03-07-2017, 05:20 PM
Кажем Вам брате да не разумете ту тематику најбоље.
Постоји древни ранг патријаршија по којем је Рим први па Цариград итд.
Ето, Јерусалим је после свих и не буни се а први хришћани су били Јевреји.
Јачањем Ромејског Царства порасли су апетити цариградског епископа који је желео да он буде primus inter pares или први међу једнакима и тако је дошло до изједначацања цариградског патријарха са патриjхархом Рима. Додуше мало волшебно.
У Цркви постоји принцип, принцип божанске монархије. Један началствује. Један наступа испред мноштва, један испред литургихске заједнице наступа испред других на литургији. Кад су заједно за столом епископи не може с брда-с дола да ради ко шта хоће, зна се ред, зна се првенство. То нема везе са тим да је неко газда. У Сабору тих епископа свако има право гласа.
Дакле, и сад постији ранг патријараха, није то ништа спорно ни ненормално. Тачно се зна ко где началствује, ко где стоји и сл.
Постоји древни ранг патријаршија по којем је Рим први па Цариград итд.
Ето, Јерусалим је после свих и не буни се а први хришћани су били Јевреји.
Јачањем Ромејског Царства порасли су апетити цариградског епископа који је желео да он буде primus inter pares или први међу једнакима и тако је дошло до изједначацања цариградског патријарха са патриjхархом Рима. Додуше мало волшебно.
У Цркви постоји принцип, принцип божанске монархије. Један началствује. Један наступа испред мноштва, један испред литургихске заједнице наступа испред других на литургији. Кад су заједно за столом епископи не може с брда-с дола да ради ко шта хоће, зна се ред, зна се првенство. То нема везе са тим да је неко газда. У Сабору тих епископа свако има право гласа.
Дакле, и сад постији ранг патријараха, није то ништа спорно ни ненормално. Тачно се зна ко где началствује, ко где стоји и сл.