Оцена Теме:
  • 1 Гласов(а) - 5 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Зашто сам против термина антифашизам
#43

(12-05-2015, 01:44 PM)Felix Пише:  Јел преведена? Дај пуну одредницу.

Alan de Benoist - Totalitarizam: Komunizam i Nacionalsocijalizam - drugacija Moderna 1917-1989.

Ja knjigu imam na nemackom, izdata je 2001. u Berlinu. Original je na francuskom. Ne znam da li je prevedena na srpski, ali na engleskom postoji sigurno.
Одговори
#44

Милославе овај пут си погодио тачно где треба

ЗА ВАСКРС И СЛАВУ СРПСКИХ ЗЕМАЉА!!!
Одговори
#45

Шта пишу Неољотићевци и Неонедићевци поводом ове теме: Читај


ВАЗАЛСТВО, ПАТРИОТИЗАМ И АНТИФАШИЗАМ


Пре него би се говорило о помирењу, требало би видети неке претпоставке које су од кључног значаја за ову тему. Због чега да се помире и око чега да се помире.

Да видимо аналогију са Русијом. Руси су имали сукоб и грађански рат између белих и црвених. Црвени су победили и сатрли или сатирали све што је у Русији имало везе са белима. Да ли су некад тражили опроштај за то? Нису. Па како је онда Путин успео да направи национално помирење? Ту долазимо до другог дела питања – око чега. Ако већ није због узајамног праштања. Помирили су се јер су и једни и други окупљени Отаџбине као највише историјске вредности. Црвени су у другом светском рату водили борбу за одбрану отаџбине а не за светску револуцију и класну борбу. Због тога је за Русе други светски рат – Отаџбински рат и тако га једино и зову. Отаџбина је разлог и мерило њиховог помирења. И оно што је најважније и то је „уклесано“ у народну свест, у колективни владајући дух. Кад су јуче славили Дан победе, Руси нису славили победу комунизма већ избављење Отаџбине од „врага“ (лепог ли словенског израза за непријатеља).

Каква је ситуација код нас?! Код нас и даље влада комунистичка историјска матрица која учеснике у другом светском рату дели на антифашисте и издајнике. У том смислу, они који нису водили антифашистичку борбу су издајници и заједно са окупаторима били поробљивачи сопствене земље и народа. Зато, они који хоће да рехабилитују равногорце (намерно не кажем четнике) убише се објашњавајући да не само да су и они били антифашисти, већ и да су и они водили борбу са фашистима, на мало другачији начин. Јок

Међутим шта је са Отаџбином и народним интересом? Где је она у нашем видокругу? Да ли је премијер био у праву кад је рекао да је Србија жртвовала себе зарад антифашистичке борбе? Добро, можда није потпуно у праву, јер су наши „издајници“ спречили потпуно жртвовање и нестанак Србије у тој борби. О обнови отаџбинске идеје, која би била сочиво историјског (само)сагледавања довољно сведочи и сама та прослава.

Фашизам јесте био светско зло, као што је то била и отоманска експанзија на Европу, а могло би се рећи и крсташки лицемерни, а заправо пљачкашки походи. Да ли у борби са светским злом имамо право да жртвујемо цео народ или би борба са тим злом имала за циљ пре свега да народ спасе од истог па на тај начин да се помогне и целоме свету? Да ли је свети кнез Лазар жртвовао цео народ или је себе и своје оклопнике ставио као штит испред турске ордије, као брану, пре свега, за свој народ?

Дакле, овде се као одговор намеће питање да основа на којој се треба градити помирење и национално јединство јесте отаџбинска идеја и народни интерес, а не општечовечанска борба са светским злом.

Ако би протагонисти антифашистичке борбе, односно безусловне борбе са светским злом, као врховног мерила историје, били доследни како онда не дижу устанак на окупираном Косову. Зашто прихватају протекторат Републике Српске и на крају зашто не позову на свеопшти рат против НАТО пакта, јер између нациста и натиста све је мање уочљива разлика. Уосталом, то се у Украјини најбоље види. Кад поменух Украјину – ето још једног мерила! Зашто носиоци идеје неопходности жртвовања Србије за светску правду не позову цео народ у борбу за одбрану Донбаса? Добро, неко ће рећи да то није реално, али шта њих брига за реалност! Зар је устанак у поробљеној Србији – јединој, каквој такво,ј оази за раскомадани српски народ била реалност.

Наравно да је то бесмислица којом се не треба ни бавити. Зато би требало поставити следеће – да ли је свако вазалство, односно прихватање подређености надмоћнијем непријатељу издаја? Како стоје ствари са нашом историјом и перцепцијом исте у народној свести?

Отац наше државе Стефан Немања није одмах био независан од Византије. То је постао тек кад је ојачао (да не идемо у силне историјске перипетије како је до тога дошла). Затим, он је направио савез са поменутим крсташима Фридриха Барбаросе, којима је омогућио пролазак кроза нашу земљу. О како дивним људима је реч сведочи и чињеница да је отад у нашем народу настала реч битанга, као кованица две немачке речи: bite и danke.

Затим, шта рећи за сина светог кнеза Лазара, деспота Стефана Лазаревића, који је био чак двоструки вазал а подигао Србију на највиши културни и економски ниво икада.

А, тек за његову мајку, кнегињу Милицу, која своју кћер Оливеру, шаље у харем њеног оцеубице и убице свог мужа. Да ли јој је то народ узео за зло и прогласио је издајицом? Гле чуда најчешће женско име у Срба је управо Милица!

А, шта рећи за нашег највећег епског јунака Марка Краљевића? Ко је историјски био краљ Марко из Прилепа! – Опет вазал!

Па шта је сад то – да ли су у праву другосрбијанци кад Србе сматрају највећим олошем на свету?! Какви смо ми то издајицољубци?

Издаја?! А, кога су то они издали?! Свој народ? Неће бити!! Управо због свог народа су и чинили тешке и претешке личне жртве, због којих их је народ наградио славним поменом!

Хоћемо ли даље! Да ли сте чули за патријарха Макарија Соколовића, обновитеља пећке патријаршија, која је два века била чувар и путеводитељ национа између сциле и харидбе турског и аустријског царства. Ко је он био? Брат, не само вазала, већ модерним речником речено квислинга, Мехмед паше Соколовића, који је и издејствовао обнову патријаршије! Опет не бих

желео да улазим у историјске детаље, али мора се рећи да је обновљена пећка патријаршија била држава у држави, уз признање и обавезе према турском султану. Наравно, било је патријарха који су водили одлучну борбу са Турцима, али кад су те побуне угушене, следећи патријарх је опет прихватао, опет модерни речник, колаборацију.

Један од љутих неприајтеља турске био је патријарх Арсеније III Чарнојевић, који је због неуспеха те борбе и ужасних зулума повео народ у Велику сеобу у Аустрију. Гле чуда у Аустрији, која никад према нама није била пријатељска и вршила је покатоличавање, он добија повластице (чувене Леополдове) што није друго него уговор о колаборацији. Песма „Радо иде Србин у војнике“ у којој је и стих „ако иште светли цар у бој иде граничар“ односи се не на нашег цара, већ аустријског! Претходника оног истог којег је Гаврило смакнуо у Сарајеву. Па шта је то него колаборација и то вољна и чак патриотска! Уосталом, како би се могао назвати целокупни период пречанске српске борбе која је изградила бастион српства, него колаборацијски. Да ли добровољна?! Не, идеја о ослобођењу и обнови сопственог царства никад их није напуштала, али су се борили у задатим околностима.

Шта рећи за обовитеља српске државе кнеза Милоша?!

Затим, ко су биле делије – које су за нас појам храбрих, одважних, неустрашивих људи?! Гле чуда турски пандури!

Па како сад опет славимо наше непријатеље? Послушајмо песму (а знамо да нас је она одржала) – „… ситно коло до кола не хаје за Стамбола!“ Шта је то ако није народна самоуправа, која се и могла постићи једино тако што ће се прихватити врховна власт надмоћног непријатеља. Да ли је ово све што пишем ода вазалству?! Не, ово је ода херојској борби српског народа да буде оно што јесте и у немогућим условима! Да опстане а не да пропадне! Опстанак духовна али и буквално биолошки! Шок

Па како је у читавом овом низу, једини вазал који је потпуно презрен ђенерал Милан Недић, чија жртва се може мерити са Миличином, јер се прихвата те улоге после погибије сина, снаје и тек рођеног унука! Ако, је изгубио најрођеније не мора да нестане цео српски народ! Blush

Фашизам је највеће зло у историји! Рећи ће заговорници антифашистичке борбе. Па добро нека и јесте! Али, да ли било ко има право да уништи свој народ, своју ширу породицу због борбе са злом?! Погледајмо хришћанске мученике! Они су себе жртвовали, нису друге гурали у чељусти лавова!

Нешто друго је овде посреди! Биће да је то епигонска свест! Вазална свест, спрам великог света, којем хоћемо да се додворимо! У промишљању ко су издајници а ко борци за слободу, за наше антифашисте кључно мерило су врли нам савезници а не интерес сопственог народа!

Да нас велики свет прихвати као добре и ваљане – то је основни мотив поданичке вазалне свести! А ако тога нема, онда треба да нестанемо! Не треба да постојимо ако нас свет не прихвати, односно ако нас не хвали!

Узмимо пример Словачке, која ниједну устаничку акцију није имала у другом светском рату! Да ли њу велики свет није прихватио? Е, али нема похвале!

А, шта ми имамо од похвала? Шта смо добили као захвалност за спашавање савезничких пилота, који су нам разарали градове у Другом светском рату? – То да нас њихови наследници још жешће нападну у истом веку (1999.). Не кажем да их није требало спасавати, јер је то људски чин али са аспекта националног интереса потпуно безвредан.

У памет се Срби! А, да би се то постигло мора да се мисли својом главом и о својим интересима! А, та логика нам говори да некад, управо због патриотизма, мора да се буде вазал! Политички али никад духовни! Rolleyes

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#46

"Иначе, “фашио“ значи “сноп“, “скуп“, у смислу “збор“, и отуда Југословенски народни покрет “Збор“ Димитрија Љотића."

Самарџићу, јеси ли сигуран да је Збор добио име само у вези са овим што си навео? Ја сам мислио да је ЗБОР заправо акроним од "здружена борбена организација рада".

Ево једног интересантног цитата из књиге "Страначки плурализам или монизам", од Војислава Коштунице и Косте Чавошког. Београд, 1983.

"Тако је 27. априла 1941. године - 68 дана пре доношења одлуке о подизању устанка - на иницијативу Комунистичке партије Словеније одржан састанак на којем је дошло до стварања јединственог антиимперијалистичког фронта (дакле: још не антифашистичког), који је тек крајем јуна променио назив у "Освободилну фронту".
Иако до сада никада није званично објашњено због чега је првобитно овај фронт назван антиимперијалистичким уместо антифашистичким, прави разлог оваквог именовања крије се у политици Коминтерне и познатој зависности Комунистичке партије Југославије, односно Комунистичке партије Словеније, од директива из Москве. Наиме, 27. априла 1941. године фашистичка Немачка још увек се сматрала "пријатељем" Совјетског Савеза, јер је још увек био на снази "споразум о пријатељству", који су склопили Молотов и Рибентроп. Како је, дакле, у том тренутку спољно-политички интерес Совјетског Савеза налагао крајњу обазривост према Хитлеру и Немачкој, Комунистичка партија Словеније, као дисциплинован извршилац директива из Москве, није могла назвати новостворени фронт антифашистичким већ недовољно јасним атрибутом "антиимперијалистичким", који се у дотадашњој комунистичкој пропаганди углавном односио на "енглеске лордове" и "француске банкаре". Овакав закључак потврђује, између осталог, и чињеница да КПЈ све до 22. јуна 1941. никада није осудила фашистичку Немачку као агресора и изазивача другог светског рата, већ је тврдила да су енглески и француски империјалисти напали Немачку, то јест да су они, а не Немачка, изазивачи и потпаљивачи другог светског рата. О томе сведочи следећи навод из првомајског прогласа КПЈ:

Енглески и француски империјалисти напали су прије седам мјесеци другу империјалистичку силу - Њемачку да је покоре и присиле на капитулацију и да на тај начин осигурају своје господство и продуже без конкуренције пљачку над колонијама и полуколонијалним народима... Овај империјалистички рат који су започели енглески и француски империјалисти тешко је погодио и вас и сав радни народ Југославије
Јосип Броз Тито, "Радном народу Југославије", (писано у другој половини марта 1940)

Порука студентима у штрајку - јебите им мајку!
Одговори
#47

Одличан цитат, јел може тачна фуснота за ово, тј. број стране?
Чуо сам и за такво тумачење назива Збор, делује мало бесмислено, ''организација рада''...
Одговори
#48

(10-06-2015, 05:15 PM)Милослав Самарџић Пише:  Одличан цитат, јел може тачна фуснота за ово, тј. број стране?

Стране 43. и 44.

(10-06-2015, 05:15 PM)Милослав Самарџић Пише:  Чуо сам и за такво тумачење назива Збор, делује мало бесмислено, ''организација рада''...

Као да је све остало на овом свету смислено, па ти је једино "пуно име" ЗБОР-а бесмислено? Smile
Прокрстарићу мало по интернету, можда пише нешто паметно о томе. А погледаћу и у сабраним Љотићевим делима. Признајем, лењ сам, никако да их прочитам. Smile

Порука студентима у штрајку - јебите им мајку!
Одговори
#49

Ако то прочиташ треба ти дати орден! Smile
Одговори
#50

(10-06-2015, 05:49 PM)Милослав Самарџић Пише:  Ако то прочиташ треба ти дати орден! Smile

Ne bih ja tek tako potcenjivao Ljotića i njegovo delo. Čitao sam neke stvari iz tih sabranih dela, i mogu ti reći da su me neki tekstovi baš prijatno iznenadili. Na primer, tekst o Masariku, u kome Ljotić hvali ovog "apostola demokratije", iako je on, Ljotić, na neki način načelno bio protiv demokratije zapadnog tipa. To znači da su predrasude u vezi sa njim i dalje snažne, a sve to proističe iz nepoznavanja kako njegovg dela, tako i njegovog nedela. Ako ništa drugo treba poštovati činjenicu da je na izborima 1935. u Smederevu osvojio cirka 45% glasova. Dakle, površnim posmatranjem se zaključuje da je Dimitrije bio poštovan od svojih sugrađana.
I na kraju, svima bih preporučio da pročitaju dramu Nebojše Pajkića "Dimitrije Ljotić".
Samardžiću, da skratim, ako hoćeš da pišeš o II svetskom ratu na ovim prostorima, moraš da čitaš nešto i od Ljotića/o Ljotiću. Smile

Порука студентима у штрајку - јебите им мајку!
Одговори
#51

I Palma je postovan u svom kraju. Kakav je to argument?

Иде Џиџа кроз планине
гони српске душманине,
издајице Русе, Немце,
крџалије љотићевце.
Одговори
#52

(11-06-2015, 09:19 AM)Felix Пише:  I Palma je postovan u svom kraju. Kakav je to argument?

Polako Felikse, ne žesti se. Smile

Ja sam napisao: "Dakle, površnim posmatranjem se zaključuje da je Dimitrije bio poštovan od svojih sugrađana."
Dakle, bacio sam akcenat na "površno posmatranje". Hoću reći da je to moj naslućaj.
Ako si demokrata, moraš da poštuješ kada neko na izborima u svome gradu dobije 45% glasova. Da li sam ja demokrata, to je sasvim diskutabilno, i jesam i nisam, svestan sam svih kako prednosti tako i manjkavosti tog dela demokratije koji se tiče parlamentarnih izbora.
Tvoja analogija sa Palmom meni nije prihvatljiva. Kraljevina Jugoslavija je 1935. godine bila mnogo više demokratska država nego ova naša republika Srbija danas. Demokratija ima veze sa privatnom svojinom i kapitalizmom. Samo čovek koji je ekonomski nezavistan može da se slobodno opredeljuje na izborima. Glasači u Jagodini danas su mnogo manje ekonomski nezavisni nego glasači u Smederevu 1935. Glasači u Jagodini, kao i u druim opštinama po Srbiji danas, proizvod su komunističkog eksperimenta. Isto kao i Palma, koji je bio saradnik udbaša Arkana. Felikse, baš takvi ljudi i mogu da isplivaju na površinu nakon 70 godina totalitarno-mafijaške državne uprave.
Ne znam koliko ti je relevantan stav vojvode Đujića, ali evo jedne njegove interesantne izjave. On je tvrdio da od svih ljudi koje je u životu upoznao, najjači utisak na njega su ostavili Adam Pribićević i Ljotić. Nastavlja dalje Đujić - oni bi, da nisu političari, po svojim osobinama mogli da budu patrijarsi.
Da li je Ljotić bio fašista kao što su tvrdili "dokazani antifašisti" komunisti? Uz ogradu da ne poznajem dobro njegov lik i delo, naslućaj mi veli da nije. Fašistima je bog bila Država, nacionalsocijalistima Nacija, to jest Rasa, dočim je Ljotiću bog bio Bog. Smatram da čovek koji je uistinu religiozan ne može nikako da bude totalitarac.

Порука студентима у штрајку - јебите им мајку!
Одговори
#53

На основу твог описа Љотића испада да је он био човек за манастир а не за политику. Али будући да се бавио политком онда остаје да судимо о њему као о политичару у вођи једног покрета а не као о потенцијалном монаху. Дакле, потпуно је за ову нашу причу ирелевантно то какав је интелектуалац Љотић био и каква су му дела била, овде је примарно шта је радио и како се понашао током ДСР. А то шта је радио најбоље су искусили Дражини људи на својој кожи... Не смемо упадати у замку да некоме зарад његових одређених квалитета (који су у овом случају неоспорни) уведемо "опроштај", бар на мала врата, типа, био је много паметан чове па је самим тим био и добар човек. Потпуно погрешно!
Са твојом опсервацијом око Јагодине и данашње Србије и ондашње Југославије се апсолутно слажем и сматрам да си то веома добро описао. Штета што то не схватају многи они који држе до Дражине стране. Али моја поента са Палмом је само циљала на једноставан аргумент, сагласност већине или већинска подршка некоме или нечему по себи не мора ништа да значи.
И наравно, демократија као таква има ограничења, и могли бисмо овде о томе на хиљаду страница, али је де факто "најбољи од свих лоших система".

Иде Џиџа кроз планине
гони српске душманине,
издајице Русе, Немце,
крџалије љотићевце.
Одговори
#54

(11-06-2015, 10:44 AM)Felix Пише:  Не смемо упадати у замку да некоме зарад његових одређених квалитета (који су у овом случају неоспорни) уведемо "опроштај", бар на мала врата, типа, био је много паметан чове па је самим тим био и добар човек. Потпуно погрешно!

Znaš i sam, diskusija je krenula ovim putem iz sledećih razloga. Samardžić je u svom tekstu spomenuo Ljotićev Zbor. Ja sam se nadovezao pitanjem o poreklu naziva Zbor. I mic po mic, nakon Samardžićeve opaske da "traba dati orden onome ko pročita Ljotićeva sabrana dela", stigosmo dovde.
Niko ne uvodi "oproštaj" bilo kome, pa ni Ljotiću. Istorija treba da sudi akterima na njenoj pozornici - ni po babu ni po stričevima. Samo sam hteo da ukažem na to da Ljotićeva dela i nedela nisu dovoljno istražena. Naročito dela. Mada, ponavljam po stoti put - kao što reče Dučić, Cincari su upropastili Srbe i Srbiju. Smile

(11-06-2015, 10:44 AM)Felix Пише:  Са твојом опсервацијом око Јагодине и данашње Србије и ондашње Југославије се апсолутно слажем и сматрам да си то веома добро описао. Штета што то не схватају многи они који држе до Дражине стране.

Jeste šteta. Meni se čini da je danas veliki deo srpskih desničara i nacionalista, i poštovalaca Draže, razume se, zapravo sličan rankovićevcima. Hoću reći kao da su izašli iz Rankovićevog šinjela. Ne znaju šta je kapitalizam, šta je demokratija, a ni, obaška, šta je pravna država. Ako si na to mislio? Smile

(11-06-2015, 10:44 AM)Felix Пише:  Али моја поента са Палмом је само циљала на једноставан аргумент, сагласност већине или већинска подршка некоме или нечему по себи не мора ништа да значи.

Ja sam tebe odlično razumeo. I onda sam se nadovezao. Moja poenta je bila da kraljevina Jugoslavija jeste bila demokratska država, pa čak i 1935, nekoliko meseci nakon atentata i ukidanja ličnog režima kralja Aleksandra. Kao i to da su glasači tada bili dosta zreliji od nas ovdašnjih i sadašnjih. Dakle, ono što je možda važilo tada i ovde, verovatno ne važi više sada i ovde.

(11-06-2015, 10:44 AM)Felix Пише:  И наравно, демократија као таква има ограничења, и могли бисмо овде о томе на хиљаду страница, али је де факто "најбољи од свих лоших система".

Dobro je da si me podsetio. Imam jedan Masarikov tekst koji je objavljen u Grolovoj Demokratiji. Doduše, tekst nije u svojoj celini, ali potrudiću se da ga kompletiram. Evo linka:

http://www.pogledi.rs/forum/Thread-demokratija--1748

Порука студентима у штрајку - јебите им мајку!
Одговори
#55

(11-06-2015, 07:38 AM)Vlad Alekš Пише:  Samardžiću, da skratim, ako hoćeš da pišeš o II svetskom ratu na ovim prostorima, moraš da čitaš nešto i od Ljotića/o Ljotiću. Smile
О рату и из рата читам, а то што кажеш је 90% предратно.
Уосталом, ајде прочитај па нам јави утиске. Мој утисак је да је све то плитко, површно, пуно заблуда и предрасуда и дакле да није вредно толико времена. Боље је то време утрошити да се поново прочитају рецимо књиге Слободана Јовановића. Њему Љотић није ни близу. Ни Драгиши Васићу, итд.
Одговори
#56

(11-06-2015, 09:19 AM)Felix Пише:  I Palma je postovan u svom kraju. Kakav je to argument?

Само да додам: Палма је на задњим изборима изгубио у Јагодини од СНС-аКезТужанКезТужан
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним