Оцена Теме:
  • 5 Гласов(а) - 3.4 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ЗАБЛУДЕ И АКТИВНОСТИ АРТЕМИЈЕВЕ СЕКТЕ
#85

(28-03-2015, 01:25 PM)aco Пише:  Не постоји светски савез цркава, већ савет.

А расколници увек могу да натежу каноне да не били расколници,
ниједан расколник неће рећи да је расколник.

Артемије неће бити расколник, када буде имао пратријарха кога помиње на Литургији
и када као епископ буде признат од Православних Цркви.

А ти можеш да пребацујеш ћилиме текста колико хоћеш. Расколник је расколник.
Боље саветујете Артемије да се врати Цркви и да буде послушан.
А приче о канонима боље се маните, јер Артемије крши већину канона,
а и ви који осуђујете толико епископе по канонима би давно били одлучени од Цркве.

Питајте Артемија што је продавао црквену земљу Тачију.

Зато се не хватајте канона, јер себи осуду правите.

Слажем се у потпуности! Јок

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#86

(07-04-2015, 11:03 PM)Шумадинац Пише:  
(28-03-2015, 01:25 PM)aco Пише:  Не постоји светски савез цркава, већ савет.

А расколници увек могу да натежу каноне да не били расколници,
ниједан расколник неће рећи да је расколник.

Артемије неће бити расколник, када буде имао пратријарха кога помиње на Литургији
и када као епископ буде признат од Православних Цркви.

А ти можеш да пребацујеш ћилиме текста колико хоћеш. Расколник је расколник.
Боље саветујете Артемије да се врати Цркви и да буде послушан.
А приче о канонима боље се маните, јер Артемије крши већину канона,
а и ви који осуђујете толико епископе по канонима би давно били одлучени од Цркве.

Питајте Артемија што је продавао црквену земљу Тачију.

Зато се не хватајте канона, јер себи осуду правите.

Слажем се у потпуности! Јок

На западу ништа ново!Смарање бре

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори
#87

Старо, али вредно и отрежњавајуће! Јок

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#88

МОНАХ АРТЕМИЈЕ И ЊЕГОВ РАСКОЛ У ЦРКВИ ПРАВОСЛАВНОЈ

Недавно је монах Артемије (Марко Радосављевић), у одговор на интервју Патријарха српског Г. Иринеја, дао "интервју" (ако је то то?) Танјугу, у којем, на општу жалост нашу, наставља да обмањује наивни свет и јавност како је он "неканонски суђен и осуђен" и како су Свети Синод и Сабор Српске Православне Цркве "прекршили/погазили" Устав и каноне, додајући: "У канонима се тачно зна како се суди један епископ". Ово није први пут да брат наш, – брат још увек, иако расколник, – Артемије, "заводи за Голеш-планину".

У одговор, ево само неких чињеница:

1. Артемије је суђен и осуђен канонски јер је, уз све остале преступе, погазио два кључна канона Цркве – Апостолски 74 и Картагенски 19 – пошто је лукаво избегавао да прими и дадне канонски одговор трикратно му сланим синодским комисијама (сваки пут по два друга епископа), ради испитивања учињених црквено-канонских и материјално-финансијских преступа, чиме је "сâм против себе изрекао пресуду", кажу ови канони. Црква није имала, и нема, начина да га судски приведе, као што није било начина ни да га натера да изврши канонску саборску одлуку од маја 2006, због које је и уследио даљи процес натезања да се самовољни, својеглави "аутономни" брат архијереј, самозвани папа и над Патријархом и над Сабором, приведе саборном јединству и братској сарадњи са Синодом, Сабором и својом браћом архијерејима и приволи несебичној, једнакој према свима у Епархији којом је управљао, очинској бризи и старању о свима вернима, парохијама, манастирима, и о обнови порушених светиња на Косову и у Метохији. Он је имао, и данас има, само малу групу сада већ одметника, која само њега, а и он њу, слепо слуша, уз још пар суфлера који њему, а он нама, "соли памет" – преко мас-медија, док на Синоду и Сабору (тачније: на низу Саборâ), никада није директно разговарао, ни одговарао, него је само одлагао док му сива еминенција Виловски, и још неки из сенке, не кажу, или и напишу, какав одговор да дâ, који углавном и није бивао одговор на тему него нецрквена, небогословска, неканонска, нељудска, нехришћанска казуистика, као што је и ово његово садашње бесавесно и бескрупулозно читање лекцијâ urbi et orbi.

2. Артемије је био прихватио и потписао синодску и саборску одлуку (фебруара и септембра 2010), али је онда, новембра исте године, одједном то погазио и порекао, а својим бруталним, неканонским и разбојничким упадом у два манастира на Косову и Метохији – где је већ од Сабора био канонски постављен нови архијереј – довео себе до саборског рашчињења и враћања у ред монахâ. Нажалост, он то и сада ради: упада у парохије, манастире и верничке домове других епископија Српске Цркве као самозвани "Епископ рашко-призренски" (наводно "у егзилу", читај: у самоегзилу умишљеног "мученика и прогнаника").

3. Артемије је створио свој раскол, али у својој осионости, у типично папској "непогрешивости" – макар се и вербално махнито борио против папизма, имитирајући га иначе скоро у свему, па и у "теологији" о "неизгладивости свештенства/епископства", чиме засењује, боље рећи дрилује, своје слепо послушне присталице, збијене са колосека црквено-саборног живота и саборне љубави. Он одбацује и саму помисао на хришћанско покајање. (А наш честити народ каже: "Покајање је најлепши цвијет људскога поштења.") А потребно му је покајање као насушни хлеб живота, као лахор Духа Светога, покајање пред Христом Богом и Спасом свих људи и свега света, пред народом Божјим и Црквом Духа Светога Утешитеља, али и пред читавом Православном Црквом, јер се о њу огрешио, а она је, сва Васељенска Црква без изузетка, признала канонски пресуђено од целог Сабора Артемијево свргнуће и рашчињење. Па ко је онда у расколу? Ко се од кога расколио, располутио, отцепио и расцепио?

4. Артемије "богослужи" и "хиротонише", иако рашчињен ("распопљен", "развладичен"), и "саслужује" са све одреда рашчињеним "клирицима", и помиње на тим само својим "службама" – кога? (А литургијско помињање даје валидност и спасоносност светој Литургији и њеним учесницима=причесницима, ако имало знају шта је Православље и Светосавље.) Он помиње, ваљда, "свако епископство православних", а то је знак да себе сматра за аутокефалног поглавара! И тиме је, дакле, показао да је створио раскол (попут Мирашеве секте монтенегринâ). Нека нам одговоре он и његови суфлери: по којим то светим канонима и по којој еклисиологији он има "јурисдикцију" над свим епархијама Српске Православне Цркве, по којима вршља као најбеднији секташ, упадајући незаконито и цркворушилачки у Тор Христов и Светога Саве "као лупеж и разбојник" (Јн.10,1-15)?

Покајања отвори нам двери, Жизнодавче! – писали смо му 21. новембра 2010. Писмо је остало без одговора (као и још седам других пре тога) и зато је било објављено у Православљу, 1. децембра 2010. То и сада понављамо, њему као брату, а и нама – грешнима у много чему, али не и у расколу и издаји Љубави и Јединства у Цркви Свете Тројице. Узалуд му је и позивање на тобоже "праву веру" (уз клеватање нас да смо "издали Православље", "издали Косово") јер је богопотврђена светоотачка истина да се презрена и погажена Љубав и Заједништво ("јединство вере и заједница Духа Светога", каже се у Литургији) свете и губљењем праве и спасоносне вере.

АРХИЈЕРЕЈСКИ СИНОД СПЦ

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#89

Епископ Артемије за Инфо службу Епархије рашко-призренске!!!!

Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски г. Артемије дао је интервју за Инфо службу Епархије рашко-призренске, у коме говори о ставу Цркве према Епископима који проповедају јерес, о неканонским одлукама против њега, о канонској одговорности његових тужитеља, о карактеру прогона којем је изложен он, његови сарадници и многобројно монаштво, као и о последицама тога прогона, о улози ”верских аналитичара” и њиховом начину рада, о карактеру црквеног канонског права и његовом циљу, о путу и начину за исправљање досадашњих многобројних и огромних канонских преступа, као и о валидности најновијих одлука.

Инфо служба Епархије рашко-призренске има част и задовољство да интервју са Епископом Артемијем изнесе нашој јавности.



ЕПИСКОП АРТЕМИЈЕ: ПРАВОСЛАВНИ ПРЕКИДАЈУ ОПШТЕЊЕ СА ЕПИСКОПИМА КОЈИ ПРОПОВЕДАЈУ ЈЕРЕС

У питању је прогон због политичких разлога и верских убеђења

Јединство Цркве нарушавају Епископи који учествују у екуменском покрету

Наши тужитељи би требали да буду лишени Епископског чина

Патријархово ”писмо љубави” одише мржњом и клеветама



1. У последње време црквеној и широј јавности наметнуло се питање „случај владике Артемија“. Како Ви то коментаришете?

