Оцена Теме:
  • 7 Гласов(а) - 2.57 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Екуменизам

Овде си окрио од сам себе.....ти буквално КАМЕЛЕОН ОВАЈ КАНАЛ.....и манипулант што сви види чак и тих повезаних са Карађорђевићама!

Не само да стално мораш да мењаш свој никове

Него ви сте тотално познати по твојим ХАЈКАМА и СПИНОВАЊЕ нових Преседнике САД.....

До саде си био ГРЕШАН у свим својим оценама....од тих преседника....што мислим ти иде од природе!

Можда та генетика је наследна!

То можда објашњава зашто сам ја рођен међу диаспори војске Краљевине и ви међу КОМУНИСТЕ!
Одговори

(17-02-2017, 10:19 PM)Прст_у_ока_ћирилици Пише:  Овде си ме окрио од самог себе.....ја буквално КАМЕЛЕОН ОВАЈ КАНАЛ.....и манипулант што сви види чак и тих повезаних са Карађорђевићама!

Не само да стално морам да мењам свој никове

Него ја сам тотално познати по својим ХАЈКАМА и СПИНОВАЊЕ нових Преседнике САД.....

До саде сам био ГРЕШАН у свим својим оценама....од тих преседника....што мислим да ми иде од природе!

Можда та генетика је наследна!

То можда објашњава зашто сам ја рођен међу диаспори Љотићеве војске а ви међу ЧЕТНИЦИМА!


Добро велиш! Свака ти је златна. Јок

[quote='Прст_у_ока_ћирилици' pid='66359' dateline='1487362799']
Овде си ме окрио од самог себе.....ја буквално КАМЕЛЕОН ОВАЈ КАНАЛ.....и манипулант што сви види чак и тих повезаних са Карађорђевићама!

Не само да стално морам да мењам свој никове

Него ја сам тотално познати по својим ХАЈКАМА и СПИНОВАЊЕ нових Преседнике САД.....

До саде сам био ГРЕШАН у свим својим оценама....од тих преседника....што мислим да ми иде од природе!

Можда та генетика је наследна!

То можда објашњава зашто сам ја рођен међу диаспори Љотићеве војске а ви међу ЧЕТНИЦИМА!


Добро велиш! Свака ти је златна. Јок

[quote='Прст_у_ока_ћирилици' pid='66359' dateline='1487362799']
Овде сам окрио од самог себе.....ја буквално КАМЕЛЕОН ОВАЈ КАНАЛ.....и манипулант што сви види чак и тих повезаних са Карађорђевићама!

Не само да стално морам да мењам свој никове

Него ја сам тотално познати по мојим ХАЈКАМА и СПИНОВАЊЕ нових Преседнике САД.....

До саде сам био ГРЕШАН у свим својим оценама....од тих преседника....што мислим иде ми од природе!

Можда та генетика је наследна!

То можда објашњава зашто сам ја рођен међу диаспори војске Љотића и ви међу ЧЕТНИЦИ

Добро велиш! Само напред! Јок

(17-02-2017, 10:19 PM)Прст_у_ока_ћирилици Пише:  Овде сам окрио од самог себе.....ја буквално КАМЕЛЕОН ОВАЈ КАНАЛ.....и манипулант што сви види чак и тих повезаних са Карађорђевићама!

Не само да стално морам да мењам свој никове

Него ја сам тотално познати по мојим ХАЈКАМА и СПИНОВАЊЕ нових Преседнике САД.....

До саде сам био ГРЕШАН у свим својим оценама....од тих преседника....што мислим иде ми од природе!

Можда та генетика је наследна!

То можда објашњава зашто сам ја рођен међу диаспори војске Љотића и ви међу ЧЕТНИЦИ

Добро велиш! Само напред! Јок

(17-02-2017, 10:19 PM)Прст_у_ока_ћирилици Пише:  Овде сам окрио од самог себе.....ја буквално КАМЕЛЕОН ОВАЈ КАНАЛ.....и манипулант што сви види чак и тих повезаних са Карађорђевићама!

Не само да стално морам да мењам свој никове

Него ја сам тотално познати по мојим ХАЈКАМА и СПИНОВАЊЕ нових Преседнике САД.....

До саде сам био ГРЕШАН у свим својим оценама....од тих преседника....што мислим иде ми од природе!

Можда та генетика је наследна!

То можда објашњава зашто сам ја рођен међу диаспори војске Љотића и ви међу ЧЕТНИЦИ

Добро велиш! Само напред! Јок

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

[Слика: jpIHnB.jpg]

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Проф. др С. Живановић: Споменик у Осјеку злочинцу Степинцу, „блаженом“ Римокатоличке "цркве"
Није нас изненадила вест да су римокатолици Хрвати поставили у Осјеку бронзану бисту-споменик ратном злочинцу и поглавнику римокатоличке “цркве” у Независној држави Хрватској и у послератној Југославији, загребачком надбискупу Алојзију Степинцу.
Римокатолици Хрвати би требали да поставе такав споменик и у Загребу, главном граду Хрватске јер је Степинац заједно са својим пријатељима и једномишљеницима поглавником Хрватске Антом Павелићем, Гвидом Кватерником и кољачима Срба, Јевреја и Рома у Јасеновцу и 1100 других места у Хрватској успео да поново после 12. века успостави Независну Државу Хрватску. Свима је познато да су Хрвати изгубили своју државност још у 12. веку и да су постали део Мађарске краљевине. Захваљујући нацисточкој Немачкој на челу са Хитлером и фашистичкој Италији коју је водио злочинац Мусолини Хрвати су уз залагање Кватерника, поглавника Анте Павелића и надбискупа Степинца, као и уз подршку римокатоличке “цркве” успоставили Независну државу Хрватску, која је одмах проглашена за “цивитас деи”.То је било у априлу 1941 године, одмах после напада Немаке на Југославију. Садашњу Републику Хрватску је прогласио Фрањо Туђман, наследник поглавника Павелића, а Ватикан је први признао ту независну државу Хрватску. Према томе злочинац Степинац је заслужио да има споменик и у Загребу. Он је успео да уради оно што римокатоличка “црква” није успела да уради током више векова своје борбе против православља.

Загребачки надбискуп и поглавар римокатоличке “цркве” у Хрватској је одмах по распаду Југославије 1941. године наложио свим римокатоличким институцијама у Хрватској и свим жупским уредима да постану инструмент новог режима у Независној држави Хрватској и да се боре “за дом спремни” и “спремни за поглавника” Анту Павелића. Злочинац Степинац је одмах издао “посланицу” у којој захтевао од свих римокатоличких свештеника да раде “на очувању и унапређењу Независне државе Хрватске. Изјавио је да је “рука Божја на дјелу” и да сви треба да се моле за највећег крвника Срба, Јевреја и Рома, поглавника Хрватске, Анту Павелића. Лично је водио кољаче из Јасеновца и других места у Хрватској на поклоњење римокатоличком папи у Рим. Године 1941. је довео све римокатоличке бискупе пред цркву Св. Марка у Загребу да изразе “искрену и дубоку сарадњу” са Павелићем. Проповедао је и вршио све обреде кољачима Срба, Јевреја и Рома. Зајхваљујући њему преко 1400 римокатоличких свештеника у Независној држави Хрватској је према изјави америчких форензичара, лично клало, убијало и мучило православне Србе, Јевреје и Роме. Степинац је био на челу злогласне “Католичке акције” која је непрекидно проповедала прогон свих некатолика, у првом реду православних Срба, Јевреја и Рома. Захваљујући залагању Алојзија Степинца римокатоличка “црква” је 1941. године донела одлуку да се православни Срби насилно преведу у католичанство. Степинац је лично штампао пампхлет у коме се позивају Срби да се одрекну Православља и да пређу у римокатоличку веру. Као председавајући на бискупској конференцији Хрватске донео је одлуку да се сви Срби у Хрватској покатоличе. Познато је да је надбискуп Степинац, као и сви бискупи и римокатолички свештеници у Сабору (парламенту) Хрватске гласао за доношење најгрознијих расистичких закона по којима је свако могао да мучи, пљачка, силује и убија Србе, Јевреје и Роме и да за та недела никада, никоме не одговара. И представник римокатоличке “цркве” Марконе је присуствовао доношењу тих закона. Степинац је био Врховни војни вичар Хрватске. Под њим су били сви римокатолички свештеници у оружаним снагама Хрватске. Одобрио је и посебан молитвеник за хрватску војску познат као “Чечилијин молитвеник”. Помагао је и новине “Хрватски војник” са низом расистичких чланака против Срба, Јевреја и Рома. Наложио је свим Хрватима који раде у нацистичкој Немачкој да “добро раде, јер је то њихова верска и патриотска дужност”. Римском папи је поднео промеморацију у којој се залагао за очување Независне држве Хрватске наводећи да је само 1941. године преведено, насилно, у католичанство 140 000 православних Срба. Наравно, и после свршетка Другог светског рата, Степинац је у Југославији наставио да води своју противсрпску политику. Преживели заточеници Јасеновца наводе да су лично видели Степинца како насилно покрштава Србе и како коље српску децу.

Ово су само неке од “заслуга” злочинца Степинца, па зато у садашњој Републици Хрватској у којој влада нео-нацистичка политика и пропаганда Степинцу треба подизати споменике.

Са жаљењем видимо да Српсла православна црква и њена комисија за Дијалог са Бискупском конфреренчијом Хрватске и даље воид некакве разговоре о проглашењу Степинца за светитеља римокатоличке “цркве”. У тој комисији нема ни једног квалификованох доктора историјских наука, а чине је нестручњаци, као што су политичари или владике као на пример митрополит црногорски Амфилохије, загребачко-љубљански митрополит Порфирије и пакрачки владика Јован Ћулибрк. Сви су они школовани у Ватикану или у Загребу и сви они су рођени, одрасли и васпитивани за време комунистичке диктатуре у Јиугославији. Јако мало знају о злочинцу Степинцу, злочинима римокатоличке “цркве” и о томе да је Православна Црква истребљена у Независној држави Хрватској. Сви православни свештеници (сем њих седам) су тешко мучени, па потом убијани, уколико нису успели да прбегну у Србију. Мучене су и убијане свете владике Петар Зимоњић, митрополит Дабо-Босански, Платон, Бањалучки, Сава Трљајић и други православни светитељи и Јасеновачки новомученици. Њихова крв, тешке муке и страдање за веру православну недозвољавају Српској Православној Цркви да води било какву дискусију са Бискупском конференцијом Хрватске или пак са римокатоличком “црквом”. Никакво “помирење” са римокатолицима не сме да постоји све док они не признају и не окају своје грехе. Што се тиче садашње Републике Хрватске у којој преовлађује неонацистичка политика сматрамо да римокатолици Хрвати треба да подижу споменике своме “блаженом” усташком злочинцу Алојзију Степинцу.
Проф. др С. Живановић

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори


Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

.


О ЕКУМЕНИЗМУ


Цело човечанство треба да се уједини у мистично тело Христово, пре него и један појединац
буде спасен. Ако 99 нас мисли да смо постигли спасење, ми још увек у предворју неба морамо
сачекати док и последња изгубљена овца не буде пронађена и придружена нама. Врата небеска
се не отварају само за појединце. Говорећи у ширем смислу, можемо рећи: Ако 99 цркава мисле
да су оне спасене, оне ипак морају у предворју неба да сачекају док и последња залутала црква
постане чланом мистичког тела Христовог. Врата су небеска стално отворена само за Христа и
ни за ког више. Господ Исус Христос није Спаситељ само једног праведног човека, или двојице,
или дванаесторице, или једне цркве и једне генерације. Он је Спаситељ милијарди и милијарди
људских бића.


Све су цркве чланови Његовог тела. Ова је зграда још далеко од свог завршетка. Она је много
већа од појединих конфесија, нација, раса или империја. Она је већа и снажнија и од Европе.
Сходно томе, Англиканска црква не може бити спасена без Источне цркве, нити Римска црква
без Протестантске. Енглеска не може бити спасена без Србије, ни Европа без Кине, ни Америка
без Африке. Садашња генерација не може бити спасена без прошлих генерација и генерација
будућности.


Сви ми сачињавамо један јединствени животни организам. Ако и један део овог организма болује
и сви други делови страдају. Према томе, нека се здрави делови Цркве побрину за болесне
делове. САМОЗАДОВОЉСТВО ЦРКВЕ ОДЛАЖЕ СВРШЕТАК СВЕТА И ПРОДУЖАВА ЉУДСКО СТРАДАЊЕ.
Нема користи од мењања цркава и одлажења из једне у другу тражећи спасење. Спасење је у
свакој цркви све дотле док се она сестрински брине и труди за остале цркве, сматрајући их као
делове истог организма.


Нема спасења цркви све дотле док једна црква мисли и брине само за себе, а охоло одриче
право, лепоту, истину и доброту свих других цркава. Велика је ствар волети своју цркву, као
што је и велика ствар волети своју земљу. Много је боље волети и друге цркве и друге земље.

У данашње време, када је цео хришћански свет у завршној фази једног међусобног крвавог рата,
сада више него икада треба да се рађа жеља за једном Христовом црквом на земљи. Сада, више
него икада, треба да завлада право разумевање и љубав међу деловима јединствене цркве Христове.


...Говорећи о поновном сједињењу цркава, народи Истока не питају да ли је Западна црква
сачувала непроменљиви дух и достојанство Хришћанства, већ да ли ова црква још увек држи
''Филиокве'' као догму, да ли има иконе, и да ли она дозвољава да се једу јаја и млеко у време
поста. Западни народи су нестрпљиви да сазнају, да ли Источна црква има иконостасе сасвим
различите од њихових преграда којим одвајају олтар, и да ли је она још увек непопустљива у
учењу, богослужењима и организацији. Ни једни ни други не питају за достојанство хришћанског
духа.


Када би се свети Апостол Павле појавио међу нама, он би исмејао наше ситне спорове и неслагања
око црквене организације и спољашњег изражавања Хришћанства. Он би нас запитао: Шта се
догодило са хришћанским духом којим сам ја проповедао? Шта се десило са оним духом, који је
одбацио уски јеврејски национализам и римски империјализам? Имамо ли још увек духа хришћанске
љубави који је потресао цели свет стварајући највећу револуцију у историји?
Ја сам сигуран, да би он имао пуно разлога да сваком од нас и свакој цркви упути ове речи: ''Сваки
човек који у себи нема духа Христовог, није Христов''.


Ми се морамо вратити једином извору хришћанске снаге и величине- духу Христову. Ово ново
оживљавање и ново рођење Хришћанства, могуће је остварити само у уједињеној цркви Христовој.
Уједињење цркава је могуће само на темељима првобитне цркве, цркве која је била блага и
снисходљива у погледу учења, богослужења и организације, али врло строга и искључива у
чувању свога духа.

Онога дана, када се ослободимо јеврејског, грчког или романског духа и задржимо само чисти
хришћански дух, бићемо спремни да се ујединимо у једну Цркву и једно Хришћанство.




МИСИЈА ЦРКВЕ


Мисија Цркве је не да разара већ да гради, не да рањава већ да лечи, не да спречава већ помаже,
не да ствара разлике већ да их уклања. Циљ Њене мисије нису никакви уски, национални или расни
интереси, већ општечовечански.

Дакле, Црква је јединствена општечовечанска установа по свом Оснивачу, по свом учењу,
богослужењу и свом циљу и задатку на земљи.
НЕТРПЕЉИВОСТ И ИСКЉУЧИВОСТ СУ БОЛЕСТ И НЕМОЋ ЦРКВЕ. Хришћанство је јединствено и
универзално, или га нема. Или је Црква универзална, или ни Цркве нема.


Једном давно, живело је дванаест људи, различитих, као што само могу бити људи различити.
Божанска мудрост их је ујединила у целовито духовно тело. Таква је била прва Црква
Дванаесторице. Таква треба да буде и последња од милијарди. Различита у својим појединим
деловима, али зацементирана божанском мудрошћу у јединствену и величанствену палату.


Ако нас је Христос- Премудрост Божја- позвао и ујединио, зашто да се ми међусобно
сукобљавамо и разједињавамо?
Не гледајте око себе и не оклевајте, ваше је да почнете. Сви народи света упрли су очи у вас и
сви ослушкују речи ваше. Не стидите се да отпочнете. Шта да отпочнете?


Да отпочнете оживљавање првобитне смирене премудрости Цркве и да исповедите и објавите
да је Хришћанство у свом достојанству једно и недељиво.
Да Хришћанство није скупоцени драги камен сачуван у кутији званој Англиканска црква или
Источна Православна црква, или Римокатоличка црква, већ да је оно опште добро човечанства,
намењено свима народима и племенима на свим континентима.



ЗАДАТАК ЦРКВЕ


Главна суштина и задатак хришћанства јесте стварање братских односа међу народима,
као што је и суштина његовог почетка била стварање братских односа човека према човеку.

Међуљудски односи били су основна школа хришћанства. Међунационални односи треба да
постану хришћански универзитет.
Хришћанска етика оличена у радосном служењу и жртви јесте нејплеменитији плод стварног
веровања у Бога.

Најважнији задатак Цркве јесте да тражи грешнике, да их окупља и спасава.
Молити се одвојено од других, усамљено, јесте као кад неко једе сам не обзирући се на
гладне око себе.

Јеси ли хришћанин? Онда немој се плашити да уђеш у било коју хришћанску цркву са
молитвеним поштовањем, јер све су цркве положиле заклетву једном истом Господару.

Према томе, треба рећи да су све хришћанске заједнице, које брину само о себи,
мало корисне духу. Изузеци су освежавајући као оазе у пустињи.


СВЕТИ ВЛАДИКА НИКОЛАЈ

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Вођа српских екумениста Иринеј челника содомитске антицркве назвао "братом у Исусу Христу"!!!
Поздравно слово Архиепископа кентерберијског г. Јустина Велбија Његовој Светости Патријарху српском г. Иринеју

Ваша Светости, велико ми је задовољство и велика част што данас могу да поздравим добродошлицом Вас и Вашу делегацију у Ламбет Паласу. Дивно сам се осећао кад сам сазнао више о дугој историји пријатељства између Српске Православне Цркве и Цркве Енглеске. Посебно ми је у свести да се ове године навршава сто година од оног изванредног тренутка када је Свети Николај Велимировић, као млади јеромонах, посетио Енглеску и учинио снажан утисак на толики свет. Можда сад могу навести један посебно моћан одељак из те дубоко надахнуте проповеди. Владика је казао:

„Ја долазим из Србије, из европске 'помрчине'. Нема ни зрачка светла, нема ни једног трага. Сва светлост је отишла од земље на небо, и небо је једино место одакле светлост долази. Па ипак, ми који смо слаби у свему, снажни смо у вери и нади да ће зора ускоро доћи.“

Сутра увече Ваша Светост ће проповедати у катедрали Светог Павла, а тај повод биће испуњен емоцијама и сећањима. Тада ћемо, далеко од тога да то чинимо први пут, освежити успомене на изванредно гостопримство и Вашу добродошлицу нашој Анликанској заједници у Србији ових последњих стотину година. Овде посебно мислим на мог апокрисара и на редовни пријем Англиканске заједнице поводом божићног богослужења у Патријаршијској капели.

И данас, још једном, Србија се налази на међи Европе, суочавајући се с безбројним десетинама хиљада оних који су протерани помрчином из својих земаља. И што је још трагичније, као и у прошлости, Европа се још није подигла, уједињеним гласом, да удовољи овом изазову, и тако Србија мора да поднесе велики терет - а Православна Црква је поново показала своју приврженост вери.

Међутим, има много више светлости него пре стотину година. Спасоносна светлост Христова обасјава Европу последњих деценија. Под Вашим руковођењем Српска Православна Црква игра велику улогу у назидању верних.

Током Ваше патријарашке службе показали сте се као неуморни заточник мира и стабилности, а дубоку снагу Српске Православне Цркве у молитви и верском заједништву запазио је и Његово Височанство принц Чарлс. Ваше је ангажовање на делу помирења и у раду на миру Ваше Цркве кроз верску наставу и подучавање хришћана на упознавању своје вере како би били испуњени Светим Духом - све ово представља надахнуће и изазов нама. Најдубље благодаримо на Вашој посети. Уверен сам да ћемо много научити од Вас и продубити пријатељство у Исусу Христу.


Отпоздрав Патријарха српског г. Иринеја Архиепископу кентерберијском г. Јустину

Ваша Милости, благодарим Вам на овим дивним речима које сте ми упутили. Пре свега, хвала Вам што сте сазвали овај састанак једним дивним поводом, на томе што сте нашли за умесно и исправно да Нас позовете у посету како бисмо продискутовали многа питања која су од значаја за обе наше Цркве и оба народа - и разговарали једни с другима као деца Божја и браћа у Исусу Христу.

Хвала Вам што сте пружили прилику да обележимо један веома важан тренутак из живота јеромонаха Николаја Велимировића, а поводом оне чувене проповеди коју је произнео у катедрали Светог Павла. И, као што Вам је познато, у овој проповеди он спомиње Ћеле-кулу, чудесни споменик саграђан од људских лобања, а налази се у граду Нишу. У граду у којем је цар Константин рођен. У граду у којем сам столовао као Епископ 30 година.

Управо из Ниша прешао сам у Београд, на своју велику тугу. И премда нисам рођен у Нишу, нити пак у његовој околини, заволео сам тај град и његове житеље, који већ дуже времена преживљавају велике тешкоће, али су одржали веру. То је народ који показује огромну љубав према Цркви, и стога је то народ у коме се осећам као међу својима.

Радује ме и веома сам срећан и почаствован тиме што овде седим с мојом браћом архијерејима, на овом значајном месту на којем сте Ви, Ваша Милости, домаћин. И не само што сте на челу ове значајне установе, него сте и домаћин свих нас, нашега народа и наше Цркве. Наша Црква има позитиван став према овој веома великој држави с њеном моћном историјом и културом. Управо је Николај Велимировић открио ову величанствену историју и културу нама - Српској Православној Цркви. Волео је он ову земљу и њен народ. Волео је културу овог народа. Волео је многе њене људе, а неки од њих су били веома значајни не само за локалну историју, него и за свеопшту светску културу. Говорим као један од његових следбеника, управо је он скренуо нашу пажњу на Енглеску. Од тада па надаље - а верујем да смо имали људе који су и пре њега, наравно, неговали добре односе са Енглеском - наш народ је неговао веома пријатељске односе, обраћајући се Енглеској, што се посебно пројавило за време Првог светског рата, током којег је Николај држао предавања у Лондону, у Енглеској, и заинтересовао многе лекаре, болничарке и друга лица из овога града и овог народа да нам много помогну за време тог Великог рата.

С посебним поштовањем сећамо се нарочито лекара и болничарки из Вашега народа који су похитали у помоћ дубоко рањеном нашем народу. Тако чинећи, поднели су огромне жртве, а неки од њих положили су свој живот у Србији за Србију. Неке од њих убила је војска Аустро-Угарске, а значајан број њих умрли су од тифуса. И ја бих сад желео да нагласим да су многи од оних који су умрли, управо била лица из редова медицинских тимова. Ово је за свагда везало наш народ за Енглеску.

Данас смо свесни улоге коју је Британија одиграла у Другом светском рату, кад је примила нашу Владу у егзилу - која је једно време боравила у Лондону - као и историјску краљевску кућу. И све ово је пружило дубоке корене у тело наших односа.

Тачно је, морамо рећи, да су у недавном временском периоду наши односи били засењени неким облацима. То је период деведесетих година прошлога века када се, на наше велико изненађење, Енглеска придружила у бомбардовању Србије од чега смо много страдали и имали губитке на многим пољима. Па ипак, ја се веома надам да је ово управо облак који ће ускоро бити одуван неким другим ветром с поља наших односа.

Истински се надам да ће се ова Наша посета одвијати у таквом духу и да ће задржати такво усмерење. То је и разлог зашто смо овде и зашто ћемо разговарати. И ми ћемо, ето, настојати да остварујемо оно што је ум и што је дело Цркве Христове, наиме, изграђиваћемо мир међу народима и, блиско пратећи Ваш сопствени програм, радићемо на миру међу Црквама и, наравно, међу различитим религијама исто тако.

Морамо схватити да смо деца Цркве и, пре свега и изнад свега, деца Божја - као што су то и други народи који постоје на овој планети. Из овог разлога, дужност нам је да и пред нама самима и пред другима истичемо шта је смисао Јеванђеља Христовог.

У данашње доба, које је засићено збрком и неспокојем, као и злочинима који се чине у свету, потребно је да уносимо нови дух у односе између држава и народа, и истрајемо у настојању да Христов ум улази у овај свет. Управо ту Цркве имају одиграти највећу и најважнију улогу.

Из овог разлога морамо потражити путеве који ће нам омогућити да се блискије приближимо једни другима, да одстранимо оно што нас евентуално дели и чини удаљеним једне од других. Но, истовремено да у нама самима изграђујемо оно што нам је заједничко – а, ваистину, има много заједничког између Вас и нас, као и између нас и римокатолика и, наравно, протестантског света.

На овом темељу треба да градимо наше заједничке односе. Верујем да је то воља Божја и да је то оно што Бог очекује од нас. Из овог разлога треба да будемо служитељи мисије, евангелизације у нашем добу и у нашем свету."

Извор: archbishopofcanterbury.org,

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

[Слика: bg_cached_resized_a3301ce5ad5809e53618ef32a96d5a29.jpg]

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

[Слика: PO3vFK.jpg]

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

[Слика: bec+1999c.JPG]

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Миодраг М. Петровић: Лествица екуменизма Атанасија Јевтића, бившег епископа, и односи Рима, Цариграда и Москве

За време студија на Атинском универзитету, седамдесетих година прошлог века, становао сам у студентском дому „Апостолики диакониа“. Тамо се тих година појавио јеромонах Атанасије Јевтић у намери да докторира. Пре тога био је на Богословском факултету на острву Халки близу Цариграда. Благодарећи представљању као духовно чедо аве Јустина Ћелијског, обасипан је великом пажњом, посебно од стране Грка. Сви су му издашно излазили у сусрет, превасходно противници екуменизма, али, ради одређених циљева, и највећи поборници екуменизма, какав је био тадашњи патријарх цариградски Атинагора I (1948-1972).

Тада сам га и ја уважавао, уверен да је искрени следбеник свог духовног оца. Нисам ни помишљао да ће изневерити православно држање и постати поборник наводно „православног екуменизма“ до мере да неосновано сврстава у екуменисте (икуменисте) чак и светог Јустина Ћелијског. А овај је, што је опште познато између екуменизма и свејереси стављао знак једнакости за сва времена.


Из те Атанасијеве екуменистичке занесености, коју дуго није отворено пројављивао, у Српској православној цркви прорасла су многа зла, колико на пољу реформаторског приступа кад се ради о богослужбеном и канонском поретку, толико и на пољу догматскоеклисиолошког православног учења. Дугачак би списак био ако бих овде ређао чиме све и на које начине је сејао кукољ по добро узораној и племенитом лозом засађеној Српској православној цркви у којој се, благодарећи и њему, намножише и бестидно уврежише многи екуменисти. Поменућу, више индикативно, неколико разграђујућих Атанасијевих активности:

– Олако је, грубо кршећи црквене каноне, ускакао са једног епископског седишта на друго, треће… изазивајући велике смутње где год се нађе. Није било потребно да промени три епископска седишта (последњи пут чак и после оставке наводно због болести) да бих га означио као „трисепископа“. Јер за ово звање, по учењу Цркве, довољно је и једном само оставити своју „невесту“ (тј. епархију) и пригрлити туђу. А „трисепископос“ је иронија и значи „преепископ“, што ће рећи – никакав епископ, о чему сам раније детаљно писао.

– Да би правдао сопствену самовољу и безакоње у Цркви, дрзнуо се поновљено да изјави: „Каноне мачку о реп“!

– Гордост и умишљеност због стечених знања осмелили су га да у Загребу изјави: „Нека извини Свети Сава“! Тиме је хтео да каже како је не само свог духовног оца него и Светога Саву надрастао. Надмено се винуо толико високо да у свом преводу Псалтира неколико пута себе ставља изнад и самог Господа, јер пише: „Потрпех те Господе“! Зато никакво изненађење не представља то што се са таквом својом теологијом, натопљеном егоцентризмом, епископоцентризмом и екуменизмом дрзнуо да се поставља изнад Васељенских и Помесних сабора, изнад Цркве.tasaj

– Ниподаштавајући канонску забрану по којој је недопустиво да епископ бира себи наследника у епископији, изабрао је Григорија да га наследи на трону Захумско-херцеговачке епархије која му је била друга по реду „невеста“.

– Равнодушно пропраћа антиправославно, екуменистичко и унијатско исповедање вере тог свог духовног чеда и наследника до мере да му не смета чак ни то што наглас са римокатолицима чита Символ вере са додатком „филиокве“ у 8. члану; ни то што развија нову теологију о некаквој „другости“, каскајући за извитопереном теологијом пергамског митрополита Јована Зизјуласа.

– Крајње нехришћански и неваспитано обрушава се погрдним изразима на сваког оног ко му са жаљењем и најбољом намером указује на недопустива застрањивања у Цркви итд.Таква застрањивања сушта су супротност православном учењу и држању његовог духовног оца – аве Јустина Ћелијског.

Када и где треба видети зачетке Атанасијевог одметништва? Изласком из Србије ради даљег богословског усавршавања нашао се, како напред поменух, на Халки у близини Цариграда. Тамо је могао да падне под утицај цариградског екуменистичког патријарха Атинагоре. Овај је тих година постао познат нарочито по сусрету и загрљају (1964) у Јерусалиму са римским папом Павлом VI такође и по томе што је 1965. године синодском одлуком Цариградске цркве „укинуо“ анатему коју је на Рим бацио цариградски патријарх Михаило I Кируларије 1054. године због искрслог великог раскола. Али патријарх Атинагора је познат и по многим неправославним, унијатским и екуменистичким изјавама, као што су, на пример:

– „Хришћански свет улази у нову епоху“, занемарујући вечну истину о томе да је „Исус Христос исти јуче и данас и у вјекове“ (Јевр 13,8).

– Папи се обраћа речима: „Најсветији и веома драги у Христу брате“.

– „Окренути смо уједињењу свих, ка пуном општењу љубави и вере у саслужењу и заједничком Путиру“ (тј. Светом причешћу).

– „Више је онога што нас уједињује, него онога што нас раздваја“, на шта се римокатолици надовезују: „Оно што нас одваја од наше браће Истока није зид, него танка завеса“ (изговорено у Барију 1966. године).

– „Век догме је прошао“.

– „Хришћанство данас има потребу за једном теологијом измирења“ (изговорено на Богословском факултету у Београду 1967. године).

– „Ми никакву препреку не видимо на путу уједињења Римске цркве са Источном црквом“.

– „Јасан је циљ дијалога – да психолошки припремимо наше народе да се ради о једној Цркви и једној вери“.

– „И опет понављамо читавом хришћанском свету да дан заједничког празновања Пасхе буде друга недеља месеца априла“.

Атинагора таквих назора као „васељенски патријарх“ морао је да скрене пажњу на јеромонаха Атанасија због тога што је духовно чедо аве Јустина, изразитог антиекуменисте. Дао му је топлу препоруку да као „клирик Српске цркве и њен стипендиста на Свештеном богословском факултету на Халки“ проведе три месеца на Светој Гори, односно у манастиру Хиландару. Препорука је заведена у протокол под бр. 485 и датумом – 16. јун 1964. Само два дана касније, тј. 18. јуна исте године Атинагора је под бр. 484 дао препоруку тадашњем јерођакону Вартоломеју Архондонису, данашњем патријарху цариградском, за кога пише да му је „веома драг и по духу син“, да на Светој Гори борави, не ограничавајући му време. Може ли се истовремено давање препоруке поменутим лицима сматрати случајношћу? Свакако не.

amfirnОбасут екуменистичком идеологијом, с једне стране од цариградског патријарха Атинагоре, а с друге стране од ватиканског васпитаника Вартоломеја (тих година је и Амфилохије васпитаван у Риму), Атанасије супротно ономе чему га је учио ава Јустин, напушта антиекуменистичке ставове и облачи се у хаљине свејеретичког екуменизма, омекшавајући га, и тумачећи га, некаквим „православним екуменизмом“. Занимљива је чињеница да се у делегацији Цариградске патријаршије, која је 1965. године упућена у Рим да тамо саопшти односну синодску одлуку о „укидању анатеме“, налазио и јерођакон Вартоломеј Архондонис. Дакле, исти онај који је по препоруци Атинагоре истовремено са јеромонахом Атанасијем Јевтићем боравио на Светој Гори.

Питаће се неко откуд мени сазнање о наведеним писаним препорукама за Свету Гору Атанасију и Вартоломеју? У Цариград сам одлазио најпре као студент, а касније ради проучавања средњовековних грчких номоканонских зборника. Тамо сам упознао и појединце антиекуменисте. Један од тих је био и сардеонски митрополит Максим. Овај и још један митрополит из састава осмочланог Синода Цариградске цркве нису хтели да прихвате, нити да потпишу одлуку о „укидању“ 1965. године анатеме бачене 1054. године између црквених првојерараха Цариграда и Рима.

Разлог за отворени разговор између сардеонског митрополита Максима и мене није био само питање екуменизма. Знао је да сам у свом докторском раду („Номоканон у 14 грана и византијски коментатори. Прилог проучавању тема о односима Цркве и државе и епископа Старог и Новог Рима“, Атина 1970) писао о томе да је пропињање и мешање цариградског патријарха у послове аутокефалних помесних православних цркава неканонско. Само две године касније, он је та права бранио у својој књизи „Васељенска патријаршија у православној цркви“, Солун 1972. Пошто ми је рекао да је користио мој рад (иако га није цитирао) предложио сам му да сравни, на пример, страницу 143. његове књиге са страницом 207. моје књиге. А на страници 142. он чувеног канонолога Сергија Троицког неосновано представља тако што каже да „наивно“ пише у вези са тим правима.

Исправно је Максим, митрополит сардеонски поступио, одбивши да потпише 1965. године синодску одлуку Цариградске цркве о „укидању анатеме“, јер је то био јалов лични чин патријарха Атинагоре, неоправдано наметнут другима. А колико је тај чин био уистину јалов, о томе довољно говоре сви полувековни притворни и безуспешни сусрети и дијалози између православних и римокатолика. Због дубине провалије, то пола века узајамних сусрета и преговора прерашће у векове попут свих протеклих векова од пропале Флорентинске уније (1439), коју је прихватио и потписао био и цариградски патријарх Јосиф II (1416-1439). Од свих помесних православних цркава једино Српска православна црква није подлегла да на тај унијатски сабор у Италији пошаље своје представнике. Тадашњи српски патријарх Теодосије (1435-1445) и деспот Ђурађ Бранковић (1427-1456) имали су јасна сазнања о римокатолицима као јеретицима. У вези са тим задивљујуће је, у писаним изворима сачувано, образложење деспота Ђурђа Бранковића. Он је, наиме, римокатоличким достојанственицма, који су га питали зашто није послао представнике на сабор у Ферари-Фиренци (1438-1439), одговорио да је цео свој живот провео у вери предака, и ако би ту веру променио његови сународници, који га сматрају мудрим човеком, помислили би да је умом пореметио.

Показало се, дакле, а и показиваће се, да ни помоћу екуменизма, како га схватају и проповедају Атинагора, Вартоломеј, Јован Зизјулас, Атанасије Јевтић и њима слични, јединства у постојећим околностима не може бити међу разједињеним хришћанима, јер за то не постоје предуслови: догматски, канонски, литургијски и, уопште, историјскоеклисиолошки. Застрашујућа је и сама помисао на то да се у име екуменизма појединци из православних помесних цркава, због чланства у Светском савету цркава, и због примања новца, састају, разговарају, па чак и заједнички моле са званим хришћанским црквама које, на пример, рукополажу жене у свештеничке и епископске чинове, благосиљају склапање истополних бракова, омогућавајући и таквима да „свештенослуже“, врше обреде над животињама итд.papsvartolomej5

„Трисепископи“, тј. изразити кршитељи свештених канона и екуменисти, превасходно цариградски патријарси, почев од Мелетија Метаксакиса (1922-1923) преко Атинагоре, Вартоломеја и њихових следбеника попут Јована Зизјуласа, Атанасија Јевтића, Иринеја патријарха српског и многих других, разбијају јединство Православне цркве тако што мењају непромењиво догматско, канонско и, уопште, еклисиолошко учење, што је залог за очување тог јединства. Тако је, на пример, Мелетије Метаксакис пре доласка за патријарха цариградског био китијски митрополит на Кипру, па архиепископ атински (1917-1920) и, најзад, александријски патријарх (1926-1935). Он је тај који је за кратко време патријарховања у Цариграду посејао велика зла у Православној цркви: озваничио сврставање са екуменистима; увео нови – Григоријански календар, изазвавши раскол у Цркви; подржао идеју да свештена лица (ђакони и свештеници) брак могу да склапају после рукоположења; да удова свештена лица могу да склопе други брак; да се изврши ревизија поста итд.

Те и друге противканонске, односно неправославне и екуменистичке идеје здушно је прихватио, проширивао и наметао православнима патријарх Атинагора, негдашњи Мелетијев ђакон у Атини, такође „трисепископ“. Био је у чину јерођакона кад је 1922. године изабран за керкирског (крфског) митрополита, да би затим постао архиепископ у Америци, одакле је, снажно подржаван америчком геополитичком стратегијом, постао 1948. године патријарх цариградски. У Цариград је допутовао, по његовим речима, „личним авионом председника Трумана“. Непосредни његов наследник, патријарх Димитрије, наставио је да Цариградску цркву води у истом екуменистичком духу, у чему га је његов наследник Вартоломеј надмашио.

Сви данас видимо колико патријарх Вартоломеј, Атинагорино „чедо по духу“, крши непрекршиво јеванђелско, светоотачко, догамтско и канонско учење Источне православне цркве. Иако је докторирао на теми из канонског права, далеко је од смисла за очување канонског јединства међу помесним православним црквама. Рим му је постао важнији од Москве. Православне народе помесних цркава осуђује за „етнофилетизам“ да би своју „васељенску“ улогу приближио улози римског папе, са крајњим циљем да после овога као „првог“ он буде „други папа“, ради чега присваја сву православну дијаспору. Уместо да се држи православне теологије и еклисиологије, он се сав предао бризи о екологији. Уместо да га заокупља питање како да оснажи цариградски епископски трон као установу од изузетног историјскоканонског значаја, он предузима кораке који све више воде ка слабљењу тог црквеног центра. Не схвата да искључиво јачање јединства међу православним помесним црквама, односно очување светоотачке православне вере може да помогне и заустави даље срозавање улоге цариградског патријарашког трона као установе. Не екуменизам, нити учестале везе са римским папом, које изгледају срдачније од оних са поглаварима појединих помесних православних цркава.

Заблуда је велика то што цариградски патријарси сматрају да ће везивањем за Рим, Брисел и Вашингтон побољшати свој статус као „првог“ у Православном свету, посебно у Цариграду због постојећих околности у Турској. Најуверљивији показатељ те заблуде су положај Свете Софије и затворени Богословски факултет на Халки. Када је папа Бенедикт XV (1914-1922) био упитан за мишљење у вези са статусом Свете Софије као православног храма, одговорио је да му је драже да на њој види полумесец него византијски крст. Тако отворена изјава једног папе прихватљивија је од хипокризије папе Павла VI (1963-1978) који је при сусрету са патријархом Атинагором у Риму на себи имао православна обележја, добијена на поклон приликом њиховог сусрета у Јерусалиму: енколпион и златоткани византијски епитрахиљ. Атинагора је на прсима имао златни крст што му је поклонио папа Јован XXIII, који му је и прстен даривао. По угледу на патријарха Атинагору, папски прстен и крст са поносом примају и поједини српски епископи.

У Риму су забележене изговорене Атинагорине речи, које су за сваког православног исповедника вере непојмљиве и неприхватљиве: „Ми не видимо никакву препреку на путу уједињења Римске цркве и Источне цркве…Не видимо препреку из простог разлога што такве препреке не постоје“! Колико се заблуда крије у тим речима о томе довољно говоре полувековни јалови састанци и разговори између разних представника православне и римокатоличке вере.

irineji

Неуспелим црквенополитичким и екуменистичким активностима цариградски патријарси не само да срозавају свој патријарашки трон као установу, него негативно утичу на поглаваре појединих помесних православних цркава, који, подражавајући њих, неизбежно изазивају дубоке раздоре међу верницима. Тако је, на пример, српски патријарх Иринеј, за разлику од свог претходника, патријарха Павла, својим екуменистичким изјавама и неканонским атаком на поједине епископе нанео Српској православној цркви дубоке и тешко излечиве ране. У томе га подржава одређени број српских епископа, међу којима особено место има умировљени Атанасије Јевтић. Штавише, овога врх Српске цркве, мимо поретка, позива на саборска заседања да оправдава неканонске одлуке Синода и Сабора.

Напред сам истакао ко је и када највише утицао на бившег епископа Атанасија Јевтића да од антиекуменисте постане поборник екуменизма, тог разарајућег узрока нејединства међу православнима. Колико му није стало до јединства у СПЦ показао је много пута, и на разне начине, а нарочито онда када се сврстао на страну њених непријатеља да са Косова и Метохије изагна канонског епископа др Артемија. Овај је својим исповедањем вере и држањем сметао првенствено Албанцима и Американцима. Ниједна сила међу светским моћницима није била кадра да га без сарадње са српским епископима уклони са епископског седишта. Другим речима, једини који су могли то да учине, али не канонски него по жељи и на притисак са стране, били су епископи Српске православне цркве. Међу овима предводио је, и то са израженом мржњом, опањкавањем и ликовањем, Атанасије Јевтић. Није могао да поднесе то што епископ Артемије, за разлику од њега, није одступио од православног и антиекуменистичког духа свог учитеља и духовника – светог Јустина Ћелијског.

Атанасије Јевтић, радећи са Амфилохијем и неколицином других епископа против Артемија, радио је, у ствари, против православног српског живља и њихових светиња на Косову и Метохији, против целе Српске православне цркве и против државе Србије. На том задатку све му је било стављено на услугу: Синод СПЦ, албанска полиција, КФОР, српска полиција, хеликоптер. Да је био потребан и амерички авион за извршење тог злочиначког задатка, свакако би га имао на располагању, ако не лично од председника, као што је случај био са цариградским патријархом Атинагором, а оно од потпредседника Бајдена свакако.

Наспрам свејеретичког екуменистичког покрета који, како се то и на делу види, мења древни исповеднички лик и став већине поглавара, као и епископа, помесних православних цркава, стоји непоколебиви правоверујући народ Божји, као залог истине. Јер на чврстом исповедању јеванђелске, апостолске и светоотачке вере почива Црква Христова као установа Божја коју „и врата пакла неће надвладати“ (Мт 16, 18) зато што јој је „глава Христос“ (Еф 5, 23); зато што је она „стуб и тврђава истине“ (1. Тим 3, 15). Тамо где се у помесним православним црквама првојерарси губе у екуменизму и служе глобализацији света и успостављању новог поретка ствари, постоје у руском, грчком, грузијском, српском, бугарском, румунском… народу многи који ће сачувати православно исповедање вере. Такви верници жале, гледајући последњих сто година на које све начине цариградски патријарси олако разграђују православну теологију, тежећи уједињењу са римокатолицима и не хајући што својим чињењима поспешују гашење тог славног православног центра.

Ништа друго него одраз раслабљености цариградског патријаршијског трона је то што Вартоломеј жури да се Велики свеправославни сабор одржи што пре, и то у Турској, нехришћанској земљи. Многи показатељи говоре да ће тај Сабор, заказан за 16. фебруар 2016. године, пре бити све друго само не Свеправославни. Зашто? Зато што је број учесника из помесних цркава ограничен највише на 24, плус поглавар, а свака од њих има по један глас, као и зато што ће за учешће на таквом Сабору предност имати епископи екуменисти. Сем тога, присутни ће бити и посматрачи, односно делегати неправославних вероисповести, по угледу на Други ватикански концил (1963-1965). Из историје Цркве знамо да на Васељенским и Помесним саборима учествују сви епископи, по угледу на Апостолски сабор, без посматрача. На Сабор се позива виновник јереси или раскола да би био разобличен и осуђен уколико се не врати у догматскоканонске црквене токове. Одлуке Сабора сваки епископ потписује у једнини овако: „Одлучивши потписах“ (следи особно име и име црквене области којом управља). Искључена је свака колективна одговорност. Потписник мора да има свест као да је сам донео саборску одлуку, за коју ће дати одговор пред Богом.

Зашто су цариградски патријарси кренули екуменистичким путем? Поводе се за римокатоличким екуменизмом који смера ка унији и признавању римског епископа као „првог“ у читавом хришћанству не само по части, него и по власти. У таквим околностима, цариградски епископ би био одмах до њега. Римокатолички екуменизам снажно подржавају Сједињене америчке државе и државе које су њихове послушнице, ради глобализације света. Зато се за цариградског патријарха бира особа коју прихвата Запад и, наравно, Турска. А то даље значи – особа која ће се више везивати за Рим него за Москву. Зато су односи цариградских патријараха последњих сто година много срдачнији са римским папом него са московским патријархом. На том наметнутом путу зближавања више са римским папом него са православним московским патријархом Цариграђани су принуђени да протурају апсурдну, неканонску и крајње штетну по читаву Православну цркву идеологију. Тако, на пример, патријарх цариградски Вартоломеј износи мишљење да се Велики или Свеправославни сабор не може назвати Васељенским ако на њему не учествјују римокатолички епископи са својим поглаваром! А пергамски титуларни епископ Јован Зизјулас сматра да треба, пошто нема византијског цара, римски папа да преузме његову улогу за сазив Васељенског сабора!

Ништа боље од данашњег изгледа цариградског патријаршијског трона, као установе, не би ни московски патријаршијски трон изгледао сутра уколико би московски и целе Русије патријарх подржавао екуменистичка настројења цариградских патријараха и њихових истомишљеника. Наишао би на непремостиву брану која се зове: многољудни руски православно верујући народ. Благодарећи управо таквом народу Русија се оправдано назива Светом Русијом. Данас та Русија има на челу благоверног Владимира Путина. Пре њему, као благочестивом православцу, а не римском папи, како то антиправославно и екуменистички помишља пергамски Јован Зизјулас, припада улога да, након сагласја међу патријарсима, сазове Васељенски сабор и попут византијских царева обезбеди услове за успешан рад. Такве улоге мора бити лишен и цариградски патријарх. Нарочито због екуменизма како га схвата и спроводи; због приклањања геостратешким и политичким интересима Запада; због поносног истицања да је турски држављанин; због тога што живи у нехришћанској земљи; због занемаривања чињенице да му је извориште црквенодуховне снаге у оданом и искреном православном општењу са свим поглаварима помесних православних цркава, а не у грљењу са римским папом итд.

Сви православни народи су вољни да поштују патријарха цариградског епископског трона као „првог“ у складу са свештеним канонима, али под условом да бди, чувајући и бранећи чистоту православног исповедања вере.

Православни византијски цареви умели су, под утицајем правоверне јерархије и народа, да осуде и смене неправославне цариградске патријархе. Присетимо се како је поступио цар Константин XI Палеолог (1449-1453). Сазвао је 1450. године, и подржао, Сабор у Цариграду на којем је одбачена Флорентинска унија (1439). Збацио је унијатског патријарха Григорија III Мамаса (1443-1450), кога је правоверни народ протерао из Цариграда. Међутим, суочен са опасношћу од надирућих Турака, подржао је унију са Римом, лично присуствујући 12. децембра 1452. године на заједничком богослужењу православних и Латина, у Светој Софији у Цариграду. Папу Николу V (1447-1455) представљао је бивши руски црквени првојерарх Исидор, који је потписао био одлуке Флорентинске уније, примио, тада (1439), кардиналски шешир и остао међу Латинима. Цариград је, дакле, поново прихватио унију са Римом и, после непуних шест месеци добио плату – пао је у турске руке (1453). Нема уније и екуменизма а да Православној цркви, Саборној и Апостолској, нису нанели штету.

Унија, као пород Рима, и екуменизам, као пород Светског савета цркава, дакле, никада никакво добро нису донели исповедању вере Православне цркве и њеној Саборности. А Саборност је залог за јединство у непатвореној вери црквене јерархије, благочестивог владара државе (уколико такав постоји) и правоверног народа. Заузврат, тако постигнуто јединство залог је за Саборност као негације некаквог „православног икуменизма“ по којем тумара Атанасије Јевтић у намери да пред православнима ублажи своја екуменистичка убеђења. Злоупотребљени икуменизам (екуменизам) и унијатство су две сестре у служби глобализације света. Све док те две сестре нису закорачиле међу православне вернике, јединство помесних православних цркава није било угрожено. Васпостављање тог јединства, на делу а не само речима, постиже се исповедањем православне теологије и еклисиологије, јавном осудом јереси и беспоретка у Цркви управо помоћу Саборности изражене на Васељенским и Помесним саборима.

Др Миодраг М. Петровић

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

https://www.youtube.com/watch?v=yVA6wcvM62I
Мислим да сам један од првих што је говорио од ово.....пре него су људи су знали што су те симболе и пре него је Шумадинац био се сетио да је Православац!
Одговори

(02-03-2017, 01:07 AM)Прст_у_ока_ћирилици Пише:  https://www.youtube.com/watch?v=yVA6wcvM62I
Мислим да сам један од првих што је говорио од ово.....пре него су људи су знали што су те симболе и пре него је Шумадинац био се сетио да је Православац!

[Слика: IMG_0745.gif]

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

У СРПСКОЈ ПРАВОСЛАВНОЈ ЦРКВИ ИЗВРШЕН ЦРКВЕНИ ПУЧ

Уз Божију помоћ расветлићемо питање претседавања Сабором у случају Патријархове спречености.

То је одређено чланом 61. Устава Српске православне цркве. Члан 61. Устава СПЦ је посвећен у целини само једном питању, а то је претседавање Сабору, али и Синоду, када је Патријарх спречен, односно није у могућности да ту своју претседничку дужност обавља.

Ваља уочити три ствари код овога члана:

1. Он не прави разлику између узрока због којих је Патријарх спречен да врши своју претседничку дужност. У члану се каже: „Кад је Патријарх ма због којег узрока привремено спречен да врши…“ итд. Дакле, члан покрива све могуће узроке: болести, изгнанство…, а све то смо имали у историји.


2. Овај члан (61.) одвојено посматра замењивање Патријарха као претседника у Сабору, од онога у Синоду, и одређеју да га „замењује, по његовом овлашћењу (не може, дакле, без овлашћења Патријарха, да се не би десило да му се отима власт) најстарији по производству митрополит члан Сабора, односно Синода, а ако овога нема, најстарији по епископском посвећењу епископ члан Сабора, односно Синода“. Значи, ова два тела имају, по правилу, одвојене вршиоце дужности претседника у својим телима. Може да се догоди да то буде једна особа, под условом да је најстарији у Синоду уједно најстарији и у Сабору, јер су сви чланови Синода уједно и чланови Сабора. То може, дакле, да се деси, али је чињеница, принцип је да Устав у овоме члану, када одређује ко замењује Патријарха, одвојено посматра Сабор, а одвојено Синод.

3. Овде, такође, ваља приметити да је то учињено сагласно са 86. каноном Картагенског сабора, учињено сагласно са црквеном праксом по којој када поглавара нема у Сабору њега замењује, у претседничкој дужности, најстарији епископ по части међу осталим епископима у томе Сабору.

И овде би било све јасно, и не би имало потребе да даље читамо Устав, да 62. његов члан није мањкав, нејасан и недоследан. Такав он пружа прилику људима да га, уперивши прст у ту мањкавост, тумаче у складу са својим амбицијама и долазе до невероватних закључака.

Ако погледамо члан 62. Устава, који је неодвојив од 61, видећемо да он прописује следеће:

„Ако је спреченост Патријарха у вршењу његових дужности дужег и трајнијег карарактера, или кад се патријарашки престо упразни, власт Патријархову врши Свети архијерејски синод…“.

Ако ово доведемо у везу са претходним чланом, видећемо да 61. члан уопште не говори шта бива са осталим дужностима, које Патријарх по својој власти обавља у Цркви.

Члан 61. одређује једино шта бива са његовом – дужности претседника Сабора, односно Синода.

Члан 62. даје одговор управо на ово питање. шта бива са његовим осталим дужностима, ко ће њих да обавља, ако је спреченост Патријарха трајнијег карактера, или уколико је патријарашки престо упражњен. Одговор који овај члан нуди јесте тај да те остале дужности (подвлачимо: остале дужности) врши Свети архијерејски синод, као извршни орган Светог архијерејског Сабора.

Да би се то могло применити потребно је да Синод о томе обавести све епархијске Архијереје понаособ, и државне органе – државну власт, ради знања. Другим речима, уводи се једно ванредно стање. По аналогији са државом, када се оно уводи, мора да се објави. Овоме је разлог и тај, да би све било јавно и да се Патријархова власт не би на тајно узурпирала.

И овде би било све јасно да се не поставља једно питање, а то је: Ако Патријархову власт преузима Синод, да ли то значи да он преузима и дужност претседавања Сабору, односно Синоду? Јер, и то је један од важнијих делова власти Патријарха. Уколико би Синод, заиста, преузео и ту дужност, дошло би се до тога да у Синоду – Синод претседава самом себи, што је свакоме јасно да је бесмислица.

Ако би се дало закључити, из члана 62, да Синод треба да претседава Сабору, онда би члан 61. био потпуно непотребан.

Међутим, постојање члана 61. јасно одређује шта бива са овом једном Патријарховом дужношћу; члан 62. говори шта бива са осталим Патријарховим дужностима.

Управо, постојање члана 61, од одредаба члана 62, изузима, Патријархову дузност да претседава Синоду, односно Сабору. У односу та два члана рекло би се да је члан 61. Лекс специалис, а члан 62. Лекс генерали. Јер 62. члан генерално говори о Патријарховој власти, а чл. 61 говори о само једном делу те власти, о претседавању Сабору, односно Синоду. И због тога по начелу: Леџ специалис дерогат леџ генерали наше је закључивање као што смо рекли.

У члану 62 из реченице: „…Претседничке дужности Патријархове у Светом архијерејском сабору и Светом архијерејском синоду врши тада најстарији по производству члан Светог архијерејског синода митрополит, односно најстарији по посвећењу епископ, ако митрополита нема“, излазило би да онај ко врши дужност претседавања у Синоду, по тој својој функцији, председава и у Светом архијерејском сабору. Овде би се напустило начело из члана 61., по коме се одвојено разматрају Синод, односно претседавање Синодом, одвојено претседавање Сабору. Мањкавост ове реченице је управо у томе што она мора да гласи: најстарији по производству члан Синода, односно Сабора. Дакле, те две речи: „односно Сабора“ овде фале, њих овде нема.

Показаћемо још на једном примеру због чега је ово, овако како пише, не-црквено.

Сада нам се десило да онај ко је најстарији архијереј, односно митрополит у Синоду, није уједно најстарији и у Сабору. Долазимо до ситуације да млађи митрополит у Сабору претседава старијем митрополиту, и не само митрополиту, него и архиепископу охридском Господину Јовану, чије архиепископство јесте без уставне подлоге, али он има архијерејско достојанство, и не може њему да претседава митрополит. То се може проверити у 86. канону Картагенског сабора, и не само у том канону, него је то црквена пракса, и црквено предање. Јер чему би служило онда првенство по части?

Овако како стоји, изгледа да неко ко врси дузност претседавања Синоду, извршном органу Светог архијерејског сабора, тиме има право да претседава и самом Светом архијерејском сабору. То право је једноставно искључено. Оно изврсном органу Синоду потцињава СА Сабор.

Надаље, чл. 62. Устава одређује не само за слуцај спречености Патријарха, него уједно и за ситуацију када се патријарашки престо упразни. То нас је навело да погледамо шта Устав предвиђа у другим члановима за такву ситуацију.

Ако погледамо 43. члан Устава СПЦ, видећемо да се у том члану говори о избору Патријарха. Када је патријарашки престо упражњен, говори се у томе члану у изменама и допунама, да избор обавља Сабор коме претседава најстарији по посвећењу архијереј. Дакле, не помиње се да му претседава Синод као тело, нити се помиње да му претседава онај ко претседава Синоду. У овом члану се говори о Сабору, о најстаријем архијереју, и очигледно је да је то члан Сабора, јер се Синод ту уопште не спомиње.

Ова одредба је недоследна наведеним канонским установама и пракси Цркве о преимућству, о првенству по части. Јер не може претседавати било који архијереј који је најстарији по посвећењу. То може да важи међу епархијским епископима, чији су престоли равне части, али митрополити уживају већу част од њих, без обзира на своје посвећење, или производство.

Да бисмо све ово боље разумели узели смо чланове Устава које је овај 43. члан Устава заменио. Он је заменио два члана и то: ранији 46. члан, и ранији 43. члан. Ова два ранија члана су уједињени, зато то и изгледа тако извештачено и нејасно. Дакле, по ранијем 43. члану избор Патријарха почиње прво избором тројице кандидата. То се обавља на Светом архијерејском сабору, а под претседништвом најстаријег члана Сабора – не Синода, али, напомиње се, митрополита, а ако овога нема, најстаријег епископа члана Светог архијерејског сабора. Дакле, опет се поштује првенство части епископа.

У ранијем 46. члану каже се (у првом ставу) да изборном Сабору претседава најстарији члан Сабора – митрополит, а ако овога нема, најстарији по епископском посвећењу епископ. Пише, дакле, члан Сабора, а не Синода; и пише митрополит, а ако овога нема, најстарији по епископском посвећењу епископ. Дакле, опет се води рачуна, поштује се начело првенства по части.

Морамо приметити да је овај ранији поступак, барем како је он овде био објашњен, јасан и сагласан са канонима и праксом, барем у овом делу о коме говоримо. Морамо и то приметити да су ранији 43. и 46. члан из времена доношења 62. члана Устава. Према томе, није од важности што су то замењени чланови. Они постоје у сагласности са 62. чланом Устава.

И не само што постоје, него се рад Сабора, претседавање Сабором одвија у условима упражњености патријарашког трона, а то је ситуација о којој одређује 62. члан Устава. То, да поновимо још једном, доказује да је она одредба мањкава, недовршена – просто техничка грешка. А техничка је грешка то и новом 43. члану, с тим што је он до те мере аљкав да не поштује оно што је канонски и по црквеној пракси установљено.

Сада се ваља вратити на почетак, па видети да Свети архијерејски синод, као тело, ни по члану 62. не може да претседава Сабору. Извршно тело не може претседавати телу које је извор власти у Цркви, због тога што претседавање Сабору подразумева власт у Сабору. Патријарх има власт у Сабору, власт која припада поглавару Сабора. Онај ко је вршилац дужности преузима део Патријархове власти у Сабору. Али извршни орган не може имати ни мало власти над Сабором.

То је црквени пуч! И није случајно да исти, 62. члан, ограничава активност Сабора, али и Синода, у вези члана 63. и говори да се не могу доносити црквенозаконски прописи, уредбе или начелне одлуке. Значи, ништа важније се не може доносити, никакве одлуке општег карактера. Сабор и Синод једино могу припремати избор новог Патријарха; могу узимати к знању неке чињенице, неке дописе итд.

Једино у случају ургентне ситуације према цлану 63. Сабор, али и Синод, имају могућност да донесу одлуку, која има карактер црквенозаконског прописа, уредбе, или начелне одлуке, али, будући да је донета без присуства Патријарха, а то значи да Сабор није био потпун (потпун је Сабор онај коме претседава Патријарх, а то изричито пише у канонима Антиохијског сабора), па стога и одлука коју донесе, има непотпуну снагу. Зато се таква одлука мора Патријарху, када се актуелни а спрецени врати дузностима, или када буде изабран нови, дати на увид и на сагласност да би она добила карактер одлуке, да би била трајна, да би ушла у црквени живот за стално, а не да би залечила један ургентни тренутак.

За данашњу ситуацију је интересантно то, да је Синод активирао 62. члан Устава у време заседања СА Сабора. Када Сабор заседа, Синод је утопљен у рад Сабора. Синод, као извршни орган Сабора, док Сабор заседа не може без саборске одлуке прогласити важење 62. члана и тиме ограничити рад Сабора. Осим, ако се није издвојио и уздигао изнад Сабора, узевши себи председавање Сабору.

С Божијом помоћи ово смо расветлили. Могло би боље (Бог да прости што није боље), али колико смо могли, толико смо урадили, а бољи ће урадити боље.

Слава Богу и хвала за све.

Амин.



shara3



УСТАВ СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ, ДРУГО ИЗДАЊЕ СВЕТОГ АРИЈЕРЕЈСКОГ СИНОДА (БЕОГРАД 1957)

Устав Српске православие цркве обнародонан је први пут у „Гласнику“, службеном листу Српске православне цркве бр. 7-8 од 1 августа (19 јула) 1947. год. Син. Бр. 1899/зап. 520 12-ВИ/30-В-1947

Члан 43.

Избор Патријарха врши Изборни сабор између тројице кандидата, које предложи Свети архијерејски сабор Српске православне Цркве, у седници на којој је присутно најмање 2/3 епархиских Архијереја, под претседништвом најстаријег члана Сабора, Митрополита, односно ако овога нема, најстаријег Епископа, члана Светог архијерејског сабора.

Имена тројице предложених кандидата саопштава Изборном сабору писменим путем Свети архијерејски синод.

Члан 46.

Изборном сабору претседава најстарији члан Сабора митрополит, односно, ако овога нема, најстарији по епископском посвећењу епископ.

Претседавајући отвара Изборни сабор. На позив претседавајућег Изборни сабор бира из своје средине два секретара од којих је један свештено и један световно лице и два оверача записника од којих је такодје један свештено а један световно лице; са овима претседавајући прегледа пуномоћја присутних чланова и руководи пословима избора.

Затим претседник позива секретара да прочита решење Светог архијерејског синода о сазиву Изборног сабора и списак позватих и присутних чланова Сабора.

Члан 61

Кад је Патријарх ма због којег узрока привремено спречен да врши своју претседничку дужност у Сабору, односно Синоду, замењује га, по његовом овлашћењу, најстарији по производству митрополит члан Сабора, односно Синода, а ако овога нема, најстарији по епископском посвећењу епископ члан Сабора, односно Синода.

Члан 62

Ако је спреченост Патријарха у вршењу његових дужности дужег и трајнијег карактера, или кад се патријарашки престо упразни, власт Патријархову врши Свети архијерејски синод, који то објављује епархиским Архијерејима и саопштава државној власти, ради знања. Претседничке дужности Патријархове у Светом архијерејском сабору и Светом архијерејском синоду врши тада најстарији по производству члан Светог архијерејског синода митрополит, односно најстарији по посвећењу епископ, ако митрополита нема.

У овим случајевима не могу се по правилу доносити црквенозаконски прописи, уредбе и начелне одлуке.

Члан 63

Ако би Свети архијерејски сабор, односно Свети архијерејски синод, због хитне и неодложне потребе, изузетно у случајевима поменутим у чл. 61. и 62. морао да донесе неки црквенозаконсни пропис, уредбу или начелну одлуку за Цркву, има се то накнадно поднети Патријарху на увиђај и сагласност. У случају несагласности, предмет се доставља на расправљање и коначну одлуку Светом архијерејском сабору, под претседништвом Патријарха.

Измене и допуне устава СПЦ

Oд 1957. до 1970, однсоно до 1985. године сређене према одлуци СА сабора АСбр. 31/зап 51 од 19. маја 1970. године, као и одлуци Синбр. 2642/зап. 1010 од 26. новембра 1985.

Члан 43. гласи

Патријарх се бира на заседању СА сабора, на коме је присутно најмање две трећине чланова, под председништвом најстаријег архијереја по посвећењу и то жребом између тројице кандидата изабраних тајним гласањем и апсолутном већином.

Одсутни архијерерји могу овластити друге епархијске архијереје да уместо њих гласају са тим, да један архијереј може бити опуномоћен само са једним гласом.

(Чланови Устава СПЦ од 44. до 50. и први два члана 52. стављени су ван снаге)

Жељко Которанин

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 6 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним