Погледи форум

Пуни Облик: Екуменизам
Тренутно прегледате lite облик форума. Погледајте пуни облик са одговарајућим обликовањима.
Страница: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71
Ради се о обнови литургијског живота а не о некаквој обнови или реформи литургије!
Огласио се Синод поводом тога, па би ваљало погледати, јер разобличује текстове које дајеш овде.
Синодске одлуке:

Одлука Св. арх. Сабора на редовном заседању од 23/10. маја 1986. г. под АСБр. 8/ зап. 92:

„Убудуће на подручју Срп. Прав. Цркве може се служити на црквенословенском и српском говорном језику. На српском језику може се служити само употребом Служебника у издању Св. Арх. Синода.“36

- под АСБр. 51/ зап. 103:

„Умолити Преосвећену Г.Г. епархијске архијереје да скрену пажњу подручном парохијском свештенству да се, у циљу реда и дисциплине у Цркви, у свом узвишеном и одговорном раду држе црквених прописа и на тај начин, са своје стране, помогну да се сачува вековни поредак у нашој Цркви.“

Одлука Св. арх. Сабора на редовном заседању од 21/8. маја 1991. г. под АСБр. 1024/ зап. 592:

„У погледу богослужбене праксе у Српској православној Цркви, држати се одлуке Св. арх. сабора - АСБр. 24/ зап. 46 од 16/3. маја 1968. г. која, између осталог, гласи: ...без обзира на праксу у другим православним црквама... остати при нашој богослужбеној пракси, држећи се традиције и прописа “Архијерејског чиновника”.“37

Одлука Св. арх. синода од 29/16. априла 1992. г. под СИН. 1406/ зап. 952:

„Усвојити предлог Њ.С. Патријарха српског Г. Павла и умолити Преосвећену Г.Г. епархијске архијереје да, услед великог страдања Српске православне Цркве и верног јој народа у Босни и Херцеговини, позову им подручно свештенство и монаштво, као и све верне на строги пост у времену од 22. до 28. јуна 1992. године, како би тако припремљени могли приступити Св. Тајнама Исповести и Причешћа на Видовдан ове године.“

Одлука Св. арх. Сабора од 23/10. маја 1995. г. под АСБр. 31/ зап. 102:

„У случају служења пређеосвећених Литургија у вечерњим часовима, свештена лица и верници који желе да се причесте на овим Литургијама треба да се, након претходног поста, уздржавају од хране, пића и пушења од поноћи.“

Одлука Св. арх. Сабора од 6. октобра/23. септембра 2006. г. под АСБр. 8/ зап. 55:

„На основу члана 70. тачка 6. Устава Српске православне Цркве, образовати Комисију за проучавање литургијских питања... Умолити високопреосвећену и Преосвећену Господу епархијске архијереје да се, у погледу служења Свете Литургије и других богослужења, држе – до даљњег - устаљеног црквеног поретка.“

Одлука Св. арх. Сабора од 15/2. и 24/11. маја 2007. г.- под АСБр. 48/ зап. 24 и АСБр. 80/ зап. 166:

„Ставити у дужност Комисији Светог архијерејског сабора за проучавање литургијских питања да настави започети рад, и да резултате до којих буде дошла достави Светом архијерејском сабору на коначну одлуку, о чему консултовати праксу и духовна искуства осталих помесних православних цркава... У међувремену, док се не дође до прихватљивих резултата рада Комисије, у свим епархијама Српске православне Цркве у погледу служења Свете Литургије и других богослужења држати се устаљеног вековног поретка наше Цркве. Истовремено умолити преосвећену Господу епархијске архијереје да ову одлуку проведу у својим епархијама, претходно обзнанивши је свештенству и верујућем народу.“38

Одлука Св. арх. Сабора од 29/16. маја 2008. г. под АСБр. 762/ зап. 529:

Поновљен је потпуно исти текст одлуке са мајског Архијерејског Сабора из 2007. У Саопштењу за јавност са редовног заседања Св. Арх. Сабора у мају 2008. у вези са богослужењем се каже: „У циљу, пак, очувања вековног молитвеног предања и живог сведочења Цркве у савременом свету, Сабор је потврдио свој став у погледу служења Свете литургије и других богослужења у духу вековног литургијског предања наше Цркве.“


(17-02-2015, 03:06 AM)Шумадинац Пише: [ -> ]Ради се о обнови литургијског живота а не о некаквој обнови или реформи литургије!
Огласио се Синод поводом тога, па би ваљало погледати, јер разобличује текстове које дајеш овде.

Туц, муц, трућ!

Филозофија!

Филозофије је народ сит...
Наравно, јеретичких и расколничких текстова који постависте овде...никад доста!
...у свим епархијама Српске православне Цркве у погледу служења Свете Литургије и других богослужења држати се устаљеног вековног поретка наше Цркве. Истовремено умолити преосвећену Господу епархијске архијереје да ову одлуку проведу у својим епархијама, претходно обзнанивши је свештенству и верујућем народу.“

Одлука Св. арх. Сабора од 29/16. маја 2008. г. под АСБр. 762/ зап. 529:


(17-02-2015, 03:09 AM)Шумадинац Пише: [ -> ]Наравно, јеретичких и расколничких текстова који постависте овде...никад доста!

Одлуке сабора су по теби јеретички текстови?

Књиге блажено-почившег патријарха Павла су по теби...?
Тиче се уредништва Банатског Весника! Јер је био разобличен од стране Синода,као и многих
текстова што овде убацујеш.
Туц, муц, трућ...

Када се Синод бавио Банатским вијесником?

Ти си као цртани филм... изнова и изнова тртљаш ствари за које немаш покриће! Бацаш прашину у очи људима.

Ја сам ти навео сваку синодску одлуку и гдје се може потражити.

Ти наводиш самог себе.

Да ли си читао књигу? А, заборавих по теби је и она наопака.
Наравно,као и увек просте фразе. Држи се СПЦ а не расколника! Уздравље!
Наравно, подвиј реп сваки пут када ти поставим просто и јасно питање!

Кажеш да ти је свети авва Јустин контрадикторна личност!

Да ли знаш да се на Светој Гори сваког Васкрса, другог дана, у свештеном манастиру Григоријату читају бесједе светог авве Јустина?

Ти ћеш за њега да кажеш да је контрадикторна личност!? Срам те било!

Шта је?

Опет маца појела тастатуру?

Ево договора!

Немој више да постављаш на Православљу Берђајева, Буду и остале (имаш културу за то), немој да шириш ствари које нису Православне и више никада нећемо дискутовати.
Наравно,под појмом ''контрадикторан'' схватамо различито! Прелистај мало шта послах данас,
тиче се и аве Јустина...у теми расколничког назива ''Истина је само једна...
Ревнуј и неосуђуј!
Ти си написао да је био 'контрадикторна личност'!

Шта се из тога може закључити? Нешто добро - сигурно не.
(15-02-2015, 03:51 AM)Шумадинац Пише: [ -> ]Ako se ima na umu da su razne hriscanske veroispovesti samo razlicita razumevanja iste objave ili poruke,

onda se mora reci da u pogledu same vere medju njima ne bi smelo da bude spora. Hristos je zahtevao

"da svi budu jedno". Hristos je jedan, ali hriscani nisu jedinstveni. Oni su bili koliko-toliko jedinstveni prvih

vekova hriscanstva. To je bilo u ono vreme pocetka, kada je hriscanstvo bilo slicno Hristu, koji je uvek bio

duhovno i moralno visi od crkve. Ako je sveto celina, onda deljenje celine znaci gresku i greh prema

"svetom jedinstvu". Jer odmah se narusava celina duse koja ne zna i ne zeli da zna za bilo kakvu podelu.

Hriscanstvo je koren iz koga ne nice samo jedna grana i samo jedan cvet. Apostol Pavle je davno upozorio:

"Ne hvali se granama; ako li se ipak hvalis, ne nosis ti korijena nego korijen tebe."(Rim 11,18). Ako svaka

od tri hriscanske veroispovesti prizna da je njeno razumevanje Bozije poruke ljudsko, to jest ograniceno,

onda ce svaka na taj nacin sebe otkriti ili otvoriti za neograniceno bogatstvo znacenja same poruke.

Hriscanska svest ne dopusta coveku da misli kako sam zivi u istini, dok drugi zive u lazi. Niko ne oseca

punocu istine i ne zivi u potpunoj istini, nije presao u cisto bice. Rec je o tri razlicita a ne iskljuciva nacina

ispovedanja iste vere; kao sto postoje tri nacina pevanja iste pesme ili tri nacina sviranja iste muzicke

kompozicije! Dijalog izmedju razlicitih ogranaka istog stabla, istog hriscanskog pogleda na svet, pre bi

trebalo da bude prijateljsko ubedjivanje nego duhovni spor ili drustveni sukob. Hriscanska vera je dijaloska

u svojoj biti, jer hriscanski Bog ne prestaje da vodi razgovore sa svojim ucenicima, sledbenicima, pa i

protivnicima. Drugi se, zapravo, i ne vidi kao protivnik ili neprijatelj, nego kao dopuna i suprotnost. Ali

hriscanske crkve su, i pre raskola 1054. godine, vekovima vodile odvojen verski zivot, jer da nisu, ne bi

bilo nikakvih razlika s obzirom na ucenje, organizaciju verskog zivota i vrsenje verskih obreda. Nema sumnje

da trpeljivost medju hriscanskim veroispovestima nije moguca ako u svakoj od njih nema sklonosti da se

sumnja- a sumnja je posledica razmisljanja. Netrpeljiva vera je iznutra slaba vera- nema poverenja u sebe,

pa onda ni u druge vere. Otuda postaje razumljivo zasto su se najzesci ratovi vodili bas izmedju hriscanskih

zemalja: u Evropi je samo u 20. veku vodjeno 120 ratova! Sa teoloske tacke gledista hriscanstvo je religija

ljubavi, sa ideoloske tacke gledista, ono je religija mrznje. Sledi da se hriscanstvo izdelilo unutar sebe zbog

ideoloskih razlika a ne teoloskih razloga: netrpeljivost medju sestrinskim crkvama ne dolazi iz teologije nego

ideologije. Mi imamo upravo onoliko vere koliko je potrebno da se mrzimo, ali nedovoljno da volimo jedni

druge. Zanimljivo je da podeljeni hriscani nikada nisu osetili bol i tugu jedni za drugima, drugi je uvek bio

kriv i uvek je bio u zabludi. Sve greske i grehovi nastaju kao posledica neuspeha u odnosu sa drugim i

drukcijim od nas.

DJURO SUSNJIC

Да се подсетимо мало...

(14-02-2015, 09:33 PM)Шумадинац Пише: [ -> ]Sestrinske crkve stoje jedna pored druge stolecima, niti se vole niti se zajednicki mole, niti se razumeju,

niti se sporazumeju, ne mole se zajedno i da svi budu jedno. Gordo govore svaka od njih: "Mi se mozemo

moliti za njih, ali ne s njima" ili "Ako pristanemo na zajednicku molitvu, onda smo pristali i na sve zablude

sestrinske crkve." Umesto sto jedna drugoj traze greske i grehove, bolje bi bilo da se okupe oko iste

istine, iste vere, istih svetih Tajni. Umesto da ostave po strani ko se kome prisajedinjuje, bolje bi bilo da

se svi ujedine u Hristu, jer sto su blize Njemu, to su blize jedna drugoj. Dobro kaze jedan pisac da je

uzaludno "pomodno manekenski nego mudro ekumenski". Ako je Hristos jedan, onda je i Crkva jedna,

Njegova, Sveta. Ako su nekad sestrinske crkve zivele u punom zajednistvu, onda je moguce da se ono

i ozivi, jer svi smo hriscani, samo na drugi nacin. Razgovor sestrinskih crkava ne podrazumeva samo da

se one dobro razumeju, nego i da jedna drugoj oproste i zaborave stare uvrede. Iako je Hristos molio da

svi budemo jedno, od jedinstva, bar za sada, nema nista, ma kakav oblik ono moglo imati. Rastavljenu

bracu iste vere nije moguce ujediniti, iako "zidovi koji odvajaju vere ne dosezu nebo". Pa ipak, ekumenski

pokret za ujedinjenje hriscanskih crkava pokazatelj je koliko su one otvorene, ili, bolje reci, zatvorene,

tj. nespremne za iskren razgovor, sporazumevanje, priblizavanje, saradnju, zajednistvo, ujedinjenje. Razlike

nisu prepreka jedinstvu hriscanskih crkava, vec ukrasi opstoj Crkvi. Hristov poziv na jedinstvo svih vernika

danas je hitan i bitan. "Mir imajte i svetinju sa svima; bez ovoga niko nece videti Gospoda." (Jev. 12,14)


DJURO SUSNJIC
Да се подсетимо мало...
Управо у овој земљи су у прошлом рату многа наша браћа Православне вере погинула зато што су
православци. Они који су их убијали имали су у џепу католички крсни лист. Звали су се католици.
И ти хришћани убијали су друге људе, такође хришћане, зато што нису Хрвати и католици. Ми болно
признајемо ту страшну заблуду тих залуталих људи, и молимо нашу браћу Православне вере да нам
опросте као што је Христос на крсту свима опростио.

БАЊАЛУЧКИ БИСКУП ALFRED PIHLER 1963 год.
ЛАЖИ ЕКУМЕНИЗМА

Прва и главна лаж екуменизма је теорија о „историјски узрокованим поделама цркава“. Црква, коју је основао Исус Христос и која је садржавала пуноћу спасоносне Истине – кажу екуменисти – временом се поделила на разне гране. Те гране су: Православље, Римокатолицизам и Протестантизам са својим мноштвом различитости, које су у потпуности равноправне. Поделе су резултат несавршености љуских дела, тј. последице политичких и националних трвења. Сада је, коначно, дошло време да се та практична размимоилажења одстране и да се уједине различите конфесије, вративши се ка почетном, ранохришћанском јединству.
Коментар: Лукавство таквог расуђивања се састоји у томе што у пракси никакве поделе цркава није ни било. Историја Хришћанства јасно и недвосмислено сведочи о томе да се радило о постепеном отпаду, а не поделама, тачније, о отпаду западних народа и западноевропских конфесија од Једне, Свете, Саборне и Апостолске Цркве. Црква непрекидно постоји у својој пуноћи, добивши име Православна, тј. она која правилно слави Бога. Било које непристрасно историјско истраживање би показало да Православље никако није „једно од“ многобројних исповедања вере. Оно је ранохришћанско, апостолско исповедање, од кога су после, повођени сопственом гордошћу и преварним умом, отпале све друге хришћанске „конфесије“. Намера да се тамо нека простестантска секта „изједначи у правима“ са Руском Православном црквом је заправо покушај да се Русија скрене ка том погибељном процесу духовне деградације, у коме се данас налази Запад, у бездушности и безверју опште пропасти.

Друга лаж екуменизма се јавља као логични наставак прве лажи. Реч је о теорији да „свака од подељених цркава поседује део Божанске Истине, и нико не може тврдити да поседује њену пуноћу“.
Коментар: „Еда ли се Христос Раздјели?“ (1 Кор 1,13) – узвикнуо је још пре деветнаест векова Апостол Павле, укоривши оне који су покушали да незаконито објаве своје претензије на поседовање Црквене благодати. Данас се број тих претендената вишеструко повећао. Истовремено, сви они на неки начин срамно заборављају са напомену да су њихове претензије заправо претензије самозваних који покушавају да оправдају своја наводна права уз помоћ лукавиих претеривања, намерних прећуткивања и отворених конструкција. Овде је умесно још да упозоримо на погибељну опасност таквих покушаја не само за руско религиозно самосазнање, Православље и Православне, него и за руску државност уопште, за сво наше друштво у целости. Данас сваки политичар зна да оздрављења државног бића не може бити без консолидације опште сарадње и без смирења свести народних маса. Заузврат, такво смирење није могуће без јасних оквира и дефинисиања национално-државне идеологије, која у себи мора да садржава основне моралне вредности и моралне орјентире, идеале народног постојања. Ти идеали су неизбежно укорењени у области религиозне сфере човековог сазнања, јер управо религија тврди да она чува у себи апсолутну Истину, да она одговара на питања о добру и злу, о врлинама и манама, о смислу живота човека. Народ који изгуби веру, губи и способност за живот. И сви они који мисле да све „конфесије“ имају исто право на Истину, објективно обезвређују целокупну хиљадугодишњу историју руског народа, који је кроз векове покушавао да спроведе у свом животу Православни морално-религиозни идеал. Са догматске тачке гледишта, претензије екумениста су неодрживе. У првих десет векова, цео хришћански свет је веровао у исто оно, у шта све до данас верује Православна Црква. Током тог времена, разни покушаји искривљавања учења су притискали Цркву веома сурово, запретивши чистоћи и целосности Божанског Откровења. А почетком XI века, након што је Запад отпао у јерес Римокатолицизма, почело је дробљење Хришћанства на новоизмишљене „конфесије“, које сада у оквиру екуменизма покушавају да добију за своја лажна учења признање да су „равноправна“ са истинама Светог Православља.

Трећа лаж екуменизма је лаж о томе да је у њеној моралној основи љубав, па на основу њеног позива, екуменисти онда настоје да униште у области религије, све различитости и поделе, успостављајући посвуда мир и јединство.
Коментар: Љубав је прва и главна врлина Хришћанина. Апостол Павле каже: „Ако језике човјечије и анђелске говорим а љубави немам, онда сам као звоно које звони, или прапорац који звечи. И ако имам пророштво и знам све тајне и сва знања, и ако имам сву вјеру да и горе премјештам, а љубави немам, ништа сам. И ако раздам све имање своје, и ако предам тијело своје да се сажеже, а љубави немам, ништа ми не помаже.“ (1 Кор 13,1-3) Без ње није могуће постојање света, без ње се губи смисао човечијег живота. Али та љубав је, пре свега, љубав према Богу, ка тим Божанским Истинама и благодатном Откровењу, које омогућује човеку да победи грех и задобије за себе вечни и благословени живот у рајској обитељи. „Љуби Господа Бога својега свијем срцем својијем и свом душом својом и свијем умом својијем и свом снагом својом. Ово је прва заповијест.“ (Мк 12,30) – поручио је Христос Спаситељ ученицима Својим. Таква љубав не трпи никакве нападе на истине вере. Таква се љубав беспоштедно, до последње капи крви и даха, бори са јересима које нападају на чистоту Божанских заповести. Таква љубав не дозвољава ни помисли о могућности изједначавања истине Цркве Христове са погибељним јересима, препуним погубних људских заблуда. Та љубав нема ништа заједничко са лукавим изговорима екумениста, са којима прикривају своје нечасне циљеве. Данашње Хришћанство, које је пуноћа живе вере, бесконачно далеко стоји од мутних „хуманистичких“ веровања квазицрквених интелектуалаца, који чине окосницу екуменизма у Русији. Не може бити мира између Истине и лажи, јер је управо на то мислио Господ, када је обавезао Своје ученике на непрестану борбу са погибељним заблудама рекавши: „Нијесам дошао да донесем мир него мач.“ (Мт 10,34) Тај духовни мач свете Истине је дужан да носи са собом сваки Хришћанин и да га одлучно употреби у случају када угледа да је нападнут дом светиње. За ту борбу са неправдом, имамо јасне речи Господа: „Али сад… нека прода хаљину своју и купи нож.“ (Лк 22,36) Ускраћивање заштите светиње вере нема оправдања ни у телесној немоћи, ни у материјалној нужди. Ко се повлачи из те одбране под изговором погрешно схваћене „љубави“, узима на себе велики грех одступника од вере и издајника…

Четврта лаж екуменизма је нашироко рекламирана карактеристика о његовој наводној „неполитичности“. Опасност је у томе што недржавна и ненационална суштина екуменизма привлачи пажњу патриотски орјентисаних политичара, док његове присталице непрестано наглашавају „неполитички“ карактер тог покрета.
Коментар: У ствари, жеља им је да представе екуменизам као чисто „међурелигијску“ појаву која има коњуктурни карактер, иако није у стању да издржи ни површну проверу чињеница. Прво, сама по себи, „религија света“ је заједничка за сво човечанство, што и јесте крајњи циљ свих напора екумениста, иако не постоји ништа више од идеолошке основе мондијализма и идеолошког темеља „новог светског поретка“. Заправо, та једина лажна религија је дужна да „духовно“ оправда неопходност рушења суверених националних држава и обједињења човечанства у једну супер-државу, на челу са светском владом. Данас нико више не крије да после пада СССР, Запад на челу са САД отворено настоји да уведе планетарну диктатуру. У оквиру УН, већ се у потпуности назиру одређене структуре светске владе у изградњи, која се ослања у својој делатности на колосалну војну структуру и моћ НАТО-а. Рушење Ирака, угушење Југославије, варварско бомбардовање Православних Срба [у Републици Српској] – све те казнене акције недвосмислено показују каква судбина чека непокорне противнике „новог светског поретка“. Неоспорне су везе екуменизма са светском масонеријом. Још је давне 1946. године, на почецима екуменистичког покрета, француски масонски лист „Темпл“ писао: „Питају нас, зашто се мешамо у спорове типично религиозне природе; у којој мери питања уједињења цркава, екуменистички конгреси, итд. могу бити у интересу масонства? Проблем покренут пројектом уједињења цркава, веома интересује масонство. Он је близак масонству, јер у себи садржи идеју универзализма.. У сваком случају, приликом сазивања првих екуменистичких конгреса, допринос наше браће је био пресудан..“ Са хришћанске тачке гледишта, питање стварања „универзалне“ религије се може оценити једнозначно – као припрема за зацарење антихриста. Није за чуђење што многи Православни јерарси веома оштро говоре о екуменизму: „Осуђујем екуменизам, и сматрам га не просто јересју, него свејересју, спремиштем свих јереси и зловерја. Нама су добро познате антихришћанске силе које закулисно управљају екуменизмом… Екуменизам је усмерен против Православља. Он данас представља највећу опасност, заједно са неверјем наше епохе која идолизује материјалну привезаност и задовољства.“ – изјавио је 1972. године Патријарх Александрије Николај VI. Неколико година уназад је блажени Патријрх Дијадор, поглавар Православне Цркве Јерусалима, објавио прекид свих екуменистичких веза. А Руска Загранична Православна црква је сасвим званично унела у богослужбени чин Синодика који се чита у Недељу Православља, анатемисање екумениста, следећег садржаја: „Они који нападају на Цркву Христову и уче да се она поделила на гране… и они, који су у општењу са таквим јеретицима или им помажу, или штите јерес екуменизма, правдајући је исказивањем братске љубави и уједињењем раздељених Хришћана – анатема!“ У вези са тим, нарочито јасно се показује неоснованост данашњих „православних екумениста“, који као своје оправдање користе пету лаж.

Пета лаж екуменизма је тврдња [православних екумениста] да остају у оквирима екуменистичког покрета искључиво ради сведочења инославнима о истинама Православља.
Коментар: Сведочење представља целокупан живот Православне Цркве, у њеној благодатној и чудесној пуноћи. Из века у век, спасоносна Црквена благодат, привлачила је ка себи десетине и стотине милиона људи, жедних спасења своје душе и проналажења вишег смисла живота. време Никаква додатна „сведочења“ истине Откровења Божијег нису потребна. За њихово усвајање, од човека се тражи само покајање од греха, добра воља, и ништа више. Треба рећи да се у Русији широко саборно разматрање екуменизма десило само једном, и то 1948. године у Москви, на конференцији Православних помесних цркава. Тада су на ту тему надугачко говорили многи угледни богослови и јерарси. У закључној резолуцији се спомиње да „циљеви екуменистичког покрета не одговарају идеалу Хришћанства“, и да је „стварање екуменистичке цркве, као утицајне међународне силе, пад пред искушењем земаљске власти, коју је Христос одбацио и скретање на нехришћански пут“, да „екуменистички покрет нема печат уједињења цркава путем благодатних средстава…“ Закључак резолуције је: „Одбити учешће у екуменистичком покрету“. Тај документ је прво потписао Патријарх Московски и све Русије, а после њега, следи још једанаест потписа Православних првојерарха. До сада нико још није покушао оспорити канонску важност тог документа. Истина, у исто време са хрушчовљевим прогонима Цркве, почео је активни притисак КГБ-а на свештеноначелнике, са циљем увлачења Московске Патријаршије у међународне екуменистичке организације. Држава је настојала да употреби морални ауторитет Руске Православне цркве за своје спољно-политичке планове, без обзира на мишљење верујућих. Данас се питање односа ка екуменизму поново враћа у свој својој оштрини. Та духовна агресија, која је била послана последњих година против Русије од стране инославних конфесија, потврдила је наша најгора упозорења – оштрица њеног главног удара је, као и пре, усмерена против руског Православља. Архијерејски Сабор је 1994. године констатовао да је „неопходно поновно преиспитати све оно што онеспокојава свештенство и мирјане наше цркве у вези учешћа у екуменистичком покрету, и брижљиво богословски, пастирски и историјски анализирати и поново осмислити.“
Наравно, то је само почетак пута који морамо проћи до краја, сем уколико хришћанско име не носимо узалуд. Он ће захтевати од нас храброст и мудрост, смирење и разборитост, стрпљење и упорност. Вероватно нам неће бити лако. Али, другог пута нема. Господе благослови!
Митрополит Петроградски и Ладошки, Јован Сничев(1927-1995)
Да ли си ти свијестан да је Ђуро Шушњић, загребачки ђак, радо виђен гост Пешчаника?

Остави се Берђајева, Шушњића, Буда, Мао це Дунгова, Хо ши Минова, Мухамеда...

читај мало свете оце!

Нудим ти да о мом трошку одемо и попричаш са монасима Светогорцима. Двојицу добро познајем, тренутно дижу манастире у Србији. Наравно, ако они прихвате.

Врати се светим оцима, а остави се глупости.
Страница: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71