То је вештачки створен „проблем“, по нечијој жељи или наруџбини. То је наставак вишемесечне харанге која се спроводи кроз све медије - писане и електронске - без икаквих стварних доказа. У том Вашем питању постоје два јасно раздвојена дела. Први, незнатнији „проблем“, јесте засад преткривични поступак који по налогу тужиоца спроводи полиција против Нас, а по кривичној пријави Синода Српске Православне Цркве. Резултата још никаквих нема. Други „проблем“ везан је за канонски статус Нас као Владике и оних који Нас подржавају, било да су клирици или световњаци.

У вези са првим проблемом можемо се послужити народном изреком: „Држ’те лопова“! Они који вичу: „Држ’те лопова“, указујући прстом на невиног, заправо су лопови. То је смисао народне изреке. Тужно је гледати дипломиране правнике из Tужилаштва како се труде да из суве дреновине исцеде кап воде. Али, то је већ њихов проблем.

Што се, пак, тиче другог питања, Нашег канонског статуса, као и оних који су са нама и који Нас на било који начин подржавају, говорили смо до сада ту и тамо више пута. Суштина Нашег одговора, сада и овде, била би, да је наш статус остао као што је био и раније, а то је да смо Ми пред Богом и пред Црквом доживотни канонски Архијереј Епархије рашко-призренске. Истина, у егзилу, будући да смо протерани са Наше канонске територије. Наша Епархија рашко-призренска, будући да је остала без своје територије, проширила је своје канонске границе на цео свет. Где год има православних Срба - верника који остају привржени Нама као своме пастиру и духовнику, као и принципима за које се боримо, тамо су Наши верници, тамо је и Наша Епархија.

2. Питање које мучи јавност, особито ону црквену, јесте – да ли сте Ви након Сабора и даље канонски Епископ Епархије рашко-призренске?

На то питање смо до сада у више наврата у разговорима и изјавама већ одговорили. Знамо да од конкретног одговора на ово питање зависи разрешење и неких других недоумица, као на пример: - статус Владике Теодосија; каноничност литургијске заједнице јеромонаха које смо Ми, као канонски и надлежни Епископ ослободили забране свештенодејства, и др.

Није место да улазимо у све канонске и уставне нијансе Нашег „случаја“; сетимо се само основне чињенице, а то је – да Нам је неканонски одузета управа Епархијом рашко-призренском; да смо мимо ранијих одлука, а и праксе у СПЦ, протерани са Косова и Метохије; да смо без Уставног основа умировљени... И поред свега тога, Ми смо, чувајући макар привид црквеног јединства, све ово стојички подносили упркос сталним оптужбама да смо „непослушни“, да смо „расколник“ итд.

Одузели су Нам право на Нашу духовну децу да их духовно руководимо, а потом од нас „умировљеног“ тражили да истој тој деци, Нашој, духовној, коју су Нам одузели, наложимо да се врате у своје манастире. А када смо и то послушали, опет Нам је стигло писмо незадовољних чланова Синода са новим и бројним оптужбама и – претњама. То је прелило чашу трпљења и уверило Нас да се даље не може ићи на компромис без штете по душу. На то писмо Синода смо одговорили да се више нећемо повиновати будућим (али ни прошлим) НЕКАНОНСКИМ одлукама Синода. Не оклевајући, Синод доноси (још једну) неканонску одлуку којом Нам забрањује „свако свештенодејство до следећег заседања Сабора“. И та одлука (као и многе раније) донета је мимо сваког суђења, и пропраћена је наводно Патријарховим „писмом љубави“, које не само да одише мржњом и клеветама, него је, гледано еклисиолошки и догматски, погрешно.

3. У Вашем одговору, употребили сте и реч „расколник“. Можете ли нам нешто више рећи о томе?

„Расколник“ је, у правом смислу, онај који уноси новине у Цркву, чиме се и нарушава јединство Цркве. Јединство Цркве данас нарушавају махом они Eпископи који учествују у екуменском покрету. О томе јасно говори 15. правило Прво-другог цариградског Сабора које налаже православним хришћанима да прекину помињање и црквено-литургијско општење са Eпископом или Патријархом „због какве јереси, која је осуђена светим Саборима или светим Оцима, а коју он (Eпископ или Патријарх) јавно проповеда или отворено учи о њој у Цркви“. У том случају сваком православном хришћанину наложено је да се огради „од општења са таквим Eпископом и пре саборског расматрања“.

Православни, који се на такав начин одвајају од јеретика, придржавајући се Свештених канона „не само да не подлежу канонској казни, већ су достојни части, која приличи Православним. Јер они нису Eпископе осудили, него псевдоепископе и псевдоучитеље, и нису расколом разрушили јединство Цркве, већ су напротив – похитали да сачувају Цркву од раскола и раздељења“, као што објашњавају свети Оци у наведеном 15. правилу Прво-другог Сабора. То значи „да су се такви одвојили не од Eпископа, већ од псевдоепископа и псевдоучитеља, и нису направили раскол у Цркви, већ су, колико је то од њих зависило, ослободили Цркву од раскола“, објашњава тумач правила Цркве Православне, Јован Зонара. То је велика утеха и велика нада за све Православне вернике. Увек су кроз историју Цркве Божије постојали људи који нису били равнодушни када је у питању судбина Цркве и чистота њеног учења. Ми се трудимо да их следимо понављајући речи свештеномученика Јосифа Петроградског: „Ја ни у ком случају нисам расколник нити позивам на раскол, него позивам на очишћење Цркве од оних који сеју раскол и који га изазивају“ својим неправославним учењима и ставовима, јер се „ћутањем издаје Бог“, по речи светог Григорија Богослова.

4. Како оцењујете чињеницу да нисте позвани на заседање Сабора 17. новембра, иако је, како се чује, Сабор и сазван управо ради решавања Вашег случаја?

На заседању Сабора 17. новембра 2010. године на Наш захтев да Нам се врати канонска управа над Епархијом рашко-призренском, одговара се по хитном поступку, опет неканонским избором Владике Теодосија за Епархију рашко-призренску. Тај одговор је за Нас био јасан. Сабор неће дозволити Нама да се вратимо на Косово и Метохију. Стављени смо пред свршени чин. Очекивање да се „проблем“ реши путем неког разговора у Сабору и са Сабором, било је илузорно. Зато и Ми хитно одлазимо у своју Епархију и служимо Свету Литургију, јер је то био једини начин да укажемо Сабору, али и широј јавности, да се без расправљања о канонској суштини целог случаја, проблем неће решити.

Међутим, уследила је (не неочекивано) моментална пресуда Сабора, донета (опет) без суђења и чак без саслушања, у свему неканонска, по којој смо „лишени“ епископског чина и низведени на чин простог монаха, без права на жалбу. То је био „дар“ Сабора за педесетогодишњицу Нашег монашења, враћање на почетак. Ако је веровати речима Јеванђеља – да Бог не слуша неправеднике, онда остаје нада да неће слушати ни оне који су противно Његовим заповестима донели такву неканонску и неправедну пресуду. Господ Који даје и узима благодат Архијерејства, неће повући Своју благодат са Нас као канонског Архијереја рашко-призренског, јер Му Ми остајемо верни до краја овог земног живота, а надамо се, по милости Његовој, и у вечности.

5. Како је све то почело и због чега?

Дешавања у вези са питањем „случај Артемије“ дугогодишња су, бременита и мало коме, од црквене јавности, непозната. У томе се сувише далеко отишло да сада више треба размишљати о последицама него о узроцима тог случаја. Јер, о узроцима су годинама више мислили утицајни појединци из црквених и политичких кругова. Овима, као утицајним, спонтано су се придруживали људи који су им, на неки начин, подређени, не размишљајући тада довољно о могућим штетним последицама од тога, како по Цркву тако и по Државу, с обзиром на болно питање судбине Косова и Метохије. Прихватано је без дужног расуђивања прозападно настројење, преко Екуменизма и Глобализма до интернационализације питања наше јужне Покрајине. А то питање се, стицајем многих неповољних околности, неминовно преламало и преко леђа Нас као Епископа Епархије рашко-призренске. Силом наметнутих политичких и дипломатских решења у вези са Косовом и Метохијом, а на штету Срба, као у кључалом казану, хтели-не хтели нашли смо се и Ми. У тако сложеним и тешким околностима било шта и било како да смо предузимали, држећи се, пре свега, аутономних, црквеним канонима загарантованих архијерејских права, неизбежно је било да са једне или са друге стране наиђемо на осуду. У тој и таквој дубљој позадини треба тражити праве узроке за сва поступања утицајних политичара и црквених људи, као и за све црквене одлуке и казне до сада изречене против Нас. Више је него очигледно да је прогон Нас и наших сарадника и присталица како у клиру, тако и међу верницима, настао из политичких разлога и верских убеђења. Ко чита, да разуме.

6. Какве су последице свега тога?

Последице су тешке, и чини Нам се, за сада још несагледиве у свој својој трагичности. Оно што је таквим одлукама и казнама изазвано нагони Нас да сада, са разлогом, више размишљамо о последицама, а мање о узроцима „случаја Артемије“. Последице су, заиста, бројне и веома штетне не само по Цркву него и по државу.

Којом од последица изазваних донетим одлукама Светог архијерејског синода, администратора Епархије рашко-призренске и, најзад, Светог архијерејског сабора може Српска Православна Црква да се похвали? Да ли

Драстичним смањењем броја свештених и монашких лица у тој црквеној области?
Изјавом верника у тој Епархији и ван ње да их раздор међу Епископима одвраћа од Вере и удаљује од Цркве, што се и преко телевизије преноси?
Мешање полиције у поредак и живот Цркве?
Опште стеченим утиском да је црквено-канонско право мањкаво и недовољно за доношење правичних одлука, па је због тога неизбежно призивање физичке силе како би се те одлуке спровеле у дело?
Непоштовањем, односно неспровођењем редовног црквено-канонског и уставног поретка при изрицању казнених мера?
Упорношћу тужитеља, изазваном нетрпељивошћу до уништења?
Небригом да се сваком човеку приступа душебрижнички, лекарски спасоносно, а не утркивањем у оптужбама за које нема стварног покрића?
Благонаклоним гледањем на истурање нестручних званих „верских аналитичара“ да довијањем, односно Цркви несвојственом комбинаториком, импровизовано и необјективно, понекад чак и у пророчком стилу, обавештавају јавност?
7. После свега тога што сте рекли, природно се намеће питање зашто се Вама од стране Цркве не омогући да у редовном црквено-судском поступку, у складу са Свештеним канонима и Уставом Српске православне Цркве, одговорите на оптужбе?

Црквено канонско право је писано у духу човекољубља и богољубља. По бризи о човеку, оно умногоме надмашује чак и оне најсавршеније грађанске законе данас цивилизованог света. У „случају“ око Владике Артемија, дакле, уколико би се непристрасно применило црквено-канонско законодавство, не би било подела међу Eпископима, свештенством, монаштвом и верницима; не би се потезало за полицијом; не би се за испомоћ користиле импровизоване услуге „црквених аналитичара“. Једном речју: не би било „случаја“ Владике Артемија. Ако би се у регуларном црквено-судском процесу утврдило да смо заиста криви за оно за штa Нас оптужују, верујући народ би то разумео и никаквих, вероватно, подела или раздора по том питању не би било. Владао би мир и канонски поредак у Цркви. А Држава не би имала разлога да се уплиће у црквени живот. Избегли би се гнев и осуда од стране грађана због таквог њеног уплитања. Али, очигледно, некоме такав нормални развој и расплет насталог проблема у Цркви није одговарао. Овако се и од нецрквених људи чује уверење да се у „случају Артемије“ у дубљој позадини ради више о политичким стварима, а мање о црквеним суштинским питањима. Један регуларни канонски процес, да га је било, сачувао би углед Српске Православне Цркве у Православном свету, који је сада, нажалост, драстично урушен.

8. А зашто се тако није поступило?

Редовни црквено-канонски и уставни судски поступак у Нашем случају није ни отваран, јер није постојао никакав канонски основ за тако нешто. Отуда, с једне стране, такав поступак није ни спроведен, вероватно, из бојазни да се оптужбе, изречене против Нас, не би потврдиле као основане. С друге, пак, стране, Наши тужитељи знају, да би, по Канонима, они могли и требали да буду суђени и лишени епископског чина, не само због изнетих и недоказаних клевета против Нас, него и због стварних канонских преступа које су сами починили у многим случајевима када је у питању православни и светоотачки став у односу на чистоту и исповедање праве Вере. При таквој сумњи или сазнању, негодовање тужитеља траје континуирано и пројављује се кроз нове оптужбе и претње, које се протежу и на свакога онога ко се усуђује да нас подржи или оправда. Мржња и жеља за осветом и понижењем до потпуног уништења било ког човека, па и брата у Христу, представља тешко обољење од којег човекомрзац сам мора да се лечи; други од тога не може да га излечи.

9. Могу ли се учињене грешке у вођењу поступка против Вас исправити и последице ублажити?

Наравно. Преподобни отац Јустин Ћелијски је говорио да је „излаз из свих безизлаза – покајање“, ако смо на њега спремни. А покајање значи исправљање својих грешака, преумљење. Али, на редовни црквено-канонски поступак и евентуално преиначење већ донетих одлука у Нашем случају, одговорни и не помишљају. Последња саборска одлука, којом смо, противно свештеним канонима „лишени чина“ и низведени у раван монаха, није донета једногласно. Од присутних Eпископа на Сабору, седморица их је било против, шесторица – уздржаних. Пошто се јавно саопштава, и пренаглашава, чињеница да су на крају ипак сви Eпископи потписали такву одлуку, неко ће се ту замислити – да ли подједнаку вредност могу да имају потписи вољно и невољно потписаних Eпископа? Не толико у очима људи колико пред Богом. Зато се оправдано намећу неколика важна питања, као на пример:

Је ли при таквој разједињености Eпископа могло да се у Сабору каже оно што је за Апостоле важило: „...испунише се СВИ Духа Светога, и говораху ријеч Божију са смјелошћу“ (Д. ап. 4, 31), или: „Јер нађе за добро Свети Дух и МИ...“ (Д. ап. 15, 28).
Је ли при таквој разједињености Eпископа у Сабору могло да се помисли на смисао праксе коју су, са разлогом, увели Оци на Васељенским и Помесним саборима, а то је – да сваки од њих у једнини потписује саборске одлуке овако: „Одлучивши потписах...“. Ово зато што пред Богом нема колективне одговорности.
10. Да ли се тако донета одлука Сабора може сматрати валидном?

Ако се уз све напред речено има у виду и канонско начело да се саборска одлука доноси „ПОШТО СЕ САСЛУША ОКРИВЉЕНИ“ и што је веома важно, у његовом „ПРИСУСТВУ“ (канон 1. и 2. Седмог помесног сабора у Цариграду 394. године, в. Пидалион, Атина 1886, стр. 375-376) онда је ствар постпуно јасна. Ако се, дакле, све то сагледа у духу Канона, онда се оправдано поставља питање канонске ваљаности последње саборске одлуке о Нашем кажњавању. Наиме, иако се таква саборска одлука од неких сматра коначном и неопозивом, без икакве могућности да буде преиспитана, па и преиначена, и ако упорно треба истрајавати у омаловажавању епископског достојанства како појединци у нашој Цркви чине, онда за утеху, Бога ради а не људи ради, нека се и од Нас чују поновљене речи псалмопевца Давида: „Једни се хвале колима, други коњима, а ми именом Господа Бога својега. Они посрћу и падају, а ми стојимо и не колебамо се“ (Пс. 20, 7-8).

Инфо службa Епархије рашко-призренске

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори
#90

Одговор на клевете псевдо-бранитеља

БРАНЕ ВЛАДИКУ ОД ЦРКВЕ И ПАТРИЈАРХА

Већ данима се наставља цркворушитељски рад групе људи који су се најпре потписивали као духовна чада епископа Артемија, да би сада своје текстове потписивали као "Информативна служба Епархије рашко-призренске у време заточења епископа Артемија". Иако је увек било и биће људи секташког менталитета, у овом случају је индикативно што се и даље незаконито користи назив једне Епархије Српске Православне Цркве и што се отворено насрће на духовни и морални интегритет српског Патријарха и чланова Светог Архијерејског Синода, чије се слике објављују под насловима „Безаконици" или "Срамни Синод". Нажалост, ови ревнитељи мржње или, како сами себе сматрају, "бранитељи лика и дела епископа Артемија", не само да му не помажу већ потврђују и најцрње сумње да је стварањем култа личности у Епархији рашко-призренској међу једним, мањим бројем монаштва и верника, годинама стваран потенцијал за рушење угледа Српске Православне Цркве и тако припреман раскол, и то на начин како то чине разне расколничке и псеудо-православне групе којих има по целом свету.

Објављивање писма епископа Артемија Његовој Светости патријарху Иринеју, за које нико није знао, осим онога који га је писао и онога који га је примио, док није објављено на страницама једног цркворушитељског сајта, понајбоље показује колико се овим методама компромитује сâм лик епископа Артемија, осим ако ће се неко усудити да оптужи самог Патријарха. (На писмо епископа Артемија патријарху Иринеју одговориће епископ Атанасије, али само у личном писму Владици, управо зато што не жели да штети његовом угледу, како то раде његови „бранитељи".)

У „заштиту" владике Артемија су стале, између осталих, и од Цркве одвојене четири парохије СПЦ у Аустралији, које дуже време шурују са разним рашчињеним свештеницима и секташима и сеју неслогу међу Србима на том далеком континенту. Ту су се нашли и самозвани "српски лидери" попут Марка Јакшића, Милана Ивановића, Драгана Велића и њихових - само на папиру постојећих - „Српских националних већа" или „Удружења општина", људи који већ одавно никога не представљају осим саме себе и које нико не може да смени јер их нико није ни бирао. Ето, и они обилазе епископе које, наравно, у црквама и не виде, јер тамо најчешће и не залазе, а све с намером да их баш они као „упућени зналци" упознају са заверама Пентагона, Ватикана и свих планетарних сила зла. Они на тај начин, засигурно, неће постићи ништа што би стварно помогло епископу Артемију. Ту су и такви „бранитељи" као што су разни фрустрирани надри-каноничари: Жељко Жугић, Владимир Димитријевић, Родољуб Лазић, који вероватно још само групици својих истомишљеника могу да проповедају своја фарисејска тумачења отачких учења и светих канона, несрећни људи који идентитет граде на сукобу са Црквом и својим епископима, а не на изградњи литургијске саборности у својим парохијама и епархијама.

Када се сабере цела слика тих вајних "бранитеља" Православља, канона и самог владике Артемија, на крају се сасвим легитимно поставља питање : Где је ту Црква и благочешће = Православље? Да ли је на страни разуларених псевдозилота, који псују као кочијаши носећи слике епископа Артемија? На страни Пеђе Суботичког који седи у затвору и Симеона Виловског који бежи од правде и гнева опљачкане сиротиње косовске? На страни виртуелних „народних лидера"; неостварених теолошких "генија", који не стигоше ни теологију да заврше, али стижу да епископе уче вери? Разних ловаца у мутном, који о свему говоре више него о Христу, о животу у Христу и о спасењу у Цркви као Телу Христовом? Или је пак истина тамо где је Патријарх, као чувар саборног идентитета Цркве, са најугледнијим епискпима српским, професорима богословља, и монаштвом духовно најстабилнијих српских манастира? На читаоцу ових редова остаје да просуди. Вероватно и сâм владика Артемије може на крају да каже: "Тешко мени од оваквих бранитеља!"

Из канцеларије Информативне службе
Епархије рашко-призренске и косовско-метохијске

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#91

Да,
десила је се највећа трагедија у историји нашег народа и Цркве,
после 800 година имамо расколнике на територији Србије.

Наде за покајање Артемија су пале пошто је "рукоположио" новог "(хоро)епископа". Мада је упорно понављао да је члан СПЦ.

Наравно "борац", за каноне је то оправдао разним доказима директно одбацујући канонско устројство Цркве.
"хороепископ" је давно замењен архијерејским намесницима и укинут из Цркве.
А хиротонију епископа могу да врше најмање два епископа.

Али то је мање битно, оно шта треба да нас брине је раскол у души Српског народа, сада када је најтежа ситуација.
Сујета и комунисти су успели да оснују своју "КП цркву" да би још више ослабили Цркву Христову.
Зато ту "хиротонију" у шали и називају "Данас када постајем владика".

Чувајте се јер ће покушати да обмани и заведу што више људи.
И овде ће бити разних ћилима са објашњењима, али расколници поново разапињу Господа и немирна савест их чини нападнима као што су и сви секташи.
Приметили сте да се смањила навала секташа, то је због тога што запад сада подржава расколнике.
Нико их у Православљу не подржава, мада се хвале, углавном су то лажи и подвале,
као са руским амвасадором пре неку годину.

Да монаха Артемија подржава бар један православни епископ не би се
дрзнуо да "рукополаже" сам, што је изричито заврањено.

Ђаво је рекао направићу престо изнад Божијега,
расколници би да направе цркву изнад Цркве Христове.

Чувајте се!

Плашим се да ће Божија казна за овај грех стићи све нас.


Господе помилуј и спаси.
Одговори
#92

РЕЧ О ХИРОТОНИЈИ НОВОПОСТАВЉЕНОГ ХОРЕПИСКОПА НИКОЛАЈА СТАРОРАШКОГ И ЛОЗНИЧКОГ!

Господ Христос, оваплоћени Бог Логос, Син Божји, дошавши на земљу, примивши људску природу, обожио је и спасао. Ова јеванђелска истина свим људима отвара пут ка обожењу, односно ка спасењу. Ово спасење људске природе као најчудеснији догађај у историји света породио је још једно чудесно збитије, а то је стварање Цркве Христове. Христос је у Себи Самоме, благовољењем Оца, Духом Светим основао Цркву Своју на земљи и у Њу, као у својеврсну ризницу, сместио је Себе целог, сву своју неописиву Богочовечанску Личност, у свеукупности њеног божанског богатства и свемоћи. Зато се Црква и назива Телом Христовим, коме је Он Сам Глава, вечита и једина Глава и Поглавар. Из тог разлога Дух Свети, кроз уста преподобног Јустина Ћелијског, благовести свима нама: Црква – то је Богочовек Христос продужен кроза све векове и кроза сву вечност. У Цркви као ризници нашег спасења и обожења смештен је сав Христос, благодаћу Духа Светога и то кроз истину јеванђелске и апостолско-отачке вере православне и кроз благодатно-светотајински живот Цркве. Као што човека чине душа и тело, тако и организам Цркве чини „душа“, а то је вера православна и једно „тело“, а то су њени чланови, лаос, народ Божји сједињен једном и јединственом вером православном и благодатно-тајинственим, свештеним животом Цркве, као што вели апостол Павле: А ви сте тело Христово, удови понаособ (1. Кор 12, 27).

О овоме свети Златоуст пита и одговара: Шта је то 'једно тело'? Верни са свих крајева васељене, који сада живе, који су живели и који ће живети. Такође и они који су до доласка Христова угодили Богу, сачињавају једно тело. Зашто? Зато што су и они познали Христа. Истинско познање Христа могуће је само кроз исту ону веру коју је Сам Христос проповедао, ширећи Своју спасоносну благовест за време Свог боравка на земљи. Та непромењена вера, коју је Христос предао апостолима, уобличена и дефинисана од стране светих отаца и предата нама у виду светих догмата вере православне, представља својеврсну „душу“ Цркве. Сâмо, пак, тело Цркве састоји се од њених чланова повезиваних благодаћу Духа Светога једном вером и светим тајнама, зато кажемо да ова спољашња пројавност Цркве, тј. народ Божји, предвођен свештенством, сабиран Духом Светим у светотајинском животу Цркве, чине, дакле, њено „тело“. Како је комплетан и целовит човек састављен из словесне душе и читавог тела, тако је и Црква, у њеном целосном смислу, као богочовечански организам, као Тело Христово, састављено из овакве „душе“ и оваквог „тела“, како напред појаснисмо. Цркву није лако дефинисати, зато нити једна дефиниција не може исцрпсти сву богочовечанску дубину и светодуховску ширину Цркве, ова наведена дефиниција, боље рећи поређење, је оквирна и поједностављена, али довољно јасно сведочи о истинском смислу и садржају појма Цркве.

Све што је у Светом Предању Цркве дато од самога Христа, преко светих апостола и светих отаца, Духом Светим: свети догмати, свети канони, спољашње благоустројство Цркве, њена богослужбена традиција, буквално све што Црква у свом Светом Предању садржи, дато је њој и нама православним хришћанима у њој, из два разлога:

1) Да се тиме заштити и сачува целовитост и „душе“ и „тела“ Цркве, дакле, све што постоји у Светом Предању Цркве дато је као својеврсна одбрана вере православне, те догматске душе Цркве, од кривоверја као и у циљу очувања црквене пастве, носиоца вере православне, тј. верног народа предвођеног свештенством, од духовних вукова — јеретика и расколника, јер јеретици су уједно и истински расколници. У прилог томе стоји чињеница да су свети догмати и догматска отачка дела настајала углавном као плод супротстављања светих отаца, учитеља Цркве како појединчано, тако и саборно на светим васељенским и помесним саборима, некој од надошлих јереси и кривоверја током дуге и страдалне историје Цркве.

2) Да омогући да Црква до краја света и века врши богочовечанску мисију спасења рода људског, проповеђу истинске вере православне и светим божанским тајнама својим. Оно је намењено свима који то спасење својом слободном вољом и подвигом прихвате, односно постану чланови Цркве и труде се у вршењу заповести Божјих.

Дакле, целокупно предање Цркве установљено је управо са наведеним двоједним циљем и конципирано је тако да, руководећи се тим предањем и држећи се њега, Црква, кроз људе сабиране у њој, може неповређено проћи све буре и олује историјске ветрометине на којој се често налазила и налази у овоме свету и да несметано и даље бива Брод спасења, свим православним и крштеним људима у њој.

Да би ту своју мисију Црква могла обављати потребно је да она у тој историјској ветрометини буде целосно очувана, како са својом догматском „душом“, тако и са њеним светотајинским, благодатним „телом“ - народом Божјим. Особито је догматско и канонско предање Цркве дато са тим циљем очувања саме Цркве и њене „душе“ и њеног „тела“, што значи и вере православне, која Цркву чини Црквом и благодати Божје у светотајинско-саборном њеном животу, којим она живи и постоји. Црква је кроз своју дугу историју прошла и пролази разна искушења и невоље, разна превирања и нападе непријатеља, и спољашње и унутрашње. Непријатељи Цркве су како они који убијају њену „душу“, односно они који кваре веру православну, тако и они који разједају њено „тело“, тј. одричу и уништавају њену саборност изражавану јединством у вери и светим тајнама. Данас се Црква суочава и са првом и са другом врстом непријатеља, јер јеретици екуменисти кваре свето православно исповедање вере дате у Символу вере, а под руку са њима новотарци, реформатори црквеног предања, пре свега богослужбеног, разарају светотајинско јединство Цркве. Кроз своју борбу са свим тим недаћама, Црква је преко својих светих учитеља и пастира поцрпла неизмерно искуство и то искуство је пажљиво и саборно уобличила и уризничила у свом канонско-правном предању. Зато, сваки проблем и невољу која Цркву задеси, заправо хришћане живеће у Њој, треба решавати у складу са искуством светих отаца, најискуснијих бораца за веру православну, истинских учитеља, сачинитеља и носиоца црквеног предања. Овај став је главна смерница које се наша Епархија рашко-призренска и косовско-метохијска у прогонству до сада придржавала, и уз Божју помоћ на таквом усмерењу она и даље истрајава. У сваком проблему и невољи која Цркву може задесити није добро умовати по људском разуму, не треба решење тражити паметовањем, већ је неопходно ослонити се на отачко предање Цркве, јер су свети оци све мудро испитали и нама у наслеђе оставили, ваља се тога држати и нема потребе измишљати нешто ново. Дужни смо, дакле, слушати глас светих отаца, поучити се њиховом науком и предањем, њиховим искуством, а глас и очинска реч светих отаца особито је јасно, чак на обавезујући начин, предата нама у облику светих канона.

У складу са православним схватањем Цркве, свака православна епархија, утемељена на светом предању и апостолском прејемству благодати и вере православне, представља једну заокружену црквену јединицу и целину у целокупном црквено-саборном смислу, једноставније речено, представља једну помесну цркву, док је митрополитски и патријаршијски начин управе настао касније, услед потребе подизања нивоа црквене организације на виши степен. Наша Епархија рашко-призренска и косовско-метохијска нашла се на удару савремених непријатеља вере православне, новотараца и екумениста, но упркос таквој несрећној околности, на челу са својим епископом Артемијем, одлучно је остала на путу светих апостола и светих отаца, утврђена у чврстој намери да до краја чува и сачува апостолско-отачку, црквено-саборну веру православну, исповедану од свих православних, увек и свуда.

Да би наша Епархија испунила ту узвишену мисију, потребно је остварити континуитет очувања, проповедања и исповедања вере православне и светотајинског живљења у вери православној, а то се остварује преко установљеног црквеног клира на челу са епископом. Дакле, није довољно у овој ситуацији остајати само доследан у исповедању вере православне, већ је потребно и делати оно што та вера налаже, тј. у складу са канонским предањем Цркве омогућити Њен светотајински живот, а то значи остварити континуитет постојања и делања црквеног клира. Оба ова елемента, су неопходна и православна вера и светотајинско-саборни живот Цркве, и њена „душа“ и „тело“, како напред наведосмо, како би и Црква попут целовитог човека, целовито постојала и живела. У овој ситуацији, у складу са горе наведеним ставом, не желећи да „умујемо по своме“, већ да поступамо у складу са вековним искуством Цркве и предањем светих отаца, послужили смо се свештеним, канонским предањем Цркве у ситуацијима сличним овој, у којој се данас налазимо, те смо дошли до следећег сазнања, која ћемо овде изнети.

Опште прихваћено канонско начело у Цркви јесте да свети канони, будући прописивани за уређење функционисања Цркве у редовним околностима, као такви у пуном смислу и важе само у редовним околностима, када се Црква наслађује благословеним миром.

У историји Цркве, пак, видимо да су се у време процвата и ширења Цркве у првим вековима појављивале многе невоље и недаће. Поред општег прогона од тадашњих паганских власти, једна од највећих недаћа било је мноштво јереси које су раздирале Цркву и уносиле немире, расколе и сво оно зло за Цркву које јерес, као замисао и дело самог сатане, може са собом донети. Како би Црква изашла на крај са јересима и прогонима, које је трпела од безбожних јеретика и осталих богобораца, морала је у своје свештено предање да угради и установи институцију хорепископа. Црква, као брижна мати, породила је и изнердила канонско предање хиротонисања хорепископа, од стране епископа једне епархије, онда када је у временима борбе за очување вере православне и тиме очување Цркве, било потребно више епископа, чак и на нивоу једне епархије. Хорепископи су, дакле, део предања које је изникло из крваве и дуге борбе Цркве са јересима и јеретицима, када је за Њу најважније и пресудно било изборити се са јересима и јеретицима и осталим гонитељима Цркве. Како један епископ, дакле, то није постизао сам, он је за потребе своје епархије хиротонисао хорепископе, тј. епископе саслужитеље, који су му у тој борби помагали, а који представљају део клира епархијског епископа. Главно оружје у тој борби била је проповед истините вере православне, а тиме супротстављање јеретичкој лажној вери и њено искорењивање, а проповедници су били православни епископи и хорепископи са својим свештенством.

Дакле, у јеку борбе са јересима и јеретицима и осталим гонитељима вере православне, на мученичком крвљу натопљеном тлу страдалног искуства Цркве, у тој тешкој борби, поникла је наведена институција хорепископа – епископа, које је епархијски епископ постављао у градове и места око свог престоног града, у коме се налазила његова епископска катедра. О древности и дугој традицији постојања чина хорепископа у Цркви сведочи помињање хорепископа и у 8. канону Првог васељенског сабора, у 14. канону Седмог васељенског сабора, 13. канону Анкирског, 14. канону Неокесаријског, 10. канону Антиохијског, 57. канону Лаодикијског помесног сабора, као и у 89. канону светог Василија Великог.

Пошто се и наша Епархија нашла у сличним околностима у којим се Црква не ретко налазила током своје историје, тј. у сред борбе са јересима и јеретицима и у сред прогона православне вере и Цркве Божје, то смо поучени наведеним искуством бораца за веру православну — светих отаца и њиховом науком, прибегли и ми овом свештеном предању хиротоније хорепископа за потребе опстанка Цркве и борбе са новонасталим јересима. Овакво поступање у складу са свештеним канонским предањем Цркве смо прихватили као светоотачко и богомудро решење за тренутну тешку ситуацију, у којој се наша Епархија и Српска православна црква нашла. Ово решење намеће и чињеница да је настала ситуација из дана у дан све тежа.

Дакле, из наведних разлога, са наведеним циљем хиротонисан је хорепископ Николај, са званичним седиштем у Новом Пазару, а са фактичким, и услед прогона привременим седиштем у манастиру светог Николаја у Лозници, код Чачка. Избор седишта је на овај начин уређен с обзиром да се наша Епархија и сав клир налази у прогонству, те је највећи део нашег клира ван матичне територије наше Епархије. Овим путем, у оквирима наше Епархије, настављамо борбу за очување вере православне и Цркве Христове, подижући ниво борбене спремности на лествицу више, не стварајући неку нову јерархију или неку другу цркву, већ само оснажујући редове клира наше Епархије рашко-призренске и косовско-метохијске у егзилу.

Будући да ова институција у Српској православној цркви до сада није постојала потребно је мало подробније разјаснити шта је то хорепископ у строго канонском смислу ове речи?

Хорепископ јесте епископ у малом граду, најчешће у селу. О његовој намени најбоље говори 14. канон Неокесаријског сабора. Овај канон изричито говори да је хорепископ постављен по примеру седамдесеторице апостола, да је као такав саслужитељ епархијскоме епископу и да се нарочито истиче бригом о сиромашнима.

Тумачећи ово велики руски канонолог архимандрит Јован у своме делу „Општи курс црквенога законодавства“ каже: „хорепископи се тако зову свакако да се разликују од главних епархијских епископа, који су наследници дванаесторице апостола, али ова се разлика може узети само према уређењу црквене управе, у којој су хорепископи имали нижи положај од епархијских епископа, јер по свештеноме достојанству, и по духовним епископским правима нема никаквог разлога дјелити хорепископе од осталих епископа, пошто су и хорепископи имали на себи епископско достојанство као и други епископи, - а сви епископи су једнако наследници светих апостола“ ( исто, I, стр. 371).

Одувек је Црква имала начело да у једном граду (подразумева се епархија) може бити само један епископ. Међутим, бројни канони и историјски споменици (на пример, Писмо коринћанима Климента Римског) сведоче да је поред епископа града (целе епархије) као његов саслужитељ и помоћник у приградском малом месту постојао хорепископ који је био по благодати и апостолском прејемству потпуно раван градском епископу.

Гоњење којем је Црква била изложена не мало векова, колико од незнабожаца толико, чак и више, од јеретика, условило је потребу за хорепископима. Вера се морала очувати. О чињеници да је институција хорепископа у највећој мери настала из потребе борбе са јересима и јеретицима најјасније говори тумачење епископа Никодима Милаша 13. канона Првог помесног Анкирског сабора: „Хорепископи... први пут међу правилима спомињу се у овоме анкирскоме правилу, дакле почетком IV века....Друго сведочанство налазимо у црквеној историји Евсевија, у којој се говори о сабору 269. године у Антиохији... у писму тог сабора спомињу се...епископи оближњих места и градова и презвитери, а у тумачењима... издавач казује да су они ἐπίσκοποι τῶν ὁμόρων ἀγρῶν... (епископи оближњих места) били хорепископи. Начин пак, којим говори о хорепископима ово правило и друга правила прве половине IV века, показује да су хорепископи у то доба били добро познати и да је њихов дјелокруг био већ одређен, и дакле, да се установа хорепископа односи на прве вјекове цркве. Установу ову проузроковале су саме прилике у цркви оног доба. Да се што више хришћанство распространи и да се противстане ширењу особито гностичког (јеретичког) учења у прво доба цркве, постављали су се свуда и у најмањим местима православни епископи, који би имали дужност да проповедају Христову веру и да народ у тој вери учврсте, да правослвни клир храбре у борби са јеретицима и да свугдје постављају презвитере и остале клирике. Постојали су према томе епископи градски и епископи сеоски (тј. хорепископи).“1

Власт хорепископа канонима је строго одређена. Јер „Хорепископи не могу у другој области рукополагати презвитере или ђаконе, а још мање презвитере за град, ако им то писмено није било допуштено од дотичног епископа.“ (13. канон Анкирског сабора)

Под „другом области“ канон подразумева приградско место – село и област којој то село припада, а која област није поверена дотичном хорепископу. Хорепископ је могао за своје село самостално да поставља ниже клирике, у почетку чак и ђаконе или презвитере без дозволе епископа града (епископије) коме је то село припадало. Са писменом дозволом надлежног епископа хорепископ је могао рукоположење да изврши чак и у граду, што сведочи о његовој епископској благодати.

Касније је власт хорепископа још више условљена приволом, тј. дозволом епископа града. Хорепископ је, наиме, могао за своју област самостално да поставља ниже клирике, али презвитере или ђаконе без дозволе и саслуживања епископа града (епархије) није више смео постављати ни у свом селу, односно области (в. 10. канон Антиохијског сабора).

Када се ово правило поштује у целини редовни епископ, тј. епископ града, био би главни управитељ свих црквених послова у својој епархији, како у граду тако и по селима његове епархије. На овај начин очувало би се начело „у једном граду један епископ“ (8. канон Првог васељенског сабора).

Касније, у мирнодобским периодима у историји Цркве, дешавало се да се хорепископи не држе канонских уредби о ограничењу њихове власти у односу на епархијског епископа. Да би се изборили са овим неуредностима Оци Антиохијског сабора доносе 10. канон који гласи:

„Свети сабор је добро расудио да епископи у малим градовима или селима, или такозвани хорепископи, премда су рукоположени као епископи, ипак морају знати своје границе и управљати црквама које су њима потчињене и старати се о истима, постављајући чтеце, ипођаконе и заклињаче. И задовољити се тиме што могу да их постављају. Свештеника или ђакона нека се не усуде постављати без епископа града коме је хорепископ и његов округ потчињен. Ако се неко дрзне да преступи ову наредбу, нека буде лишен оне части коју има. Хорепископа нека поставља епископ града коме је потчињен његов округ“ (Књига правила, Петроград,1893, стр... ).

У овоме канону значајна је одредба по којој хорепископа поставља епископ града коме је потчињен хорепископ и његов округ.

Одредба је донета из велике нужде за црквеним поретком и представља одступање од канонског начела да епископа поставља читав сабор или бар двојица или тројица епископа (видети 1. канон апостолски, 4. канон Првог васељенског сабора и 6. канон Првог васељенског сабора).2

Реч поставља у Законоправилу Светог Саве заправо је „поствление“, и има само једно значење – успостављање у чин, што се на грчком каже хиротонија односно хиротесија.

Ради јасноће навешћемо још и Валсамоново тумачење ове одредбе у Атинској синтагми, том III, стр. 143-4, коју доносимо у преводу са руског: „А како су се неки из сујете старали да приме рукоположење у хорепископа од митрополита, или од патријарха, не обраћајући се месним епископима; то је забрањено и то, и одређено, да хорепископ бива постављен од епископа града, да би био подчињен њему и да га не би унижавао, као оног који га није рукоположио у овај чин.“3

Услед важности овог тумачења навешћемо исто тумачење преведено са грчког изворника:

„Пошто неки из сујете беху на становишту да се, пошто хиротесију хорепископа примише од митрополита или патријарха, не врате подручнима епископима — би забрањено и то, те би одлучено да од стране епископа града бива хорепископ, да њему подлеже, и да га не презире као (некога) ко му није дао хиротесију достојанства.“4

Дакле, не ради се само о одређивању места за службу, него о успостављању у чин хорепископа, тј. о хиротонији. Правом да поставља хорепископа, епископ града је стекао и право да му суди, тиме се очувава древни канонски принцип: ко веже, тај и резрешава. И то је разлог доношења овакве одредбе.
Одступање од начела да епископа поставља потпуни сабор или барем двојица или тројица епископа не сведочи једино о избегавању неуредности у Цркви и неопходности очувања неприкосновене власти епархијског епископа у његовој епархији, већ изнад свега сведочи о потреби коју је Црква имала за хорепископском службом.

Како је гоњење Цркве јењавало тако је јачао утицај презвитера. Поједине помесне цркве немајући више изражену потребу за хорепископима доносе следећа два канона: 57. канон Петог помесног Лаодикијског сабора по коме у малим местима треба постављати презвитере, и 6. канон Шестог помесног Сардикијског сабора, који овакав став потврђује налажући да у малим местима где је довољан један презвитер не треба постављати епископе, како се тим достојанство епископског чина не би унизило.

Дакле, наведени канони говоре да епископској части не приличи да епископи буду постављани у малим местима и селима у којима је довољно за потребе народа постављати периодевте, тј. протојереје, намеснике.

Лаодикијски сабор, ипак, говори да постојећи хорепископи не могу ништа чинити без приволе (дозволе) епископа града. Другим речима, затечени хорепископи не губе своју част нити службу, нити бивају премештани у велике градове, нити се њихова установа сматра противканонском.

Ово је важно да би се разумео карактер одредбе наведеног 57. канона Лаодикијског сабора, а исто тако и 6. канона Сардикијског сабора. Они немају императивни карактер, који би укинуо хорепископе као некакву неканонску установу. Постављање или непостављање хорепископа ствар је црквене потребе. Они су из потребе настали и из потребе до прошле, 2014. године, су постојали у Кипарској цркви.

Епархија рашко-призренска и косовско-метохијска је протерана из своје канонске области рашке, косовске и метохијске. Протерана је удруженим снагама екуменистичке јерархије Београдске патријаршије и секуларне, а екуменистима наклоњене ондашње државне власти Републике Србије, које су садејствовале са окупаторским властима Косова и Метохије. Њен епископ и монаштво, свештена лица и лаици, верници нашли су уточиште у Србији, у малим местима, у катакомбама, где су јој пришли свештеници и благоверни народ жељни праве светосавске науке.

Оволиком распрострањеношћу, те услед константног умножавања пастве битно је отежано управљање црквеним пословима у Епархији рашко-призренској и косовско-метохијској у егзилу. То је изазвало сушту потребу за постављењем хорепископа, канонски зависног од епископа рашко-призренског у егзилу Артемија, који га је и поставио. Овим чином не вређа се епископско достојанство јер је Старорашка област, поверена хорепископу, владици Николају, заправо простор древне Рашке епархије, која је својевремно била и митрополија, са седиштем у Новом Пазару, а обухвата новопазарску и тутинску општину, док су у условима прогонства њему на управу предати наши верници и катакомбе у области општине Чачак као и у следећим окрузима у Србији: Златиборском, Моравичком, Рашком, Расинском, Топличком, Нишавском, Јабланичком, Пчињском и Пиротском. Такође, углед који у благоверном народу ужива катакомба која му је додељена као привремено седиште, тј. манастир посвећен светом Николају Мирликијском, у Лозници код Чачка, одмах је после угледа привременог седишта епископа рашко-призренског и косовско-метохијског у егзилу, у манастиру светог Јована Претече, у Љуљацима.

Дакле, у постављању хорепископа Николаја ниједан канон није повређен, као што неће бити повређен ни постављењем и других хорепископа, уколико црквене прилике у Епархији рашко-призренској у егзилу то буду изискивале. На такав начин се чисто, без компромиса, штити правоверје од екуменистичке свејереси.

Из канцеларије
Епископа рашко-призренског
и косовско-метохијског
у егзилу
+ Артемија

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори
#93

Џаба ћилими и натезање, нити је Артемије епископ, нити је Николај.
Нити се такво "рукоположење" може вршити, то и писац овог текста горе добро зна.

ЈАдник Артемије је уобразио да је последњи православни епископ, гордост да нема већа.


Зато и налази толико неупотребљивих поређења, да би убедо себе пре свега.

Расколници ван Цркве са својом маштом, наћиће и оправдање да рукополажу и жене.

Туга.
Одговори
#94

Дакле, Амфилохијев хронични екуменизам је потпуно измакао контроли, служи парастос неправославним Јерменима, са јеретичким, јерменским-монофизитским "епископом". Сачувај Боже! Ево, "лепе вести" за све оне којима је у званичној СПЦ све допуштено, чак и највеће одступање од догмата, тј. јерес, а који нашој Епархији у егзилу траже сваки зарез у канонима, тј. гутају камилу јереси, а цеде канонског комарца.
http://www.mitropolija.com/mitropolit-am...jermenima/

Оци Антиохијског сабора доносе 10. канон који гласи:
„Свети сабор је добро расудио да епископи у малим градовима или селима, или такозвани хорепископи, премда су рукоположени као епископи, ипак морају знати своје границе и управљати црквама које су њима потчињене и старати се о истима, постављајући чтеце, ипођаконе и заклињаче. И задовољити се тиме што могу да их постављају. Свештеника или ђакона нека се не усуде постављати без епископа града коме је хорепископ и његов округ потчињен. Ако се неко дрзне да преступи ову наредбу, нека буде лишен оне части коју има. Хорепископа нека поставља епископ града коме је потчињен његов округ“ (Књига правила, Петроград,1893, стр... ).
У овоме канону значајна је одредба по којој хорепископа поставља епископ града коме је потчињен хорепископ и његов округ.
Одредба је донета из велике нужде за црквеним поретком и представља одступање од канонског начела да епископа поставља читав сабор или бар двојица или тројица епископа (видети 1. канон апостолски, 4. канон Првог васељенског сабора и 6. канон Првог васељенског сабора).2
Реч поставља у Законоправилу Светог Саве заправо је „поствление“, и има само једно значење – успостављање у чин, што се на грчком каже хиротонија односно хиротесија.
Ради јасноће навешћемо још и Валсамоново тумачење ове одредбе у Атинској синтагми, том III, стр. 143-4, коју доносимо у преводу са руског: „А како су се неки из сујете старали да приме рукоположење у хорепископа од митрополита, или од патријарха, не обраћајући се месним епископима; то је забрањено и то, и одређено, да хорепископ бива постављен од епископа града, да би био подчињен њему и да га не би унижавао, као оног који га није рукоположио у овај чин.“3
Услед важности овог тумачења навешћемо исто тумачење преведено са грчког изворника:
„Пошто неки из сујете беху на становишту да се, пошто хиротесију хорепископа примише од митрополита или патријарха, не врате подручнима епископима — би забрањено и то, те би одлучено да од стране епископа града бива хорепископ, да њему подлеже, и да га не презире као (некога) ко му није дао хиротесију достојанства.“4
Дакле, не ради се само о одређивању места за службу, него о успостављању у чин хорепископа, тј. о хиротонији. Правом да поставља хорепископа, епископ града је стекао и право да му суди, тиме се очувава древни канонски принцип: ко веже, тај и резрешава. И то је разлог доношења овакве одредбе.
Одступање од начела да епископа поставља потпуни сабор или барем двојица или тројица епископа не сведочи једино о избегавању неуредности у Цркви и неопходности очувања неприкосновене власти епархијског епископа у његовој епархији, већ изнад свега сведочи о потреби коју је Црква имала за хорепископском службом.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори
#95

Секта остаје секта, хороепископи су давно укинути и није дозвољено рукополагање од једног.
Такође дали сте му и епархију, тако да вам није хоро.
Али ће се испунити жеља Артемију да носи белу пану.

Па ко вам од православних епископа у свети признаде вашег хоро.

Не ви само "скромно" мислите да сте ви црква, а да су све православне Цркве у јереси.
Прелест и заблуда и обмана и себе и других.
Одговори
#96

ПРИСТУПНА БЕСЕДА ХОРЕПИСКОПА НИКОЛАЈА СТАРОРАШКОГ И ЛОЗНИЧКОГ


Ваше Преосвештенство, часни и преподобни оци, христољубиви народе,

у овом најсветијем тренутку мога живота, када примам жезал епископске службе, стојим пред Богом и пред пуноћом Цркве Христове устрептале душе, испуњен осећањем благодарности Богу, славословљем и молитвом. Сва три осећања сливају се у један троједини срдачни усклик: „Велики си Господе и чудесна су дела Твоја и никаква реч није у стању да опева чудеса Твоја“.

Више је разлога оваквог молитвеног трепета моје душе. Први је величина Тајне која је надамном данас извршена. Свака Хиротонија новог епископа је нова Педесетница јер се изнова конституише Црква Божија силаском Духа Светога. У њој Божанска благодат немоћ људску исцељује и недостатке допуњује оспособљавајући човека – то најважније биће у свима световима, за узвишену архипастирску крстоносну службу. Слава и хвала Богу на овом бесценом небеском дару.

На своје ново и уједно најтеже послушање епископа Цркве Божије, послушање сарадника Божијег у обделавању људских душа и припреми за Царство Божије, позива ме сам Господ Христос устима мога епископа и духовног оца, борца за Истину Христову и исповедника Свете Вере Православне – Владике Артемија. Позива ме у време небивало у историји нашег крстоносног народа. Позива ме у време када многи одступају са спасоносног пута Господа Христа како из редова народних вођа тако, нажалост, и из редова пастира Цркве Божије које је рука Господња поставила за „стражаре дома Израиљева“ (Уп. Јез. 3, 17). Само ретки ревнују за спасење и не поводе се за пролазним лепотама овога света. Одасвуд допиру до нас страшни звуци удараца таласа Мртвог мора екуменизма и глобализма о већ силно оштећене зидове Светосавске Цркве. Слушајући све те апокалиптичне звуке и вапајно се молећи Богу речима псалмопевца Давида: По доброти Својој Господе чини добро српском Сиону – Цркви Светосавској, и нека се подигну зидови Јерусалимски – нови епископи, онда ће ти бити миле жртве Правде – покајање српског народа, тада ће метати на жртвеник Твој теоце истинског богослужења (Уп. Пс. 50, 20 – 21). И чу Господ молитву нашу, а пре свега молитву српских угодника на небу, Господ молитву нашу прими (Уп. Пс. 6, 10), подиже нам Господ још једног епископа – моју недостојност а даће Бог, верујем и друге, да сви заједно силно „затрубимо на узбуну“, како би се спасло што више душа унутар зидина испроваљиваног Српског Сиона – Светосавске Цркве.

Моје досадашње дугогодишње послушање игумана манастира и пастира Христовог носило је велику одговорност и захтевало је огромну жртву љубави, трпљења, и снисхођења слабостима људским, шта тек рећи о архипастирској служби. Епископска служба је наставак апостолске службе, тог смерногхођења за Христом носећи свој крст до голготе на којој нас чека распеће. Добро то зна моја душа. Најдубље осећам своју немоћ и недостојност, али се ипак покоравам благослову свога духовног оца – благослову Божијем. Свето Послушање је изнад свега, без обзира колико је горка чаша која мора да се испије. Само због Светог Послушања опет и опет, Преосвећени Владико, срцем и устима говорим: „Нека је благословено“.

Своје ново послушање с љубављу прихватам знајући да „све могу у Христу који нам моћ даје“ (Фил. 4, 13) и радосно са Крстом у срцу и рукама излазим на њиву Господњу кличући заједно са пророком Давидом: Снага је моја и песма моја Господ и би ми за спасење (Пс. 117, 14). Свецелог себе с љубављу приносим на жртву Богу и роду имајући на уму речи Господње: „Кад извршите све што Вам је заповеђено, говорите: Ми смо непотребне слуге, јер смо учинили, што смо дужни учинити“ (Лк. 17, 10).

Као члан војујуће цркве Божије, драга децо моја духовна, програм мог епископског деловања је пре свега програм одбране Свете Вере Православне од свејереси екуменизма. Епископ – Апостолски наследник у Цркви Христовој, се зато и поставља на „месту Божијем“- да чува Истиниту Веру и Цркву, којом се једино може спасти народ Божији и ући у Царство Божије. Војујући за чистоту вере војујемо за своје спасење. У тој борби потребно је да сви ми, а најпре епископи, узмемо свеоружије Божије, да би смо се могли одупрети у зли дан екуменизма, и одолети свему одржати се. Да сви опашемо бедра своја истином, да се обучемо у оклоп правде, да обујемо ноге у приправност за јеванђеље мира. Изнад свега потребно је да узмемо штит вере, о који ћемо моћи погасити све стреле нечастивога којих је много у наше време. Да узмемо и мач духа, који је реч Божија и да се сваком молитвом и прозбом молимо у Свако доба (Уп. Еф. 6, 12 – 18). Потребно је да са наше стране учинимо све оно што је у нашој моћи, да док борба траје не будемо пасивни, да не ћутимо јер се ћутањем издаје Бог. Остало препустимо Богу знајући да је „слабост Божија јача од људи“ (1Кор. 1, 25). Добар пример борбе за веру и јеванђелског живота епископа више делује на људско срце од многих речи. Свестан сам ове истине и уз Божију помоћ трудићу се да ову истину у живот преточим.

Крајње је нејеванђелски и душегубно изговарати се у наше време сентименталним и празним фразама о „духу времена“ или о „дијалогу љубави“ насупрот досадашњим „вековима мржње“. По речима светих отаца, немар и нерад и уопште свако грешење, особито о веру, ма колико имало саучесника, не постаје од тога мањом грешком. Немарност и равнодушност, незнање или издајство других – благовести Преподобни Јусин Ћелијски, никада не може бити изговор за било кога, особито за Епископа Цркве Божије.

У горњим речима садржан је и програм мог епископског рада – програм крсто-васкрсни. Молим Господа Бога да ми у томе буде помоћник, да ми да снаге и небеске мудрости да се борим за Истину Његову до смрти. Уздам се у молитве Мајке Божије, Светог Николаја чудотворца – мог небеског заштитника, Светог Саве, Светог Владике Николаја, Преподобног Јустина Ћелијског, Преподобног Петра Коришког, Преподобномученика Харитона и осталих угодника Божијих из нашег рода. Уздам се, у молитве мог духовног оца – Владике Артемија, и у Вашу молитвену помоћ, драга моја децо духовна. Нека би дао Бог да моја пастирска служба буде Богу угодна, да буде у славу Божију, а мени и роду нашем српском на спасење.

Други разлог због кога данас моја душа молитвено трепери је недокучива премудрост Божија која оно што је слабо пред светом изабра да посрами јаке (Уп. 1Кор. 1, 27). Гледајући на мноштво непријатеља који нападају на нашу свету Цркву осећам се као Давид пред Голијатом, слаб и свестан да сву своју наду морам да положим на Господа. Радује ме што у тој борби нисам сам јер је око мене монаштво из Црне Реке, Грачанице, Сопоћана, Светих Архангела, Бањске и из других наших манастира из Рашке области и са распетог Косова и Метохије, духовни синови Владике Артемија, и духовни унуци Светог Јустина Ћелијског, које све молим да ми буду неодступни помоћници у овој најважнијој борби на овом свету, борби за очување чистоте вере. Такође позивам и све који ревнују за чистоту вере и своје спасење, „оних 7000 што не приклонише колена Валу“, да нам се придруже како бисмо у љубави којом нас заволе Христос заједно ходили ка Царству небеском. Овце Христове победиле су милионе крволочних незнабожних вукова. Чини ми се да и данас Господ призива просте и некњижевнеслуге Христове да се зидају у одбрамбене бедеме Светосавске Цркве и просвећују народ српски Истином Христовом. Слава моћи Твојој Господе.

Трећи разлог мог трепета је радост која долази од слободе. То је слобода којом Христос ослободи род људски од робовања идолопоклонству. Хвала Ти Господе на тој слободи. Савремено име идолопоклонства је секуларизам и екуменизам. Идол секуларизма и екуменизма је човекобог а наш узор је Христос богочовек који је једини Пут, Истина и Живот. На том путу смо се окупили и ми, драга духовна децо, и тако је настала епархијарашко-призренска у егзилу доневши многе плодове од којих је један и овај свети манастир у коме се данас налазимо. Заиста само је премудрост Божија могла да устроји минули след догађаја, свима нама добро познат, а који своју круну добија у данашњој хиротонији. Она нам јасно сведочи – жива је Српска Светосавска Црква. Слава Премудрости Твојој Господе!

Ваше Преосвештенство, благодарим на досадашњој очинској бризи и љубави, на стрпљивом обделавању моје душе од корова страсти и греховних жеља. Ви сте ме „Јеванђељем родили“ (1Кор. 4, 15) и провели кроз све степене јерархијског служења у нашој Светој Цркви. Данас ми указујете велико поверење и част кроз доделу епископског чина при поштовању Свештених канона Свете Цркве Христове. Благодарим на поверењу и просим Ваше свете молитве за успешно обављање овог заиста тешког послушања.

Господ нека и Вама да снаге и премудрости да борбу коју сте давно започели у црноречкој обитељи успешно приведете крају, да Црква Светосавска извојује још једну победу, да са Апостолом Павлом можете рећи: „Добар рат ратовах, трку заврших, веру одржах. сад ме чека венац Правде, који ће ми у онај дан дати Господ, праведни судија (2Тим. 4, 7-8).

Њему Васкрслом Спаситељу нашем, победиоцу греха, смрти и ђавола, нека је и од нас свака слава, част и поклоњење, са Оцем и Светим Духом, кроза све векове и сву вечност. Амин.

Христос Воскресе!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори
#97

То ти је речено 100 пута, али су те научили само то да питаш кад немаш шта да кажеш.

Хтели су да избаце Зизија, али би теби живот тако поста безсмислен, јед не би имако
за шта да осуђујеш и оговараш.
Одговори
#98

СПЦ је у небивалој кризи од укидања Пећке патријаршије до данас. Од 2010. до 2015. са катедри је уклоњено пет епископа, а том „пројекту“(коме се радују наши непријатељи, из депеша „Викиликса“ то се може закључити) се крај не види. Тито је, колико знамо, за своје владавине, двојицу епископа (Свештеномученика Варнаву и митрополита Арсенија Брадваревића) отерао на робију, а наредио рашчињење владике Дионисија, али то се „развукло“ на три и по деценије. Процеси се убрзавају, зар не?
Да, процеси се убрзавају. Наши непријатељи нас проучавају. Српски идентитет, онај који Запад не воли, формирао се у Српској православној цркви. Слободољубље, правдољубље, љубав ка Русима, тежња да се сачува црквенослвоенски језик, тежња да се створи не национална држава, већ држава – цивилизација (по обрасцу Византије) је нешто што је стандардни део српког националног и политичког идентитета. Због тога је важна „реформа“ Српске православне цркве и православља уопште (слично се покушава и у Русији). На жалост, бројне владике и свештеници нису усвојили традиционални српски и православни идентитет, већ римокатолички или протестантски (у зависности где су се образовали), па покушавају да мењају и литургију и народ, а, наравно, и оне владике које их не подржавају. Погледајте које су владике смењене и на које се усмерава стрела. Све патриоте, антиекуменисти и антипаписти. У тим оквирима су формирани различити табори у Српској цркви и воде борбу једни против других, а понајвше се борбе воде против оних најправославнијих и најпатриотскијих. После смрти патријарха Павла догодило се још нешто што се недовољно наглашава. Српска црква се затворила (оградила) од националне и православне интелигенције. Наиме, књиге интелигенције повезане са Црквом су протеране из црквених књижара. Некако нагло и упадљиво свештенство је престало да позива осведочене родољубе и православце да држе предавања у светосавским домовима. Престала је размена знања и ми видимо огромну празнину, како у духовном простору, тако и у књижарама где се уредно налазе само књиге благословене од надлежног епископа. Богословски факултет се отуђио, некако је постао прозападни, а теме и књиге које објављује више приличе некој прозападној невладиној организацији или каквом световном научном институту него овој институцији. Такође, професори са овог факултета убедљиво одсуствују из јавности. Мислим да неки професори овог факултета чак страхују за своју егзистенцију, па радије ћуте.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним