Оцена Теме:
  • 1 Гласов(а) - 5 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Континуитет винчанске цивилизације
#71

Да ли уопште знаш причу о Порфирогенитовом дјелу и хрватима?

Не сумњам да си начитан, него ме интересује баш ова прича око овог дјела.

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#72

(04-09-2013, 06:43 PM)херцеговац Пише:  Даре,

ниси сконтао оно питање за Порфирогенита.

Питао сам са које временске дистанце је Порфирогенит писао о досељавању Словена? На страну што ми имамо хрватску редакцију његовог списа.

Ево сада читао лијепу писанију о 'досељавању'.

Колико је само глупости нашкрабано у наводном Порфирогениту!

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#73

(04-09-2013, 05:23 PM)Voja Bgd Пише:  Многи имају сумњу да смо аутохтони одн.да смо се простирали до Кине.

А многи, у много већим бројевима од ових који сумњају, немају ту сумњу. Доказ - нема записа да је један толики народ живео на толикој територији. Римљани и Грци су појаве много мањих народа бележили у својим хроникама, а не забележе појаву једнородног племена које се простире од Балкана до Кине. Мало теже.

(04-09-2013, 05:23 PM)Voja Bgd Пише:  О Лужичким Србима млади нараштај све мање зна.
А од 9.до 12.века је обухватала цео балтик од данашње источне границе Русије до Атлантика ,јужно до Франкфурта на Мајни.
А то ћеш наћи само у старим атласима/књигама,који су штампани пре 1974 године одн.Тајмс атлас 1974 године задњи пут.
После тога,има све мање помена о северним Србима као и о србским жртвама у оба светска рата.
Погледај то а и Прусију!Истоветни географки простор.
Прусију амери забрањују 1947 године.Швабе,млади скоро и не знају
ништа о Прусији.

Слажем се! Међутим Срби насељавају тај простор тек у доба велике сеобе народа, када долази до миграција не само Срба, већ стотина и стотина других народа. Не видим зашто би Срби били изузетак у овој причи, ако знамо да је цела модерна Европа продукт миграција, и да они који нису бежали са својих територија су бивали прегажени, како народи тако и целокупна царства. Ако не прихватате идеју мигрирања Срба, онда не можете да прихватите идеју миграција било ког народа Европе, а то је већ немогуће. Чак и ако нису мигрирали, миграције су погађале њихове земље, и хтели не хтели, долазило је свакаквог до мешања са дошљацима. Тако да ја заиста не видим шта добијамо закључивањем да су Срби аутохтони народ без скоро икаквих доказа, осим у дневно политичке сврхе.

Херц, с тобом не знам дал' да полемишем даље док ми не покажеш где се у делима које си навео помињу Срби Креза

Дакле, нађи ми прво појам Срба НА БАЛКАНУ пре Порфирогенита па ћемо онда даље Кез

То што нечега НЕМА, не даје нам за право да на основу тога што нема, правимо неке измишљене конструкције и узимамо претпоставке здраво за готово.

Удар нађе искру у камену / без њега би у кам очајала!
Одговори
#74

Видим да сам погрешио када сам писао о ДАИ, па да исправим.

У суштини цео препис Порфирогенита је условно речено исправан.
Пазите сад:
Једино део (беше 30, 31), делује видно уметнут (16. век) и са доказаним немогућностима (фалсификат), које су могуће тек од 15+ века. Дело је иначе (требало би) из 9. (беше) века.

Значи није у питању цело дело, него само (баш) део о курватима и Србима. А на основу тог дела ДАИ извире цела конструкција о Србима (и курватима) на Балкану - званиЋна повјест. Све идиотлуке из тог дела ДАИ, повјесниЋари оправдавају осталим делом ДАИ, који није споран?!?!
Одговори
#75

Јеби га Даре!

Вјешто си избјегао питање, а могао си само да наведеш јаз између тог насељавања и Порфирогенита.

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#76

(05-09-2013, 12:11 PM)Лепи Бора Пише:  Видим да сам погрешио када сам писао о ДАИ, па да исправим.

У суштини цео препис Порфирогенита је условно речено исправан.
Пазите сад:
Једино део (беше 30, 31), делује видно уметнут (16. век) и са доказаним немогућностима (фалсификат), које су могуће тек од 15+ века. Дело је иначе (требало би) из 9. (беше) века.

Значи није у питању цело дело, него само (баш) део о курватима и Србима. А на основу тог дела ДАИ извире цела конструкција о Србима (и курватима) на Балкану - званиЋна повјест. Све идиотлуке из тог дела ДАИ, повјесниЋари оправдавају осталим делом ДАИ, који није споран?!?!

То сам и питао Дарка.

Тај придодати дио О народима и управљању, како ли се већ зове, је само у хрватској редакцији написаној прије приближно двјеста година и нигдје више. Са лошим Јелинским и гомилом небулоза које се могу прочитати.

Ја сам ону историју давно листао, Дарко сада тражи тачно гдје стоји... и још приде спомиње неко непостојеће наше издање.

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#77

Полако брате Херцеговац, ти само постављаш питања, а не одговараш ни на једно. Са теме скачеш на тему, ниси ми још одговорио где се у грчком или француском преводу за које тврдиш да садрже појам "Сарби" исти заиста и налази, а већ си скочио на ДАИ Креза

А које још редакције постоје тог дела, сем хрватске, и где се оне налазе? Rolleyes

Удар нађе искру у камену / без њега би у кам очајала!
Одговори
#78

Да ли ти знаш шта си јео прошле године у ово вријеме?

Како могу да ти кажем када има година да сам листао дјело.

Са друге стране, дај да сједнемо па да прелистамо то српско издање што си држао неки дан у рукама! Јок

Када се преводи и преправља неки текст онда је редакција. Ово је један дио који је придодат главном тексту у вријеме препорода 'хрвата' кроз илирски покрет.

Гомила небулоза стоји у тексту, а очигледно немаш појма у ком је контексту написан. Реално, из авиона би видио којештарије и нелогичности у тексту када би му се само мало посветио.

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#79

Контам да волиш електронику, па ево линка за одломке:

http://www.montenegrina.net/pages/pages1...mperio.htm

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#80

(05-09-2013, 11:59 PM)херцеговац Пише:  Да ли ти знаш шта си јео прошле године у ово вријеме?

Како могу да ти кажем када има година да сам листао дјело.

Са друге стране, дај да сједнемо па да прелистамо то српско издање што си држао неки дан у рукама! Tongue

Можеш да ми кажеш и да у француском преводу тога има, кад оно нема. Што значи да нема ни у Грчком, који стоји поред њега, и тај сам претраживао Креза

(05-09-2013, 11:59 PM)херцеговац Пише:  Када се преводи и преправља неки текст онда је редакција. Ово је један дио који је придодат главном тексту у вријеме препорода 'хрвата' кроз илирски покрет.

Гомила небулоза стоји у тексту, а очигледно немаш појма у ком је контексту написан. Реално, из авиона би видио којештарије и нелогичности у тексту када би му се само мало посветио.

Не рече ми које још редакције овог дела постоје, и где се могу наћи, као и који данашњи преводи дела произилазе из НЕхрватске редакције дела. Пази, немој само да буде као са француским преводом Кез

Удар нађе искру у камену / без њега би у кам очајала!
Одговори
#81

Не знаш француски, не знаш грчки, али си оба текста прегледао. Не зајебавај.

Користиш оно што смо причали на ПП, а то је глупо.

Ниси читао Порфирогенита, нити желиш да чујеш о контрадикторностима у датумима, глупостима које су написане и небулозама које саме оповргавају у двјеста година то досељавање..., теби је важно филозофирање...

Али пошто знам да си за филозофирање, а не и за озбиљну причу:

''Међу онима који су се преселили у Рагузу су ови: Григорије, Арсафије, Викторин, Виталије, Валент – архиђакон, Валентин отац протоспатара Стефана. А откад се они из Салоне преселише у Рагузу, до данас има 500 година, а сад имамо 7. индикт 6.457 године''.

Порфирогенит каже - Словени су освојили Салону у петом вјеку. Двјеста година прије него је цар Ираклије 'населио' Словене.

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#82

Знаш ли шта каже званична историја за онај навод?

Каже цар је погрјешио и није вјеродостојан.

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#83

Шта каже званична историја:

'' У Порфирогенитовом Спису о народима, 30. глава је посвећена Хрватима – гласи Излагање о провинцији Далмацији. Овде је цар сведочио о времену од 6. до 10. столећа, чиме је поделио историчаре, јер му једни верују, а други никако. Приређивачи његових списа у Српској академији наука су утврдили да ово поглавље, и нека друга, Порфирогенит није могао написати - непознати аутор их је додао царевим рукописима. То доказују, поред осталог, и чињеницом да је у Спису о народима описан и догађај после Порфиргентиове смрти (959):
Из свега наведеног, следи да је В написана од непознатог аутора и накнадно унесена у DAI. Сличне примере налазимо у De cerlmonlls, где се у опису царских гробова у цркви Св. Апостола у Цариграду, наводи гроб Константина Порфирогенита и где се описује крунисање цара Нићифора Другог Фоке 963. године.

1. појављивање Хрвата у Далмацији и Славонији пре него што то други историјски извори бележе,
2. средњевековне хрватске границе на Цетини (много јужније од стварних) и
3. надлежност Римокатоличке цркве над Хрватском, (мада су Хрвати били под јурисдикцијом Патријаршије у Цариграду).''

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#84

Порфирогенит против Порфирогенита

Пошто смо видели да се Порфирогенитова сведочења користе за подршку хрватским посезима на српске земље, не можемо се отети утиску да су та сведочења додавана - кад је већ била уобличена стратегија империјалних сила Европе да се на Балкану једна држава с католичким становништвом (Хрватска) супростави држави с православним Србима. Да је ова претпоставка тачна, не упућују нас на то само супротне тврдње о истом догађају у многим главама Списа о народима, него и споменута грешка - кад Порфирогенит описује своју сопствену смрт.

Иначе, што се тиче наводног досељавања Словена на Балкан и у Панонију и за шта се упориште тражи код Порфирогенита, наводимо царево кључно сведочење о томе. Одмах ћемо видети да логички није прихватљиво да се на основу тога може прихватити, здраво за готово, појава Словена у седмом столећу, на тако огромном простору – од Цариграда до Милана. Порфирогенит о томе обавештава у Глави 32. Списа о народима:
Треба знати да Срби воде порекло од некрштених Срба, названих и Бели, насељених с оне стране Турске (тј. Мађарске), у крају који се код њих назива Бојки; њима је у суседству и Франачка, исто као и велика Хрватска, она некрштена, која се назива и Бела. Тамо су дакле и они Срби од давнине насељени. Пошто су два брата наследили од оца власт над Србијом, један од њих, преузевши половину народа, пребегне Ираклију, цару Ромеја; цар Ираклије га прими и као место насељавања даде му у солунској теми Сервију, која отада тај назив носи. Срби на језику ромеја значи робови, па се стога и ропска обућа обично назива сербула, а цербулијани они који јевтину и сримашну обућу носе. Ово име добише Срби, јер постадоше робови цара Ромеја. После неког времена исти Срби одлуче да се врате у своје земље и цар их отпусти. Када су прешли реку Дунав, покају се, и преко стратега који је тада управљао Београдом, јаве цару Ираклију да им додели другу земљу за насеље. И пошто садашња Србија и Паганија и земља Захумљана и Травунија и земља Конављана беху под влашћу цара Ромеја, а те земље опусте од Авара (јер из тошњих земаља, они изгнаше Романе који сада станују Далмацији и драчу), то цар у овим земљама насели исте Србе и беху они потчињени цару Ромеја; цар њих покрсти доневши светенике из Рима и, научивши их да правилно врше дела побожности, изложи им хришћанско вероучење.

Не можемо се отети утиску да овај текст, наводно писан у десетом столећу, не одише духом нових времена. Пре свега, због сведочења да ''Србин'' значи ''роб'', што су хрватски шовинисти, у првом реду Анте Старчевић, тако ватрено користили приликом припрема и спровођења покоља над Србима у деветнаестом и двадесетом столећу. И овде се наглашава утицај Римокатоличке цркве (и западне културе – што може бити само конструкција новијег времена), па одједном видимо да су и Срби покрштени од свештеника у Риму, а не од оних у Цариграду. Даље, неодрживе су две тврдње цара Порфирогенита око насељавања Срба у данашњој Херцеговини и Далмацији – једна је да су ова подручја била под влашћу Византије, а друга да је била под влашћу Авара. Ако су тамо владали Авари, онда Ираклије није могао да доноси одлуке да аварску земљу поклони Србима. Још једно указивање да су ови текстови подешени да би се повећао значај Хрвата на Балкану, налазимо у чињеници да Порфирогенит не спомиње име архонта Срба који је ''побегао Ираклију'' (мада су најбројнији Јужни Словени), а код Хрвата наводи имена пет вођа – браће и имена њихових сестара, Туге и Буге!?

У овако мало речи, толико противречности и лако уочавање да Порфирогенит учестало наступа против Порфирогенита. То ће учинити и у Глави 49. Списа о народима, јер ће посведочити да Словени много пре Ираклија живе на Балкану и да су моћној Византији отели територије у Грчкој и цео Пелопонез! То пише Порфирогенит овако:
Када је Нићифор држао скиптар Ромеја, ови (тј. Словени) који беху у теми Пелопонез одлуче да се одметну и најпре опустоше и опљачкају куће суседа Грка, поља пред зидинама и почну град опседати, водећи са собом и афричке Сарацене. Пошто је прошло доста времена и у граду почела да се појављује оскудица животних намирница, воде и хране, (грађани) се посаветују и одлуче да ступе у преговоре, добију обећање сигурности и тада да предају град њима. Пошто се стратег тада налазио на крају теме, у тврђави Коринту, очекивали су да ће притећи у помоћ и победити народ Словена, пошто је од архоната претходно био обавештен о њиховом нападу.

У Глави 50, Порфирогенит још јасније пише да су Словени били независни од Византије на Пелопонезу, пре времена цара Ираклије и наводног насељавања Словена на Балкан:
Треба знати да су Словени пелопнеске теме у време цара Теофила и његовог сина Михајла, устали и постали самостални, вршећи пљачкања и заробљавања и харања и паљења и крађе.
Француски слависта Френсис Конт, професор на Сорбони, пише да су Словени владали на Пелопонезу од 587. до 805. године – укупно 218 година. Значи, били су независни од Византије 23 године пре него што ће Ираклије ступити на престо у Цариграду, а сигурно је да су на Пелопонезу и одраније – јер су 587. само збацили византијску власт.

Ниједан историјски извор није овако противречан као Порфирогенитов Спис о народима. Паживљијим проучавањем, пронашле би се и друге, бројне, недоследности, па је право чудо да је Спис о народима заокупио толику пажњу научника и постао темељни ослонац за тврдњу о досељавању Словена на Балкан у 6. и 7. столећу – уз ситуацију кад и многи историчари (заговорници тог досељавања) одбацују много тога из Порфирогенитових списа.

Београд, 09. септембар 7515 (2007).

Слободан Јарчевић

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 2 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним