Оцена Теме:
  • 17 Гласов(а) - 4.12 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Квиз- Српска историја

Јесте, и краљ је нас Србе уназадио.
А Милошевић и Ћосић основали Савезну републику Југославију, практично одвојили Србију из јединствене државе са Србима у Босни, а они су се "борили за Србе". 
Гарантујем да пола света треба да дође код ових генијалаца из удбе, ако ће да уче шта је "дубинска политичка пропаганда". Троцки кад би устао не би веровао до ког нивоа је српска УДБА подигла ниво његових првобитних учења.
Одговори

Друго питање из трилинга:
Колико има мостова на Великој Морави и у ком периоду су саграђени?
Одговори

Код Ћуприје је најстарији, можда од Рима, у Византији сигурно.
Одговори

На Великој Морави у Ћуприји имају Жути мост и нови Железнички мост. 
Где су Ти видео тај византијски мост?
Одговори

Не један, било је много дрвених, носила вода.
Има у литератури.
Одговори

Питам за садашње мостове.
Ајде, поново:
Колико мостова има на Великој Морави и када су саграђени?
Одговори

Железничка 4: 1880-тих код Ћуприје, у време Александра код Свилајнца (истовремено и друмски) и Пожаревца (мислим такође и друмски), онда код Јагодине за цемантару Поповац.
Друмски код Ћуприје је увек био дрвени, а у Краљевини од чврстог материјала.
Има и бетонски код Пожаревца и код Велике Плане, плус на ауто-путу између Јагодине и Ћуприје.
Има и код Варварина.
Дакле има 9, најмање 5 пре 1941, а мислим и 6 (код Варварина треба да је био пре 1941).
Одговори

Ту си негде, али да разјаснимо да би било јасно.
На Великој Морави је одувек било мостова, код дрвета и од камена, који су рушени како би каква нова сила наступила Моравском долином.
У време модерне Србије, за време Обреновића, Србија је скелеџијска земља. Из јасног разлога да би кнез, његова браћа и други главари убирали добре прирезе на скелама за себе и за владара. Тако је било на свим рекама, а на Великој Морави посебно.
Ситуација се мења појавом железничке пруге, између Београда и Ниша. Тада је морао бити постављен и први прави европски мост. То је управо био тај код Ћуприје, али и још неколико дрвених за друмски саобраћај, како би се Источна Србија повезала са пругом. Али, и они су рушени у ратовима који су наступали, па да дамо отприлике тачну датираност настанка изградње мостова на Великој Морави, какве данас имамо.
Прво, избројао сам 11 мостова на Великој Морави. Од Сталаћа до Дунава, узводно, они иду овим редом:
1. Варварински мост био је дрвени, али је после репарација које је добила Краљевина СХС од Немачке, и у готовим мостовима, овај мост урађен поново. На жалост, порушен је у стравичном бомбардовању НАТО, 1999. године. Реконструисан после рата.
2. Мост код села Чепуре, на путу за Параћин, направљен је 1986. године.
3. Железнички мост код Ћуприје (2015)
4. Жути Мост код Ћуприје (добијен ратном репарацијом од Немачке)
5. Мост код Мијатовца (на ауто-путу Београд -Ниш) мислим 1976-77
6. Мост код села Рибаре код Јагодине (добијен ратном репарацијом од Немачке после Првог светског рата)
7. Мост код Марковца (добијен ратном репарацијом од Немачке после Првог светског рата)
8. Мост код Марковца према Свилајнцу , најновији од свих, пуштен у промет 2024. године 
9. Жабарски мост код Велике Плане грађен је између 1904-1910, па срушен за време Првог светског рата. Добијен потпуно нов мост ратном репарацијом од Немачке, и данас је на истом месту и у употреби.
10. Љубичевски мост грађен је између 1906-1914, па га срушила Дринска дивизија приликом повлачења 1915, па га Немци донекле оспособили за време окупације, па опет срушен. Потпуно нов мост добијен ратном репарацијом од Немачке после Првог светског рата.
11. мост на путу од аутопута до Пожаревца изграђен у време везивања Пожаревца новом саобраћајницом за ауто-пут. Око 1980-их.
Дакле, од постојећих 11 мостова на Великој Морави: 
6 је направљено за време Краљевине СХС/Југославије углавном од репарација које је Немачка плаћала, с тим да је Варварински срушен, па направљен поново у нешто скромнијем издању од оног који је срушио НАТО.
1 за време Брозове владавине и то онај на аутопуту.
2 после Брозове смрти, 1980-их
2 за време нових "демократских" власти у 21-ом веку

Другим речима, и на Великој Морави иста прича као и на Дрини. Убедљиво највише мостова направљено је у време владавине краља Александра Карађорђевића.
Одговори

Овај мост између Рибара и Глоговца, срез Белички, подигнут је пре тачно сто година, 1924. године у то време је био најмодернији колски мост у Краљевини СХС.
Деценијама је био и висећи мост између села Војска и Багрдан, спајао је свилајначку и јагодинску општину, прошле године је размонтиран и почело се са изградњом новог моста, који је пре пар недеља завршен, а недавно и свечано отворен, носи назив Мост Стевана Синђелића по чувеном војводи из Првог српског устанка, који је рођен у селу Војска.
Одговори

И треће питање из овог трилинга:
Када и како су се територије Краљевине Србије и Краљевине Црне Горе, две међународно признате српске државе, први пут инфраструктурно повезале?
Одговори

(09-06-2024, 07:33 PM)Бенито Пише:  И треће питање из овог трилинга:
Када и како су се територије Краљевине Србије и Краљевине Црне Горе, две међународно признате српске државе, први пут инфраструктурно повезале?

Можда 1913. године?
Одговори

(09-06-2024, 08:14 PM)Mitic Пише:  
(09-06-2024, 07:33 PM)Бенито Пише:  И треће питање из овог трилинга:
Када и како су се територије Краљевине Србије и Краљевине Црне Горе, две међународно признате српске државе, први пут инфраструктурно повезале?

Можда 1913. године?
Где и како - конкретно?
Одговори

(09-06-2024, 08:28 PM)Бенито Пише:  
(09-06-2024, 08:14 PM)Mitic Пише:  
(09-06-2024, 07:33 PM)Бенито Пише:  И треће питање из овог трилинга:
Када и како су се територије Краљевине Србије и Краљевине Црне Горе, две међународно признате српске државе, први пут инфраструктурно повезале?

Можда 1913. године?
Где и како - конкретно?

Између Краљевине Србије и Краљевине Црне Горе је 30. октобра 1913. потписан споразум о утврђивању државне границе, па сам претпоставио да су тад почеле да се повезују инфраструктурно.

А 1914. године пре Сарајевског атентата су вођени преговори о спајању две краљевине. Ове преговоре је споменуо Миле Бјелајац у једној емисији.
Одговори

Митке, Лаве, инфраструктурно!!!!!
Када је народ из Србије могао да пређе у Црну Гору и обрнуто, а да не иде пешке или јаше магарца?
Јел сад јасније?
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 53 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним