Оцена Теме:
  • 1 Гласов(а) - 5 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Континуитет винчанске цивилизације

Цитат:Ако претпоставимо да је, поред свих наведених нелогичности, формирана колона за транспорт, логично је запитати се: којом брзином и колико дуго ће се колона кретати? Треба имати у виду да се ради о маси од око 10.000 породица са преко 50.000 запрега, преко 200.000 товарних, теглећих и јахаћих грла, двадесетак хиљада телади, јунади и ждребади и више стотина хиљада грла ситне стоке.

Чекај, је л' овде желе да кажу да је целокупан народ се само скупио и кренуо у сеобу? То нико од ''званичних'' историчара не тврди, тврди се да је сеоба била спонтана и трајала је вековима. Ово горе је анахронизам и глупост.

„Тромо се време вуче,
И ничег новог нема,
Данас све као јуче,
Сутра се исто спрема.

Право је рекао Жерајић,
тај српски соко сиви:
Ко хоће да живи нек мре,
ко хоће да мре нек живи!“
(Гаврило Принцип)
Одговори

(15-02-2014, 01:10 PM)Громовник Пише:  Управо си овим текстом и започео ову тему Smile

Знам,само немам никако времена да га комплетно завршим . . . Smile

(15-02-2014, 09:21 PM)Вања Пише:  
Цитат:Ако претпоставимо да је, поред свих наведених нелогичности, формирана колона за транспорт, логично је запитати се: којом брзином и колико дуго ће се колона кретати? Треба имати у виду да се ради о маси од око 10.000 породица са преко 50.000 запрега, преко 200.000 товарних, теглећих и јахаћих грла, двадесетак хиљада телади, јунади и ждребади и више стотина хиљада грла ситне стоке.

Чекај, је л' овде желе да кажу да је целокупан народ се само скупио и кренуо у сеобу? То нико од ''званичних'' историчара не тврди, тврди се да је сеоба била спонтана и трајала је вековима. Ово горе је анахронизам и глупост.

Искрено,за све ово време на овом форуму(а и не само овде) се се све води на препуцавање две стране . . . типа,ја у клин,ти у плочу, тако да сам се мануо дискусије,хтео сам да поделим туђе мишљење,па ако је дотични у праву . . .

Нећу више уопште да се мешам,нити верујем излапелом Деретићу а још више не верујем нашим излапелим историчарима . . . пошто су апсолутно исти,само једни причају бајке зато што им то иде у радни стаж,а овај прича бајке зато шо је докон . . .

Само што је искрено штета што ти то учиш и верујеш . . .

Настављамо(најзад) где смо стали . . . Smile

Нереалност сеобе народа преко Дунава

Слично војним походима, сеоба мањих група становништва такође може да прође без несавладивих проблема приликом преласка Дунава. Размотримо сада случај нашег анализираног народа у сеоби, који је најзад, после два месеца хода стигао на обале Дунава.

Прелазак велике масе народа са запрегама, стоком и војним заштитницама представља огроман проблем, који по својој тежини може да се упореди са проблемом извођења марша дугог 1.500 km. Како је први мост на Дунаву (дужине 1127 m) изградио римски цар Трајан 104-105. године и тај мост је срушен после 20 година,21 јасно је да су чамци и скеле били једина могућност за превоз колона преко Дунава.

Преласку Дунава претходи фаза приласка обали и местима за укрцавање на скеле и чамце. Већ смо констатовали да је дуж већег дела леве обале Дунава низводно од данашње Будимпеште појас мочвара, бара, ритова и рукаваца, што уноси велику компликацију. Уместо фронталног приласка обали, неопходно је проћи кроз коридоре између бара и ритова (треба знати и путеве) и прећи преко рукаваца. Све то треба урадити са тешко натовареним запрегама (које ће се сигурно заглављивати у блату) и стоком. С обзиром на ширину мочварне зоне реда 10 km, кроз ту област треба пролазити пар дана, уз пар дана престројавања за такву операцију. У скученим коридорима је тешко обезбедити дневну храну за стоку, сува места за одморе и ложење ватри, а нарочити здраву воду за пиће. Стада жедне стоке је изузетно тешко провести кроз зоне са нездравом водом, па су вероватна њихова масовна обољевања, а лешеви ће додатно ширити заразу. О изложености спарини и инсектима нећемо ни говорити.

sloveniПретпоставимо да наша анализирана породица са људством, покућством, запрегама, стоком, товаром и коњским прибором има масу од око 15 тона. За превоз толиког терета, узимајући у обзир димензије и носивост скеле од неколико тона22 (укључујући неопходност превожења запрега и стоке која се тешко одржава мирном), потребна су барем три превоза скелом великих димензија.

Погон скеле су весла, јер је тешко претпоставити да је постојала техничка опрема таквог нивоа да читав Дунав буде премоштен ужадима за вучу и држање скела. Снага веслача није велика, због чега би место додира супротне обале морало да буде и по неколико километара низводно од места поласка, а то онда захтева сложену процедуру тегљења скеле уз помоћ стоке узводно.

Уз претпоставку да управљање скелом (па чак ни озбиљније веслање) не може да се препусти необученим људима, као и да је процес укрцавања раздражене и уплашене стоке на скелу јако озбиљан проблем, тешко је претпоставити да једна скела дневно може да превезе више од једне стандардне породице задружног типа, дефинисане на почетку ове анализе.

То онда значи да је за превоз 10.000 породица потребно преко 300 скела, како би се превоз обавио обавио у периоду од једног месеца. То значи и потребу за постојањем неколико десетина места за прилажење Дунаву и за пристајање скела. Такође је неопходно постојање веома разрађеног система тегљења скела узводно (или екипе веслача за враћање скела узводно), а такве трасе за тегљење би се неминовно пресецале са путањама људи и стоке који се искрцавају на обалу и удаљавају се од ње (или би морала да постоје витла налик на долапе). Уз све то, аd hoc обука привремених скелеџија (за интервале од неколико дана) није много логична, па се поставља питање физичких могућности и мотивисаности скелеџија за такве надљудске напоре током два месеца. Треба имати у виду да на располагању стоји само енергија људи и стоке, а то не пружа много могућности.

0Евентуално повезивање скела у понтонски мост би знатно олакшало прелажење, али формирање и одржавање таквог моста је превише озбиљан подухват за пољопривредно становништво, па нема реалних основа за такве претпоставке.

Уз претпоставку фантастичне организације са сврставањем колона тако да редослед одговара удаљеност коначног одредишта, могло би да се удвостручи ефективно време које стоји на располагању за превожење преко Дунава. То би могло да преполови број потребних скела.

Чак и ако претпоставимо да је систем био толико организован, да је омогућавао прављење ефикасних система за тегљење скела (уз хиљаде људи, чији би рад био коришћен), чиме би се процес превожења убрзао, потребан број скела никако не би могао да се редукује на мање од неколико десетина, што је и даље огроман број. Све те мере за убрзавање прелаза подразумевају ангажовање хиљада мајстора и довожење дрвене грађе много дана пре почетка прелазака (чак је и израда скела и конопаца за тегљење огроман градитељски подухват).

Уз све поменуто, свако укрцавање и превоз скопчани су са ризиком од несрећа (превртање скела, скакање уплашене стоке у воду, упадање у матицу итд.), а свака таква несрећа доводи до губитака у људству, стоци и терету и до неминовног успоравања процеса превожења. Још већи проблем је опадање морала током проласка кроз мочваре и преласка Дунава.

Чамци могу да убрзавају процес превожења, пре свега за превоз војске и познато је да су се корисили још у неолиту. Код сеоба пољопривредног становништва велики проблем представља превоз запрега и стоке, а то је могуће једино скелом.

Као што Клаузевиц констатује за војне операције, нема сумње да у још већој мери за народ у сеоби присуство једне тако велике реке делује потпуно обесхрабрујуће. Видели смо да је проблем доласка тешко натоварених колона у близину Дунава изузетно тежак и у потпуно идеализованим условима.

Сваки иоле озбиљнији отпор локалног становништва, дужи период неповољних временских прилика или епидемија болести људства или стоке (а све то мора да се очекује и највероватније и да се деси), неминовно доводи до угрожавања подухвата. Макар и не било других већих штета (чак и уз веома добру организацију, коју може да обезбеди само веома јака држава), кашњење је нешто што је готово сигурна последица свих тешкоћа које искрсну.

powrotВећина људи који стижу на обале Дунава никада није видела толику реку, а ретко ко је икад преко толике реке прелазио. Чак и да постоји довољно искусних људи за организовање и реализовање превожења преко реке, чак и да је све беспрекорно технички и организационо изведено, јавиће се драстичан пад морала. Логично је да ће многи одустати од полазног плана. Боље речено, веома је вероватно да би до тога дошло и много раније, већ у првим недељама пута и да би се многе породице вратиле назад на своја стара огњишта.

Видели смо у анализама изводљивости подухвата да је битан предуслов постајање издашних потока и бунара воде за пиће, траве за испашу и проходних терена на путу који се прелази. За сваког сељака је то идеална земља за живот, па и ако би и настављао са даљим путем (рачунајући на долазак у још лепше и богатије крајеве), у судару са Дунавом би се лако поколебао и закључио да му је много паметније да се врати на неко од успут запаженог земљишта и ту се настани.

Ако претпоставимо да је чак и фаза преласка Дунава успешно савладана, следи још месец-два кретања до коначног одредишта. Удаљавањем од Дунава улази се у све мање проходне просторе (у односу на панонску равницу), са све већим проблемима за исхрану стоке и обезбеђивање воде за пиће.

Чак и уз безгранично поверење у “Земљу Обећану”, очигледно погоршавање услова и све већи проблеми на сваком кораку ће сигурно створити јак мотив за одустајање и враћање на неке успут пређене просторе у близини Дунава (уз евентуално враћање на претходну обалу), или за усмеравање долинама река које се успут јављају и тражење погодног места за насељавање.

Нелогично је очекивати да маса људи у сеоби може да издржи сва наведена искушења, а да се у међувремену не јави значајна фракција оних који желе да одустану од полазних планова. Једном започет процес се наставља и неминовно долази до осипања људи. Болести, страдање стоке и оштећења запреге неминовно појачавају овај процес (далеко је логичније населити се негде успут са допремљеним резервама хране и стоком, него све то оставити и наставити пешице или са смањеним товарима).

images (3)Део народа који би се на овакав начин населио у простору захваћеном колонама народа у сеоби природно би формирао нову заједницу и врло брзо би дошао у исту позицију као претходни староседеоци – постао би бранилац огњишта. Већ наредних година би нове колоне насељеника из старе постојбине морале да рачунају на велики отпор својих сународника.

На основу свих до сада изложених чињеница, више је него логично да је логична могућност да ће један део народа ипак издржати сва искушења и стићи до планираног циља изузетно мала. Сасвим је јасно да укупан број учесника у том подухвату не може бити већи од 100.000.

У том случају је читав подухват сасвим бесмислен, јер тако мала група становника нема довољно моћи да освоји територије на које се насељава. Тим више је нереално очекивати да такви насељеници могу са изузетном ефикасношћу да сломе отпор староседелаца, па да их чак готово тренутно истребе. Чак и да постоји таква моћ и склоност ка таквим геноцидима и пљачкама, нема онда никакве логике очекивати да ће се досељеници наредне године претворити у мирно пољопривредно становништво и поданике царевине, на дохват чијег богатства су већ стигли и сасвим лако покорили становништво које та царевина вековима није могла сасвим да покори.

Далеко је већа вероватноћа да на циљ реално могу да стигну само мање групе породица, евентуално уз пратњу пропорционално знатно већег броја ратника. Такве групе имају неупоредиво веће шансе за савладавање свих препрека (многи од проблема су елиминисани или ублажени), а стављањем ратника у службу државне организације на новом станишту могу да се обезбеде услови за лакше насељавање и уклапање у средину.

Миграције са већим шансама за успех

Уместо анализе једне сеобе, коју историчари сматрају историјском истином (чак једином истином која важи за досељавање Срба на данашње просторе), можемо лако доћи до неколико типова миграција са преласком Дунава, за чије извођење постоје потпуно реални техничко-физички услови у складу са претходним анализама:

Вишеетапне миграције у недалеке области у којима живе сународници, истог језика и обичаја (или су чак сродници). Овакве сеобе у мањим групама могу да се обаве у краћем року и уз мање потребне резерве хране, уз продају добара у полазној области и куповину нових у месту досељења. Овакве миграције могу да буду подржаване, па чак и организоване од власти државе (или различитих држава) и не изазивају отпор староседелаца.

Процеси овог типа личе на дифузионе физичке процесе и потпуно аналогно се завршавају слично – успостављањем равнотеже, тј. нови досељеници се уклапају у средину и постају браниоци нових огњишта. Могуће су чак и сеобе на велика растојања, попут анализиране сеобе народа из овог рада, са реалним шансама за успех, а више организованих сеоба овог типа (уз државну организацију) могу да доведу до стварања већих концентрација припадника једне нације у некој удаљеној области, која је претходним ратовима била опустошена.

Миграција веће групе земљорадника из једне области и насељавање у слабо насељену област, уз подршку државе, која жели да таквим насељавањем обезбеди повећање производње хране, да дође до нових регрута и до појачане одбране граница. У оваквим сеобама су могућа пресељавања читавих родова и мањих племена, са старешинама и војском, која се већим делом ставља у службу нове државе. У таквим сеобама је погодно да се досељеници групишу у области где већ живе сународници, раније досељени, или некада давно раздвојени од матице. Такво становништво задржава неки вид аутономије. Могуће је да оно живи на новом станишту стотинама година, пре него што се побуни због неких ускраћених права, па то буде забележено у списима савременика (историчари то по правилу сматрају тренутком досељавања тог народа на те просторе).

У земљама номадско-ратничке или земљорадничке традиције јављају се периоди отежаног живота (или пренасељености), када се формирају ратничке групе, које траже бољи живот стављањем у службу другим државама, или које крећу у пљачкашке походе. Логично је да и власт у њиховим земљама жели да се таквих група реши у периодима мира и радо их нуди другим земљама. Ратничке групе које крећу у пљачкашке походе често бивају уништене, а неке од њих успевају да се ставе у службу неке земље.

Постоји логична могућност да такве групе постепено преузму власт у тим земљама (поготову у случају претходне исцрпљујуће борбе за власт између разних династија). Вође таквих ратничких дружина могу да успоставе нове династије, по којима од тада у списима почиње да се назива читава држава, а касније и народ.

vinca-scriptВинчанско писмо

Ти владајући слојеви могу касније да се стопе са народом и приме његов језик (пример настанка бугарске државе), или да ојачавају своју етничку групу и постепено намећу свој језик владајућем слоју (пример енглеске државе), најчешће користећи цркву и преводе светих књига на свој језик (или на његову мешавину са латинским или језиком народа којим владају). Сасвим је логично да делови ратничких група, после смрти вође, или вођени жељом за новим пљачкама, пређу у нову земљу и тамо по истом “рецепту” успоставе власт. Могуће је да у ланцима таквих догађаја настане више државних заједница са истим именима, добијеним по имену владајућег слоја, при чему народ може бити сасвим другачијег порекла, језика и обичаја.

Историјски списи бележе историју владара и владајућих кућа, а народ се спомиње само у евентуалним списковима пореских обвезника. Могуће је да се народу, после више векова векова постепено наметне језик владајућег слоја, па да каснији историчари закључе како се уместо о досељавању владајућег слоја радило о досељавању читавог народа. Анализе из овог рада показују да су сеобе читавих народа (довољно великих да наметну власт староседеоцима) техничко-физички неизводљиве.

Имајући у виду уобичајен метод закључивања “критичног приступа“ у историји, миграцији из наведене листе су “могле да се десе“ само ако је то забележено у “списима очевидаца“ (макар написаним и после 330 година). Досељеници земљорадници из овде приказаном менталног експеримента нису могли имати толику мудрост да набаве писмене потврде о тренутку свог доласка и затеченом стању од писаца списа, својих савременика.

Треба бити веома видовит, па проценити да ли ће кроз 1.000 година бити сачувано и проглашено историјском истином јеванђеље, лекарски рецепт, порески списак, љубавно писмо или наручени породични родослов са фалсификованим подацима, па баш у такав спис унети податке, који ће једног дана имати снагу “несумњивог доказа” и сведочити у корист некаквог “историјског права”. Из данас важећих историјских књига би се могло би закључити да су припадници ратничких дружина били “видовитији” од земљорадника (изгледа да је то уобичајено од Каина и Авеља па надаље), формиравши и ширећи своју власт на периферији тадашњег “центра света”, преводећи јеванђеље на свој матерњи језик (модификован латинским) и производећи обиље наручених родослова и списа, па потом уводећи тај нови језик у племство, натурајући га народу из генерације у генерацију, повећавајући тако математичку вероватноћу да их историјске истине благонаклоније третирају.

lepenski-virВинча

Сеобе мањих група насељеника никада нису представљали велики проблем у погледу могућности за реализацију, мада нема никакве логичке основе за сеобу група породица на растојања од преко 1.000 km, јер се и у много ближем и у сваком погледу блискијем окружењу, а нарочито успут, могу наћи бројна привлачна места за прихватљивије насељавање.

Једино логично оправдање за упуштање народа у тако гротескне подухвате би било у случајевима насељавања у области у којима живе сродници, на чију помоћ може да се рачуна (или коме се помаже таквим досељавањем). У том случају су све потребне прорачунате количине хране и опреме знатно мање, покретљивост већа и потребно је много мање времена за стизање на циљ, уз далеко веће шансе за избегавање искушења током пута. Једини проблем у том случају јесте повећана опасност од пљачки, што може да се компензује комбиновањем сеобе група породица заједно са већим војним одредима, који имају за циљ стављање у службу нове домовине. Такве сеобе могу да рачунају на интерес државе у коју се усељавају и на одговарајућу заштиту. Уколико се овако доселе на неку нову територију, насељеници могу да задрже своја језичка и културна обележја (али и да се уклопе у нову средину) само ако се насељавају на земљи која је ненасељена, или насељена сународницима.

У случају досељавања међу људе другачијег језика и обичаја, једини начин за уклапање представља брзо прилагођавање средини. Чак и ако би се код оваквог досељеног народа извесно време одржале националне особености, већ у наредним генерацијама би се оне изгубиле (евентуално би се очувале у породичном памћењу, презименима итд.). Значи, процес овакве миграције, који је сличан физичком процесу дифузије, доводи до коначног стања налик на све дифузионе процесе – до уравнотежења са средином, а то значи до асимилације. Једину могућност да се новонасељено становништво трајно одржи као препознатљива етничка група на новим стаништима пружа бројност. То значи да су неопходна насељавања више десетина хиљада становника на једном ширем простору током кратког времена. Тада почињу да делују процеси који могу да се моделују аналогно физичком процесу дифузије. Ти процеси постепено нагризају језгро етничке групе, изолују га и постепено воде у асимилацију.

images (4)Да би такав досељени народ опстао на новом станишту више стотина година, неопходно је да буде веома бројан при првом насељавању, да има ефикасан механизам одржавања националне свести (нпр. као код Јевреја), или да сталним досељавањима из старе постојбине повећава бројност. У нашим анализама је разматрана техничко-физичка изводљивост сеобе великог племена из области “иза Карпата” на југ Балкана, са преласком 1.500 km током једног лета. Читав подухват делује јако нелогично, чак сулудо, а анализа је показала да практично нема техничко-физичких услова да буде успешно реализован. Овакав пример за анализу одабран је због тога што спис Константина Порфирогенита говори баш о таквој сеоби Срба 626. године, а тај спис се међу историчарима данас још увек сматра неприкосновеном научном истином и довољним ауторитетом да се у процесу анализе тзв. “критичним приступом” аутоматски поништи свако мишљење, које у било којој мери испољава сумњу у тачност тврдњи византијског цара. Тај исти спис, чак, тврди да већи део насељеника није био задовољан новим стаништем, па је затражио сагласност од византијског цара и тек по њеном прибављању се исте године преселио у Далмацију и тамо трајно настанио.

Изводљивост ове додатне сеобе на удаљеност од преко 1.000 km лишена је сваке логичке заснованости, јер би она морала да почне у јесен и да се заврши до зиме (практично за неколико недеља), без икаквих резерви хране, чак и не рачунајући време потребно да молба стигне до цара и да уследи његов милостиви одговор (та чињеница је од изузетног значаја у тумачењима овога списа).

Претходне анализе указују на то да масовна сеоба Срба у данашња станишта није могла да се одигра 626. године на начин како то тврди званична историјска наука. Чак се може без дилеме тврдити да ни дифузиони процеси нису могли да се одвијају превише брзо и да никада није могло бити већих културних и лингвистичких дисконтинуитета. Најбољи доказ за то је постојање безброј топонима, за које се сматра да су заостали од претходног становништва, многи обичаји, музика, ношња, називи за алат и кућне предмете итд.

Ако се те чињенице сједине са очигледном чињеницом да су Срби ипак успели да опстану на овим просторима и после сталних борби за опстанак (уз потпуно нелогичан полазни услов да су дошли “слаби и неорганизовани“), онда је сасвим јасно да су у тренутку првог доласка (ако су стварно и долазили) били веома бројни.

Реалност миграција у доба винчанске цивилизације

Није неопходно ни тврдити да је Дунав увек играо значајну улогу у животу становништва у великом делу Европе, јер то важи за сваку велику реку која протиче кроз плодне пределе и све цивилизације су и настале у таквим областима. Велика река и плодни слив делују као велики подстрек за миграције и војне походе.

Због тога нема сумње да се у зону Подунавља стално досељавало, али је сасвим логично да је то досељавање било ограничено могућностима утапања досељеника у нову средину.

Ако је приказана анализа успела да покаже физичку неизводљивост и логичку незаснованост масовног досељавања Срба 626. године, тим пре сви аргументи говоре против остварљивости тако масовних сеоба у нека старија времена. Логичан је закључак да још од стварања првих подунавских цивилизација физички није ни могло да дође до битнијих дисконтинуитета у структури и култури становништва.

Археолошки налази говоре у прилог оваквог вида закључивања. Лингвистика и етнологија нуде обиље доказа о дубоким везама Срба са прастановницима Балкана, Мале Азије и Медитерана. Такве везе нису могле настати ни случајно, ни преко ноћи. Према логици научног истраживања, све те чињенице би требало размотрити и укључути у узајамно одмеравање могућих закључака, а исправан закључак би онда морао да буде одбрањив у свакој поновљеној анализи.

img_03aВинча и остала неолитска насеља у Србији

Разлози за неизводљивост овакве сеобе народа нису ни 626. године лежали у моћи Византије (самим тим су још мање битну улогу играле државне структуре старијих цивилизација), већ је проблем увек био и остао првенствено у недостатку физичко-техничких услова за успешну реализацију таквог егзодуса. Сеоба читавог једног народа никада није била заснована само на једном мотиву (нпр. досељавање у богатије крајеве), а бројни су мотиви који јој се супротстављају, чак и условима веома тешког живота и велике опасности од непријатеља. Свакако треба узети у обзир чињеницу да се многи друштвени процеси не одвијају по рационалним правилима, већ постоји низ ирационалних покретача.

Ипак, мало је вероватно да би било који ирационални потез (као што би било пресељење једног богатог и јаког народа у теже услове за опстанак и у подаништво другоме народу) могао да буде заснован на строго рационалном разлогу (бољи живот), а да то истовремено значи и раскид са мноштвом ирационалних поставки на коме је засновано готово све што појмљиво (традиција, религија итд.).

Претходне анализе су показале да су у историјско доба увек постојали техничко-физички услови за успешну реализацију мањих војних похода у области у близини Дунава. Показано је да су већи војни походи такође били реално остварљиви, поготову у историјски значајно доба, када сеобе народа заправо и почињу. Потребни техничко-физички услови за реализацију оваквих похода су утолико тежи, уколико је поход масовнији, па постоје реално достижни лимити.

У време неолита је вероватно важила иста логика, али је покретљивост и убојитост таквих ратничких похода била скромнија, па тиме и њихови домети. Због тога у време неолита и није било великих ратова, али не само због тога, већ и због чињенице да није било битних мотива за ратовање. Храна и број становника су углавном били уравнотежени, а осим хране није било ничега другог што би икоме било интересантно за пљачкање. Преношење опљачкане хране и другог материјалног плена није било реално изводљиво у већим количинама, па самим тим није то ни могао да буде мотив за ратничке походе.

Што се тиче дифузионих миграција становништва, оне су несумњиво постојале. Релативно хомогена расподела услова за живот дуж тока Дунава није фаворизовала поједине области, па та дифузија и није могла бити строго усмерена. Без обзира на интензитет таквих миграције, оне никад нису могле да доведу до суштинских промена структуре становништва. Разлози су веома једноставни: ако би се неко доселио у нову средину због глади, свакако му је сваки други мотив био мање битан од потребе да преживи, а преживеће најуспећније уколико се максимално прилагоди новој средини. Технички и културни развој је условљавао и дифузију у супротним смеровима, јер су ковачи, грнчари и друге занатлије имали интереса да за пласман производа своје способности пронађу нова тржишта. Археолошки докази о ширењу писма и обраде метала из Подунавља то потврђују.

Уколико би се неко пресељавао из културно и технолошки јаче средине у слабију, радио је то првенствено из личног интереса да себи обезбеди бољи живот продајом својих услуга. Такве миграције су доводиле до ширења културног утицаја, али не и до суштинских промена (заправо, доводиле су до уједначавања разлика), јер је таквим мигрантима увек било у интересу да се што брже уклопе у нову средину и да задрже добре односе са старом. Технички услови за велике војне походе и сеобе уз њихову подршку такође нису постојали у време неолита. Уколико током последњих неколико миленијума у Подунављу и на Балкану није могло бити драстичних и нарочито не дисконтинуалних промена у саставу становништва и његове културе, онда би било сасвим логично да се у данашњем становништву могу наћи докази за такав континуитет, а таквих доказа има безброј.



img_29

Културни слој Винче, висок око 10,5 м, пружа необично занимљиву и узбудљиву слику. Као на раскошном ћилиму у њему се по вертикали нижу један над другим румени, жути, мрки, пепељасти и црни прослојци формирани од остатака разорених насеља, спаљених колиба, великих ровова и засутих јама и гробова. Сваки од тих прослојака, који обележава поједине фазе живота у Винчи, садржи праве ризнице најразноврснијих предмета: оруђе и оружја од камена и кости, посуђе за свакодневну употребу, раскошно декорисане ритуалне вазе, велики број антропоморфних и зооморфних фигурина, накит од разних врста ретких, скупоцених материјала и безброј других предмета, израђених у самој Винчи или прибављених из удаљених области, из средње Европе, доњег Подунавља или са Медитерана. Мада је праисторијско насеље у Винчи годинама ископавано, ипак је испитан само његов средишњи део. На истраженом простору нађено је, међутим, на хиљаде предмета.

Ако се историјско истраживање врши само на основу бележења савременика, онда је немогуће говорити о народима. Иако се историја углавном пише о народима, она по правилу обрађује државе и нарочито њене владаре (обично су они и били наручиоци списа). Тек у новијој историји има довољно података и о становништву. Сви списи који служе као историјски извор углавном су верског или државног порекла и тек изузетно су то медицинске, научне или сличне књиге, писане углавном за потребе образовања владарских потомака. Тек у новије доба јављају се и књиге за читаоце из нижих друштвених слојева. Због тога је и логично да су вековима књиге писане на латинском или грчком језику, којим се није говорило ни на дворовима. Језик двора није никада обавезно био и језик народа.

У доба неолита није могло бити говора о државама, али је известан вид државне организације морао постојати од памтивека. Држава је само капа над низом функција, међу којима су многе морале да постоје и у веома слабо организованим државним структурама.

С обзиром на начин живота и на исхрану од лова, риболова, сточарства или земљорадње, готово сви видови испољавања елемената државне структуре морали су бити ограничени на насеље (у просторном смислу) и на род (у смислу сродства). Природно повезивање међу родовима брачним везама и суседним насељима доводило је до формирања хармоничних односа и постепеног формирања шире државне заједнице. Сукоби међу појединцима и породицама су неминовност, али је интерес родова налагао да се кроз договарање свештеника и главешина проблеми решавају. Оружани напади и пљачке удаљенијих суседа би могли да имају свој мотив (много мањи мотив је у односу на просторно и сродно ближе суседе), али материјална корист би била занемарљива. Безразложна мржња није логички заснована (уосталом, обичајна права, па и Законик Цара Душана знају за категорију колективне одговорности села, чиме се обезбеђује контрола над умоболницима, који би могли да учине такве неподопштине).

Како се у елементарним условима живота сви животни садржаји формирају природним процесима, јасно је да хомогена просторна расподела животних услова доводи до формирања сличних државних структура и до њиховог природног стапања и увећавања. Улога миграната у таквим процесима може бити велика у смислу увођења државне организације, али не може битније утицати на обичаје и културу. Из свега наведеног је јасно да услови за осетније миграције и нарочито за њихов битнији утицај на културу народа у неком ширем простору нису постојали у време неолита. Све промене су морале тећи дифузионо и споро се преносити. Постојање широких простора са истом културом указује на дуге периоде повољних услова за живот и хармоничне дифузионе процеси. Формирање виших духовних категорија у таквим срединама морало је бити јако споро и заснивати се на миленијумској прошлости и усмено преношеној традицији предака.

Бесмислено је очекивати да ће народна поезија, фолклор, рукотворине и сл. моћи преко ноћи да се преузме од окупатора (или још мање од покореног становништва) и да се при томе сачувају оне натананије финесе духовности, које и савремени научници са великим чуђењем откривају после вишегодишњих темељних изучавања. Привидно бесмислени стихови (често и бесмислени слогови бајалица) често крију изузетно дубоке философске поруке или трагове старе религије, па је апсолутно немогуће да су и они преношени крађом или присилним преузимање од неких других народа. Мултидисциплинарним повезивањем различитих знања о прошлим временима у Европи, долази се лако до закључака да су пре 10-20 миленијума у Европи климатске промене играле велику улогу у начину живота и распореду становништва. Појава првих цивилизација у Европи и на Блиском и Средњем Истоку поклапа се са периодима великих климатских промена на крају последњег леденог доба. Опште прихваћено мишљење је да је пре десетак миленијума дошло до формирања великих етничких група, из којих су настали Семитски и Индоевропски народи, који наредних миленијума (све до данас) играју водећу улогу у цивилизацијским токовима.

5Логично је да би и историја Индоевропљана могла да се прати уназад до тог периода и да би трагови за такво праћење морали да буду сачувани у археолошким налазима, етнолошком и лингвистичком наслеђу европских народа. Поставља се једно логично питање: да ли је могуће на основу расположивих података из различитих наука могуће пронићи у још дубљу прошлост?

Етнологија и лингвистика пружају велике могућности за такве процене. Сродност језика указује на заједничке корене и заједничке периоде живота појединих језика. Легенде сачуване код различитих народа често показују необичну сличност, што сасвим логично указује на могућност заједничког извора, или на велика културна прожимања.

Сличности између многих паганских религија то такође потврђују, а утисак постојања међусобне повезаности појачавају сличности у називима за божанства и митолошка бића.

Многи писани извори бележе старе легенде, па и оне могу бити укључене у анализирање. Неке од тих легенди су ушле и у историју и данас се сматрају историјском истином (многе грчке, хебрејске, германске и сл. легенде). Онда је сасвим логично да и легенде Словена, Балта и сибирских племена треба озбиљно разматрати. Нема никаквог резона сматрати Хомерове епове историјским извором, а српску епску поезију потпуно игнорисати. Закључивање историчара на основу археолошких налаза је уобичајено, мада већина археолошких налаза не мора бити поуздан доказ (нпр. грчки накит нађен у гробу никако не мора да значи да је покојник био Грк) и потребне су додатне анализе. Ипак, ако и такви докази постоје и они могу да подупру низ других доказа из области етнологије и лингвистике, тако формиране чињенице нипошто не би смеле бити игнорисане.

Намеће се логичан закључак да истраживање прошлости Индоевропљана не може бити ограничено на временски период од неколико хиљада година и да постоје реалне могућности за његово проширивање на далеко старије периоде. При таквим истраживањима треба опрезно закључивати и нипошто не формирати коначне закључке, већ стварати могућности за слагање нових коцкица у мозаик будуће слике, која ће се временом све више оцртавати.

''...Видиш ли пријатељу она три чобана на ливади? Е све док та тројица могу да надгласају мене и Сократа и услед тога доносе одлуке, ја у демократију не верујем... ! " - Платон
(„Држава“)

Одговори

(15-02-2014, 11:07 PM)Бранке Пише:  Искрено,за све ово време на овом форуму(а и не само овде) се се све води на препуцавање две стране . . . типа,ја у клин,ти у плочу, тако да сам се мануо дискусије,хтео сам да поделим туђе мишљење,па ако је дотични у праву . . .

Стали смо кад сам те ја упитао да објасниш сеобе Алана, Гепида, Гота, Вандала, Авара, Саса, Франака, Гепида, Бугара, Угара и других неСловенских народа за које се такође тврди да су имали сеобе у прошлости Smile

Удар нађе искру у камену / без њега би у кам очајала!
Одговори

(15-02-2014, 11:24 PM)Громовник Пише:  
(15-02-2014, 11:07 PM)Бранке Пише:  Искрено,за све ово време на овом форуму(а и не само овде) се се све води на препуцавање две стране . . . типа,ја у клин,ти у плочу, тако да сам се мануо дискусије,хтео сам да поделим туђе мишљење,па ако је дотични у праву . . .

Стали смо кад сам те ја упитао да објасниш сеобе Алана, Гепида, Гота, Вандала, Авара, Саса, Франака, Гепида, Бугара, Угара и других неСловенских народа за које се такође тврди да су имали сеобе у прошлости Smile

Мислим да се једна од верзија приче о "великој сеоби народа" налази овде . . . тако да је безвезе да понављам(а тим брзим одговором сам убеђен да си текст уопште прочитао . . . Smile ,но небитно ) . . .

А и чини ми се да су сви ти народи које си набројао представници две три веће групе,од којих су неки ратнички народи(узјаши коња и кољи све редом) а други су староседеоци(Германи по званичном) који су су само провалили преко граница Рима . . . сем наравно Бугара,који су се чини ми се ширили а не мигрирали . . .

П.С. Јел су Италију по паду Рима населили Вандали(а староседеоце отерали у брда) или је то била само окупација?

''...Видиш ли пријатељу она три чобана на ливади? Е све док та тројица могу да надгласају мене и Сократа и услед тога доносе одлуке, ја у демократију не верујем... ! " - Платон
(„Држава“)

Одговори

Аутор текста изводи презумпцију изводљивости сеобе са данашњег становишта, тотално занемарујући чињеницу да је у том добу већина народа Азије била номадског типа, и да им је кретање био природан начин живота, било на краће, било на дуже дистанце, но небитно... Smile

Нпр. Авари су били класични номади чији је део мигрирао из Централне Азије и Кавказа на Балкан. Вандали су били са обала Балтика, па су стигли чак до севера Африке. Такође и Остроготи, који су мигрирали из Скандинавије у данашњу Шпанију. Меровиншки краљеви Франака су тврдили да потичу од Скита, који су такође дошли из централне Азије. Мађари су дошли са Урала итд...

Вандали су Рим окупирали, али су зато Пиринеје и Север Африке населили.

Удар нађе искру у камену / без њега би у кам очајала!
Одговори

Не, дискусија се сво време своди на то да Громовник и ја и још по неко износимо изворе и аргументоване своје тезе, а остатак текстове, јутјуб клипове и позива се на фалсификовање извора, и страшно банализује и поједностављује ствари. Као ово горе. По њима је сеоба немогућа јер је било немогуће да се скупе сви Словени одједном и крену у сеобу. То је толико упроштено и уопште нема никакве конекције са тим добом. Сеоба је била спонтана и трајала је вековима. Једна сеоба је покретала другу.

„Тромо се време вуче,
И ничег новог нема,
Данас све као јуче,
Сутра се исто спрема.

Право је рекао Жерајић,
тај српски соко сиви:
Ко хоће да живи нек мре,
ко хоће да мре нек живи!“
(Гаврило Принцип)
Одговори

Порекло Словена - Археолог Ђорђе Јанковић
http://www.youtube.com/watch?v=vDQlYCivLC4

Молим вас ово пошаљите Вилијем Дорић у САД......ко још ово незна.....
Одговори

Како један ко има корене како он види Ромеоског Царство
http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Sebag_Montefiore
Врло добро ичешљате њега!

Byzantium - A Tale of Three Cities
1
http://www.youtube.com/watch?v=lRdk6FZYA7g

2
http://www.youtube.com/watch?v=DIXiWrVAFlc
Црква Св Марија (Монгол) једина црква из времена царство што ради

Манастир Св Јована Студиос један од настарија, најдуховнија и најшколованија места у Константин Град
http://en.wikipedia.org/wiki/Monastery_of_Stoudios

Црква Св Клора.....део обнова Цари Град после убиства,крв,хедонизам, насиље,плачке и зло!
http://en.wikipedia.org/wiki/Chora_Church

3
http://www.youtube.com/watch?v=cxsGHXhwXis
Одговори

http://www.city-data.com/forum/history/2...vilisation
http://en.wikipedia.org/wiki/Vin%C4%8Da_culture

Овде се веч ради на претварање Винчанска културе у Турдашној.....разблажавање наслеђе Српској и Румунској или било којих других.....

Па без Српске науке, потраживање и архилогије.....ових бих још размишљавалих на оном старом....и то је ништа....

Смешно како га могу да зову Турдаш.....кад вечина територије је у Србији....

Битно да се потражи генетике те Румунске крајеве, да видим ако су повезане......па и еволуције те крајеве пре него је све то се латинило!

И битно да се окрије шта је била та Румунија!

За саде покажу корене Чирилице....а имају образа да то преписивају.....а јенеко намерно на вики радио!

http://aleximreh.wordpress.com/2011/01/0...0-7000-bc/

Коментар Мајка Тејта

http://www.scribd.com/doc/78866919/Sacre...urli%C4%87
Одговори

НА ДАН ПАДА ЦАРИГРАДА ИЛИ ТРОН НЕПРАВО УЗЕТИ


НЕБОЈША МАЛИЋ

Древни Цариград је још увек турски Истанбул, али луча православног Константинопоља сачувана је у Трећем Риму – Москви

„Црни дане, а црна судбино!“

Двадесетдеветог маја 1453, после скоро два месеца опсаде, ордија султана Мехмета II пробила се у Цариград. Град који је Константин Велики основао 324. године на месту старогрчког Византиона, бисер Босфора, престоница Источног римског царства која је успешно одолевала арапским, перзијским и словенским опсадама, огњем и мачем освојили су османски Турци. Убрзо потом, Мехметове хорде су освојиле и Србију, Босну, Херцеговину, Влашку, Молдавију, данашњу Албанију, Крим...

Још 674. године је умајадски калиф Муавија покушао да освоји Цариград, али му то није пошло за руком. Ни друга арапска опсада (717-18) није боље прошла. После катастрофе код Манзикерта (1071), тадашњи цар Византије Манојло I Комнин затражио је помоћ са Запада против селџучких Турака. „Помоћ“ је дошла у виду притиска да Византија прихвати римско католичанство – и крсташких похода на Јерусалим и Сирију. Крсташи су 1204. на превару напали сам Цариград и успоставили узурпаторско Латинско царство. Иако је Михајло VIII Палеолог ослободио град 1261, од некадашње славне Византије на овом свету није остало много.

Суочен са турском најездом, цар Јован VIII Палеолог прихватио је позив римског епископа (папе) Евгенија IV да преговара о потчињавању Риму. Иако је цариградски патријарх Јосиф II у јулу 1439. прихватио споразум у Ферари, умро је два дана касније – а његов потпис одбацили су православни епископи предвођени Марком из Ефеса, за које су католици били и остали јеретици.



ШТА ЈЕ ОМОГУЋИЛО ТУРСКУ ПОБЕДУ

Када је 25 година касније Мехметова ордија стигла пред зидине – извори тог времена тврде да их је било од сто до триста хиљада – спрам ње је Цариград бранило највише десет хиљада ратника: Грка, Венецијанаца, Ђеновљана и других.

Скоро два месеца су браниоци успевали да осујете све турске покушаје да пробију древне Теодосијеве бедеме. Турски топови нису могли да довољно уруше зидове јер би их браниоци поправљали. Турци су пробали да прокопају тунеле испод зидина, али су их браниоци открили и урушили. Мехмет је чак наредио да се турски бродови пренесу преко импровизованог друма од дасака премазаних лојем, како би заобишли ланац који је бранио улаз у цариградску луку Златни рог.

Шта је тачно омогућило Турцима да надвладају одбрану Цариграда ни данас се поуздано не зна. Док турски историчари пишу о Алаховој вољи која им је омогућила да победе „невернике“, преживели грчки, венецијански и ђеновешки извори криве ове или оне издајнике: адмирала Лукаса Нотараса (Гертуку) или неког турског уходу који је тог јутра наводно оставио отворену Керкопорту, малу капију на северном зиду града. Турци су свакако искористили привремену пометњу коју је међу браниоцима изазвало рањавање храброг венецијанског капетана Ђустинијанија (Giovanni Giustiniani Longo) и свим силама јурнули на зидине. Прича се да је у борби код Романове капије погинуо последњи византијски цар Константин XI Драгаш Палеолог. Убрзо потом, у град су ушли Турци.

Уобичајена оргија пљачке, убијања, паљевине и силовања трајала је три дана. Света Софија, коју су крсташи својевремено „преверили“ у катедралу, постала је џамија. Цивиле који су у њој потражили уточиште Турци су што одвели у ропство што побили.



ПРИЧА О ГЕРТУКУ

Раније поменути адмирал Нотарас био је заповедник лучког зида, који је издржао нападе Заган-пашиних бродова довучених у Златни рог. Пре тога је био царски благајник и посредник у преговорима што са Турцима што са Римом. Приписује му се изјава да би „у Граду радије видео турски турбан него латинску митру.“ Заробљен у освајању Цариграда, после неколико дана је погубљен. Један од грчких хроничара из тог времена Михајло Дукас (којег цитира енглески историчар Рансимен) писао је да је Нотарас посечен зато што је одбио Мехметов захтев да му зарад задовољавања ниских страсти преда свог сина. Али Јоргос Францес, Константинов министар и Нотаросов непријатељ на двору, оптужио је адмирала да је после заробљавања покушао да подмити Мехмета царским златом, због чега га је увређени Турчин погубио. Францесова верзија остала је у српском предању („Своју мисли Бранковић с Гертуком“ – Горски Вијенац).

Ако је Дукас био у праву, онда је Гертука храбро пострадао за своју веру и част. А ако је истину говорио Францес, онда у његовом – по свему судећи измишљеном – обраћању Мехмета византијском адмиралу стоји опомена за будуће подрепаше и издајнике:

„Нељудска џукело, ласкавче и варалице! Имао си оволико благо и ускратио га свом Господару, цару и Граду, отаџбини својој? (...) А сада лажима, обманама и издајством које испредаш од младости мене желиш да превариш и избегнеш заслужену судбину? (...) Зашто ми ниси понудио благо пре рата, пре моје победе?“ [1]

Наравоученије, како год било.

Древни Цариград данас је још увек турски Истанбул, али луча православног Константинопоља сачувана је у Трећем Риму – Москви. Три и по века после пада под турски јарам, балкански хришћани почели су побуном Карађорђа Петровића пут у слободу, овенчан коначним успехом 1913. У тој борби увек су имали подршку Русије, док су против њих стајале западноевропске силе, на страни Турака. Од некада силног Османског царства остала је само Анадолија и турска република коју је 1922. основао Кемал-паша Ататурк.

Мада неки идеолози на Западу себе и друге убеђују у супротно, историја нипошто није готова. Они и њихови послушници широм света опседнути су својим „земаљским царством“. Али, попут османске Турске, оно ће доћи и проћи – док је Константиново православно небеско царство, упркос паду земнога Цариграда 1453, опстало ево и до данас.

_________

Напомена:

[1] Према Marios Philippides, Fall of the Byzantine Empire, Amhurst, 1980. стр. 132.
Одговори

Јели има било које запице пре 6тог века......можда Римске изборе од народ ко је живео на Хелмског пола острова....

Шта се овде тражи је имена...како су се љиди звали....гледаш јели људи примили "Хришћанска" имена као Јован, Лука, Марко, Матија, Јакоб , Андрија, Филип, Петар, Симо, Батоломеј, Фададијус!
Одговори

Тешко је повјеровати али има и таквих људи. Талијански научник Марио Алинеи заступа тезу да су Славени старосједиоци на овим просторима. Овај човијек има мноштво објављених радова а с обзиром да је Талијан било би очекивано да затупа управо супротну тврдњу од ове да смо своји на своме.Оно због чега му се ја искрено дивим је да је он један од ријетких западно-европљана који се усуђује да оспори швапско-германску хегемонистичку теорију.
Цитат:Марио Алинеи, професор емеритус Универзитета у Утрехту (1926, Турин), у својој дугогодишњој каријери објавио је преко 50 значајних радова на тему еволутивне лингвистике. Као дугогодишњи сарадник Српске академије наука био је и лични пријатељ академика Павла Ивића. Његова теорија одавно је прихваћена на универзитетима у Холандији, Италији и Шпанији. Како сам Алинеи каже, „крајем деведесетих година три археолога и три лингвисте, потпуно независно један од другог, поставили су нове теорије порекла индоевропских народа и језика које утврђују аутохтоност и непрекинут континуитет од палеолита“.
На основу компаративних анализа археологије, генетике и језика, Алинеи је дошао до закључка да су неолитске технолошке иновације у Подунављу омогућиле нагли демографски раст становништва, а тако и развој језика и културе.
Те иновације Алинеи сматра за најважнији мотивациони погон ширег развоја језика и поставља своју чувену тезу да се аналогно развоју палеолита, мезолита и неолита може поставити модел хронолошког датовања језика.
Он наглашава да се, за разлику од западне Европе, где неолит почиње у другом миленијуму п. н. е., једино на Балкану може пратити континуитет старе европске цивилизације преко телова већ од 8. миленијума п. н. е. Такође наводи да су археологија и савремена генетика потврдиле да је Балкан једини европски регион где су најстарија археологија и генетика неспорно доказане.
На основу ових сазнања Алинеи поставља тезу о аутохтоности европске цивилизације у Подунављу, као и о њеном непрекинутом континуитету до данас. Он оштро негира идеју о доласку Јужних Словена у 7. веку н. е. и тврди да за то апсолутно не постоје ни археолошки ни историјски докази. Тезом да се Јужни Словени налазе у Подунављу још од палеолита, Алинеи је практично срушио званичну индоевропску теорију.
Описујући словенски ареал данас, он тврди да Словени још увек географски и етничко-језички заузимају половину западне Европе. Сматра да су Словени одувек били на тим просторима, од дубоког палеолита.
По његовом и мишљењима других лингвиста, где наводи и Јернеја Копитара, Словени су заузимали огроман простор – од Балтика, преко северне Италије све до Мале Азије, а народе као што су Венети, Трибали, Трачани, Пеласти, Фриги, Лики и Лиди сматра прасловенским корпусом.
То је један од разлога зашто Алинеи мисли да је „потребно рашчистити једну од најапсурднијих последица традиционалне историјске хронологије, ону која тврди да су Словени касно стигли на историјску сцену Европе и у исто време успели, сасвим необјашњиво, да заузму огромне просторе на којима и данас живе”. Једини логичан закључак може да буде да су управо Јужни Словени били оригинални покретачи нове земљорадничке револуције, заната, уметности, религије, језика и првих урбаних култура Европе у Подунављу.
Алинеи сматра да је јужнословенска група најстарија, тј. да „не постоји никакав северни словенски језик већ су се западни и источни словенски језици независно развили из јужнословенских. Примогеност јужнословенских језика налази у доказима да они лингвистички обухватају и источне и западне, те тако представљају заједнички именитељ свих словенских језика“.
Насупрот ранијим теоријама о примогености германских народа, Алинеи децидирано каже да су они у ствари прихватили тековине неолитске културе Балкана, па тако и део језичке културе Јужних Словена, што је тврдио и амерички лингвиста Морис Свадеш, рекавши да се грана германских језика издвојила из словенских језика.
Да би илустровао своју тезу о раном палеолитском настанку језика, као и доказао могућност датовања језика синхроно са археологијом, Алинеи је сачинио три листе словенских речи из периода палеолита, мезолита и неолита које практично представљају најстарији супстрат европских језика.
Интересантно је да Алинеи ставља старолатински, старогрчки и старословенски у исту хронолошку раван, наглашавајући да су сви они позајмљивали једни од других.
У свом раду он жустро полемише о претходним теоријама и каже да су јудеохришћанска и пангерманска теорија неопростиво зауставиле развој лингвистике, скративши старост језика на 5.000 година, насупрот антрополошким доказима да је језик вероватно старији од 50.000 година.
За нас најважнији и најинтересантнији део његовог рада јесте чињеница да је неолитске културе Подунавља описао као „првобитну језичку орбиту Европе“.
За српску лингвистику, археологију и историографију ова теорија, као и њени научни заступници, од кључног је значаја јер су Подунавље и Србију вратили у центар интересовања и проучавања научних кругова западне Европе.
Коначно, теорија Марија Алинеија, повезујући цивилизацијски континуитет од палеолита до данас, отворила је пут за нова истраживања на пољу србистике – како се српски језик више не би посматрао као изгубљен и утопљен у неком имагинарном простору и времену.
Јужни Словени су у Подунављу још од неолита
Одговори

Цитат: СЛОВЕНИ/КОЛОВЕНИ



Професор др Божидар Митровић, московски адвокат и стручњак за међународно право, деценијама се бори да докаже да је велика историјска превара, коју су, после берлинског конгреса 1878, наметнули нордијско-германски историчари, да су Словени на Балкан дошли из руских степа у 6. веку нове ере, прешавши Карпате, да постоји древна историја СлоВена, која се протеже све до неолитске прве цивилизације Лепенског вира и Винче, да је назив СлоВени погрешно прочитан и да је прави назив КолоВени, јер у основи схватања лепенског човека – мировозрења – погледа на свет, поимање света – налази се представа да је СВЕ КОЛО, схватање васкрсне снаге узајамног јединства кретања Мајке Земње око Сунца, што је била вера, тачније скуп знања, колективно знање или ВЕДЕ рода првобитног или скраћено – РазУМ.



СлоВени/ КолоВени су створили најстарију цивилизацију о којој данас не сме да се говори, која је забрањена, скренута, коју одбацују историчари германске школе , заговорници римско освајачке, територијалне, папско-цезаристичке идеологије да је сила моћнија од истине и права, инквизитори једне империјалне, колонијалне, експлататорске и насилне крсташке политике, која се заснива на крађама, отимањима, фалсификатима и прекрајањима древне повести, која се заснива на перманентом геноциду према СлоВенима/КолоВенима, само у Другом великом клању је убијено 25 милиона СлоВена/КолоВена, све у циљу да прикажу како су крсташи виша раса, Аријевци, како су они створили европску цивилизацију, културу, писменост и како су СлоВени/ КолоВени нижа раса, дивљаци, људождери, урођеници из азијских пустара, који су се населили на свету европску земљу крсташа тек у 6. веку, који су дођоши, придошлице, уљези, вештачки тело у европском бићу и који морају да се покоре вишој, напреднијој, развијеној и старијој раси и цивилизацији, јер, у супротном, уколико не буду понизни и не сагну главе пред господарима, не клекну и пољубе стопала моћнијима, биће кажњени, ишибани, вешани, гиљотинирани, спаљени на ломачи или пећима у Аушвицу, биће истребљени и протерани из Европе, враћени преко Карпата у своју дивљу постојбину, биће доведени до стања да буду пресрећни што су робље у једној развијеној цивилизацији, јер шта могу ти дивљаци да буду него вечне слуге римско-германским-франачким господарима, који на те СлоВене/КолоВене гледају као на неке ретке дивље звери из балканских шума, ухваћене и смештене у европске законодавне кавезе, бриселска поглавља и споразуме, балканске звери које морају да се држе на европској узди, са брњицом на устима, да не проговоре о древној цивилизацији Лепенског вира и Винче, јер је то јерес, тврдити да су првоРодни наши преци из култа Кола створили реч културу, да су имали свој КолоДар – каленДар, да су имали своје писмо, АЗбуку,винчаницу, своје богове, своју математику, да су имали заборављени број НУЛА, коју Европа није познавала до доласка арапских освајача, док су Арапи тврдили да арапске цифре, како их назваше незналице, нису биле арапске, него да су припадале неком древном народу, да су они само сачували матемтичке цифре од заборава, да су наши преци били први металурзи, да су зидали куће на спрат, да су имали грејање у кућама, да су знали да се земља окреће око Сунца, да је Винча била неолитски Њујорк, да није било речи за рат и оружје, да је више од трихиљаде година владало Златно доба, без рата и сукоба, да су правили скулптуре и наките којима се данас дивимо и да је све то што је откривено и доказано, али које се крије и омаловажава, био доказ да се радило о једној високо развијеној цивилизацији и култури, о цивилизацији која није била насртљива, колонијална и империјална, која је величала заједницу и љубав, која није, попут грчке цивилизације, све крала и присвајала као своје или попут римске цивилизације све уништавала, брисала и палила, ради се о култури која је ударила темеље европске и светске цивилизације и то само због тога што је припадала аутохтоним СлоВенима/КолоВенима, само због тога што није припадала римско-германско-франачкој цивилизацији, него им је претходила, та цивилизација је последнјих два века осуђена на заборав и изолацију.



Проф др БожиДар Митровић пише своје СлоВене/КолоВене као протест, бунт, крик и побуну над овом историјском неправдом, над овим цивилизацијским заборавом, над овим бахатим понижавањам, вређањем и гурањем у страну читавог једног древног народа, најстаријег и најмногољуднијег, највећег и најзначајнијег, пише своје СлоВене/КолоВене као завештање будућим генерацијам да не пристану на превару, подвалу, фалсификате и лажна подметања, да не узимају здраво за готово све што им сервирају етаблирани савремени историчари, да прочитају и друге забрањене књиге, да упореде све податке, да промисле и да не дозволе више никада да буду преварени и понижени, да буду изиграни, да буду обманути, само због тога што , како их приказују, припадају нижим расама народа, да је то све смишљено како би се ти словенски народи држали поробљени, како би им се одузела слобода, сећање, мисао, РазУМ, како би се осећали инфериорно у односу на , наводно, супериорнију, културнију, цивилизованију и моћнију евроспку расу, која, заправо, то уопште није, која је живила у дивљем природном стању у време када су наши преци из Лепенског вира и Винче имали своју математику, своје писмо, када су имали своје Цифре и када су својом толерантним односом према различитостима омогућавали складан развој друштвене заједнице.



Проф. Др БожиДар Митровић пише своју АЗБУЧНУ МАТЕМАТИКУ ВИНЧЕ , којом доказује да је древни назив СлоВена био КолоВени, да је 0 / НУЛА/ била позната још лепенцима и винчанцима, да божански знаци у МеђуРЕЧју нису у Месопотамији, него у Подунављу, да су Грци грешили када су НУЛУ сматрали да је НИШТА, верујући да из празнине и ништавила не може да настане нови свет, тако Запад скоро два миленијума није прихватао НУЛУ, чиме је закочен развитак математике, спречен развој иновација у науци и нетачно приказиван календар, да је хришћанска црква, развијајући погрешан антропоцентризам, који је величао Бога јер је саздао свет ради човека, прилагодила геоцентризам хришћанству, да је римски територијални принцип био превазиђен христијанизовањем Рима , који се, сучеливши се са немогућношћу свог даљег територијалног ширења, определио да више не припаја себи нове територије, које више не може да контролише, него да христијанизује поробљене душе, које верују у остваривања царска небеског и лакше подносе муке овоземаљске, да је клерикално-империјални ватиканска инквизиција прогањала математику и слободоумље, да је у азбучним знацима брахма 10 означавано знаком у облику положеног знака Лепенског вира – А3, што указује да је Лепенски вир заједнички извор свих цифара или мишљење проф.др Радивоја Пешића да су азбучни знаци у Лепенском виру настали у зависности угла осунчавања три основна азбучна знака.



Све је ово непознато нашој јавности, држава није заинтересована да подржи даља истраживања на нечему што утемељује наше државне и националне интересе, стручна јавност је сувише етаблирана и уцењена у процесима наметнутих европских интеграција или су ограничени својим личним историсјким догматизмом, немају научне знатижеље и словенске врцавости да искораче из преузетих и научених канона, тако да се све своди на личну борбу одметнутих појединаца, побуњеника и десперадоса, који не пристају на историјске лажи, подметања и преваре, који неће да се покоре фалсификованој историји од стране германских историчара, који настављају да се боре из своје побуњене и слободарске природе, који су упорни и тврдокорни, жилави и несавладиви, упркос омаловажавању локалних српских малограђана и паланачких доктораната, европских професора за прежвакавање умрлих историсјких теорија, појединаца освешћених и продуховљених, одважних и смелих, који су ушли у једну велику и неравноправну борбу, али који верују у снагу древне идеје коју заступају, у снагу древне истине која је сакривена, који се жртвују за ту древну идеју и један од тих необичних и чудновато храбрих наших умних људи којима се дивим, кога слушам, од кога учим и кога проучавам, управо је и проф.др. БожиДар Митровић, московски доктор правних наука, лепенац и винчанац, утемељивач истине о СлоВенима/КолоВенима, писац АЗБУЧНЕ МАТЕМАТИКЕ ВИНЧЕ, који нам открива да је могуће само у космичко-просторно-временском изворишту бројева из Винче да 0 = 3 x 4 x 5 = 60, круг древног циклуса , како је то приказано на древном азбучном часоВенику нашега Лазара Хиландарца, српског средњевековног монаха, који је 1404 направио, на прочељу ступа двора Великог кнеза у Кремљу, први часовник са азбучним бројчаником, који је непрекидно радио 217 година, показујући земаљске часове и положај планета, где је НУЛА била и остала ПРАИЗВОР, непрекидно КОЛО, као космогонија древних СлоВена/КолоВена, вечно винчанско кружење, обнављање, рађање, умирање и поново рађање, управо нам је проф.др БожиДар Митровић открио тајну најлепшег православног храма на свету, тајну Покровског саборног храма у Москви, који се налази на ПреКрасном тргу, не на комунистичком Црвеном тргу, храма који је грађен од 1555 до 1561. године, храма који је подигнут, не како се званично пише у славу сећања на освајање татарског упоришта Казањ 1552. године, четри предивне велике и четри мале куполе нису означавале толики број напада на утврђени град, то је сувише просто и примитивно схватање, него је овај руски Храм подигнут у славу хелиоцентричног система, знаци КОЛА, вечног васкрса, са четри ГОДишња доба, односно каленДара, у духу древнне цивилизације СлоВена/КолоВена, у којој је централна купола Сунце, која је космогонија вечног васкрса природе као саставног елемента НУЛЕ као прапочетка.



Проф. Др. БожиДар Митровић смело и оригинално даје тумачење, које је вековима мучило научнике, зашто су у математици Месопотамије божански бројеви били 3,4,5,6,12,60, нашавши решење у генијалној једноставности којом су овладали људи Лепенског вира и Винче, чија је вера и философија, идеја РАзУМа, математика и култура, биле засноване на поставци да је СВЕ КОЛО, да је све било знање рода и да је то створило циклични, десетоцифрени систем, где је НУЛА била основ тог система и где су Винчаци, као први творци европске цивилизације, себе посматрали као нераскидиви део непрекидног кретања природе и небеских тела.



На самом крају овога приказа, морам да истакнем да нам је проф. Др. БожиДар Митровић открио сву поквареност и подлост гермаске историјске школе, која је Србе убеђивала да су дошли тамо негде иза Карпата, док је Русима продавала учење да су дошли из Подунавља, дакле, и они су прешли Карпате, али у супротном правцу од Срба, што показује да ти народи, у оваквом фалсификовању историје, нису баш показали неки високи степен интелигенције, напротив, показују своју ограниченост и глупост у односу на супериорнију германску расу, Срби и Руси су , значи, само заменили места живљења из разлога да би германски историчари могли да тврде да су и Срби и Руси досељени у своје нове постојбине, док су германски народи аутохтони народ и имају право да нам држе лекције, јер су у својој кући, док смо ми дођоши и избеглице, даље, германски историчари упорно тврде, позивајући се на једини извор, цара византијског Константина VII Порфиногенита, дело О УПРАВЉАЊУ ЦАРСТВОМ , да су се Срби у броју од 100.000 до 300.000 земљорадника, све са својим породицама и свим осталим што их чини великом етничком заједницом, како су се они осећали и како су се изјашњавали, доселили из предела негде иза Карпата, тачно место се увек изоставља, 626. године на Балкан, који је тада био насељен од 2 до 3 милиона становника, што значи да је та велика сеоба Срба изазвала тектонски поремећај, као када би данас у Србију, далеко било, дошло од 500.000 до 700.000 миграната са Блиског истока, да је такво велико досељавање морало код локалног, земљорадничког становништва да изазове велике покрете отпора и одбране, крваве сукобе и ратове, којих није било и нису забележени, јер су досељеници својим бројем угрожавали домородачке земљопоседничке интересе, таква велика бројност досељеника је захтевала изузетно сложен и велики организациони посао пребацивање толиког народа преко Карпата на Балкан, о Русима који иду у супротном правцу сада не причамо,требало је попети се на планински масив Карпата и онда се спустити у мочварне крајеве Балкана, народ је за такву велику сеобу, према квантитавним анализама, морао да има двогодишње залихе концентроване хране, морали су да имају велику количину семена, да усаде нову летину у години када се настане, морали су да имају велики број јахаћих коња, теглеће марве , запрега и ситне стоке, што значи да је тај народ морао да има велико богатсво пре него што је кренуо да се исељава из своје постојбине, тамо негде иза Карпата, па је некако логично било да се закључи да неки народ који већ има тако велико богатсво које је створио у постојбини и нема неког великог интереса да се сели из такве постојбине и да тражи хлеба преко погаче, да је то заиста велики ризик да се крене на тако велики и опасан пут само из разлога да би се некако ушло у књиге византијског цара и германских историчара, да је тај мотив пресељења, морате да признате, ипак, бесмислен и глуп, а народ који има такво стечено богатство није глуп народ, да би стока, коју би тај народ србски повео са собом, морала да се храни испашом у току пута, носити толику количину сена за стоку није технички изводљиво, што значи да се мора да иде кроз пределе који имају добре ливаде и велике изворе воде, да би колона којом би се кретао тај народ била дуга читавих 1.500 км, што обесмишљава само време пресељења и што доводи до закључка да се сеоба морала да врши у више колона, што, опет, значи да је ширина сеобе морала да буде много већа и размакнутост између колона, како би стока имала довољно испаше, па се процењује да би таква велика сеоба Срба захватила и опустошила површину од 150.000 квадратних километара, то је 387 км ширине и 387 км дужине колоне, простор од Београда до Загреба, рецимо, један крак и други крак од Београда до Будипеште, у том простору би се кретали Срби, што је просто неизводљиво, јер постоје и други народи који већ хиљадама година живе на том простору и који не могу да нестану, нити могу да дозволе да их неко тако олако прегази, без рата и отпора, једино ако ти домородачки народи нису били исто Срби, па су, као добри домаћини, одлучили да позову своје рођаке преко Карпата да им дођу у госте, јер имају неке велике планове у даљем насељавању Балкана, што је , поново, био један велики подухват јер, због великих мочвара и река на путу, стока се могла напасати само 120 дана у години, када су биле повољне временске прилике, зато је реално неизводљиво да се у тако кратком року од годину дана, колико су имали залихе хране, изврши сеоба тако великог и бројног народа, Мојсије је Јевреје водао 40 година на растојању од свега 40 км, настојећи да у том путу изумре генерација робова и да се роди нова генерација слободних Јевреја, али Срби нису имали Мојсија да им разгрне толике набујале реке на путу, поготово не непрегледни Дунав, за прелазак тако велике реке треба направити преко 300 скела, које људи морају сами да саграде јер, како рекох, нисмо имали Мојсија, што је поново отежавало и одуговлаћило сеобу, па када се све ово што смо навели узме у обзир, прескачемо климатске непогоде, болести, нападе животиња и пљачкашке нападе одметнутих банди, можемо да закључимо да је читав подухват сеобе Срба захтевао одличну државну организацију, коју ми, наравно, тада нисмо ни имали, или беспрекорно самоорганизован и дисциплинован народ, што је, нажалост, потпуно у супротности са препознатљивим индивидуализмом и карактектером особином Срба да се курче и паметују,да проналазе неке своје посебне путеве и шеме куда ће да се насељавају, мислећи да увек могу да сами нађу повољније услове и бољу земљу, тако да можемо слободно да закључимо, на све велике покушаје цара Порфиногенета и германске историсјке школе, да није било никакве велике сеобе Срба, да то није могло технички да се изведе, да је то њихова подла измишљотина, да се иза те измишљотине крију римско-германско-франачки интерси, папско-цезаристичке освајачке намере, него да су ти Срби од Лепенског вира и Винче већ живели у Подунављу, да су имали своју цивилизацију и своју културу, да су имали своју математику и своје богове, да су се звали, како нам доказује проф.др БожиДар Митровић, СлоВени/КолоВени, да је вероватно било мањих досељавања рођака из Сибира, који су бежали од хладноће и прелазили Карпате, долазећи у питомије и цивилизованије крајеве, долазећи да се настане у богатим пределима Подунавља код својих учених и богатих, угледних рођака који су припадали истој етичкој скупини СлоВена/ КолоВена.



Књиге проф. Др БожиДара Митровића су угаони камен у одбрани српског националног идентитета и нашег аутохтоног погледа на свет, оне почивају на древним вредностима наших далеких предака, оне нам помажу да истрајемо у борби за одбрану независности и суверености Србије, оне нам дају снагу чињеница да истрајемо у борби за наш опстанак у невремену када нас поново Европа издаје и продаје, када затире наш допринос развоју европске цивилизације и културе и када хоће да нас коначно и трајно поробе као реметилачки фактор на Балкану.



Читајте ове књиге, изучавајте, учите, размишљајте и разговарајте, јер само тако, знајући да је је СВЕ КОЛО , да се све понавља и враћа, да постоји азбука те вечне математике, можемо да се изборимо за своје поновно рађање и обнављање.



Београд, 24.08.2016

http://www.dragas.biz/slovenikoloveni/
Одговори

https://www.youtube.com/watch?v=mFVTBZl81BM

https://www.youtube.com/watch?v=3qJbdVynGmg
Као Српске жртве Јасеновац, никако да додеш до солидне бројеве, увек и неко смањује, чак и сами Срби.
Тако и Винчевска и Старчевића култура мора да буде контролисана из корене

Тако ја бих од почетак забранио сви тих западне универзитета да стижу да раде око археологија.
У једно време квалификација да стижеш на Светој Гори је било мораш да будеш Православан, ту су се опустили. Тако бих увео критерију ко ту буквално може да изтражује!

https://www.youtube.com/watch?v=dUSefgpyT38
5:37
Херодотус бих нешто рекао од томе
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним