаквих доказа, смењен Владика Георгије, и да су као на сточном вашару, гласали о његовој кривици, и кривици Филарета, ценкајући се, и погађајући ко ће да попусти и одустане.
И док се Ђорђе Р. двоуми да се није превише обрадовао лажној нади у Синодско покајање и повратак реда и канонског поретка у СПЦ, па просто неверује "да ће Артемије срушити свој вишегодишњи рад на паралелно Цркви", ето нама и Мирослава Ј. из Крушевца, који у свему овоме види неку себичну љутњу, подетињеног старца, који се ето љути, због пробушене лопте, и киндер јајета.
На крају да би потврдио екуменску љубеобилност, ту је и Буловићев жутокљунац, и будући бачки кешоловац Страхиња Матковић, који ускликне крилатицу из 2010. и прогона Владике Артемија : "Што не уради теологија, урадиће биологија", показујући дубину свог богословског образовања - и Ковиљске љубеобилности.
Ови спин мајстори, у својој надувености, не виде, или не желе да виде, да је Владика Артемије увек на истом месту, да ни један разговор са изасланицима Синодалаца није одбио, да је смирено на свако писмо од фебруара 2010. године ОДГОВОРИО, да је на сваке непристојне понуде одговарао са "нема пијачарења", "вратите канонски поредак", "вратите ред" итд.
Можда ће владика Артемије и одговорити на ово писмо, али је више него јасно, да у атмосфери линча других владика; у атмосфери тоталног хаоса, претње непотписивањем одлука Синода и Сабора; у атмосфери најаве прогона других(Блиц о Никанору); у атмосфери припреме разбојничког сабора у Истанбулу 2016; у атмосфери славодобитне надмености Григорија херцеговачког који најављује "даље чишћење Цркве" - само неко са наивношћу француских собрарица, може да поверује у искреност и добронамерност овог писма.
Но, сам уцењивачки рок од 3 дана, говори све, али сачекајмо још мало...
Ау, каква параноја...
Достојно "Балканског шпијуна".
Јастребови, леви, десни, ултра, мега, гига...
Није лако носити овакву главу на раменима.
Дакле, видимо из прве руке о каквом се секташком менталитету ради, о каквој прелести!
Процените сами....
Док се тинта са лицемерног писма Патријарха Иринеја није ни осушила, брже боље су реаговали и њихови спин мајстори и "аминаши", на све из Патријаршије.
Један од ретких јастребова који се тамо јавио је Веља, новотеолог који је до јуче бљувао најгоре хуле на владику Артемија.
Ако се покаје - вели Веља - "што да не, и епископска катедра владици Артемију" - распиштољио се Веља, који је до јуче викао"распни га, распни", када су усамљени и уплашени, ретки, гласови разума, говорили: "оставите га у Шишатовцу, не ускраћујте му служење Литургије, оставите га са његовом духовном децом".
Он и њему слични, тада, на таласу екуменистичког заноса, вриштали су како је то "нова клица нездраве духовности", и како се то мора "сасећи у корену".
Данас, после свега шта се догодило у Сабору последњих дана, када су изневерени и потписи, и дате речи, када се кворум састаје по потреби - који клан изгуби већину; такви спин-мајстори покушавају да од свега исконструишу "помирљиво писмо љубави".
Лудило екумениста је обрнуто пропорционално њиховом слепилу.
Ђорђе Р. дверјанин, за којег се не би могло рећи да је јастреб, али који чим почне да мисли и осећа својом главом и срцем, добије пацке па почне да дува у дипле најгорих екумениста, рече да су новинари "Политике" слепи, да ово писмо није претња и ултиматум, него да се ту јасно види(само он изгледа) да Владици Артемију хоће да "врате епископски чин"
.
Иако од тога нема ни слова, он је већ замислио, да је то само питање договора - да ли ће бити владика без Епископије, или ће му вратити и Епархију.
Ово нас заиста подсећа на медијаторе Овена, Столтенберга, Венса, Холбрука: Ви Срби ћете дати то и то, а Хрвати су обећали да ће размислити да ће узети у разматрање да вам дају то и то.
Јавља се Лепи (ултра леви и либерални теолог и храбри критичар лицемерних црквених односа, али из позиције, екстремније либерализације и јаснијих обрачуна са неистомишљеницима), и да се не заборави, опет покреће тему комесар-попадије Валентине Терзић из Косјерића, да Владику Артемија злостављају (о.Симеон Виловски на даљину), да му прете, "да би се он покајао", али не сме, јер има фанатика, који би радије да спавају на душецима у планинским брвнарама и војвођанским салашима, него да се врате у Немањићке светиње.
Ту се види сва болест екуменских стереотипа, предрасуда, и маније од било каквог отпора агресивним црквеним глобалистима.
Да су само једном дошли у било који манастир-катакобму и да су после службе сели насамо и поразговарали са Владиком Артемијем, схватили би у каквој су болесној заблуди.
Ево нам га и Небојш.а, апелује, куми, моли, каже већ сте стигли да упљујете руку помирења и љубави, коју пружа патријарх Иринеј - и да га не знамо, и да не знамо шта пише, помислили би да је то Алиса из земље чуда, која користи његов ник, па не зна да је пре неколико сати у том истом Сабору, без суда, без оптужнице, без икаквих доказа, смењен Владика Георгије, и да су као на сточном вашару, гласали о његовој кривици, и кривици Филарета, ценкајући се, и погађајући ко ће да попусти и одустане.
И док се Ђорђе Р. двоуми да се није превише обрадовао лажној нади у Синодско покајање и повратак реда и канонског поретка у СПЦ, па просто неверује "да ће Артемије срушити свој вишегодишњи рад на паралелно Цркви", ето нама и Мирослава Ј. из Крушевца, који у свему овоме види неку себичну љутњу, подетињеног старца, који се ето љути, због пробушене лопте, и киндер јајета.
На крају да би потврдио екуменску љубеобилност, ту је и Буловићев жутокљунац, и будући бачки кешоловац Страхиња Матковић, који ускликне крилатицу из 2010. и прогона Владике Артемија : "Што не уради теологија, урадиће биологија", показујући дубину свог богословског образовања - и Ковиљске љубеобилности.
Ови спин мајстори, у својој надувености, не виде, или не желе да виде, да је Владика Артемије увек на истом месту, да ни један разговор са изасланицима Синодалаца није одбио, да је смирено на свако писмо од фебруара 2010. године ОДГОВОРИО, да је на сваке непристојне понуде одговарао са "нема пијачарења", "вратите канонски поредак", "вратите ред" итд.
Можда ће владика Артемије и одговорити на ово писмо, али је више него јасно, да у атмосфери линча других владика; у атмосфери тоталног хаоса, претње непотписивањем одлука Синода и Сабора; у атмосфери најаве прогона других(Блиц о Никанору); у атмосфери припреме разбојничког сабора у Истанбулу 2016; у атмосфери славодобитне надмености Григорија херцеговачког који најављује "даље чишћење Цркве" - само неко са наивношћу француских собрарица, може да поверује у искреност и добронамерност овог писма.
Но, сам уцењивачки рок од 3 дана, говори све, али сачекајмо још мало...
Ау, каква параноја...
Достојно "Балканског шпијуна".
Јастребови, леви, десни, ултра, мега, гига...
Није лако носити овакву главу на раменима.
Дакле, видимо из прве руке о каквом се секташком менталитету ради, о каквој прелести!
Процените сами....

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.
Д М
28-05-2015, 01:22 PM
(28-05-2015, 07:47 AM)aco Пише:(28-05-2015, 01:44 AM)херцеговац Пише: Јес' да ме ујутро у топ стави што сам лап топ облијепио.
Видим,
и ти си пробао то са телевоном?
Нисам, али сам видео код других,
кад ми не треба угасим га, а и немам шта да кријем.
Направити капу од фолије?
Да зезнемо др. Спока?
„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.
![[Слика: traktor.gif]](http://poljoinfo.com/images/smilies/traktor.gif)
28-05-2015, 01:27 PM
Да ли разумете шта би значио повратак истог, неизмењеног Артемија у Цркву. А чак и да се искрено покаје у ова два-три дана, шта ће бити са стотинама његових следбеника. Шта ће бити са новцем, МИЛИОНИ €, и са бандом око њега који чекају да крепа слута, па да поделе новац? Шта ће урадити дебеовци који врве што јавно што у сенци око њега. Како би се трпео победоносни повратак Артемија и артемита у храмове; ко би преживео њихове атиекуменистичке и антипапске погледе? Зар заиста мислите да демонска мржња којом одишу ти људи може бити спрана декретом патријарха или епископа. Ко је читао Лествицу и део о тврђави нека се присети покајника, а ви који нисте прочитајте. Јован је издржао пар дана у тамници и побегао главом без обзира из ње. А ови би да врате са славом и чашћу непокајаног архвука у тор.
Можете ме оптужити за мржњу, нека. Али овде се ради о животу или смрти неких у Цркви. У питању је вечност, у питању је избављење многих људи из чељусти мржње и сатане, а не привремено решење за Артемија, оног од кога и кроз кога дође саблазан последњих дана.
Можете ме оптужити за мржњу, нека. Али овде се ради о животу или смрти неких у Цркви. У питању је вечност, у питању је избављење многих људи из чељусти мржње и сатане, а не привремено решење за Артемија, оног од кога и кроз кога дође саблазан последњих дана.
Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.
Д М
28-05-2015, 01:35 PM
Јесте,
треба побити, ескомуницирати...
Охо, ко би нам то проводио комунистичке методе?
Али зато папи Франциску или како му тепаш Фрањи љубити папучу!
Такви екстреми као ти су и довели до овога!
Ево ти и Цоа вели да је conditio, sine qua non (пошто волиш латинштину) свега доброг, јединство, а не раскол!
Охладити главе и сијести за сто.
треба побити, ескомуницирати...
Охо, ко би нам то проводио комунистичке методе?
Али зато папи Франциску или како му тепаш Фрањи љубити папучу!
Такви екстреми као ти су и довели до овога!
Ево ти и Цоа вели да је conditio, sine qua non (пошто волиш латинштину) свега доброг, јединство, а не раскол!
Охладити главе и сијести за сто.
„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.
![[Слика: traktor.gif]](http://poljoinfo.com/images/smilies/traktor.gif)
28-05-2015, 01:39 PM
Реч је пре свега у искреном покајању тј. преумљењу свих следбеника Артемијеве јереси!
Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.
Д М
28-05-2015, 01:45 PM
Како ћеш некога призвати?
Комунистичким методама? Ма, отјерај! Ма, шта ће ти браћа по крви и вијери!
Имаш свог папицу Фрању и ето ти опет 'хришћанске браће' хрвата да одмјене истокрвну и истовјерну браћу!
Наравно, опет неће клати тебе и твоје, него нас преко Дрине! Нити ћеш са пушком у руци да браниш српску нејач! Ти и такви би опет запалили за Лондон као ономад остављајући народ.
Ма иди!
КО НЕЋЕ БРАТА ЗА БРАТА, хоће туђина за господара
Комунистичким методама? Ма, отјерај! Ма, шта ће ти браћа по крви и вијери!
Имаш свог папицу Фрању и ето ти опет 'хришћанске браће' хрвата да одмјене истокрвну и истовјерну браћу!
Наравно, опет неће клати тебе и твоје, него нас преко Дрине! Нити ћеш са пушком у руци да браниш српску нејач! Ти и такви би опет запалили за Лондон као ономад остављајући народ.
Ма иди!
КО НЕЋЕ БРАТА ЗА БРАТА, хоће туђина за господара
„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.
![[Слика: traktor.gif]](http://poljoinfo.com/images/smilies/traktor.gif)
28-05-2015, 08:30 PM
АЕМ И ПАТРИЈАРХУ СРПСКОМ
Г. Г. И Р И Н Е Ј У
Патријаршија
11000 Београд
На Ваше братољубиво писмо одговарамо братољубивије уколико сте спремни да се нађемо на истом, а то је: да нам исповедање непатворене вере, какву су нам од Спаситеља предали богомудри Оци и Светитељи, буде водиља све до Царства небеског.
У црквеном расколу може бити само неко ко је изневерио правоверје.
Не би данас између нас никакве провалије било да нисте неканонски и неуставно произвели стање у којем се Српска црква данас налази. А произвели сте га да би сте неометаније српско светосавско православље оденули у рухо које му не пристоји.
Показало се, по промислу Божјем и у складу са учењем апостола Павла, да поделом међу нама сведочимо да је Црква само тамо где се чува истинска и неискварена вера.
Да бисте нас боље и свестраније схватили, кад је реч о исповедању чисте вере, шаљемо Вам посланице са црквенодуховних Сабора одржаних у Лозници код Чачка.
Садржина Вашег писма не говори да је оно плод Духа Светога, него плод духа људског ради правдања пред светом; да би се рекло: Ето, ми братољубиво хоћемо да помогнемо бившем епископу рашко-призренском Артемију, а он нас одбија. Умеће народ Божји да препозна и разлучи искреност од неискрености, јер памти све претходне догађаје.
Ово није „оглушивање о Ваш позив“ него својеврсно сведочење о правоверју. Све док непоколебљиво остајемо у светоотачкој вери, ништа заједничко немамо са расколом, гледано, међутим, Вашим очима, Артемије је у „расколу“. И док мислите да сте Нас административно одвојили од Српске православне цркве, знајте да Нас, догматски гледано, од Христа нисте одвојили нити можете, а то значи ни од Српске православне цркве какву нам је основао и предао Свети Сава. Сведочимо Вам да чврст осећај имамо да смо били и, уистину, остајемо у правој Српској православној цркви коју верници најбоље препознају и прихватају.
Захваљујемо Вам на писму.
+АРТЕМИЈЕ,
епископ рашко-призренски
у изгнанству
У Београду 14/27. Маја 2015.
Г. Г. И Р И Н Е Ј У
Патријаршија
11000 Београд
На Ваше братољубиво писмо одговарамо братољубивије уколико сте спремни да се нађемо на истом, а то је: да нам исповедање непатворене вере, какву су нам од Спаситеља предали богомудри Оци и Светитељи, буде водиља све до Царства небеског.
У црквеном расколу може бити само неко ко је изневерио правоверје.
Не би данас између нас никакве провалије било да нисте неканонски и неуставно произвели стање у којем се Српска црква данас налази. А произвели сте га да би сте неометаније српско светосавско православље оденули у рухо које му не пристоји.
Показало се, по промислу Божјем и у складу са учењем апостола Павла, да поделом међу нама сведочимо да је Црква само тамо где се чува истинска и неискварена вера.
Да бисте нас боље и свестраније схватили, кад је реч о исповедању чисте вере, шаљемо Вам посланице са црквенодуховних Сабора одржаних у Лозници код Чачка.
Садржина Вашег писма не говори да је оно плод Духа Светога, него плод духа људског ради правдања пред светом; да би се рекло: Ето, ми братољубиво хоћемо да помогнемо бившем епископу рашко-призренском Артемију, а он нас одбија. Умеће народ Божји да препозна и разлучи искреност од неискрености, јер памти све претходне догађаје.
Ово није „оглушивање о Ваш позив“ него својеврсно сведочење о правоверју. Све док непоколебљиво остајемо у светоотачкој вери, ништа заједничко немамо са расколом, гледано, међутим, Вашим очима, Артемије је у „расколу“. И док мислите да сте Нас административно одвојили од Српске православне цркве, знајте да Нас, догматски гледано, од Христа нисте одвојили нити можете, а то значи ни од Српске православне цркве какву нам је основао и предао Свети Сава. Сведочимо Вам да чврст осећај имамо да смо били и, уистину, остајемо у правој Српској православној цркви коју верници најбоље препознају и прихватају.
Захваљујемо Вам на писму.
+АРТЕМИЈЕ,
епископ рашко-призренски
у изгнанству
У Београду 14/27. Маја 2015.
Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
28-05-2015, 09:17 PM
Луд човек, несвестан својих катастрофалних канонских преступа, болесна гордоет.
28-05-2015, 11:05 PM
(28-05-2015, 09:17 PM)aco Пише: Луд човек, несвестан својих катастрофалних канонских преступа, болесна гордоет.
У праву си! Јака прелест!
Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.
Д М
28-05-2015, 11:36 PM
До сада једна од бољих анализа ситуације!
Цитат:Помози Бог!
Симо, шта мислите шта је најбоље нашем националном бићу: раскол са истеривањем правде на неправду коју смо ми онда видели, и такав упорни став увређености држати још деценијама, или пак започети неке разговоре? О чему ви причате? Људи их позивају на разговор, неће им тамо уши појести. Нека иду и разговарају, шта вам је?
Неће одмах да саслужују и не знам шта не још?
Бојим се да ви не разумете дипломатски језик, нажалост који и у Цркви постоји, јер је увек и постојао још од Византије. Мало сте и наивни. Они то морају да кажу, „три дана“ или колико, да нечим задрже оно у себи што представљају. А представљају СПЦ и формалну чувају тај ауторитет. Дипломатски језиком би се рекло: „перу образ“; или "ево дајемо дај и ти мало".
До недавно нису ни о чему хтели са њим да причају, и то је ВЕЛИКА разлика у односу на раније позиве Симо.
Ако то ви, или вл. Артемије ни видите онда са овом работом ђаво има много што шта. Ви имате обавезе пред Црквом и Српским народом да га сједињујете у једно цело, а не на радост нашим непријатељима да делите. Да ђавола радујете. Нама треба духовно и народно јединство, једном се мора почети ка неком циљу. Од „нуле“, уреду од нуле, али кренимо... Нисмо ваљда ми Срби баш најпроклетији и најтврдовратији, и најтврдоглавији..?
Сто пута смо рекли да ништа није ваљало како су поступили са вл. Артемијем, и шта још у вези тога да кажемо да вам се свиди?
Мора да се раскол решава, брате мили. Разумете ли ви то. Јер СПЦ није Артемијева, или оба Иринеја, Атанасија, јанка или марка. То није играчка да се овако увређено с њом играју. Људи су подељени не само духовно и наша је обавеза де нешто учинимо да буде боље.
Поздрав
оЉуба
----- Original Message -----
Цитат:oca33@comcast.net
28.05.2015 16:24:44
Помоз Бог!
Поштовани Симо, брате Синиша,
У СПЦ нема раскола али постоји спољашња подељеност, што значи да она већ једно дуже време себе не управља црквеним мерама и методама, него светским, пре свега демократским. Можемо да кажемо да је и то нека болест, када се људи у њој удаљавају од православног начина управљања њом (није Црква болесна, јер то не може да буде али људи да). Када се тако води Црква онда добијамо овакве плодове да пола епископата мисли на један начин а пола на други. И наравно то није добро, и управо се ту негде губи тај људски естаблишмент у Цркви, не достаје то као хлеб насушни једниомислије, или консензус, који су пре свега литургички изражаји послушања и вере.
И поред тога што многи насумице и манично нападају овај долазећи свеправоаслвни сабор, само у припреми њега нама се десило нешто много добро. И то код нас у Београду, када је Руска црква демонстративно напустила неки дијалог са католицима, када су тада решавали да се ствари у цркви решавају надгласавањем. Онда, за сам овај сабор о којем говорим Руска црква је направила ултиматум јеладским црквама и њеним црквено политичким сателитима, да тај замишљени сабор може да се одржи само ако се ствари буду решавале једномислијем. Ми нисмо ни свести колика је опасност отклоњена за Цркву, него само нешто кукамо и жалимо. Нажалост епископат наше Цркве и даље ради и функционише на демократским принципима а не еклисиолошким, и зато псотоје ове партије и групице у цркви, које су почеле још и петицијама да се баве. Дакле, на том садашњем и будућем искуству рада поменутог сабора имамо свако право да критикујемо како ради наш СА Сабор.
Сам случај епископа Артемија није решен консензусом, него је он био "бланко папир", који су морали на крају сви да потпишу, без те могућности на мишљења и дебате што може да буде и дугачак процес. Дакле, ни то неме никакве везе са поменутим правилним начином рада у Цркви.
Симо, ја немам свој став, мишљење..., у односу на Цркву, а када га имам ја кажем „мислим“, "претпостављам" и сл. Ово што чиним јесте борба да представим правилан начин како се у Цркви ради, а са неким разлогом се то код нас не чини. Ја се не бих огласио да је овај позива исти као и они остали, када се и нисам оглашавао.
Ово је први пут да се у овако комплексној ситуацији уз разне црквене формалности обраћају вл. Артемију са поштовањем. Сам однос је поштовање, а „рок“ је дисциплина нашем највишем црквено законодавном телу, и то двоје молим вас, немојте бркати. Раније су му се обраћали као монаху, као једном аду предатом никоговићу, блесавом чичици са нечијим убеђењем да ће он сам по себи да нестане. Десило се да није и да тек неће. О томе ја говорим. Дакле сада је време да НЕСТАНЕ овај раскол и вл.Артемије је морални победник.
А Артемије има обавезу да прихвати овај разговор, јер ако одбије онда он више никакве канонске недостатке не може да искористи и објасни свој статус.
У вашој поруци нисам нашао суштину, а управо одговор на питање: Шта му смета да разговара? То је суштина Симо.
Дакле, он треба и МОРА да разговара. Треба по позиву а мора по том факту да његова еклисиологија и даље постоји на постулату одрицања правилности сагледвања његовог случаја и да је он и даље епископ рашко-призренски. Њега су избацили из епископата и то је оправдавало његов статус, а сада га зову на неки начин назад. И то је суштина коју ви Симо изгледа да не разумете?
Ако он сада жели да створи пакет нових услова, рецимо екуменизам и онда необновљенштво, онда је питање зашто није потражио отреситије старокалендарце који нису изгубили еклисијлану форму и апостолско пријемство? Да се придружи већ постојећој борби? Онда је он са овом „соло“ хиротонијом отишао путем без повратка. Али како рекох, ја сам и даље убеђен да никог није звао на рукоположење његовог новог епископа да не би он сам повредио каноничност за коју окривљује СА Сабор СПЦ. И то је овде суштина овог проблема.
Ствари изгледа да су се промениле као и тај однос снага у нашем епископату, јер зар нисмо сви приметили да је овог пута ситуација другачија, јер је очито и то да ове године није било „гласноговорника“ за медије. Дакле, треба да прихватити ову на нови начин испружену руку.
Ево вл. Георгије иако има јаку логистику, пре свега финансијску, и политичку државе у којој живи да направи раскол он то не чини. И хвала му за то. Тако и еп. Артемије има да поступи, а ако не онда оне је постао неки други човек којег уопште више не познајем. Или свим овим неко други мисли и управља њим, јер се не полагања рачуна неком осладило и тада наступа прави раскол и погибао.
Послао сам порку најздравије природе, да вл. Артемије треба, а и МОРА да разговара са њима, ако и даље стоји на статусу неправилности његовог уклањања. А ако је у међувремену променио доктрину свог статуса онда је он расколник са убијањем нашег националног бића, јер се придружује онима који то већ одавно чине. И онда се питам које добро може да се види у њему, и сличним њему.
Питање екуменизма или ти новотарства треба решавати онако како је он то чинио док је био у саставу епископата СПЦ. Таква „опозиција“ СПЦ много је потребна, та брига за веру а не само за епархијске паре и сл.
Само да још више појасним да не бркамо о чему говоримо.
Поздрав
оЉуба
----- Original Message -----
„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.
![[Слика: traktor.gif]](http://poljoinfo.com/images/smilies/traktor.gif)
« Старије Теме | Новије Теме »
Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)